• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem

Maciej Korolczuk
14 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost. Wkrótce skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II może zyskać dwa dodatkowe pasy ruchu - po jednym w obu kierunkach do jazdy na wprost.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.



Czy korki na Czarnym Dworze są dla ciebie dokuczliwe?

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wielu kierowcom skróciło i ułatwiło podróżowanie po Gdańsku. Odkorkowało się centrum miasta, ruch ciężarowy przeniósł się do podwodnej przeprawy, szybciej można przedostać się też na wylotówkę z Gdańska w kierunku Warszawy. Większe zainteresowanie tunelem sprawiło jednak, że od dwóch lat kierowcy każdego dnia tkwią w korkach na Czarnym Dworze. Ruch wstrzymuje tam skrzyżowanie z al. Jana Pawła II. Przepustowość ogranicza też jednopasmowa jezdnia między Przymorzem a Zaspą.

Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.

- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.

Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.

- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.

- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.

Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.

- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.

Opinie (327) 4 zablokowane

  • Sopot zrobił tunel bo był zbyt atrakcyjny teren na ulicę w rejonie Monciaka

    Gdańsk woli kasę wydać na projekt tunelu pod Pachołkiem. A w mieście zamiast tuneli poszerzają ulice. Urbaniści z Gdańska.

    • 5 0

  • To oznacza kontynuację budowy "drogi zielonej" - autostrady, która odetnie Gdańszczan od plaż..

    Aby dojść do plaży trzeba będzie przekroczyć 4-pasmową autostradę, poprowadzoną przez najlepsze tereny miasta, na styku zabudowań osiedlowych i pasa nadmorskiego (zieleń, parki, las i plaża). Większego kretyństwa świat nie widział! Jak rozpieprzyć swoje piękne, nadmorskie miasto, zabetonować, wyasfaltować i wciskać kit mieszkańcom, że to dla ich dobra... Ludzie! Mieszkańcy Gdańska! Przejrzyjcie na oczy! UM Gdańska niszczy Wasze miasto!!! Skórwysyny z UM Gdańska myślą, że w ten kretyński sposób spowodują zmniejszenie korków... : /

    • 6 3

  • W końcu!

    Tylko podczas robót puśćcie normalnie ruch a nie wszystkie pasy zamknięte...

    • 1 2

  • "Nad morzem"?

    A nie taniej było budować nad lądem?

    • 1 2

  • Dwa pasy w każdą stronę powinny być od skrzyżowania z Hallera aż do Dąbrowszczaków. Inaczej nic się nie zmieni. I tak na skrzyżowaniu Czarny Dwór / Jana Pawła II zawsze będzie się blokowało, ale 2 pasy powinno choć trochę rozładować. No i należałoby odciążyć Jana Pawła II łącząc Hynka z Hallera, tak aby cały ruch nie wpadał w Jana Pawła II

    • 4 1

  • słabe rozwiazanie

    Takie rozwiazanie na niedługo pomoze, dwa pasy powinny byc w obie strony do samej ulicy Obr. Wybrzeza i wowczas problem sie skonczy tym bardziej ze jest tam miejsce gdzie to zrobic.

    • 2 1

  • A co dadzą dodatkowe pasy?

    Jedyne konkretne rozwiązanie to wiadukty lub tunele-albo na wprost albo do skrętów w Al. jp ii. dodatkowe pasy nie zmienią kolizji jadących na wprost z tymi skręcającymi. A za chwilę i tak dodatkowe pasy schodzą w jeden więc zamiast przed skrzyżowaniem kierowcy będą stać za skrzyżowaniem. Kto naiwny zjedzie z pasa środkowego na lewy z zamiarem jazdy dalej prosto ul.Czarny Dwór? Będzie musiał czekać na wpuszczenie z powrotem. Bez sensu. Podobnie w kierunku od strony Przymorza.

    • 1 0

  • Przed wyborami .

    Zawsze obiecują ,n.p w Brzeźnie nad morzem kilkadziesiąt lat temu wykopano dziurę w której miał być odbudowany przedwojenny budynek .Do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło a przed każdymi wyborami obiecano że wreszcie tak się stanie.

    • 1 0

  • a skrzyżowanie obrońców wybrzeża i kołobrzeskiej

    tam jest syf , bo przy korku , nie ma szans praktycznie na wjechanie w czarny dwór z Obrońców Wybrzeża , bo cały czas nadjeżdżają samochody od jagielońskiej, wciskają się na potęgę, kołobrzeska nonstop stoi a jeszcze teraz ten wieżowiec, to już armagedon, w tym miejscu będzie bo nie ma planu poprawy ruchu tam ,
    Dodatkowo przejście do parku Regana to zaczyna być ruletka tuż obok hotelu i baraków - idityzm organizacyjny w kluczowym miejscu

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane