- 1 Nowe zatoki na styku dwóch miast (50 opinii)
- 2 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (13 opinii)
- 3 Drogie auta będą jeszcze droższe (233 opinie)
- 4 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 5 Wandale niszczą "auta na minuty" (103 opinie)
- 6 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (238 opinii)
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.
Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.
Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.
Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.
Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim
Dlaczego włączono świata?
- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.
- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?
W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.
W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.
Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.
Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha. Zobacz więcej
Opinie (572) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-07 09:46
bo... "Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu."
a może raczej jesteśmy wszyscy nieco bardziej zabiegani niż 20 lat temu tylko ktoś kto trzyma się stołka tego najprościej mówiąc nie zauważa.- 9 9
-
2018-11-07 09:37
światła przy Chmielnej (1)
Dla pieszych tunel+winda; taniej i bez blokowania miasta!!!!
- 13 8
-
2018-11-07 09:41
a co tam jest taniej?
regularne czyszczenie brudnego, zaszczanego, zaśmieconego tunelu, konserwacja urządzeń, jak oświetlenie, kamery (kto ma się w nie patrzeć? za darmo?) i jeszcze budowa i utrzymanie windy
na takim przejściu odmalujesz pasy dwa razy w roku, zmienisz żarówkę w sygnalizacji raz, na ruski rok, a po schodach łazić nie trzeba, w syfie, smrodzie i półmroku- 5 1
-
2018-11-07 09:17
korki tworza samochody (1)
miasta dla mieszkancow!
- 16 11
-
2018-11-07 09:25
I jeszcze dodaj:
nie dla rowerów, nie dla autobusów, nie dla tramwajów. Tylko i wyłącznie dla mieszkańców.
- 6 3
-
2018-11-07 09:24
To teraz trzeba zbudować estakadę.
Nad przejsciami czyli nad całym podwalem.
- 14 5
-
2018-11-07 09:23
Deweloperzy chcieli tych skrzyżowań, i będą.
Ich nie obchodzi, że utkniemy w korkach gigant.
- 18 8
-
2018-11-07 09:20
Usprawnienie
Proponuję wyznaczyć na jednym lub najlepiej na dwóch pasach Podwala ścieżki rowerowe i deptak.
- 13 0
-
2018-11-07 09:11
Przecież tam od zawsze jest przejście podziemne, nie można było wyremontować tunelu? Absurd
- 13 7
-
2018-11-07 07:35
I to niby rowerzysci są rozszczeniowi hahahahaha (1)
jezdnie chodniki tereny zielone place wszystko by zawłaszczyli dla siebie.
tunele smierdzące jedynie by oddali pieszym ale tylko dlatego ze nie da sie do nich wjechac.- 18 7
-
2018-11-07 09:09
Mogę powiedzieć dokładnie to samo o tobie.
Na jaki c$## jeździsz drogą, skoro prawie zawsze obok masz ścieżkę rowerową. Jakbyście mogli to i autostradą byście się pchali..
Jesteście gorsi od kultu weganów- 2 7
-
2018-11-07 09:05
Lobby deweloperow
I wszystko jasne
- 8 6
-
2018-11-07 08:57
Niedługo mają powstać przejścia przy dworcu kolejowym i przy galerii Forum, dopiero zacznie się cyrk!!
- 12 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.