- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Konserwacja podwozia niczym tarcza dla soli
Konserwacja podwozia pozwala odizolować spód naszego auta od warunków atmosferycznych. Stwarza barierę dla soli i zanieczyszczeń, aby uchronić samochód przed korozją, która jest zmorą motoryzacji. Jeśli chcesz cieszyć się długowiecznością swojego pojazdu, warto zastanowić się nad tym.
Po co konserwować podwozie?
Jeśli używamy naszego samochodu na co dzień, niezależnie od warunków i zależy nam na jego dobrym stanie, to powinniśmy rozważyć konserwację podwozia. Nawet jeśli dbamy o czystość wnętrza, mamy piękny, błyszczący lakier, to co nam z tego, jeśli pod spodem jest próchno? Nie ma to znaczenia, czy samochód ma kilkanaście lat, czy jest nowy - zdrowa blacha to podstawa. Lepiej zrobić to profilaktycznie, niż szukać później blacharza, który nam to wyklepie, bo o dobrych fachowców coraz trudniej.
Samochody nowe nie mają już tak dobrych zabezpieczeń, więc warto zaaplikować im dodatkową ochronę. Należy upewnić się wcześniej czy nie unieważni to gwarancji, lecz z reguły nie stanowi to problemu. Nawet jeśli mamy samochód starszej daty, który jakość konserwacji miał lepszą, to po kilku latach i tak blacharka nie będzie w życiowej formie. Dodatkowa ochrona i oczyszczenie z powstałych przez ten czas nalotów rdzy nikomu jeszcze nie zaszkodziły.
Zobacz, jak dbać o klimatyzację w aucie
Jak konserwuje się podwozie pojazdu?
- Konserwacja podwozia zaczyna się od demontażu nadkoli, elementów plastikowych, osłon termicznych czy nakładek na progi. Następnie wykonywany jest proces czyszczenia chemicznego oraz mechanicznego, czyli szlifowanie, zdzieranie, piaskowanie. W dalszym etapie nakładane są kolejne warstwy środków antykorozyjnych, takich jak inhibitor korozji, podkład antykorozyjny, powłoka bitumiczna. Niektóre firmy stosują też specjalny wosk do zabezpieczeń, zamiast podkładu i farby bitumicznej. Co do skuteczności, zdania są podzielone. Ostatnim etapem jest montaż osłon i nadkoli - tłumaczy Mariusz Ożóg, właściciel firmy SERWIS77 w Gdańsku.
Proces ten, jak widać, jest bardzo złożony i wymaga odpowiedniego sprzętu oraz miejsca. Największym problemem zdecydowanie będzie dokładne umycie podwozia i osuszenie go. Oddając auto w ręce fachowców, będziemy mieli pewność, że nasze auto zostało zabezpieczone poprawnie i szczegółowo. Często też takie zakłady dają swoim klientom gwarancję na wykonaną usługę.
Koszty, czas i trwałość
- Z reguły pełna konserwacja podwozia i profili zamkniętych trwa około 4-5 dni, jednak z uwagi na złożoność tego procesu i stan auta, może to potrwać do tygodnia. Może to i długo, ale dzięki temu mamy spokój na nawet cztery lata. Warto jednak co roku po zimie podjechać na kontrolę, aby być pewnym, że podwozie samochodu dalej jest w pełni chronione. Nasz zakład daje dwuletnią gwarancję na konserwację, a jeśli mowa o cenie, to kwota, na którą musimy być przygotowani, wynosi od 1,4 tys. zł do 2,5 tys. zł. Każdy samochód podlega indywidualnej wycenie - mówi Bartosz Rynkiewicz z Freshgarage w Gdańsku.
Zakłady z Trójmiasta, w których zakonserwujecie swoje podwozie, to między innymi: SERWIS77 w Gdańsku, Freshgarage w Gdańsku, Top-Car w Gdańsku, Salon Pielęgnacji Aut Waxoyl w Sopocie, Lema-Trans w Gdyni, Auto Dobrucki w Gdyni, Auto Szpak w Gdyni.
Miejsca
Opinie (64) 1 zablokowana
-
2023-04-13 21:06
Taki szczegół (2)
Myśle ze obecne auta z silnikami 1.0 240 KM nie potrzebują konserwacji podwozia. Biorąc pod uwagę trwałość motoru czytaj silnika od 80 do 12O tys przebiegu szybciej silnik padnie niż podłoga wypadnie!
- 9 2
-
2023-04-13 21:16
A gdzie tam
Olej z silnika idealnie zakonserwuje całe podwozie
- 2 0
-
2023-04-14 13:12
Taki silnik najczęsciej kosztuje 5tysięcy nawet nowy. Wymiana i jadę dalej. Chyba, że to premium to się nie opłaca
- 0 0
-
2023-04-14 07:44
Niestety
gwarancja na perforację blachy nie pozwala na konserwację. Gdyby coś zaczęło się dziać pod konserwacją w czasie trwania gwarancji to jest ona nieuznana. :-(
- 1 0
-
2023-04-14 10:58
a ja mam to gdzieś, potrzymam 5 lat i nowego kupuję, rudej jeszcze nigdy na oczy nie widziałem, tylko niektóre szturałem...
- 1 0
-
2023-04-14 11:07
Uwaga - tylko nie Serwis 77 (1)
po roku całe podwozie -rdza, jakby w ogóle nie było konserwowane / 1400 zł/
- 5 0
-
2023-04-17 22:41
Bo
Nie wziales opcji za 2.5
- 0 0
-
2023-04-14 11:28
A może by tak nie sypac soli? Może są inne środku, które nie degraduja pojazdów obywateli państwa polskiego?...
Nie było by takiego problemu z rdzą i taki artykuł był by niepotrzebny...- 3 0
-
2023-04-14 14:36
O moje podwozie dba ginekolog. O podwozie mojego auta mechanik.
- 0 1
-
2023-04-17 22:40
Mazda gh
Nie mam asfaltu na podwoziu i jezdze. Ruda zezre to zezre
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.