• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie jedź jak łoś: pozbądź się chińskich ksenonów

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przyjezdny? Za darmo. Gdańszczanin? Płaci
Ksenony zamontowane w nieprzystosowanych reflektorach oślepiają nadjeżdżających z przeciwnej strony kierowców. Ksenony zamontowane w nieprzystosowanych reflektorach oślepiają nadjeżdżających z przeciwnej strony kierowców.

Polskę zalewa fala chiński żarówek ksenonowych. Zakładane przez bezmyślnych kierowców w niedostosowanych do tego autach powodują zagrożenia na drodze. Warto zatem zastanowić się czy je instalować, bo policja walczy z tym z ogromną skutecznością.



Różnica między reflektorem wyposażonym w standardowy żarnik od wyposażonego w homologowaną lampę ksenonową. Na dolnym zdjęciu legalne światła ksenonowe. Różnica między reflektorem wyposażonym w standardowy żarnik od wyposażonego w homologowaną lampę ksenonową. Na dolnym zdjęciu legalne światła ksenonowe.
Zamontowane w niewłaściwym reflektorze auta lub motocyklu światła ksenonowe stanowią ogromne zagrożenie dla innych kierowców. Wręcz oślepiają nadjeżdżających z naprzeciwka. Niestety wielu kierowców tego problemu nie dostrzega i instalację oświetlenia rodem z Chin argumentuje tym, że ich pojazd prezentuje się dzięki temu lepiej. Coraz częściej jest to jednak lans niskich lotów.

Zaletą, ale w tym wypadku wadą lamp ksenonowych jest ich łatwy montaż. Odbywa się na zasadzie podzespołów w komputerze, czyli "plug and play". To sprawia, że bez trudu ksenony można instalować w 10 i 15-letnich pojazdach.

Dlaczego chińskich ksenonów nie warto montować w samochodzie? Lampa ksenonowa nie posiada żarnika. Jest wyposażona w jarznik. Różnica jest spora, bo światło jest rozproszone i stąd reflektory nie są w stanie skutecznie koncentrować światła na jezdni. W efekcie część światła kierowana jest w górę i oślepia innych kierowców.

Sytuacja komplikuje się bardziej, gdy umieścimy lampę ksenonową w miejsce standardowej żarówki dwużarnikowej (typu H4). Tracimy wtedy możliwość zmiany świateł mijania na długie, bowiem lampa ksenonowa nie posiada dwóch jarzników.

Czy chińskie ksenony przeszkadzają w prowadzeniu auta?

Reflektor ksenonowy wymaga też spryskiwaczy i systemu automatycznego poziomowania. Stare, a także nowe, ale tańsze samochody nie posiadają urządzeń tego rodzaju. W dodatku na kloszu reflektora powinna znajdować się homologacja potwierdzająca, że jest on dostosowany wyłącznie do żarówki halogenowej. To właśnie brak homologacji ułatwia walkę z mizernym tuningiem optycznym.

Policja jest bezwzględna wobec kierowców montujących lampy ksenonowe w niewłaściwych reflektorach. - Zatrzymujemy dowody rejestracyjne. W dodatku, jeśli kierowca stworzył zagrożenie w ruchu, nakładamy na niego mandat w wysokości od 20 do 500 zł - wyjaśnia mł. asp. Robert Nowicki, zastępca szefa pomorskiej drogówki.

Lampy ksenonowe, ze względu silny strumień światła jaki emitują (ok. 3,5 tys. lumenów), poprawiają znacznie widoczność jazdy w nocy. Producenci rzadko wspominają o wadach tych świateł.

W wielu markach aut ten rodzaj oświetlenia został zastosowany wyłącznie przy światłach mijania. Zrezygnowano z świateł długich. Dlaczego? Po pierwsze, by włączyć jarznik ksenonowy potrzebujemy sporej dawki energii elektrycznej. Może dochodzić wtedy do spadków napięcia. Po drugie, jarznik uruchamia się nieco dłużej, niż standardowy żarnik. To znacznie pogarsza możliwość kontrolowania dalszej trasy nocą.

Opinie (112) 1 zablokowana

  • ooo (9)

    I co wy na to własciciele "sprowadzonych w dobrym stanie" zdezelowanych golfów ze srebrnymi nakładkami na tłumiki, podwyzszonym nienaturalnie zawieszeniem, okrejonymi ciemną folia szybami?

