• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nasz czytelnik o wrażeniach jazdy elektrycznym Nissanem Leaf

Jakub Chabik
2 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Cennik elektrycznego Nissana Leaf startuje od kwoty 116 700 zł. Cennik elektrycznego Nissana Leaf startuje od kwoty 116 700 zł.

Z reguły osobiście testujemy nowe modele aut, a następnie dzielimy się z wami naszymi spostrzeżeniami. Jednak tym razem o swoich ważeniach opowiada czytelnik Trojmiasto.pl, panu Jakub Chabik, który od ponad miesiąca użytkuje elektrycznego Nissana Leaf.



Poniżej relacja pana Jakuba.

1. Cisza. To pierwsze, dojmujące, niesamowite i nieumykające mi nadal wrażenie - zwłaszcza że mam drugie, spalinowe auto. Cudowne odczucie, kiedy samochód nie terkoce, nie wyje. Dopiero teraz widzę, jak bardzo nie kręci mnie smród spalin i wycie motorów. Wolę ciszę.

2. Kop. Silnik elektryczny ma mniej więcej podobną moc w całym zakresie obrotów. Rusza aż miło, przyspiesza - i wszystko bez tego obłędnego wycia i przestawiania biegów (nawet w tle, w automacie było niefajne).

3. Zasięg. Około 200 km (mam wersję z akumulatorami 40 kWh). Zimą i latem będzie trochę mniej, bo część energii idzie na ogrzewanie i klimatyzację. Na dojazd do pracy i z powrotem (szkoła córki niedaleko pracy) będzie mi schodzić ok. 25-30 proc. dziennie

4. Ładowanie zasadnicze. W domu z sieci. Na razie z gniazdka ładowarką 2,2 kW, wkrótce z Wallboxa 7 kW. Po prostu - jak przyjeżdżam do domu, podłączam ładowarkę, zawsze. Ponieważ jednocześnie zamontowałem na dachu panele, będę jeździł na słońce.

5. Ładowanie incydentalne - na Pomorzu jest dość gęsta sieć darmowych ładowarek Energi (trzeba wyrobić sobie darmową kartę RFID). Komercyjne ładowarki (Orlen, Greenway) - dość drogie.

Trójmiejskie salony samochodowe


Nissan Leaf. Nissan Leaf.
6. Komfort. Bardzo wysoki. Wszystko, co trzeba, jest. Samochód nagrzewa i ochładza się błyskawicznie. Bardzo fajną rzeczą jest e-pedał. Kiedy puścisz gaz, zaczyna hamować. Trzeba się przyzwyczaić, ale mi się podoba, już się przyzwyczaiłem.

7. Apka Nissan Connect. Przyjemna. Można liczyć koszty jazdy, ale naprawdę fajne jest zdalne uruchomienie ogrzewania / klimy oraz zapalenie świateł, np. na parkingu pod centrum handlowym - co pomaga odnaleźć auto.

8. Udogodnienia. W Gdańsku jazda po buspasach na razie nie jest istotnym udogodnieniem (jest ich niewiele), natomiast dużą korzyścią jest darmowe parkowanie w strefie.

9. Wady. Tragiczne audio. Ale wygląda na to, że to jedynie kwestia głośników. Już jestem umówiony w warsztacie specjalizującym się w car audio, aby je wymienić na coś sensownego, bo sam system audio nie jest może wypasiony, ale zły też nie. Szkoda tej wspaniałej ciszy, aby słuchać jakichś płaskich, drewnianych dźwięków.

Poza tym wszystko inne jak w spalinowym samochodzie. Leaf to średni kompakt, idealnie nadaje się do wożenia ludzi i małych ładunków. Samochód gorąco polecam jako drugi, osobom posiadającym własne miejsce do ładowania (słupek, domek), do jazdy miejskiej i okołomiejskiej.

Więcej artykułów na temat samochodów elektrycznych



  • Wnętrze Nissana Leaf.


O autorze

autor

Jakub Chabik - inżynier, menedżer, publicysta, naukowiec. Zajmuje się technologiami informatycznymi. Od ponad 20 lat popularyzuje naukę, technikę oraz biznes w mediach. Od ponad 20 lat bezgranicznie zakochany w Trójmieście i Pomorzu. Od 5 lat wykładowca Politechniki Gdańskiej.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (204) 9 zablokowanych

  • Co za i**otyczny sponsorowany artykuł... (1)

    Dla pseudo ekologów. Pan się chwali że będzie ładował auto że słońca. Czyli rozumiem że pracuje w domu i ma w ciągu dnia podłączone auto do swojej sieci. Bo nie wiem czy ten człowiek zdaje sobie sprawę że wieczorem jak wraca do domu po pracy auto ładuje się z sieci elektrycznej czyli pewnie z naszej bardzo ekologicznej elektrociepłowni węglowej. Bo panele fotowoltaiczne w nocy prądu produkować nie będą. Więc ze słońca to to prądu nawet nie widzi. Co za bzdurny argument że niby to nie wyje? Silnik elektryczny nie jest bezgłośny, dasz mu w palnik to wyje jak każdy inny silnik elektryczny, może nie terkocze jak spalinowka. Ciekawe czy ten pseudo ekolog zdaje sobie sprawę jak ekologiczne jest wyprodukowanie baterii i silnika trakcyjnego.

    • 9 0

    • Spokojnie, bez napinki, poczytaj inne komentarze na temat węgla nocą

      Porównać "wycie" elektryka z wyciem spaliniaka, jak obu dasz w palnik, to trzeba mieć coś z deklem. Rozumiem że strasznie nieekologiczne są pralki, lodówki, suszarki, wiertarki i tramwaje? No mów dalej, słucham, tak tak, oczywiście.

      • 0 1

  • Wodór, wodór, wodór!!! (1)

    Tzw. elektryki ładowane z gniazdka, to zwyczajny pic! Wszak energia na ładowanie pochodzi z elektrowni! Prawdziwie innowacyjne i "czyste" są auta wodorowe! Każde z nich to mini fabryki prądu, jedyne "zanieczyszczenie" podczas jazdy to woda ulewająca się z autka. Do tego szybkość "tankowania", te autka tankuje się na stacjach wodorowch jak samochody spalinowe. Kłopot i duży koszt to oczywiście uruchomienie sieci "cepeenów" z wodorem w całym kraju! Japończycy produkują takie Toyoty, ba mają też dużą sieć stacji wodorowych. To jest najrozsądniejszy kierunek rozwoju motoryzacji! Niestety nie jest powiedziane że zwycięży, bo ekspansja elektrycznych aut z wielkimi akumulatorami rozwija się w najlepsze! Patrz okrutnie przereklamowana Tesla!
    Utylizacja akumulatorów z elektryków, to już osobny temat związany z zanieczyszczeniem środowiska!
    Stacje wodorowe, no cóż warto zainwestować, coś mi się wydaje, że w Lotosie już o tym myślą.
    Trzymam kciuki za "wodoraki" i oby "gorszy pieniądz" nie wyprał lepszego!

    • 7 1

    • Taaaaa, to czekaj na nie, ja w tym czasie sobie cicho i tanio pojeżdżę swoim PHEVem.

      Co do przereklamowanej Tesli - no ani dolara ta firma nie wydaje na reklamę, jakim cudem więc jest przereklamowana?

      • 2 0

  • 1. Trzeba mieć dom z garażem
    2. Trzeba mieć drugi samochód

    • 4 0

  • Artykuł czytelnika

    -halo? opowiedziałbym Ci jak spisuje sie mój elektryczny Nissan, ale teraz nie mam czasu
    -przecież to ty dzwonisz..
    -na razie!

    • 1 0

  • Polecam poczytać jak nissan leaf spisal się u norwegów (1)

    Kilka lat temu nasi vikingowi sąsiedzi mieli potężne dotacje na kupno elektryków, a leaf był wtedy najtańszym i najpopularniejszym wyborem. Po kilku latach okazało się że warsztaty są zawalone leafami- zużywały sie baterie, moduły ładowania, połowa elektrycznych systemów przestawała działać. Ten kto miał lefa dłużej niż 4 lata i był w stanie jeździć- ten się cieszył. Innym wyskakiwaly nagle dziwne błędy i do warsztatu potrzebna była laweta- po czym okazywało się że do wymiany jest jeden kabel. No i cyk, za lawete 5000euro, za naprawę 500. Ciekawe czy nowy model jest poprawiony- dowiemy się za 5 lat :)

    • 4 1

    • Baju baju baj :-)

      Nissan zbankrutował rozumiem na 8-letniej gwarancji do 160 tys. km? Weź pomyśl, albo uwierz w myślenie innych trollu :-)

      • 1 1

  • a zima w czapce i chuchamy na szyby (1)

    szerokiej drogi !

    • 1 0

    • Kto co lubi, ja tam mam cały czas ustawione 21 stopni w mojej Amperze :-)

      • 0 1

  • A pozniej sie obudzilem!

    Aż śmierdzi sponsoringiem. Pierwsze "ale", to ładowanie. W domu? Gdzie? W korytarzu? Sieć ładowarek,tak. Dopóki parę elektrykow. Cisza? A wyjaca skrzynia ctv? Zamiast audio? Wreszcie naprawy. Gdzie? Tylko serwis. A tam ceny serwisowe. W sumie, fajna nowalijka, póki świeża ale rok szybko mija...

    • 1 2

  • Ladowanie

    Taki samochód powinien miec baterie słoneczne na dachu

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon marek Jaguar i Land Rover znajduje się w:

 

Najczęściej czytane