• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nawet 85 proc. sprowadzanych aut ma cofany licznik

mJ
27 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Częsty obrazek na naszych drogach. Samochody używane z Zachodu sprowadzane są na potęgę. Częsty obrazek na naszych drogach. Samochody używane z Zachodu sprowadzane są na potęgę.

W ubiegłym roku do Polski sprowadzono ponad milion samochodów używanych. Ponad połowa z nich przyjechała do naszego kraju z Niemiec. Ile z nich tak naprawdę miało cofnięty licznik?



Czy zdecydował(a)byś się na zakup auta po wynajmie długoterminowym?

W 2018 roku ponad 70 proc. nowych samochodów zakupionych w polskich salonach zostało zarejestrowanych na firmy. Oznacza to, że większość Polaków szukając auta dla siebie, robi to na rynku wtórnym. Bardzo dużo osób decyduje się na sprowadzenie pojazdu z zagranicy, a tym najpopularniejszym kierunkiem są oczywiście Niemcy. Niestety, szacunkowe dane Związku Dealerów Samochodowych mówią jasno - nawet 85 proc. z nich ma cofany licznik.

Kupując auto z cofniętym przebiegiem narażamy się na niebezpieczeństwo. Producenci samochodów wskazują bezpieczne zasady ich eksploatacji, które są określane przede wszystkim na podstawie przebiegu. Zaniżenie wartości wskazywanych przez liczniki, często wielokrotne, ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Nie można zapominać również o potencjalnie wysokich i z reguły nieprzewidzianych wydatkach na naprawy, które wynikają ze zużycia poszczególnych podzespołów.

- Problem braku wiarygodnego przebiegu oraz historii eksploatacji samochodów używanych oferowanych na polskim rynku jest duży, szczególnie biorąc pod uwagę liczbę sprowadzanych do Polski pojazdów. Dla Polaków nadal ważnym kryterium wyboru auta używanego jest jego niski przebieg, a ten wśród dominujących na rynku wtórnym samochodów sprowadzanych bardzo często okazuje się nieprawdziwy. Jednak na stan techniczny auta ma wpływ znacznie więcej czynników niż tylko przebieg. Regularny serwis, wymiana podzespołów zgodnie z zaleceniami producenta czy stosowanie wysokiej jakości części zamiennych. Niestety, historia eksploatacji, w tym wszelkich napraw i czynności serwisowych, w przypadku samochodów pochodzących z importu jest często nieznana lub pozostawiająca wiele wątpliwości co do jej wiarygodności - wyjaśnia Marcin Górski, ekspert Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.
W naszym kraju planowano wprowadzić przepisy, które ustanowiłyby wysokie kary za tzw. cofanie liczników już od 2019 roku. Niestety, póki co, pomysł spalił na panewce. Prace nad nową ustawą wciąż trwają. Podobne przepisy obowiązują w m.in. Belgii czy Niemczech. Dzięki nim udało się zmniejszyć skalę tego zjawiska, ale problem wciąż istnieje.

- Do niedawna rynek samochodów używanych w Polsce, szczególnie dla osób, które nie znają się na motoryzacji, można było porównać do ruletki. Znalezienie dobrego, używanego samochodu zależało w znacznej mierze od szczęścia. Jednak w ostatnich latach polski rynek samochodów używanych zmienia się dynamicznie. W ciągu najbliższych lat Polacy będą mieli coraz szerszy dostęp do aut używanych, których historia jest znana od pierwszej minuty użytkowania i w pełni udokumentowana. Już teraz co roku trafia na polski rynek 60-70 tys. pojazdów, których zakup nie wiąże się z takim ryzykiem, jak dotychczas - dodaje.

Auta flotowe alternatywą?



Osoby, które poszukują auta używanego z potwierdzonym przebiegiem i pewną historią powinny rozważyć zakup pojazdu, który od początku użytkowany był we flotach firmowych w ramach wynajmu długoterminowego.

Na czym polega przewaga takich aut względem innych źródeł? Po pierwsze posiadają szczegółową i udokumentowaną historię użytkowania. Oznacza to, że zarówno przebieg, jak i historia wszelkich przeprowadzonych napraw jest w pełni znana. Dodatkowo to samochody, które są serwisowane zgodnie z restrykcyjnymi zaleceniami producentów pojazdów.

Dla potencjalnych kupców ich dodatkową zaletą jest fakt, że pochodzą z polskich salonów samochodowych i z reguły są wyposażone w dwa komplety opon. Obecnie na polskim rynku wtórnym co roku pojawia się 60-70 tys. aut używanych po wynajmie długoterminowym. Są to auta w wieku od 3 do 5 lat, reprezentujące pełen wachlarz marek i modeli dostępnych na polskim rynku. Ich ceny są rynkowe i uzależnione od przebiegu i stanu konkretnego egzemplarza.

Dane Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów za 2018 rok pokazują, że coraz więcej firm decyduje się na tę formę finansowania floty samochodowej. Branża wynajmu długoterminowego zakupiła w minionym roku ponad 81 tys. nowych aut osobowych, czyli o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystko wskazuje na fakt, że w najbliższych latach Polacy coraz częściej będą mogli kupować samochody używane pochodzące z rodzimego rynku, których przebieg i historia eksploatacji są wiarygodne.

Trójmiejskie salony samochodowe

mJ

Opinie (208)

  • Dopóki polacy nie nauczą się kupować aut po stanie technicznym , tylko po liczbach na liczniku dopóty będzie ten proceder rozkwitał.
    Poza tym auto np. 3 letnie z przebiegiem 250 tyś bedzie lepszym wyborem niż auto np. 7 letnie z przebiegiem 80 tyś km. Pierwszy autostradowo to pokonał , drugi jeździł do szkoły, bo bułki i do kościoła.... przebieg nie równy przebiegowi - dlatego nauczmy się sprawdzać stan auta..... i nie bójmy sie przebiegów oryginalnych 300-400 tyś autostradowych - a rynek korekty sam się zlikwiduje...

    • 4 1

  • własnie sprawdziłem w systemie jedno auto z nowego dworu...

    okazyjna cena. przebieg ponad 100000 mniejszy. marki nie zdradzam celowo

    • 0 0

  • Kupno aut po wynajmnie długoterminowym to jak strzelenie sobie w nogę.

    Jak myślicie, jeśli ktoś z tyłu głowy cały czas ma świadomość że auto nie jest jego i za jakiś czas będzie musiał je oddać, to jak będzie prowadził? Każda dziura, bruk, czy spowalniacz to noga w podłogę i bynajmniej nie na hamulcu. Widać to doskonale po traficarze.

    • 1 0

  • gdyby autor był kierowcą wiedziałby by (1)

    że na każdym preglądzie technicznym dostaje się dokoment z przebiegie pozjazdu

    czyli jak auto wjedzie to polski to już jie cofną mu licznika

    i wrto by to zostało napisane

    • 0 4

    • Nie kumasz, że nie tylko w Polsce cofane są liczniki? Turasy też to potrafią :)

      • 0 0

  • Cena i przebieg do negocjacji...

    • 1 0

  • Auta flotowe

    Raczej mało który użytkownik auta flotowego dba o nie jak o własne......auta są zarzynane na maksa.....po drugie,serwis......wymiana oleju co 30 tys.....

    • 0 0

  • Jeden raz

    kupiłem auto poflotowe. Przejechał 600 kilometrów, po czym zdechł na autostradzie. Grube pieniądze na naprawę. Nigdy więcej..

    • 0 0

  • Auta dla naiwnych.

    Kto zdrowo myślący wierzy w zapewnienia handlarza sprowadzającego używane auta z zagranicy o stanie przebiegu, tylko naiwny.
    Nie można też wierzyć w "papiery" sprowadzanego auta, one też są podrabiane, już tu u nas na miejscu.

    • 0 0

  • FAFIK

    Ja jak zobaczyłem co się dopier*ala na naszym runku aut używanych to się załamałem: sprawdzanie, szukanie, weryfikacja- to walka z wiatrakami, więc ściągnąłem samochód z USA 200tys nalotu, lampa zderzak tył do wymiany i śmigam już 2 lata, stan auta co do kolizji, stanu licznika potwierdzony federalnie!!, tam się nic nie ukryje jak wpiszesz VIN auta ze stanów w google to ci pokaże wszystko w jakim był stanie na aukcji!! wiadomo że Polacy ze świagrami nawet w stanach się pojawiają ale to na szczęście jeszcze promile. Każdy łooo kur*a ulepa bierze, ja ze śwagem po Kałdi jadeM nuffka, no i po miesiącu wychodzi że cofany 180tys i skrzynia rozjebana DPF i zaczyna się efekt domina.
    Gorące pozdrowienia i gratulacje, nie dla tych co sprzedają ale tych którzy łykają okazje grzecznościowe, nie wiem, nie stanie im fujara albo co sąsiad powie że mam przebiegu 200 001km a sąsiad 199 999 bo jakaś magiczna bariera.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane