• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes-Benz GLS: mały autobus

Michał Jelionek
16 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.

GLS to największy i najbardziej luksusowy SUV ze stajni Mercedes-Benz. Najnowsza generacja tego modelu oferuje więcej wszystkiego: przestrzeni, komfortu czy innowacyjnych technologii. Cennik nowego GLS-a startuje od kwoty 403 900 zł. Poznajcie go bliżej.



Mercedes-Benz GLS to Klasa S wśród SUV-ów. Niedawno doczekał się swojej drugiej, a w zasadzie czwartej odsłony, wliczając w to dwie pierwsze generacje modelu GL (od 2015 roku produkcja pod nazwą GLS). Auto należy do segmentu luksusowych... autobusów, a jego bezpośrednimi rywalami w walce o klienta są Range Rover i nowość w gamie BMW - model X7.

Nowy GLS w porównaniu do poprzedniej generacji modelu nieznacznie urósł. Jest o 77 mm dłuższy (5207 mm) i o 22 mm szerszy (1956 mm), natomiast rozstaw osi został wydłużony o 60 mm - do 3135 mm. Większy rozstaw osi oznacza, że miejsca w kabinie jest więcej. I to czuć. Rozmiary tego potężnego SUV-a robią wrażenie... także na parkingach, na których nie jest łatwo znaleźć miejsce dla tego olbrzyma (także w halach garażowych). Wspomniani rywale są mniejsi od GLS-a, a większy rozstaw osi na rynku europejskim ma w zasadzie tylko Rolls-Royce Cullinan (3295 mm).

  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Na naszym rynku GLS standardowo występuje w siedmioosobowej konfiguracji kabiny, z kanapą w drugim rzędzie i dwoma pojedynczymi fotelami w trzecim. Jak zapewnia producent - w ostatnim rzędzie wygodnie mogą usiąść osoby o wzroście nawet 194 cm. Fotele ostatniego rzędu są podgrzewane, a podróżujący mają do dyspozycji także porty USB do ładowania urządzeń przenośnych i opcjonalnie panel klimatyzacji.

Bez dodatkowych opłat dla środkowego rzędu można zamówić dwa pojedyncze fotele kapitańskie z regulowanymi podłokietnikami zamiast kanapy. Ta opcja daje podróżującym więcej przestrzeni, większy komfort jazdy i łatwiejszy dostęp do trzeciego rzędu foteli.

Luksusowy SUV w bardzo łatwy sposób może zamienić się w... bagażówkę. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu powstaje strefa bagażowa z równą podłogą, która jest w stanie pomieścić aż 2,4 tys. litrów. Przy siedmiu miejscach do siedzenia bagażnik ma pojemność 355 litrów.

Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Mercedes-Benz GLS to model, na którego rozwiązaniach i technologiach w najbliższych latach będą bazować pozostałe SUV-y z gamy niemieckiego giganta. Samo wyposażenie już w standardowej wersji jest imponujące. To m.in. reflektory Multibeam LED złożone ze 112 diod na jeden klosz, elektryczne sterowanie wszystkich siedzeń, dziewięciostopniowy automat czy pneumatyczne zawieszenie Airmatic z adaptacyjnym systemem tłumienia Adaptive Damping System Plus. Korzystając z zaawansowanych systemów oraz czujników, w czasie rzeczywistym dopasowuje ono charakterystykę resorowania do warunków i sytuacji na drodze.

Bazowa specyfikacja obejmuje także dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy oraz rozszerzone funkcje systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX: personalizacja, obsługa głosowa, hotspot wi-fi i radio internetowe.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Istnieje możliwość rozbudowania pakietu rozrywki dla pasażerów z tyłu. Za dopłatą ponad 13 tys. zł można domówić MBUX Rear Seat Entertaiment. Pakiet składa się z dwóch 11,6-calowych ekranów dotykowych w drugim rzędzie, które umożliwiają oglądanie filmów, słuchanie muzyki czy korzystanie z internetu. Do sterowania systemem rozrywki może służyć również opcjonalny tylny tablet, w który został wyposażony testowany egzemplarz.

O wykonaniu kabiny nie ma sensu się rozpisywać. To po prostu majstersztyk projektantów. Dodać należy jedynie, że Niemcom udało się jeszcze lepiej wygłuszyć kabinę GLS-a.