    • 90 6

    • a tak wogóle chce przypomniec że 3 światło stopu tez było (3)

      nielegalne ...a tez pojawiało sie najczęściej w zdezelowanych autach z zachodu ..... później ktoś pomyślał i stwierdził że jednak na zachodzie mieli racje ....

      • 13 7

      • (2)

        racja

        • 8 3

        • tylko mijasz się z tematem (1)

          trzecie światło stopu spełnia określoną normę.

          Światła ksenonowe zaprojektowane fabrycznie też spełniają normę - przede wszystkim co do kształtu wiązki światła i jej mocy. Zauważ, że takie światła nie oślepiają (o ile jakiś burak nie ustawił ich 'w niebo').

          Żarówki ksenonowe (palniki) włożone do lamp projektowanych dla zwykłych żarówek halogenowych NIGDY nie będą spełniać norm (a więc będą oślepiać) ponieważ lampy te mają układ optyczny (lustro + szkło) NIE PASUJĄCY do żarówek ksenonowych.

          Czyli owszem, lampy ksenonowe przyszły do nas 'z zachodu', ale jako lampy projektowane fabrycznie. I to jest w porządku, natomiast zjawisku pn. 'remiza tjuning' mówię nie!

          • 21 0

          • ...

            byłem sprawdzałem , i powtórzę po raz kolejny linia odcięcia jest idealna ... przy soczewce z przysłoną ....
            a że w cześci lamp oślepia , halogeny tez oślepiają , bo w połowie aut są nieustawione

            • 2 7

    • oczywiscie (4)

      tylko w golfach ludzie montują takie ksenony... Człowieku, nie pochwalam tego typu rozwiązań, ale jak widzę Audi Q7, Porsche Cayenne czy inne drogie auto które ma chińskie ksenony to większy wstyd niż ksenon H4 w starej dwójce :)

      • 20 0

      • widzisz bo wszystko rozbija sie o $ ... (2)

        zestaw xenon h1 przyklad kosztuje 200 pln , a jesli w lampie jest soczewka to ie ma znaczenia co tam wsadzisz więc po co płaćić za reflektor z systemem poziomowania 3000-5000 tyś jak mozna zrobić to za 200 za komplet + 400 za zestaw samopoziomujący ... a fabryczny zestaw rózni sie czesto w tych 2 przypadkach tylko kloszem na ktorym jest adnotacja co siedzi w środku i gniazdem mocowania żarowki/palnika

        • 1 12

        • No niestety jest inaczej (1)

          niż mówisz. Nawet we wypomnianych Audi Q7 i Porsche Cayenne są montowane klasyczne odbłyśniki FF. A soczewka od halogeny tylko czasami jest identyczna jak w ksenonie.

          • 3 0

          • no w nowych masz soczewkę

            i koraliki led więc nie FF , pozatym wiem że nie zawsze już nie chciałem sie wdawac w jakim modelu itd więc poszedłem na skroty

            • 3 2

      • tylko że q7 i cayenne ma w standardzie

        • 0 0

  • Powinno byc tak... (23)

    Auta dopuszczone do ruchu-max 3 letnie.
    I znow kupione nowe albo nie jezdzisz.
    Jak cie nie stac to rower.Od razu zrobilo by sie luzniej.O psich zarowkach juz nie wspomne.
    Kto ma ten jezdzi.

    • 13 138

    • Zaroi się wtedy... (4)

      od ubogich wersji Taty Nano - prościutko z Indii i na Indyjski rynek.

      • 29 0

      • To zle? (3)

        Lepiej jezdzic nowym TATA niz siedziec w napierdzianym poniemieckim fotelu, rozklekotanym ,popowodziowym golfie.

        • 8 23

        • Jakbym miał jezdizc TATA to wolałbym chodzic pieszo.... (2)

          • 19 4

          • A ja wole TATE

            Bo taksowkarze to ................piiip

            • 9 7

          • A ja wolalbym jezdzic SKM-em

            Jak jezdzic wypierdzianym przez Turkow wieswagenem.

            • 0 6

    • troll

      • 14 1

    • W ogóle (2)

      powinien być zakaz posiadania jakichkolwiek przedmiotów starszych niż 3 lata. Nie może być tak, że duże koncerny inwestują w produkcję realne pieniądze, a niepoważni obywatele nie kupują ich wyrobów.

      • 25 10

      • ja tez jestem za

        jakby z mojej pensji starczalo co 3 lata na nowe ferrari to bym kupował co 3 lata nowe no od biedy może być co 4

        • 29 0

      • haha dokladnie

        :D tylko topowe przedmioty

        • 9 0

    • stare (6)

      często starsze auta są dużo lepsze od nowych.....

      • 21 4

      • .... bardziej stylowe (3)

        kiedyś to ludzie projektowali auta więc przy całej naszej niedoskonałości miały w sobie ludzkie elementy a teraz samochod to często krzyżowka fanaberi księgowego żeby firma zarobila jak najwięcej i komputera który wylicza żeby przypadkiem kierowca sie nie zabił , asr abs esp ,, i milion innych a gdzie miejsce dla czlowieka przeciez samochód to nie tylko pojazd do przemieszczania się z punktu A do B ale także namiastka wolności możliwośc swobodnej jazdy która czesto te wszystkie wspomoagacze odbierają , izoluja kierowce od drogi .. tak tak wiem mało poprawnie politycznie ale coż jak sie kocha samochody ...

        • 12 1

        • Nie koniecznie (2)

          Sa marki ,gdzie kierowcy maja wplyw na design.Chocby Mazda .
          Sa auta gdzie mozesz wylaczyc kagańce.
          I wkoncu mam wrazenie ze oparles swoje odczucie na autkach niszowych.
          Pojezdzij MX5 czy Impreza to zmienisz zdanie.

          • 4 5

          • mam auto niszowe

            2.0Turbo ;-)
            tak wiem że auta daje możliwośc kreowania swoich produktów ,
            pozdrawiam :-)

            • 5 0

          • haha to malenstwo?

            to juz przezytek :D to auta ma charakter? ja nic o tym nie wiem ;)

            • 4 0

      • Cos dodam

        Czesto tez naprawiamy je czesciej,bo czesto stan techniczny nie pozwala na ominiecie drzewa...oj czesto

        • 3 3

      • dokładnie

        Szczegolnie auta kto wszystkie mechanizmy sa bardzo proste i nie mam duzo elektroniki. Juz nie raz widzialem goscia z A6 lub B5, ktorzy w zimie jezdzili na letnich oponach---> na auto styknelo na opony juz nie? :D

        ;)

        • 9 1

    • Nie zgadzam sie (3)

      jest w lepszym stanie niz te 3letnie. Najlepszy przyklad blacha i lakier. 20letnie audi zero rdzy, 3letnia toyota-rdza wychodzi na drzwiach, w progach.

      tak samo lakiery. kiedys byly na bazie olowiu dzisiaj na bazie wody przez co sa slabo trwale. a poza tym stan auta zalezy od tego jak wlasciciel dba i czy naprawia kiedy trzeba czy jezdzi zepsutym. wiek tu nie ma znaczenia.

      jozek z litwy 1876

      • 12 2

      • Specu Johnny (1)

        Co do lakieru-taki stan jest faktycznie jak piszesz,ale-jest to podyktowane ekologią i kosztami.Ma sie to nijak do bezpieczenstawa.
        Ciekaw jestem czym sie kieruja tacy jak ty ,piszac takie brednie!
        Wiesz co to zmeczenie materiału? 20 letnie auto to tak samo jak stara 70 letnia babcia naszpikowana prochami,chodzi bo chodzi .
        A to ze rdza zjada kawalek blachy w Toyocie czy Mazdzie po 3 latach,jest niczym w porownaniu z pekajacymi glowicami grupy Audi/VW ! Mozna by mnozyc,przyklady konczac na odpadajacych kierownicach w Renaultach za 149tys zl.
        Nigdy kolego auto kilkunastoletnie nie bedzie tak bezpieczne i ekologiczne jak nowe.Podaj mi choc jeden przyklad w tej samej klasie np.compakt!
        Pomijam juz fakt w jakim kraju zyjemy i jakosc naszych autoryzowanych serwisow ,gdzie zamiast mechanikow pracuja wymieniacze czesci.

        • 4 7

        • troll

          przypominasz mi tego trolla "To Ja" Ta Sama kretyńska retoryka i te same komunały.

          • 0 0

      • Johnny

        skąd się tu znalazłeś, jak robisz porównanie to rób tej samej marki, co za AS. I tak niedługo będzie jak na zachodzie im starsze auto tym droższe opłaty, w taki sposób że bardziej opłaci się kupić roczne auto, przynajmniej z dróg zniknęły by dzieciaki w golfach lub innych wynalazkach

        • 2 2

    • Odezwał się cham-dorobkiewicz z pcimia (1)

      Nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia. W Polsce samochód to wciąż, niestety luksus i każdy jeździ tym na co go stać, a jak twój ojciec (nomen omen powinien cię spuścić do kibla), dorobił się w końcu, to nie oznacza że takie lesery jak ty mają prawo się w tej kwestii wypowiadać

      • 4 0

      • Zabolalo bartolini?

        Auta za 150 kawalkow sam sie dorobilem bez ojca pomocy.
        A ze ty jestes oferma losu widac po wpisach.

        • 0 5

    • 3 letnie to za stare. Proponuje max. miesięczne.

      • 0 0

  • No to się obśmiałem... (2)

    policja kontrolująca co innego niż prędkość i przy okazji czasem trzeźwość? Chciałbym to zobaczyć poza zorganizowaną akcją. Wielokrotnie widziałem jak po trójmieście osobnicy jadący na długich światłach, czy bez świateł w ogóle, a także z ksenonami w reflektorach do halogenów spokojnie mijali sobie panów suszarkowych, którzy nic sobie z tego nie robili. Gdyby policja rzeczywiście coś z tym robiła to wielu - jak to określono w tytule artykułu - "łosi" już dawno by się opamiętało.

    • 61 3

    • taka jest smutna rzeczywistość

      niestety... :(

      • 9 0

    • a co się dziwisz? Jak kogoś nie stać na normalny samochód, tylko używa żarówek ze smurfów, a na szyby nalepia zużyty papier toaletowy, to też go nie stać na łapówki... to "po co go zatrzymywać".

      • 3 0

  • jarznik??? (3)

    Co to takiego jest jarznik?
    Zazwyczaj stosuje się nazwę palnik ksenonowy.
    Jarznik to zupełnie inna bajka.

    • 9 14

    • moze chodzilo o żarnik xD

      • 2 3

    • w końcu zajarzyłeś

      • 1 0

    • co za głąb

      • 1 0

  • yhm macie rację ale (4)

    no własnie w wypadku soczewek które posiadają przesłonę to nie ma znaczenia źrodło światła , tam to przesłona układa światło jakiś czas temu byłem na regulacji świateł ksenonowych i uwierzcie mi że jak [atrzyłem na przyrządzie to rozkład jest idealny tak jak mowię tylko w reflektorach wyposazonych w soczewkę z przysłoną,
    Natomiast głupota jest wsadzanie hid do starych lam ze szkłem karbowanym ..np seicento bo tam jest spora ilość światła rozproszonego , i w takiej sytuacji lampy te faktycznie rażą , podobnie ma sie sytuacja z lampami przeźroczystymi z odbłyśnikiem FF bo tam bardzo istotna sprawą jest idealne umiejscowienie żarnika żarówki i jego kształt( dlatego ta ściema z żarówkami +50% które nic nie daja ) .Lampy ksenonowe mają inny kształt "elementu " który świeci więc jedynymi sensownymi reflektorami w ktorych hid mozna włożyć to reflektory soczewkowe...

    • 7 3

    • Mam zarowki H4 +30 (2)

      znanej firmy, posiadaja homolgacje. Bym Cie zaskoczyl jak dobrze swieca. Mocniej, odpowiednia linia swiatla.

      Efekt jest taki, ze widze lepiej a nikogo nie oslepiam. Jadac w kolumnie aut, auto przede mna czesto wyglada jakby jechalo na pozycjach.

      • 1 0

      • ja mam pod soczewka h1 (1)

        wrzuciłem miałem philipsy +30 potem night breakery ( najmocniejsze homologowane)+ ileś tam
        teraz hid 6000k przynajmniej chwilowo i powiem tak nigdy powtarzam nigdy mi nikt nie mrugał ,za to często osłepiały mnie gruchoty z halogenami które świeciły w niebo światła oczywiście ustawione na stacji no i spryskiwacze lamp

        • 0 1

        • poza tym zobaczcie na foto gdzie pokazane sa xenony

          przecież ewidentnie świeca wyżej ....
          Pozatym porównuje sie zasięg i oślepianie z halogenami ...a powinno sie zlampami hid własnie ,,, i by wyszło że czesto świeca bardzo podobnie albo tak samo

          • 1 0

    • Xenony do lamp

      Widzę że masz pojęcie , w odróżnieniu od pozostałych mądralo-buraków,kowalskich "mechaników" - dzięki za prawidłowy przekaz dobrej wiedzy

      • 0 0

  • artykuł sponsorowany? (3)

    • 7 7

    • powinno być tak... (2)

      że jak masz hid i przejdziesz na stacji przeglad czyli swiatła ustawione prawidłowo i nie rzucające za dużo światła rozproszonego to jeździj ile wlezie a nie od razu ..kup nowy samochód bo inaczej to nie mozesz mieć dobrych świateł ... przecież to nie moja wina że w moim samochodzie siedzi soczewka z h1 i jak mialbym standardową żarówke to bym g zobaczył .. wybór jest prosty wkładając tam hida poprawiam konstruktorow ... światła sprawdzone ustawione poprawnie i nikogo nie raża ... a tak wogole to każde światło razi jak jest źle ustawione czy to halogen czy hid

      • 7 6

      • dokladnie a koszt (1)

        ustawienia swiatel 20zl. Potem mile zaskoczenie jak dobrze widac

        • 5 0

        • robiłem ustwaienie na halogenach pojeździłem tydzień

          na night breakerach i uwierz mi jest tak sobie klosze oczywiście nie porysowane żeby nie było , po włozeniu hid i regulacji to w porównaniu do dobrych żarówek jest o pół raza lepiej zasięg taki sam no bo sa wyregulowane ale" przedpole " lepiej doświetlone

          • 3 0

  • (2)

    nie mozna używać ksenonów bez spryskiwacza szyby reflektora, Policja udaje że problemu nie ma

    • 17 1

    • ja akurat mam spryskiwacze (1)

      ...były w samochodzie , ale to nie problem mozna dokupić zestaw spryskiwaczy o dziwo można mnawet kupić akcesoryjne samopoziomowanie do hid ...w sieci jest sklep który oferuje coś takiego koszt 400 pln ..i co mam soczewkę i całą resztę sprawdze ustawie a krawężnik mi powie że mam zły opis na szybie i da mandat pomimo że wszystko bezbłędnie ustawione

      • 2 2

      • prawo tak samo dobre jak z altanami

        • 2 0

  • Nie ma to jak wieśniak w wypicowanym starym gracie. (15)

    tu naklejka,tam spojlerek i żarówka i mysli że ma nówkę furę.

    • 28 7

    • czyli wg ciebie każde zuto iluś letnie jest do bani ?? (10)

      wiesz jest wiele prawie już klasycznych modeli , nawet wśród aut VW czy tam opla ... tylko że w polsce mało kto rozumie o co chodzi bo większość osób myśli jak stary to do bani ,
      vw garbus -> klasyk prosze
      opel GT -> klasyk
      lancia delta -> klasyk
      alfa gtv 916 -> za parę lat tez klasyk
      fiat coupe 175 -> tez za parę lat klasyk
      za to nigdy zaden kia ceed czy inny badziew nawet nowka prosto z salonu klasykiem nie zostanie

      • 6 3

      • wow... (8)

        też bym tak mówil gdyby mnie nie było stać zmieniać samochodu na nowy co 5-6 lat.

        • 0 4

        • przeczytaj listę samochodow (7)

          ja nie pisze o powypadkowych GIII czy innych złomach... tylko samochodach ktorzy często ludzie doprowadzają do bardzo dobrego stanu za czasami takie pieniądze że nie chcesz wiedzieć , częśc z tych osób trzyma te samochody z niecierpliwością czekając kiedy będzie mogła założyć żółte blachy

          • 5 0

          • (2)

            jeden lubi chleb ze smalcem
            drugi jak mu nogi śmierdzą

            • 9 0

            • zgadza się zreszta po co drążyć temat mam prawo wyboru nowy czy stary (1)

              choć faktem jest że sporo osób zmieniło by na nowszy bo nie ma kasy , a część osob kupuje samochody z zamiłowania i to całkiem inna sprawa

              • 4 0

              • Jest tylko jedna mała rzecz... Na zachodzie takie klasyki są trzecim/czwartym samochodem w domu i używane są na słoneczne przejazdy w sobotę, tudzież na jakiś zlot.

                Czytaj. - nie codziennie, bo utrzymanie ich w "bezpiecznym" stanie jest zbyt drogie, by nim jeździć na codzień, a nie utrzymywanie ich we właściwym stanie zbyt ryzykownym, by codziennie nim jeździć.

                • 1 0

          • Przeczytalem....ale jesli do tych samochodów (3)

            wkręcisz chińskiego ksenona to będziesz wiesniakiem mimo tego że to klasyki i oto mi chodzi.

            • 7 0

            • no tak ale (2)

              jak zastosuje pod soczewką zarnik o tem 4300 czyli lekko żółty to różnica będzie taka że będe wieczorem coś widział , bo niestety na oryginalnych żarówkach to słabiutko nawet wszystkich 50+ sprawdzalem no się nie da, dodatkowo slalom gigant na takich żaróweckach seryjnych po naszych duktach ( cięzko nazwać to drogami) jest o wile bardziej niebezpieczny niż wsadzenie palnika hid w reflektor

              • 1 2

              • mam zarowki +30 i

                lepiej swieca, zapraszam na jazde probna. Np. na ulice Marszewska w Gdyni :)

                • 1 0

              • zawsze jakieś ale

                • 0 0

      • nowe auta moga nie dozyc

        takiego wieku :D

        • 1 0

    • (2)

      nikt nie ocenia negatywnie twojej słabości

      • 2 0

      • masz rację to słabość (1)

        do ładnych samochodów , ale popatrz na to inaczej po co trzymać w domu szafę gdańską przecież jest stara ? po co mieć porcelanę z 1900 roku np , skoro nowa będzie bardziej nowoczesna , praktyczna i nie będziesz sie jej bal zmywac w zmywarce?

        • 2 1

        • tu naklejka,tam spojlerek i żarówka i mysli że ma nówkę furę

          pisałem do tego, sokole oko

          • 1 1

    • ja wole starego "grata"

      bo teraz kazdy burak moze jezdzic cayenne czy bmw

      • 2 0

  • Powiem Wam, ze mialem zwykle zarowki i chcialem (11)

    zmienic na cos co lepiej swieci. Kupilem pewnej firmy model dokladnie +30

    Żarowka ma homologacje. Po zalozeniu rzeczywiscie oslepiala kierowcow. Pojechalem do serwisu na regulacje swiatel - 20zl. Pierwszy wyjazd wieczorem szok. Zarowki swieca mocno zoltym swiatlem. Dobre kikadziesiat metrow. Na dlugich mega komfort. Jaka jest roznica od innych zarowek? Mocniejsza barwa zolta('biala") widoczna granica swiatla. Swiatla dobrze ustawione swieca nizej po lewej, wyzej po prawej.

    • 9 2

    • i zapomnialem dodac (3)

      poczciwe H4 a nie h7, ktore lubia masowo przepalac sie :)

      • 2 0

      • żarówki + ileś tam % (2)

        są niezłe ale nie w każdym wypadku ich większa skutecznośc opiera sie na korekcie zarnika aby nie spaprać homologacji , kombinowałem z night breakerami firmy o***** no i wszystko ok ale jak włożyłem hid pod soczewkę ,to różnica spora odcięcie idealne bo soczewka ma przysłonę więc nie oślepiam barwa światła prawie idelany biały ,

        a żarówki o których piszesz mają często ta wadę że przez korekte temperatury barwowej pogarsza się widocznośc w trakcie jazdy w nocy w deszczu!!

        • 1 1

        • nie ma tego problemu (1)

          korekte to robili ustawien swiatel i jest ok. w srodku zarowki jest inny gaz. zapraszam na jazde probna np. ulica Marszewska w Gdyni. Ciemno i troche zakretow.

          zaskocze Cie jak dobrze widac i jedzie sie :) za 2zarowki dalem 25zl - na tyle mnie bylo stac

          • 1 0

          • ja night breakery

            przerzucilem do długich tam jest odbłyśnik i tam sie świetnie sprawdzają ,,, ale pod soczewką ni cholipci nie chca swiecić jakoś wybitnie

            • 1 0

    • (1)

      +30 % Filips

      • 1 0

      • nie

        błosz ;) od roku jezdze i nie przepalily sie

        • 1 0

    • Wies spiewa i tanczy (2)

      Tak to ujme.

      • 2 1

      • przykro mi (1)

        jestem z Trojmiasta. Centrum miasta glowna ulica. JOZEF KLEMENS 1876 Litwa

        • 1 1

        • Fajnie

          Tyle kolego ze ja nie pisze ze jestes ze wsi!
          TO Twoje auto jest na wiejskim ulepszeniu.
          Taki AGROTUNINK

          • 3 0

    • jak bede mial chwile to wieczorem zrobie foto (1)

      i wrzuce do netu

      • 1 0

      • szkoda czasu

        nie rób bo to nie ma sensu żeby porównać musi być to samo iso ta sama ulica itd ... sporo zmiennych

        • 1 0

  • h4 rulez

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane