• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów

Michał Jelionek
17 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowa Honda HR-V. Nowa Honda HR-V.

Całkiem niedawno w salonach Hondy zadebiutowała najnowsza odsłona lubianego przez polskich kierowców modelu HR-V. To, co już zawsze będzie mi się kojarzyło z tym crossoverem to... spalanie. Średnie zużycie podczas jazd testowych oscylowało w granicach 5-5,5 l paliwa na 100 km. A to w dobie szalejących cen paliw i litra benzyny Pb95 ocierającej się o 7 zł - przyznajcie - dość istotny argument przy zakupie auta. Poznajcie Hondę HR-V bliżej.



Jakie średnie spalanie na 100 km ma twój samochód?

Zaczynamy od najważniejszego. Na Starym Kontynencie nowa Honda HR-V oferowana jest wyłącznie jako hybryda (e:HEV). Na układ hybrydowy i-MDD składają się wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra oraz dwie jednostki elektryczne. Łączna moc wynosi 131 KM i 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ napędowy automatycznie przełącza się między trzema trybami jazdy: elektrycznym, hybrydowym i spalinowym.

HR-V do "setki" przyspiesza w 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 170 km/h. Szczególnie wynik sprintu od 0 do 100 km/h nie powala, ale mimo to japoński crossover jest dość żwawy. Zdecydowanej większości kierowców dynamika HR-V powinna w zupełności wystarczyć przy codziennym przemieszczaniu.

Nowa Honda HR-V. Nowa Honda HR-V.
Co bardzo istotne, ten samochód jest oszczędny i moim zdaniem to jego największa zaleta. HR-V nie jest pazerne na paliwo. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i drogi ekspresowe/autostrady) średnie zużycie paliwa wyniosło nieco ponad 5 litrów na 100 km. Dawno nie testowałem samochodu z tak niskim spalaniem. A to - przy tak wysokich cenach na stacjach benzynowych - duża zaleta.

To, co niestety jest irytujące w standardowych hybrydach, to działanie bezstopniowej skrzyni e-CVT. Przy wyższych obrotach przekładnia niezbyt przyjemnie... wyje. Osoby, które kiedykolwiek miały okazję przejechać się autem z układem hybrydowym doskonale wiedzą, o czym mowa. Z pewnością można się do tego dźwięku przyzwyczaić.

Dodam tylko, że moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednią oś.

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
Honda HR-V mierzy 4340 mm długości (rozstaw osi: 2610 mm), 1866 mm szerokości i 1582 mm wysokości. Trzeba przyznać, że takie wymiary przekładają się na sporą przestrzeń w kabinie. Z pewnością na brak miejsca nie powinni narzekać pasażerowie drugiego rzędu. Nie jest za szeroko, ale miejsca na nogi jest pod dostatkiem. Przestronność wnętrza oceniam na plus.

Pojemność bagażnika wynosi 319 litrów (1305 litrów przy złożonej tylnej kanapie).

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
Pod względem stylistycznym nowa Honda HR-V może się podobać. Jest wygląd nie jest przekombinowany. Bryła nadwozia należy do tych bardziej zgrabnych. W pasie przednim w oczy rzucają się przede wszystkim smukłe reflektory w technologii LED, które łączą się ze sporej wielkości atrapą chłodnicy.

Bardzo ładnie prezentuje się także tył H-RV z LED-owym pasem świetlnym przebiegającym przez całą szerokość. Patrząc na crossovera z profilu, uwagę przykuwa dość ostre przetłoczenie rozpościerające się przez całą długość nadwozia, a także brak klasycznych klamek w drzwiach drugiego rzędu. Te znajdują się przy oknie.

Egzemplarz testowy to wersja Advance doposażona w pakiet akcesoryjny "Sport". W jego skład wchodzą: sportowy wygląd przedniego zderzaka i grilla, a także nakładki na tylny zderzak, progi i spojler. Koszt pakietu to 13 tys. zł. Dodam tylko, że HR-V dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia, oprócz Advance w ofercie jest także bazowa opcja Elegance i ta najbogatsza Advance Style.

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
Zaglądamy do środka Hondy HR-V. Wnętrze jest dość minimalistyczne, a przy tym przyjemnie skomponowane. Jako kierowca czułem się w nim dobrze. Kokpit zbudowano z całkiem dobrej jakości plastików i materiałów tapicerskich.

Na środku deski wystaje dotykowy ekran o przekątnej 9 cali. To z jego poziomu sterujemy funkcjami systemu multimedialnego Honda Connect+ i nawigacją. Oczywiście system jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.

W topowej wersji wyposażenia standardem są także ładowarka bezprzewodowa do smarfonów i system audio z 10 głośnikami (w tym centralny i subwoofer).

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
W standardzie, we wszystkich trzech wersjach wyposażenia, HR-V oferuje szeroki zakres systemów bezpieczeństwa.

Na liście znajdują się m.in. system wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych, system kontroli stabilności jazdy, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania przed kolizją, system utrzymywania na pasie ruchu, system zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości, inteligentny tempomat adaptacyjny czy system rozpoznawania znaków drogowych.

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
Niestety, Honda HR-V nie należy do najtańszych aut w swoim segmencie. Bazowa wersja została wyceniona na co najmniej 128 900 zł za wersję Elegance. Cennik topowej wersji Advance Style jest o 30 tys. zł droższa. Testowany egzemplarz w środkowej wersji Advance z pakietem akcesoryjnym "sport" został skonfigurowany na ponad 160 tys. zł.

Auto do jazd testowych użyczył autoryzowany dealer Hondy, firma Auto Gdańsk.

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.

Miejsca

Opinie (86) 2 zablokowane

  • 170 tys. zł

    170 tys. zł za ciężkiego kloca z silnikiem 131KM... o zgrozo

    • 20 0

  • No super (4)

    Moj start 10 letni fiat po trasie potrafi zejść poniżej 4 litrów ropy. I nie potrzebuję super "eco" baterii do tego. Super ta nowa technologia taka bardzo ekologiczna i ekonomiczna. Proponuję porównać koszty produkcji ( śladu węglowego) tego auta i normalnego. Można się zdziwić.

    • 42 6

    • Porównujesz, zapewne celowo, tylko jeden aspekt - ślad węglowy. A co emisją reszty syfu ze starego diesla? (2)

      Bo umieramy na potęgę z powodu zanieczyszczenia powietrza, m.in. emitowanego ze starych aut. Kiedyś podobni "normalni" gadali źle o katalizatorach, a ich wprowadzenie zredukowało o 90% ilość sadzy w miastach. Ale podejrzewam, że palisz śmieciami w piecu bo węgiel drogi.

      • 7 14

      • Ciekawe...

        "Bo umieramy na potęgę z powodu zanieczyszczenia powietrza, m.in. emitowanego ze starych aut." A myślisz że wydobycie metali szlachetnych do produkcji samochodów elektrycznych i hybryd odbywa się w białych kombinezonach i rękawiczkach w labolatorium? Poszukaj sobie w jakich warunkach pracują ludzie, dzięki którym możesz pisać takie farmazony...

        • 12 2

      • stary disel mnej truje od nowych ( aku i inne g.)

        • 4 1

    • To wymyślili politycy a niebptoducenci

      Normy Euro zabijają motoryzację i małe samochody,których nie opłaca się produkować.

      • 3 2

  • Sciema

    To auto pali 5 l, tak samo jak 5 pali CRV hybrid :)

    • 9 0

  • świat oszalał , 170 tyś za hrv?? Moda robi nas w konia

    • 13 0

  • Teściu ma Misiubisi Out i wg. producenta ma palić no max. 2,1 litra na stówę

    W realiach tak jest tylko, że na koło. 2,1 L/ koło. 4 kapcie albo 5 z zapasem od malucha a czasem razem z kołem kierowniczym. Czyli od 8,5 do 12. Poza godzinami ostrego zakorkowania.

    • 6 0

  • (1)

    Z jednej strony kibicuję elektrykom i hybrydom - mam nadzieję, że ten rynek się rozwinie.
    Z drugiej strony uważam, że spora część motoryzacji zrobiła spory krok w tył... Duże auta, z silnikami o pojemności jak większa kosiarka, przyśpieszeniem jak motorynka, za cenę jak kiedyś porządna limuzyna. A to wszystko pod płaszczykiem dziwnie rozumianej ekologii.

    • 15 1

    • Ten akurat duży nie jest: 4340 mm długości i 320 litrów bagażnika.

      Civic jest większy i pojemniejszy. Nie wiem dla kogo to auto ma być. Dla kobiety do miasta?

      • 6 2

  • Różnica ceny między wersją bazową, a testowaną jest równowartością 5857 litrów paliwa (zakłądając 7 zł/l). Przyjmując, że to auto pali faktycznie 5.3l/100km to ta róznica cenowa daje możliwość zrobienia 110 tys km extra (wersją tańszą, w porównaniu do droższej). Quo vadis, świecie?

    • 17 0

  • Projekt nadwozia wykonany dwoma klawiszami CtrlC/CtrlV....
    Ale cieszy że nie jest pokracznie dziwaczna jak chr

    • 3 0

  • Magic seat (1)

    Testujący nie wspomniał o siedzeniach magic seat,w swoim UFO przewożę dwa rowery w ten sposób mając cały bagażnik do dyspozycji,samochód ładny przydała by się mocniejsza wersja,teraz Mazda wypuściła piękna CX60 ponad 300 KM,ponadto hybryda najmniej mieście i o tym też testujący nie wspomniał,problem z Honda .AM taki że mając znacznie nowszy zHR V sport ciężko mi się rozstać z cudownie elastycznym 2,2 CDTI w UFO które pomimo 12 lat jeździ bezawaryjnie i bardzo przyjemnie.

    • 5 4

    • Chłopie, czytałeś ten bełkot zanim go wysłałeś?

      • 8 1

  • To nie jest jakiś niezwykły wynik. Kiedyś czytałem o yarsie cross, który przy 116 KM spalał tylko 3,5l. Moc do miasta wystarczająca, a spalanie znacząco mniejsze. Także nie ma co się zachwycać ;)

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane