Wiadomości

Lexus czy Infiniti? Będzie starcie

Szybko jeżdżą i dobrze wyglądają. Latem temperaturę podniosą nowe modele Lexusa i Infiniti. Na zdjęciu wskaźniki z kokpitu Lexusa.
Szybko jeżdżą i dobrze wyglądają. Latem temperaturę podniosą nowe modele Lexusa i Infiniti. Na zdjęciu wskaźniki z kokpitu Lexusa. Fot. Materiały prasowe

Dla wszystkich, którym spowszedniał już widok Audi, BMW czy Mercedesów mamy dobrą wiadomość. Niebawem zadebiutują nowe modele Lexusa i Infiniti. Ożywią nieco nasze ulice "zalane" przez niemiecką motoryzację.



Który samochód podoba ci się bardziej?

Nowy Lexus IS 33%
Nowy Infinity Q50 40%
Żaden z wymienionych 27%
zakończona Łącznie głosów: 98
Luksusowe, japońskie samochody na naszym rynku nigdy nie cieszyły się specjalną popularnością. Nie zdołały podbić serc kierowców. Szybsze bicie tego organu wywołuje u nas BMW serii 3, Mercedes klasy C lub Audi A4. W ich cieniu zawsze pozostawał Lexus IS czy Infiniti G. O wiele większy kawałek motoryzacyjnego tortu Japończycy wykroili sobie chociażby w USA. Teraz koncerny z Kraju Kwitnącej Wiśni nowymi modelami chcą się bardziej skoncentrować na rynkach starego kontynentu.

Jeżeli nie możesz pozwolić sobie na ewolucję, musisz dokonać rewolucji. Zwłaszcza jeśli gonisz najlepszych. Tę nieco banalną sentencję wyraził jeden z menadżerów Lexusa, mówiąc o nowej odsłonie modelu IS.

W polskich salonach nowy IS powinien pojawić się w czerwcu tego roku. Stylistycznie upodobnił się do większego GSa. Nowy wygląd, dłuższy rozstaw osi, więcej miejsca wewnątrz, mniejsze spalanie paliwa i bogatsze wyposażenie. To wyróżniki nowego modelu.

IS pełnymi garściami czerpie także z rozwiązań technicznych zastosowanych w GSie. Przeszczepiono mu m.in. tylne zawieszenie i wspomaganie układu kierowniczego. Silniki? 2,5- lub 3,5-litrowe V6. Napęd na tylną oś lub 4x4. W wersji tylnonapędowej IS będzie miał ośmiobiegową, sportową skrzynię.

W ofercie Lexusa nie może oczywiście zabraknąć modelu hybrydowego. Lexus to przecież pionier tego rodzaju napędu. Napęd Lexusa IS300h łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy i motor elektryczny. Hybrydowy IS300h przyspiesza do setki w 6,9 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Skrzynia biegów zastosowana w tym modelu to bezstopniowe CVT. Producent podaje, że hybrydowy IS ma spalać średnio tylko 3,8 litrów na 100 km.



Infiniti, wbrew regułom segmentu premium zawsze lubiło odważną i awangardową stylistykę, za co pokochali go indywidualiści, nie bojący się ekstrawagancko wyróżniać na drodze. Najnowsze Q50, następca modelu G, dalej podąża tym kursem.

Nowinek technicznych w nowym Infiniti znajdziemy sporo. Jedną z najciekawszych wydają się dwa oddzielne ekrany, które możemy obsługiwać nie tylko dotykowo, ale także za pomocą gestów.

Podstawowy silnik w Q50 pochodzi z modelu G37. To V6 o pojemności 3,7 litra, które uwalnia 365 Nm momentu obrotowego i 328 KM. A do tego świetnie brzmi. Nowe Infiniti też będzie miało swoją hybrydę. Podobnie jak w podstawowym modelu, dostanie do niej siedmiobiegowy automat. 3,5-litrowy silnik V6 i jednostka elektryczna wygenerują razem 354 KM.

Potencjalnych nabywców Infiniti w Polsce powinno ucieszyć jednak coś innego. Infiniti Europe postanowiło, iż wyższy podatek akcyzowy, którym obciążone jest Q50 z silnikiem diesla - 2.2 litra, nie może mieć wpływu na obniżenie atrakcyjności cenowej tego modelu w stosunku do rywali z silnikami do dwóch litrów pojemności, a więc obłożonych niższym podatkiem akcyzowym.



Dzięki temu, Q50 z silnikiem diesla będzie miał cenę konkurencyjną w stosunku do modeli innych producentów wyposażonych w silniki o pojemności poniżej 2000 cm3.

Producent zapowiedział wprowadzenie specjalnej wersji flotowej, której model bazowy będzie wyceniony wyraźnie poniżej 150 tys. złotych brutto. Q50 2.2d z pakietem wyposażenia atrakcyjnym z punktu widzenia klienta detalicznego i konkurencyjnym dla rywali w segmencie (m.in. z nawigacją, kamerą cofania, oponami run-flat i czujnikiem deszczu), będzie kosztował około 163 tys. złotych. Pełny cennik i specyfikację nowego Infiniti poznamy również w czerwcu.

Infiniti M35h. Hybryda w służbie prędkości.



Infiniti G37 - bardzo szybki sedan.



Lexus CT200h - kompaktowy i hybrydowy.



Lexus RX350 - znikający punkt.

Opinie (28)

  • Piekne... (6)

    ale i tak only PANAMERA

    • 6 21

    • (1)

      Panamera jest fajna ale:
      1) to inna polka cenowa
      2) jakos mnie nie przekonuje jako 4/5 dzwiowe 911 ... a tak troche chcą ten samochow sprzedawac. Chociarz sama panamera jest naprawde fajna :)

      • 6 1

      • Fakt..cena jest

        zabójcza... chciałem napisać only BMW ;)

        • 0 8

    • quantanamera (3)

      • 10 0

      • ewentualnie banda Leppera (2)

        • 11 1

        • cena musi byc wysoka bo w przeciwienstwie do innych krajow polowa ceny to podatki (1)

          • 1 1

          • zgadza sie ale ja sie tylko z nazwy nabijam

            • 2 0

  • "Szybsze bicie tego organu (serca) wywołuje u nas BMW serii 3, Mercedes klasy C lub Audi A4."

    Jak kto starszy i musi zmykać z przejścia dla pieszych...

    • 8 6

  • Lexus hmm

    nie macie wrazenia ze designerzy od lexusa probuja na sile go udziwniac i naciagac te wszystkie linie? Infini czy BMW 3 sa tez swietnie zaprojektowane a nie potrzebuja az tak opinac i zaznaczac roznych dziwnych kresek na zderzakach.
    no coz, ale jak sie zaprojektowalo taka perelke jak pierwszy model IS to trudno bedzie to ulepszyc.
    tak czy siak wnetrze lexa bardziej do mnie przemawia. ba nawet nawiazuje do pierwszej generacji. rewelka

    • 12 6

  • Oba auta wyśmienite ale:

    tylko i wyłącznie z dużymi wolnossącymi benzynami. Żadnych diesli czy hybryd.

    • 22 4

  • Jeszcze 11 mieś. muszę czekać na moją TESLA M (2)

    I będę sobie autko ładował co nockę a każde 100 km. będzie mnie kosztowało 5 zata (tak twierdzi producent)
    Ale co tam niech wydam dyszkę ale i tak nie będę musiał jeździć na stację. I te przyśpieszenie 4,4 sek do 100km/h. Już widzę miny posiadaczy niezłych aut.

    • 7 8

    • Koszt zakupu tego typu pojazdów

      zrekompensuje się za 15 lat. Czyli kilka dni po jego 100% utylizacji.

      • 1 0

    • tyle to kosztuje jak sie zuzyje 10kWh

      czyli przy założeniu że przejedzie sie 100km w godzine uzywajac stale 13,6 konia mechanicznego mocy. to raczej niemozliwe. 20 koni to jeszcze jeszcze. bedzie wtedy 14,7kW, co w godzine pozwoli na przejechanie 100km (poza miastem) i bedzie kosztowalo 8,1 PLN (55gr/kWh). ale to bedzie okupione zerowa dynamika po prostu jazda ze stala predkoscia. przy bardzo dynamicznej sportowej jezdzie autko bedzie cie kosztowalo ok 40 PLN za 100km.
      a miny posiadaczy niezlych aut sie nie zdziwia bo tesla sama jest niezlym autem, w koncu oparta o lotusa. nikt sie nie zdziwi ze go wyprzedzasz.

      • 7 1

  • (5)

    20 lat mieszkałem w stanach moim zdaniem jak fura to tylko japonczyk czy amerykanin,niemieckie bardzo przereklamowane,awaryjne lepiej juz w Europie kupic francuza czy fiata bo jest to lepszy stosunek jakosci do ceny anizeli "niemiecka niezawodnosc".

    • 19 6

    • tylko ze francuz nie ma napedu na tyl. (2)

      wszystkie znaczace marki typu Lexus, Infiniti, BMW, Mercedes maja.

      • 6 0

      • A po cóż ci napęd na tył hę? (1)

        • 2 4

        • żeby skręcając w prawo a jechac w lewo :)

          do zabawy :) to najwazniejszy postulat, aczkolwiek nie jedyny. naped na tyl to korzenie aut sportowych i tego oczekuje od auta za 1,5 stowy

          • 1 0

    • dobra ale w usa jak niskie macie ceny na samochody i benzyne

      w usa to mozna sobie auta kolekcjonowac bo tam samochody nie sa towarem luksowym jak w polsce gdzie trzeba je podwojnie opodatkowywac.

      • 2 0

    • Psy szczekają (na niemieckie) a karawana jedzie dalej (w takim sensie, że rynek konsumentów zweryfikuje).

      • 1 1

  • segment premium? (2)

    a co to jest? tzn. kazdy tak moze powiedziec o swoim produkcie! W jezyku motoryzacyjnym sa klasy/ segmenty A,B,C,D,E,F,G a nie okreslenia premium, luksus itp.

    • 2 9

    • Twój Polonez należy do segmentu budżetowego. Wszystkie produkty, a takimi są też samochody, są odpowiednio pozycjonowane i przynależą właśnie do jakiegoś segmentu lub klasy.

      • 3 2

    • to jest cos co jest troche lepiej wykonczone

      segmenty pozycjonuja auto wielkosciowo, a znaczek premium to po prostu cos lepszego, lepsze materialy wnetrza, jakies dodatkowe bajery juz w podstawie, mozliwosc wyboru wiekszego silnika, choc to ostatnie nawet w ekonomicznych klasach ostatnio coraz czesciej jest dostepne.

      • 5 1

  • Leje na samochody ! (1)

    i co teraz ?

    • 5 3

    • nikogo to nie obchodzi

      wiec nic

      • 2 1

  • Szukam mechanika ze stażem!ej (1)

    Witam ma maly problem od dłużeszego czasu w mojej fiestce a raczej w bagaznika koło zapasawe (sportowe z allegro) samo pali gume w bagażniku! Nie wiem o co chodzi ale policja zabrała mi już za to dowod rej!!
    Prosze o pomoc!!

    • 4 0

    • tu nawet zegar nie wie o co chodzi a co dopiero mechanik ze stelażem.

      • 1 1

  • 20 letni golf 3 czy 20 letni oprl astra.....

    Polacy maja w większości takie dylematy a wy ddupe zawracacie takimi wózkami.....

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane