• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konserwacja podwozia niczym tarcza dla soli

Jakub Pajka
12 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (64)
Konserwacja podwozia to przepis na długowieczność naszego samochodu. Konserwacja podwozia to przepis na długowieczność naszego samochodu.

Konserwacja podwozia pozwala odizolować spód naszego auta od warunków atmosferycznych. Stwarza barierę dla soli i zanieczyszczeń, aby uchronić samochód przed korozją, która jest zmorą motoryzacji. Jeśli chcesz cieszyć się długowiecznością swojego pojazdu, warto zastanowić się nad tym.





Czy konserwowałe(a)ś kiedyś podwozie?

Większość samochodów zrobiona jest ze stali, która niestety jest podatna na utlenianie. Z czasem "ruda" dopadnie nawet najgrubszą blachę, więc warto zadbać o to zawczasu. Oryginalne zabezpieczenia antykorozyjne w autach są coraz gorszej jakości i starczają na krócej. Cienki lakier i blachy oraz sól na jezdni w żadnym stopniu nie pomagają w walce z rdzą. Co zrobić zatem, aby utrzymać pojazd w dobrej kondycji blacharskiej?

Po co konserwować podwozie?



Jeśli używamy naszego samochodu na co dzień, niezależnie od warunków i zależy nam na jego dobrym stanie, to powinniśmy rozważyć konserwację podwozia. Nawet jeśli dbamy o czystość wnętrza, mamy piękny, błyszczący lakier, to co nam z tego, jeśli pod spodem jest próchno? Nie ma to znaczenia, czy samochód ma kilkanaście lat, czy jest nowy - zdrowa blacha to podstawa. Lepiej zrobić to profilaktycznie, niż szukać później blacharza, który nam to wyklepie, bo o dobrych fachowców coraz trudniej.

Samochody nowe nie mają już tak dobrych zabezpieczeń, więc warto zaaplikować im dodatkową ochronę. Należy upewnić się wcześniej czy nie unieważni to gwarancji, lecz z reguły nie stanowi to problemu. Nawet jeśli mamy samochód starszej daty, który jakość konserwacji miał lepszą, to po kilku latach i tak blacharka nie będzie w życiowej formie. Dodatkowa ochrona i oczyszczenie z powstałych przez ten czas nalotów rdzy nikomu jeszcze nie zaszkodziły.

Zobacz, jak dbać o klimatyzację w aucie Zobacz, jak dbać o klimatyzację w aucie

Jak konserwuje się podwozie pojazdu?



- Konserwacja podwozia zaczyna się od demontażu nadkoli, elementów plastikowych, osłon termicznych czy nakładek na progi. Następnie wykonywany jest proces czyszczenia chemicznego oraz mechanicznego, czyli szlifowanie, zdzieranie, piaskowanie. W dalszym etapie nakładane są kolejne warstwy środków antykorozyjnych, takich jak inhibitor korozji, podkład antykorozyjny, powłoka bitumiczna. Niektóre firmy stosują też specjalny wosk do zabezpieczeń, zamiast podkładu i farby bitumicznej. Co do skuteczności, zdania są podzielone. Ostatnim etapem jest montaż osłon i nadkoli - tłumaczy Mariusz Ożóg, właściciel firmy SERWIS77 w Gdańsku.
Proces ten, jak widać, jest bardzo złożony i wymaga odpowiedniego sprzętu oraz miejsca. Największym problemem zdecydowanie będzie dokładne umycie podwozia i osuszenie go. Oddając auto w ręce fachowców, będziemy mieli pewność, że nasze auto zostało zabezpieczone poprawnie i szczegółowo. Często też takie zakłady dają swoim klientom gwarancję na wykonaną usługę.



Koszty, czas i trwałość



- Z reguły pełna konserwacja podwozia i profili zamkniętych trwa około 4-5 dni, jednak z uwagi na złożoność tego procesu i stan auta, może to potrwać do tygodnia. Może to i długo, ale dzięki temu mamy spokój na nawet cztery lata. Warto jednak co roku po zimie podjechać na kontrolę, aby być pewnym, że podwozie samochodu dalej jest w pełni chronione. Nasz zakład daje dwuletnią gwarancję na konserwację, a jeśli mowa o cenie, to kwota, na którą musimy być przygotowani, wynosi od 1,4 tys. zł do 2,5 tys. zł. Każdy samochód podlega indywidualnej wycenie - mówi Bartosz RynkiewiczFreshgarage w Gdańsku.
Zakłady z Trójmiasta, w których zakonserwujecie swoje podwozie, to między innymi: SERWIS77 w Gdańsku, Freshgarage w Gdańsku, Top-Car w Gdańsku, Salon Pielęgnacji Aut Waxoyl w Sopocie, Lema-Trans w Gdyni, Auto Dobrucki w Gdyni, Auto Szpak w Gdyni.
Jakub Pajka

Miejsca

Opinie (64) 1 zablokowana

  • Konserwacja bitumiczna (2)

    to lipa.

    • 3 0

    • (1)

      Możesz napisać coś więcej? Jestem przed konserwacja

      • 1 1

      • Ok
        Bardzo duza lipa

        • 4 0

  • (1)

    kiedyś oddałem samochód do konserwacji podwozia. Lakiernik malował wszystko, łącznie z przewodami hamulcowymi.

    • 7 0

    • Plus manszety, gumy, amorki

      Znamy to znamy

      • 3 0

  • Dobry sponsorowany artykuł

    Pełna profesja. nawet link do warsztatu działa ;)

    • 16 0

  • Hahaha teraz producenci dymają wszystkich (1)

    Kiedyś kupowałeś auto i mogłeś nim jeździć 20 lat zanim zardzewiało. Lakiery były grubsze i bardziej wytrzymałe, teraz rysują się od wszystkiego. Sprzedają szajs, żebyś po 4 latach leasingu pozbył się i wziął nowy.

    • 14 2

    • Nie do końca jest prawdą że starsze auta nie rdzewiały

      • 3 1

  • Konserwować podwozie białą farbą antykorozyjną (3)

    Wiele lat temu poznałem mechanika , który swój samochód konserwował od spodu białą farbą antykorozyjną. Raz w roku brał go na podnośnik. Plamki rdzy od razu widać . Czyscił te miejsca i malował na biało.

    • 18 2

    • Taktyk :)

      • 8 0

    • (1)

      raz w roku powiadasz?

      • 0 0

      • dobrze pisze! Tania i skuteczna metoda.

        Podobnie karoseria. W starym aucie (10lat+) to nie musi wyglądać a ma nie rdzewieć.

        • 0 0

  • Byłem kiedyś w serwis77

    niedokładni - wtedy to był ostatni raz.

    • 12 0

  • (6)

    Pytanie do fachowcow, mam Leona 3, on jest od spodu praktycznie caly okryty oslonami plastikowymi. Jesli sa te oslony to podwozie przeciez nie ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu, wiec nawet jesli syf (sól, brud) sie tam dostanie to nie zniszczy szybko. To jest sens to konserwowac ? Wydaje mi sie ze nie, jedynie moze progi bo one nie sa w tych oslonach.

    • 1 3

    • ale co ty chcesz plastik konserwowac? :) (1)

      • 0 2

      • nie plastik tylko to co jest pod nim, mimo wszystko zapylenie sie tam dostanie, wilgoc tez. Plastik chroni o tyle ze nie powinno byc uderzone np. kamykami z jezdni

        • 2 0

    • Sam nie wiem czy to pytanie na poważnie, czy trolling :) (3)

      Ale odpowiem, bo jestem dobrym człowiekiem z natury xD
      Wszędzie dojdzie sól, a w lecie woda. Osłony plastikowe nie są żadną przeszkodą dla rdzy, one są po to, by nie zalać gwałtownie podwozia wjeżdżając np w kałużę. Oryginalna antykorozja się wykruszy i zostaje blacha, która rdzewieje w oczach. Z tym Leonem masz 2 wyjścia - nie ruszać, albo przeprowadzić konserwację na maxa, czyli z demontażem zawieszenia, wydechu i baku. Wtedy się przerazisz ile tam rdzy. Generalnie JA bym tego nie ruszał, bo wybulisz na to z 4-5 tys..
      Wpuściłbym tylko w progi jakiś inhibitor (dużo) i z zewnątrz zobaczył, czy są zdrowe.

      • 6 0

      • (2)

        Dlaczego trolling ? Nie każdy się na tym zna, a jak to na prawdę działa w praktyce jest dalekie od oczywistości. Dlaczego orginalna antykorozja miała by się wykruszyć ? Nie jest uszkadzana mechanicznie podczas eksploatacji, więc zakładam że w miejscach serwisowania albo niedoróbkach, ew gdzieś gdzie nie ma osłon zacznie się proces korozji i z tych miejsc pójdzie dalej ?

        Jaki inhibitor byś polecił ?

        • 0 0

        • Zaczyna się robić poradnikowo - warsztatowo :) (1)

          Oryginalne zabezpieczenie się wykruszy, bo lata robią swoje, nadwozie pracuje, a czynniki zewnętrzne nie pomagają. Wystarczy jeden punkt korozji i idzie naokoło w tempie inflacji w naszym kraju. Do tego blacha sama w sobie koroduje z czasem, niejako od wewnątrz - dlatego w starym aucie nakładanie zewnętrznej warstwy antykorozyjnej nie ma sensu.
          Co do środka antykorozyjnego do progów - skupiłbym się na marce Noxudol. Do progów i profili zamkniętych seria 750. Im większa cyfra, tym preparat gęstszy. Ta 750-tka ma konsystencję miodu a jak przeschnie - wosku i wcieka tam gdzie ciasno. Ma właściwości antykorozyjne i zabezpieczające. Wtryśnijcie to sobie do wnętrza progów i np na dół drzwi. Pomoże na parę lat.
          Nie ma za co, opłata za poradę250 zł ;)

          • 4 0

          • Dzięki :)

            • 0 0

  • "Obecnie produkowane auta sa coraz gorszej jakosci "hahah to teks sponsorowany? A co na to powiedzą producenci aut co?

    I kto teraz jeżdzi jednym autem przez 10lat?

    • 1 2

  • Dobrze że napisaliście ten artykuł, bo teraz w końcu wiem na czym polega ta konserwacja. (1)

    Kumpel kiedyś mi powiedział że muszę zakonserwować podwozie, a ja nie wiedziałem jak a on mi odparł w skrócie, że podwozie, spód samochodu.
    Wjechałem wtedy do garażu, wszedłem do kanału i myślę sobie, Boże! Ale duża powierzchnia, to zajmie mi kilka dni, a może nawet tygodni.
    Poszedłem nazbierać puszek po konserwach, kupowałem co dziennie po kilka puszek, jadłem je po kilka razy dziennie, aż mi obrzydły.
    Wreszcie kiedy już uzbierałem odpowiednią ilość konserw, zabrałem się za konserwacje podwozia.
    Wziąłem wkręty do metalu i wkrętarkę, no i najważniejsze - konserwy.
    Przykręciłem je raz przy razie, jedną przy drugiej na całej powierzchni podwozia.
    Wyjechałem samochodem w miasto i spotkałem kolegę. On przygląda się mojemu samochodowi i nagle pyta, gdzieś ty zgarnął ze sobą tyle puszek?
    Odpowiadam mu, że zakonserwowałem podwozie, tak jak mówiłeś.
    Po czym on odparł, że nie o taką konserwację mu chodziło i odszedł dalej.
    Więc myślałem, o jaką konserwację mu chodzi?
    Może miały to być inne puszki, może większe, na przykład takie po farbie olejnej, lub po lakierze.
    Na szczęście jest ten artykuł i w końcu wiem na czym polega konserwacja.
    Choć wpadłem już na chytry pomysł jak na tym trochę zaoszczędzić.
    Mam dwie rolki papy termozgrzewalnej w szopie, więc z powodzeniem mogę ją przygrzać do podwozia. Blacha stanie się niezniszczalna.

    • 11 4

    • Że ci się chciało te brednie pisać...

      • 7 1

  • Ja kiedyś bylem w serwisie 7 7

    Niedokładni, to był ostatni raz

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka usługa kryje się pod nazwą auto-detailing?

 

Najczęściej czytane