  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Dwa słowa o stylistyce zewnętrznej nowego GLS-a. Standardowo nadwozie posiada stylizację linii AMG, w skład której wchodzą: przedni i tylny zderzak oraz poszerzenia nadkoli. Niby niewiele, ale wystarczyło, żeby nadać tej gigantycznej bryle sportowego charakteru. W szczególności szersze boczki nad kołami robią wrażenie. A to wszystko na ogromnych, 21-calowych obręczach z pięcioma podwójnymi ramionami.

Czytaj także: BMW X7 - ogromny SUV dla siedmiu osób



Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił sześciocylindrowy silnik diesla GLS 400 d. To trzylitrowa jednostka generująca moc 330 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do "setki" ważącego blisko 2,5 tony SUV-a trwa 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 238 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym wyniosło 11 litrów paliwa na 100 km.

Silnik został zestrojony z dziewięciostopniowym automatem, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. GLS-a wyposażono w udoskonalony napęd 4MATIC. Standardowo układ napędowy wyposażony jest w skrzynię rozdzielczą z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Umożliwia ona tzw. moment obrotowy na życzenie, czyli zmienny transfer momentu napędowego między osiami - od 0 do 100 proc.

Nowością natomiast jest skrzynia rozdzielcza skonfigurowana specjalnie dla lepszej charakterystyki jazdy po bezdrożach. Poza sprzęgłem wielotarczowym wyposażono ją w przekładnię redukcyjną do jazdy w terenie.

Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS. Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Jazda tym autem to sama przyjemność. Choć GLS z racji na swój gabaryt nie jest oczywiście tak zwinny i zwarty, jak chociażby mały hatchback - to prowadzi się go niezwykle pewnie. Przy tak dużej bryle nie da się definitywnie wyeliminować delikatnego wychylania w zakrętach, ale napęd 4MATIC i pneumatyczne zawieszenie spisują się kapitalnie.

Ciekawym rozwiązaniem jest funkcja Carwash, czyli myjnia. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby automatycznie do najwyższej pozycji podniosło się zawieszenie (łatwiejsze usuwanie brudu z nadkoli), domknięte zostały boczne szyby i przesuwany dach, złożyły się lusterka, wyłączyły wycieraczki, a także zmienił się tryb pracy klimatyzacji na recyrkulację powietrza oraz dla ułatwienia wjazdu po 8 sekundach aktywuje widok z przedniej kamery. Gdy kierowca wyjedzie z myjni i przekroczy prędkość 20 km/h, funkcja zostaje automatycznie wyłączona.

  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
  • Nowa generacja Mercedesa-Benz GLS.
Na sam koniec - tradycyjnie - cennik, który startuje od kwoty 403 900 zł. Za wersję 400 d należy zapłacić co najmniej 433 700 zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 517 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma BMG Goworowski z Gdyni.

Miejsca

Opinie (139) ponad 10 zablokowanych

  • Czyli samochód dla gajowego

    bo po co to komu w mieście

    • 1 0

  • Auto godne zainteresowania. (9)

    Ciekawe jak będą sie spisywać jednostki napędowe. I czy problem ze sterownikami skrzyni biegów będzie nadal występował jak w poprzednich modelach.
    Niestety więkrzość naszych rodaków nigdy nie będzie stać na zakup tego auta.

    • 13 11

    • (7)

      Będzie chała bo to Mercedes. Mam praktykę, 6 nowych aut w latach 2003-2015 i w każdym jednym coś się kasztaniło już na gwarancji. A po gwarancji albo korozja, albo wtryski, w jednym przekręcona panewka przy przebiegu 120000km. Skutecznie wyleczyłem się z marki jak się pracownicy podśmiewywali po kątach że ich służbówki latają a szef znowu przyjechał zastępczym.

      • 10 3

      • Dopiero po szóstej wtopie? (6)

        Superpolak z Ciebie.

        • 6 0

        • bajkopisarz i mitoman, nowe merce mu rdzewiały (4)

          ja wiem że W210 miał problemy, ale jak kupował nowe to raczej nie W210 bo te w 2003 skończyli produkować. A problemy może ich dotyczyły ale po 10 latach użytkowania a nie kilku.

          • 4 5

          • (3)

            W203 z 2003 roku, pseudonim w rodzinie chrupek, Sprinter z 2003 roku, blacharz chce 10.000 za odświeżenie bo wszystko przegnite, czekam aż nie dostanie przeglądu i na śmietnik a szkoda bo akurat mechanicznie i elektrycznie się trzyma.

            • 2 0

            • no dobra ale to już 17 letnie pojazdy (1)

              to nawet na W124 takie rzeczy wychodziły w tym wieku

              • 0 1

              • 17-letnie a ruda wychodzi od 12 lat.

                • 0 0

            • Merce kolego gniły praktycznie wszystkie do 2005 roku kiedy wreszcie zmieniono technologię obróbki blach. Skoro napisał że kupował od 2003 to jak najbardziej mógł się wpakować na gnijące szroty.

              • 2 0

        • Fakt, długo trwało zanim się zdenerwowałem. Trochę za długo. Niestety z autami jest ogólnie coraz gorzej, kupić łatwo a potem bujaj się pan.

          • 1 0

    • Lepiej żeby nie kupowali używanych, bo to skarbonki bez dna. To nie W460-3.

      • 6 0

  • Ciekawe czy mercedes przyszłych właścicieli potraktuje tak jak tego od AMG za bańkę.

    • 1 0

  • Pożegnanie (3)

    Mercedes skończył się na beczce.

    • 8 10

    • W140.

      • 1 0

    • R129 - przed liftem.

      • 0 0

    • Twój mercedes być może :)

      • 4 0

  • Mam taki tylko już kilkuletni. Jeździ się świetnie, światełka w środku też są miłe gdy jedzie się w nocy. Bagażnik bardzo pojemny. Można posadzić wspólnie większą rodzinę i nikt nie czuje się ściśnięty. Idealny samochód na dłuższe trasy. Nie jest jednak tani w eksploatacji i utrzymaniu. Jeżeli ktoś musi liczyć to niech go lepiej nie kupuje. Samochód to nie inwestycja

    • 1 0

  • Ekologia ! (3)

    podatek za uzytkowania takich kolumbryn - 10.000 PLN / rocznie
    ...taka propozycja.

    • 8 12

    • (1)

      Kolejny niedouczony lewak. Uwielbiacie gonić burżujów za sam fakt posiadania.

      • 7 1

      • Nie wymagaj od półgłówka żeby samodzielnie myślał . Za niego myśli TVN , on tylko nauczył się bezmyślnie powtarzać.

        • 0 0

    • Podatek od głupoty byłby lepszy.

      • 0 1

  • Dlaczego piszecie, że nie jest łatwo znaleźć dla takiego auta miejsce parkingowe

    Zazwyczaj miejsca dla niepełnosprawnych są wolne, przestrzeń pod samym wejściem do galerii handlowej też zwykle jest dostępna no i klasyczne parkowanie na dwa lub trzy stanowiska.
    Bez problemu można nim zaparkować. A jak ktoś zwróci uwagę to można takiego kogoś od góry do dołu solidnie opie.... olić.

    • 1 1

  • Czy was tez wkurza brak oznaczeń modelu na fajnych samochodach? (1)

    Potem nie wiadomo jak opisać co się widziało. Czyste plecki i domyślać się tylko.

    • 1 3

    • Są dwie główne szkoły:

      Rezygnuję z oznaczenia, bo wstydzę się bieda wersji.
      Rezygnuję, bo nie chcę epatować topową wersją.

      Moje marzenie - kupić Alpinę B5 BiTurbo i przykleić na klapie 520i.

      • 0 0

  • w usa takie auto kosztuje polowe he he (2)

    • 6 4

    • (1)

      Masz internet - możesz sprawdzić.
      Najtańsza wersja (GLS 450, diesli nie mają) kosztuje 76000 + podatek. Sporo taniej, ale nie połowę :)

      • 2 0

      • w ameryce bieda to i samochody tansze

        w Polsce ludzi stac zeby wiecej placic

        • 0 0

  • BYD

    Build Your Dreams - to jest marka, a nie jakiś tam Mercedes. Przebrzmiała sprawa.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane