• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auto elektryczne za niecałe 60 tys. zł? To możliwe. Lista najtańszych "elektryków"

mJ
11 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W tym artykule poznasz pięć najtańszych "elektryków" w Polsce. W tym artykule poznasz pięć najtańszych "elektryków" w Polsce.

Korzystając z maksymalnych dopłat rządowych auto elektryczne można nabyć już za niespełna 60 tys. zł. Poniżej prezentujemy listę pięciu najtańszych samochodów na prąd dostępnych na naszym rynku.



Więcej artykułów o autach elektrycznych





Czy rządowe dopłaty do aut elektrycznych są kuszące?

Przypomnijmy, że w ramach programu "Mój elektryk" dopłata do samochodów elektrycznych wynosi 18 750 zł. W przypadku posiadaczy Karty Dużej Rodziny (co najmniej trójka dzieci na utrzymaniu) - dopłata wzrośnie do 27 tys. zł. Dla podstawowej kwoty dofinansowania maksymalna cena "elektryka" wynosi 225 tys. zł, natomiast dla Karty Dużej Rodziny nie ma ograniczeń cenowych.

Dacia Spring



Cena katalogowa: 84 900 zł
Cena po dopłacie: 66 150 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 57 900 zł

OC dla auta elektrycznego - czy jest droższe? OC dla auta elektrycznego - czy jest droższe?

Dacia Spring Dacia Spring
Najtańszym "elektrykiem" dostępnym w naszym kraju jest Dacia Spring. To mały, miejski przedstawiciel segmentu A. Bazowa cena, jak na tak niewielkie auto, jest bardzo wysoka. Jednak po uwzględnieniu rządowych dopłat sytuacja się zmienia. Przy standardowym "rabacie" elektryczną Dacię można kupić za 66 150 zł. A to - jak na auto elektryczne - kusząca cena. A to nie koniec, bo przecież jest jeszcze Karta Dużej Rodziny, z którą można ugrać kolejnych 8 tys. zł.

Dacia Spring wyposażona jest w baterię o pojemności 26,8 kWh. Według producenta, w warunkach miejskich, samochód na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać około 200 km. Silnik elektryczny generuje moc zaledwie 44 KM, co pozwala na osiągnięcie "setki" w... 19 sekund.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot



Smart EQ fortwo



Cena katalogowa: 99 100 zł
Cena po dopłacie: 80 350 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 72 100 zł

smart EQ fortwo smart EQ fortwo
Dopłacając 15 tys. zł można kupić filigranowego, dwuosobowego smarta EQ fortwo. To dopłata przede wszystkim za lepszą jakość wykończenia niż w przypadku Dacii Spring. W przypadku smarta o przewożeniu dużej rodziny nie ma mowy, a mimo to, dopłatę w wysokości 27 tys. zł można otrzymać.

Smart EQ fortwo to idealny samochód do zatłoczonego miasta i manewrowania w ciasnych uliczkach. Silnik elektryczny wytwarza 82 KM mocy, natomiast akumulator ma pojemność 17,6 kWh, co pozwala na przejechanie ponad 100 km na pełnej baterii.

Nowy Fiat 500



Cena katalogowa: 104 000 zł
Cena po dopłacie: 85 250 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 77 000 zł

Nowy Fiat 500 Nowy Fiat 500
Czytaj także:

Nowy Fiat 500 - stworzony do miasta



Trzecie miejsce w zestawieniu najtańszych aut elektrycznych zajął Nowy Fiat 500, którego zresztą mieliśmy okazję przetestować. Samochód wywarł na nas bardzo pozytywne wrażenie.

Należy jednak pamiętać, że hatchback w podstawowej wersji różni się od wyższych wariantów - mocą i zasięgiem. Przetestowaliśmy 118-konną "pięćsetkę", a dla porównania bazowy wariant oferuje 95 KM mocy. W podstawie klient otrzymuje baterię o pojemności 21 kWh, co przekłada się na zasięg oscylujący w granicach 190 km. W droższych wersjach akumulator ma dwukrotnie większą pojemność i zasięg ponad 300 km.

Nissan Leaf



Cena katalogowa: 129 900 zł
Cena po dopłacie: 111 150 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 102 900 zł

Nissan Leaf Nissan Leaf
Pora na zdecydowanie najbardziej znanego "elektryka" w stawce. Nissan Leaf to auto elektryczne ze sporym doświadczeniem. Premierowa odsłona zadebiutowała na motoryzacyjnym rynku w 2010 roku.

Cena Leafa już nawet z Kartą Dużej Rodziny przekracza 100 tys. zł. Co dostajemy w zamian? Przede wszystkim całkiem przyzwoity zasięg. Bazowa wersja Leaf Visia wyposażona została w baterię o pojemności 40 kWh. To dzięki niej japoński "elektryk" w cyklu mieszanym jest w stanie przejechać do 270 km.

Silnik elektryczny generuje moc 150 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 s.

Peugeot e-208



Cena katalogowa: 131 400 zł
Cena po dopłacie: 112 650 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 104 400 zł

Peugeot e-208 Peugeot e-208
Zestawienie TOP5 zamyka elektryczne 208, które jest nieznacznie droższe od Nissana Leafa. "Lwiątko" otrzymało akumulator o pojemności 50 kWh, dzięki któremu oferuje ponad 300-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu. To najlepszy wynik w zestawieniu.

Za napęd odpowiada 136-konny silnik elektryczny, dzięki któremu prędkość 100 km/h zostanie osiągnięta po 8,1 s.

Czytaj także:

Dlaczego boimy się zakupu auta elektrycznego?

mJ

Opinie (195) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • i co nowego w temacie (1)

    aut na wegiel?

    • 1 1

    • Dokładnie, ignorant.

      • 0 0

  • (1)

    Z takimi zasięgami to nie ma co myśleć o elektryku. Ja jednak czekam na rozpowszechnienie się wodorowych napędów. Takie Mirai na jednym zbiorniku przejeżdża 650km a tankuje się je pięć minut. Auta na baterie odejdą w niepamięć

    • 2 0

    • Wodór

      To się nie doczekasz. Prawie wszystkie koncerny wycofują się z projektów wodorowych osobówek. Polecam drabinę wodoru Liebreicha. Wodór będzie miał
      zastosowanie, np. przy bezemisyjnej produkcji nawozu, ale nie w samochodach osobowych.

      • 0 0

  • (3)

    W Azji Kia, Toyota, Hyundai i inni producenci pojazdów zorganizowali konferencję i ogłosili że bez względu na prawo w ich krajach zawsze będą oferować 2 rodzaje napędu spalinowy i elektryczny bo to klient ma wybrać co jest dla niego najlepsze, a nie ekoświry z zakazami spalinowych i dopłata na psedoekologie.

    • 20 2

    • Doczytaj trochę

      W Chinach w ostatnich kwartałach 26% nowych sprzedawanych aut była elektryczna. Chiny pod tym względem prześcigają nawet Europę, nie mówiąc o US. Przyszłość należy do elektryków.

      • 0 0

    • Mówisz koncerny stoją ponad prawem? Ciekawe. (1)

      • 1 6

      • Nie, gdy prawo jest przeciwko ludziom to wspierają swojego klienta i protestują, nie jak euromiernoty z wieśwagena oszukujące na testach.

        • 1 0

  • Co z bateriami?? (26)

    Przecież są tej samej technologii co te z laptopów czy smartfonów. 3 lata i ledwo zipią a utylizacja praktycznie niemożliwa. Wyobraźcie sobie,że wszyscy bujają się elektrykami a za 3 lata wszystkie baterie lecą na śmietnik. Czy to jest eko?

    • 80 16

    • Głupoty

      Brednie. Powtarzasz wyświechtane argumenty lobby paliwowego, które chce jeszcze trochę zarobić na naszej zgubie. Im szybciej świat dokona transformacji energetycznej tym więcej zachowa dla przyszłych pokoleń. Wbrew pozorom baterie są bardzo cenne i są do recyklingu w ponad 90%

      • 0 0

    • Pecunia non olet (2)

      Ważne, że auta elektryczne są tańsze w produkcji i są droższe w zakupie. Przejechać 200 km i pół dnia ładowania to znaczy, ze na 1 ładowaniu ledwo dojedziesz z Gdyni do Torunia, podróż do Poznania poniżej jednego dnia jest nie osiągalne dla tych cudów techniki.

      • 3 1

      • nie są idealne

        ale bez przesady, ładowanie baterii do 80% trwa pół godziny w najnowszych. Spokojnie dojedziesz do Zakopca w tym samym czasie co spalinówką bo i tak zatrzymasz się na żarcie albo siku po drodze. Chyba że to do pracy i spieszysz się do klienta nie mając czasu na przydrożną szamkę. Tu się zgodzę. Do pracy elektryki się słabo nadają.

        • 0 0

      • kup Teslę to pojedziesz i wrócisz jeszcze z tego Poznania bez ładowania. Nie kay potrzebuje mega giga zasięgu

        • 2 2

    • Dużo byś sprzedał elektryków jak by po 3 latach baterie padały? (4)

      Może jednak trochę dłużej wytrzymują? Elektryk mojej żony ma już 11 lat i wciąż jeszcze 60% oryginalnej pojemności ma, a to najstarsza technologia baterii jaka na poważnie w elektrykach gościła, nowe są już sporo trwalsze. Kolega przejechał ponad 180 tys. km Leafem II (40kWh) w nieco ponad 2 lata i bateria miała 89% oryginalnej pojemności.

      • 6 5

      • (3)

        Super...
        Czy prymitywny, stary dizel też po 11 latach ma moc mniejsze o 40%?

        • 4 2

        • (1)

          Diesle po tylu latach to już nie jeździ i po drodze wrzucisz do niego drugie tyle na serwis.

          • 2 2

          • nie o lata chodzi tylko o przebieg. Diesel spokojnie 4 stówy pośmiga bez większych ingerencji. Ale potem turbo czy wtryski trzeba będzie już wymienić

            • 0 0

        • nie mówimy o mocy bo moc baterie zachowują

          tylko o pojemności czyli analogii pojemności baku. Oczywiście że diesel zachowuje, natomiast spalinowiec nie zachowuje tej samej trwałości. Po 11 latach zacznie się odzywać turbo albo wtryskiwacze. Kwestia opłacalności auta jest związana tylko ze sposobem użytkowania a nie z ideologią

          • 0 0

    • jaki śmietnik?
      To marnotrastwo. Większość surowców pozyskuje się z nich, bo są rzadkie. Więc twój mit jest z d*py.

      • 4 1

    • Jak to utilizacja niemozliwa? Elektryki beda wysulane do Afryki - taki jest fakt i niech w koncu wszystkie lewackie - (2)

      miumio-i**oten szkopen otworza oczy. Jaka ekologia? Zaklamanie. Zreszta atak rosji na Ukraine jednozancznie pokazal, ze cala ekologia to sciama putina, który krecil na tym salate.

      • 6 4

      • W Gdańsku będzie składowisko baterii

        Szwedzkiej fabryki. Już budują . A kto produkuje ten utylizuje. Takie przepisy UE.

        • 3 1

      • A stacje przetwarzania zużytych baterii na proszek do recyklingu to ściema, tak?

        Pewnie że ściema, bo baterie po zakończeniu służby w samochodzie trafiają do magazynów energii.

        • 1 1

    • Aha. A te dziesięcioletnie używane Leafy z oryginalną baterią o pojemności około 80% początkowej to fejk? (7)

      • 11 16

      • 3 lata i wymiana. (1)

        • 9 2

        • opony

          opony od 3 lat tylko wymieniam a nie aku, serwis raz był tzw gwarancyjny ok 400zł :) poza tym serwisu auto nie widziało. 50 tys przebiegu i żadnej utraty baterii nie widać :) bajek się kolego naczytałeś z tą wymianą baterii.

          • 5 5

      • Haha (2)

        Tak sie sklada ze mialem leafa. Nigdy nie slyszalem zeby ktos mial 80% po dziesieciu latach, ja po 3 musialem wymienic baterie w ASO

        • 23 3

        • Nieczęsty jest przypadek wymiany baterii w Leafie na gwarancji - musiała się uszkodzić.

          Fajnie po 3 latach dostać nową gratis, nie? Szczęściarz!

          • 5 5

        • A ja mam...

          ... auto 3 lata i nie widzę żadnego ubytku w stanie baterii. Jak miałeś starego leafa to były początki i bateria faktycznie była bez ochrony, ale czasy się zmieniają.

          • 4 7

      • taka sama prawda jak przebieg 100 000 km w 10-letnim dieslu z DE

        ale...ty wiesz na pewno lepiej.

        • 11 4

      • Dealer Nissan na pełnej Pi-arze

        Pewnie że fejk.

        • 19 5

    • proponuję doczytać. (1)

      nie wszystkie ogniwa jednoczesnie tracą swoje właściwości, tylko jakaść część i wówczas je sie wymienia. Tak samo jak z beteriami w zabawce 4xAA, ale wyładowuje się jedna szybciej, wówczas wymienia się jedną, a nie wszystkie. WYtrzymałość ogniw w autach jest dłuższa niż 3 lata. To również zależy od czasu użytkowania auta. Laptop używany jest 8-10h dziennie, auto, pewnie jakies 50-55km dziennie, to niecałe 2h

      • 4 5

      • ale laptopa uzywasz we wzglednie stabilnych warunkach a auta nie

        • 4 0

    • w Toyocie nie da sie sie rozladowac i naladowac baterii na maxa przez co zwieksza sie jej zywotnosc wiec taka bateria posluzy (1)

      • 6 2

      • Zgadza się, w niektórych telefonach i laptopach też da się ustawić takie ograniczenia i wtedy jest trwała

        • 5 0

    • haha auto to nie smartfon

      20 letnie priusy jezdza na oryginalnych bateriach wiec czlowieku zanim cos napiszesz to sprawdz

      • 11 19

  • adam

    Przecież ta Dacia to Chiński pojazd zrobiony w kooperacji z Dacią. Nie ma nawet 1 gwiazdki bezpieczeństwa na 5 gwiazdek. Drzewiasty i niebezpieczny posiad który próbują wcisnąć mieszkańcom Europy wschodniej i środkowej.

    • 0 0

  • Dwuosobowy Smart z kartą dużej rodziny. Jesteście poważni? (7)

    • 128 4

    • Ojciec rodziny

      To ze ktoś ma kartę dużej rodziny nie oznacz ze będzie to jego jedyne auto. Sam mam 4 dzieci, część dorosłych i potrzebuje auta na dojazdy do pracy. Jedno auto rodzinne 7 osobowe juz mam. Wiec nie wiem skąd to zaskoczenie, że smart i karta dużej rodziny.

      • 0 0

    • Smart (3)

      A co ja mam zrobić z rodziną 2 plus 4???

      • 11 2

      • Robisz piąte. To potrafisz (1)

        • 1 3

        • a ty nie potrafisz

          • 1 0

      • kupujesz 3 smarty ;)

        • 33 0

    • przecież wiadomo, że w tej całek karcie dużej rodziny nie chodzi o przewożenie wielodzietnej familii, a właśnie o ten rabacik 27 koła

      • 23 1

    • jeszcze grecki dodatek za umycie rąk i będzie komplet socjalistycznej paranoi. A potem płacz, że inflacja dwucyfrowa. Zwiększcie jeszcze wynagrodzenie minimalne, to będzie idealnie.

      • 33 2

  • Karta Dużej Rodziny (11)

    Elektryki? Świetnie! Z ogromną chęcią kupię jeden, poważnie. Pokażcie mi tylko choć jeden model, który pomieści rodziców z czwórką dzieci. Wszystkie przedstawione w artykule mieszczą max pięć osób, a Smart tylko dwie.

    • 100 6

    • DoPracy

      Trzeba było myśleć a nie bachorów na robić i jeszcze na dopłaty liczyć, co za nieszczelności

      • 1 0

    • dziecioroby niech sobie kupia hulajnogi elektryczne bedzie taniej :) (2)

      • 5 4

      • (1)

        Masz coś przeciwko prokreacji ciołku, tzn, że masz coś przeciwko prawom natury. A pamiętaj, że mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale natury nie oszukasz.

        • 0 1

        • Dzieciorobie nauki i rozumu nie oszukasz ty go nie masz .Niema fizycznych możliwości sie opiekować wiecej niz 3 dzieci!

          Ale dziecioroby wiekszosci nie pracuja zyją z zasiłków!

          • 1 0

    • Peugeot Rifter 7 osobowy elektryk (2)

      Mam 4 dzieci ale samochód w wersji spalinowej. Jeżeli chodzi o pojemność dla takiej dużej rodziny to jest auto na styk

      • 4 0

      • lol (1)

        elektryk za 150k w wersji podstawowej, zasieg srednio 280k co realnie daje 200k, v max. 130 km/h, zimą do torunia autostrada nie dojedziesz przy ujemnych temp.,

        • 6 1

        • to wtedy bierz e-spacetourera, ten dojedzie do Torunia

          jeśli oczywiście kręcą cię elektryki. Ja bym nie kupił. Niemniej w wersji elektrycznej w podstawie są tylko bogate wersje. Tam już biedy nie ma.

          • 0 0

    • (2)

      Ja bym chciał zobaczyć jak duża rodzina pakuje się do smarta z walizkami i jadą na wakacje

      • 24 1

      • Jak ma się zapakować duża rodzina, (1)

        skoro Smart jest na dwie osoby?
        Jak masz dużą rodzinę i chcesz jeździć na wycieczki to kupujesz inny samochód.

        • 2 4

        • z doczepianą przyczepką się zmieszczą =) hahaha

          • 2 1

    • ale mozesz kupic kazdemu dziecku :)

      • 0 0

  • "Auto elektryczne za niecałe 60 tys. zł" i najtanszy model za 84900 zlotych.

    • 1 0

  • Jaka Dacia ? (3)

    Zapomnieliście napisać, że ta badziewna Dacia to chiński Dongfeng ze znaczkiem Dacii. Zasięg realny to mniej niż 100 km. Siedzenia z dermy jak taboret u babci. Ogólnie masakra za takie pieniądze

    • 41 1

    • (1)

      Chiny to już nie jest kraj produkujący badziewie. Posiadają bardzo zaawansowane technologie i co do ich produktów miałbym raczej dużą pokorę. Pracuję w branży morskiej. Nawet nie wiesz ile atestowanego sprzętu hydraulicznego czy elektrycznego idzie z Chin. To są bardzo drogie pompy, zawory czy silniki po kilkadziesiąt a nawet kilkaset tysięcy euro. W Europie jakościowo mogą im dorównać tylko 4 potęgi, Niemcy, Francja, GB i Włochy.

      • 0 0

      • ok, nie są producentami badziewia

        ale ta dacia to mega badziew
        jeździłem dobę - nigdy więcej
        dodam że służbowo jeżdżę vanem dacia i jest jak należy

        • 0 0

    • Troszkę się chyba ktoś pomylił... spring to odpowiednik Renault City K-ZE... ale fakt produkowa y na rynek chinski

      • 1 0

  • Dobre

    Ciekawe jak zapakujesz 5 osobową rodzinę do tych maluchów. Dopłata 18 tyś. To zdecydowanie za niska kwota. To jeszcze nie czas na elektryki w Polsce

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Infiniti znajduje się w:

 

Najczęściej czytane