- 1 Drogie auta będą jeszcze droższe (251 opinii)
- 2 Nowe zatoki na styku dwóch miast (54 opinie)
- 3 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (15 opinii)
- 4 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 5 Wandale niszczą "auta na minuty" (103 opinie)
- 6 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje
Zamiast tramwajów w ul. Nowej Jabłoniowej powstaną buspasy. Pasażerowie komunikacji miejskiej w drodze do Śródmieścia czy Wrzeszcza będą musieli przesiadać się po pokonaniu zaledwie kilku przystanków. Decyzja ta podyktowana jest względami "ekonomiczno-eksploatacyjnymi".
Problemy z przygotowaniem dokumentacji i tym samym przesunięciem w czasie całego procesu projektowego sprawiły, że miasto zmieniło także zakres inwestycji. Zamiast tramwaju powstaną jedynie buspasy wydzielone na jezdniach ul. Nowej Jabłoniowej.
- Decyzja taka [o rezygnacji z tramwaju - dop. red.] została podjęta ze względów ekonomiczno-eksploatacyjnych. Przeprowadzone analizy wykazują, że częstotliwość kursowania tramwaju nie byłaby satysfakcjonująca dla mieszkańców, przez co tramwaj nie byłby dogodną alternatywą podróży - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje przygotowanie dokumentacji dla ul. Nowej Jabłoniowej.
Zdaniem urzędników, buspasy pozwolą nadal na pozyskanie wsparcia z funduszy europejskich, a cały układ linii komunikacji miejskiej ma się bazować na dojazdach autobusem do wspomnianego węzła Nowa Bulońska - Nowa Warszawska, skąd dalsza podróż do Wrzeszcza (przez Nową Bulońską Północną i dalej Trasę GP-W/Nową Politechniczną) czy Śródmieścia (Nową Warszawską do al. Havla) będzie realizowana tramwajami.
Wątpliwe jest także, by tramwaj wzdłuż ul. Nowej Jabłoniowej powstał w nieodległej przyszłości. Wprawdzie przewiduje się pozostawienie dla niego rezerwy, ale problemem będzie znalezienie pieniędzy w sytuacji, gdy skończy się obecna i niemal na pewno ostatnia perspektywa tak dużego unijnego wsparcia.
Tak mogła wyglądać ul. Nowa Jabłoniowa z tramwajem
Wersja robocza wizualizacji ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem i przebudową okolicznego układu drogowego, wykonana dla poprzedniego wykonawcy dokumentacji projektowej.
- Jesteśmy na etapie wyboru projektanta dokumentacji. Nie można więc jeszcze mówić o tym, jak będą funkcjonowały buspasy, jakie będzie usytuowanie przystanków i docelowa organizacja ruchu. Takie szczegóły określi dokumentacja uzgodniona z Zarządem Transportu Miejskiego i Zarządem Dróg i Zieleni - dodaje Zakrzacka.
W przetargu na przygotowanie dokumentacji swoje oferty złożyły cztery firmy. O wyborze zdecyduje cena (90 proc.) i przedłużenie minimalnego okresu rękojmi (10 proc.). Obecnie trwa analiza ofert pod kątem spełnienia wymogów formalnych.
1. Mosty Katowice Sp. z o.o. - Katowice - 1 291 500 zł
2. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA - Gdańsk - 1 303 800 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o. - Gdańsk. - 2 142 660 zł
4. Europrojekt Gdańsk SA - Gdańsk - 2 411 415 zł
Miejsca
Opinie (136)
-
2016-07-29 10:22
zamiast buspasow
zrobic droge dla autobusow po sladzie gdzie miał być tramwaj. Zawsze bedzie można tam tory połozyć
- 6 0
-
2016-07-29 09:25
A co z terminami?
W artykule brak jakichkolwiek informacji dotyczących terminów realizacji poszczególnych inwestycji!
- 5 0
-
2016-07-29 09:05
Dlaczego :(?
- 3 0
-
2016-07-28 21:01
(8)
A podwyżki biletów miały niby iść na budowę linii tramwajowych. Jak zwykle oszustwo Budynia.
- 240 54
-
2016-07-28 21:17
pewnie nie wiesz czopku, że linie tramwajowe powstaną (4)
- wzdłuż Nowej Bulońskiej Północnej
- Nowej Warszawkiej
- lini GPW (d.Nowa Politechniczna)
teraz już wiesz? To przeproś- 30 19
-
2016-07-29 09:03
na razie ich nie ma,miały też być na Nowej Jabłoniowej i co już ich nie ma w planach zobaczymy co dalej a obiecanki to coś czym karmią mieszkańców od wielu lat ,miała być w tym roku wybudowana Nowa Małomiejska i co? plany,terminy ,wizualizacje ...
- 5 0
-
2016-07-29 06:11
-jak powstana...
-na chelm 25 lat powstawaly....
- 10 0
-
2016-07-28 21:51
Wybacz mu (1)
on z trzeciego świata (Gdyni), gdzie wódz mówi ciemnemu ludowi jak i co powinno być a ciemny lud w to wierzy.
Na szczęście Gdańsk konsekwentnie się rozwija, Gdynia stoi w miejscu czyli tak na prawdę się cofa.- 27 8
-
2016-07-28 22:06
Niestety z Gdyni, ale niedługo Gdańsk :)
Zgadzam się z opinią powyżej. Jak widzę naszego Guru z jego zastępcą to mi się nie dobrze robi od tej ich propagandy.
- 11 1
-
2016-07-29 07:46
jak beda robic po swojemu i szukac alternatyw by wyszlo taniej
to inwestycja moze okazac sie deficytowa i niefunkcjonalna klapa tj pkm
- 4 0
-
2016-07-28 21:12
idz sie pomódl o rozum (1)
moze bozia wysłucha i dołozy z jedną klepkę, czym podwoiłaby ich stan posiadania u Ciebie. Acha, o winie Tuska zapomniales napisac
- 25 57
-
2016-07-28 21:14
cyngle Budynia na stanowiskach jak widzę
poza tym na tramwaje Budyń szarpie sporo z UE
- 38 15
-
2016-07-29 08:56
Terminy!
Wypadałoby podać terminy realizacji poszczególnych inwestycji.
- 7 0
-
2016-07-29 08:53
A co z Nową Świętokrzyską?
- 5 2
-
2016-07-28 21:05
(1)
I cały misterny plan w p....u
- 76 11
-
2016-07-29 08:52
A co z Nową Świętokrzyską?
- 1 0
-
2016-07-29 08:49
Szkoda,źe nie tramwaje, dobrze,źe będzie Nowa Jabłoniowa.
- 2 2
-
2016-07-29 08:38
Autobus truje jak 1ooo osobowek
- 0 3
-
2016-07-28 21:28
A może FRAG pomysli o trolejbusach? (4)
nie potrzeba budować drogich torowisk a środowiska nie zanieczyszczają
- 10 11
-
2016-07-28 21:46
Takie tanie rozwiązania to tylko dla biednych miast (Gdynia). (3)
Trolejbusy i tak stoją w korkach tak jak zwykły autobus.
Rozwijające się miasta budują: metro, kolej, tramwaj (ogólnie transport szynowy).- 14 2
-
2016-07-28 22:58
(1)
Rozwijające może i tak. Ale rozwinięte już dawno od tramwajów odchodzą na rzecz autobusów, często elektrycznych, które kursują tak jak tramwaje po wydzielonych pasach.
- 3 6
-
2016-07-29 08:34
Nie wstydź się, dawaj przykłady tych rozwiniętych miast, co to w ostatnich powiedzmy 20 latach likwidują tramwaje. Bo miast, które w ostatnich 20 latach budują nowe linie tramwajowe tylko w samej Europie jest 53 (głównie Francja, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania). Rozumiem, że takie miasta jak Londyn, Paryż, Lyon, Tuluza, Florencja, Marsylia, Nicea, Madryt, Sewilla, Birmingham czy Edynburg to nie są rozwinięte miasta?
Waszyngton, Atlanta, Seattle, Philadelphia, Houston, Portland, Ottawa czy San Francisco (miasta w Ameryce Płn, w których w ostatnich 20 latach również budowano nowe linie tramwajowe) to też nie są rozwinięte miasta.
A może Sydney czy Melbourne (które ma najbardziej rozbudowaną sieć tramwajową na świecie) to również nie są rozwinięte miasta?
No śmiało, napisz gdzie likwidowali.- 1 0
-
2016-07-28 23:10
kolej i tramwaj budują miasta zwijające się
Miasta rozwijające się budują podziemną kolej/tramwaj - metro.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.