• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes GLE 350 de: hybryda z dieslem

mJ
15 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.

Mercedes-Benz GLE 350 de to innowacyjna propozycja niemieckiego producenta. To nowoczesna hybryda typu plug-in z baterią o bardzo dużej pojemności, w której dość nietypowo silnik elektryczny wspomaga jednostka wysokoprężna. Poznajcie ten model bliżej.



Jakiś czas temu mieliśmy okazję sprawdzić możliwości Mercedesa-Benz GLE 350 e, czyli standardowej hybrydy typu plug-in z silnikiem benzynowym pod maską. Teraz przyszła kolej na innowacyjną alternatywę, czyli 350 de z jednostką wysokoprężną.

Jazda na prądzie w mieście, a na długie trasy oszczędny diesel - zdaje się, że takie było główne założenie inżynierów Mercedesa-Benz, gdy po raz pierwszy pomyśleli o tej hybrydzie typu plug-in. Prądu do miasta zabraknąć nie powinno, bo SUV dysponuje akumulatorami o pojemności 31,2 kWh. Według producenta zasięg GLE 350 de wyłącznie na prądzie wynosi nawet do 99 km. Oczywiście jak to z "elektrykami" czy hybrydami typu plug-in bywa - trzeba brać na ten wynik poprawkę, bo w rzeczywistości ciężko jest osiągnąć deklarowany przez producenta zasięg.

  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
W tym artykule skupimy się wyłącznie na układzie napędowym, bo tak naprawdę o wyglądzie i wyposażeniu napisaliśmy przy okazji GLE 350 e.

Mercedes-Benz GLE 350 de napędzany jest dwulitrowym silnikiem diesla oraz jednostką elektryczną, co pozwala rozwinąć łączną moc 320 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Do "setki" auto może rozpędzić się w 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
Dla porównania, pod maską GLE 350 e znajduje się silnik benzynowy o tej samej pojemności, który wespół z "elektrykiem" generuje moc systemową na poziomie 333 KM. Maksymalny moment obrotowy również wynosi 700 Nm. Benzynowy plug-in jest o 0,1 sekundy wolniejszy od swojego wysokoprężnego odpowiednika. Prędkość maksymalna jest identyczna.

W obu przypadkach jednostki zostały zestrojone z 9-stopniową skrzynią automatyczną (9G-TRONIC), natomiast moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła (4MATIC).

Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
Bateria o pojemności 31,2 kWh znajduje się pod podłogą bagażnika. Co ważne, bateria nie uszczupliła zbytnio przestrzeni bagażowej. Ile trwa ładowanie? Z gniazdka domowego długo, bo od 11 do nawet 16 godzin przy użyciu "małego prądu", natomiast przy wykorzystaniu wallboxa i większej mocy - nieco ponad 3 godziny. Jest jeszcze trzecia opcja - skorzystanie z szybkich ładowarek o mocy 60 kW. Jeśli podepniemy GLE pod taką maszynę, bateria od 10 do 80 proc. naładuje się w zaledwie pół godziny. Szkoda tylko, że takich ładowarek w zasadzie u nas nie ma.

Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
To nam się spodobało:

  • duży zasięg na prądzie, oczywiście przy niskich temperaturach komputer pokaże mniej kilometrów możliwych do przejechania na prądzie, a sam zasięg będzie "uciekał" szybciej;
  • stado koni mechanicznych, dających dużo frajdy podczas jazdy;
  • bardzo przydatne i dobrze opracowane wykresy mocy, spalania, momentu obrotowego (uwagi poniżej);
  • GLE 350 de to samouk - uczy się nawyków kierowcy podczas oszczędnej jazdy z napędem hybrydowym;
  • oszczędność w porównaniu z jednostką benzynową - przy autostradowych prędkościach średnie spalanie oscylowało w granicach 11 litrów paliwa na 100 km/h;
  • nie czuć masy SUV-a (waży ponad 2,5 tony);
  • napęd na cztery koła w trybie elektrycznym.


Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
To byśmy zmienili:

  • brak możliwości "hamowania" łopatkami i odzyskiwania energii w innym trybie niż elektryczny;
  • mało intuicyjne przełączanie trybów jazdy;
  • brak możliwości porównania na jednym ekranie zużycia energii elektrycznej i spalania paliwa;
  • wyciszenie kabiny poprawne, ale przy większych prędkościach lusterka dają znać o sobie, robi się głośniej;
  • pochwaliliśmy wykresy, które mają jednak jeden minus - informacje przesuwają się od prawej do lewej strony, co nie jest do końca czytelne;
  • nie do końca zrozumiała różnica między trybem komfortowym a ekonomicznym.


  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
Cennik Mercedesa-Benz GLE 350 de (diesel) startuje od kwoty 360 200 zł. Wersja 350 e (benzyna) jest tańsza. Kosztuje 325 300 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Mercedes-Benz Witman.
mJ

Miejsca

Opinie (56) 1 zablokowana

  • ekologia (7)

    na poziomie 11litrów to śmiech. Po co w dobie szukania jak najmniejszych szkodliwości produktów wszelakich produkować auto z takim spalaniem? po prostu marka musi mieć limit minimum w elektryce lub wodorze aby mogła sprzedawać auta tradycyjne.Uważam że popyt będzie słaby co najwyżej floty firmowe zakupią takie auto aby się chwalić swoją zielonością.

    • 12 8

    • (6)

      bez układu hybrydowego spalanie byłoby na poziomie 16 l/100km, więc oszczędność na poziomie 30-40% jest sporą oszczędnością

      • 3 2

      • jeśli stać kogoś na auto za 400 tys (4)

        to raczej zwisa mu czy pali 12 czy 16 litrów na 100, bo pewnie w garażu stoją jeszcze 2 inne auta + prius dla żony....

        • 6 0

        • (2)

          Potwierdzam, na spalanie nie patrzę. Przy czym u mnie autem za 400tys. zł jeździ żona i jest to najtańszy pojazd w garażu.

          • 2 0

          • Widzisz. Nie mam aut za tyle kasy ale mam zasady. U mnie lepszym, droższym, większym i bezpieczniejszym autem jeździ żona bo chcę żeby była bezpieczna.

            • 0 0

          • u mnie autami za 400 tys. jeżdżą pracownicy

            i wożą nimi towar

            • 0 0

        • Coś ci nie pasuje prius?

          Prius jest nie tylko dla głupiej baby!

          • 0 1

      • Bzdura. Mam podobnej wielkości auto (Honda Pilot), benzyna wolnossąca 3.5 l poj., spalanie średnie 9,5l !

        • 1 1

  • Drobne (1)

    Ile kosztuje taki w Berlinie?

    • 0 0

    • 75095 ojro za golasa

      • 0 0

  • a wszystko po to aby obniżyć smrody z rury (4)

    zakazać diesli i po temacie

    • 2 11

    • taaa, a te wszystkie ciężarówki i dieslowskie lokomotywy sam będziesz pchał (3)

      bo ta konwersja w twoich tabelkach realna jest z dnia na dzień

      • 4 0

      • a bo poza tym skansenem coraz wincyj jest elektryków ciężarowych a pociągi też są na sztrum od stu lat (2)

        • 0 0

        • wśród dziesiątek milionów ciężarówek na świecie elektryki to nawet nie promil (1)

          żeby to zmienić potrzeba kilkudziesięciu lat

          • 1 0

          • ale parowozy to odwrotnie

            • 0 0

  • Mercedesa teraz kupi ten kto jest naprawdę gupi.

    • 0 0

  • wygląda jak każdy inny suv :D

    • 0 0

  • (1)

    Szkaradny ten mercedes, typowe dla tej marki.

    • 17 7

    • Polonez tylko Polonez , a moze stara Syrena

      • 0 0

  • Ładne wnętrze i przód, ale buda ma złe proporcje

    No i 11l/100km to wynik dla dostawczaka a nie osobówki.

    • 0 1

  • Diesel dzisiaj to trochę śmiech na sali. Wstyd nawet do takiego smroda wsiadać. Nawet, jeśli to hybryda.

    • 0 4

  • inowacyjna ? hahaha hybryda z dieslem to byla w 2011 roku w Peugeote 3008! (4)

    • 12 2

    • albo Prius z 1997 czy Honda Insight z 1996 (2)

      tam co prawda były benzyniaki ale w kwestii połączenia elektryka ze spalinowym to żadna różnica czy to benzyniak czy diesel

      • 1 2

      • prius diesel ? (1)

        • 1 1

        • a co dalej napisałem? czytasz tylko nagłówki gamoniu?

          jakie znaczenie ma sposób zapłonu przy połączeniu silnika spalinowego z elektrycznym, przekładnią?

          • 0 0

    • I citroen ds5 2011

      • 5 1

  • (9)

    Dlaczego hybrydy mają o wiele niższą prędkość max od swoich spalinowych odpowiedników?

    • 10 0

    • (1)

      Nie kupuj tego auta bez leasingum To kilka fikuśnie wygiętych metalowych części i tona plastiku różnej gęstości. Uderzysz w coś i auto nadaje sie na złom.

      • 0 1

      • chłopie, pojęcia nie masz o motoryzacji

        • 0 0

    • Serio? 10km różnicy w rav4 wynosi. Poza tym i tak na naszych drogach nie pojedziesz więcej niż 140km.

      • 0 1

    • 2.5 tony, wysoki kloc

      i silnik 2-litrowy, to ile ma jechać max?
      V max jest "bez prądu", nie starczyłoby go na 10 minut takiej jazdy.

      • 2 0

    • a mają?

      patrze właśnie i Prius ma 180 km/h, jak na tak wysokie auto i niespecjalnie mocne to normalne. Ten Merc ma 210, a zwykła dieslowska wersja o mocy 275 koni ma 220km/h. To różnice marginalne. Jak się jeszcze weźmie pod uwagę w jakich warunkach pracuje silnik elektryczny i że hybryda jest cięższa to mamy odpowiedź. Niemniej to nie są duże różnice.

      • 0 0

    • Bo ratują się krótkimi skrzyniami m. in. (3)

      by ratować gorsze osiągi z powodu zwiększonej masy

      • 4 2

      • ta krótkie skrzynie...

        Lexus GS 450h miał 2000 obrotów przy 190 km/h

        • 0 0

      • Przecież mają potężne momenty więc po co krotkie skrzynie?

        • 0 0

      • Zwiększona masa, ale większa moc (0-100km elektryk vs benzyna bez porównania), np topowy model w.porsche Cayenne lub Panamera z hybryda (turbo S) są szybsze niż turbo, ale jednocześnie ważą pół tony więcej tj na oko pewnie 20%

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane