- 1 Drogie auta będą jeszcze droższe (247 opinii)
- 2 Nowe zatoki na styku dwóch miast (54 opinie)
- 3 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (13 opinii)
- 4 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 5 Wandale niszczą "auta na minuty" (103 opinie)
- 6 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (238 opinii)
Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje
Zamiast tramwajów w ul. Nowej Jabłoniowej powstaną buspasy. Pasażerowie komunikacji miejskiej w drodze do Śródmieścia czy Wrzeszcza będą musieli przesiadać się po pokonaniu zaledwie kilku przystanków. Decyzja ta podyktowana jest względami "ekonomiczno-eksploatacyjnymi".
Problemy z przygotowaniem dokumentacji i tym samym przesunięciem w czasie całego procesu projektowego sprawiły, że miasto zmieniło także zakres inwestycji. Zamiast tramwaju powstaną jedynie buspasy wydzielone na jezdniach ul. Nowej Jabłoniowej.
- Decyzja taka [o rezygnacji z tramwaju - dop. red.] została podjęta ze względów ekonomiczno-eksploatacyjnych. Przeprowadzone analizy wykazują, że częstotliwość kursowania tramwaju nie byłaby satysfakcjonująca dla mieszkańców, przez co tramwaj nie byłby dogodną alternatywą podróży - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje przygotowanie dokumentacji dla ul. Nowej Jabłoniowej.
Zdaniem urzędników, buspasy pozwolą nadal na pozyskanie wsparcia z funduszy europejskich, a cały układ linii komunikacji miejskiej ma się bazować na dojazdach autobusem do wspomnianego węzła Nowa Bulońska - Nowa Warszawska, skąd dalsza podróż do Wrzeszcza (przez Nową Bulońską Północną i dalej Trasę GP-W/Nową Politechniczną) czy Śródmieścia (Nową Warszawską do al. Havla) będzie realizowana tramwajami.
Wątpliwe jest także, by tramwaj wzdłuż ul. Nowej Jabłoniowej powstał w nieodległej przyszłości. Wprawdzie przewiduje się pozostawienie dla niego rezerwy, ale problemem będzie znalezienie pieniędzy w sytuacji, gdy skończy się obecna i niemal na pewno ostatnia perspektywa tak dużego unijnego wsparcia.
Tak mogła wyglądać ul. Nowa Jabłoniowa z tramwajem
Wersja robocza wizualizacji ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem i przebudową okolicznego układu drogowego, wykonana dla poprzedniego wykonawcy dokumentacji projektowej.
- Jesteśmy na etapie wyboru projektanta dokumentacji. Nie można więc jeszcze mówić o tym, jak będą funkcjonowały buspasy, jakie będzie usytuowanie przystanków i docelowa organizacja ruchu. Takie szczegóły określi dokumentacja uzgodniona z Zarządem Transportu Miejskiego i Zarządem Dróg i Zieleni - dodaje Zakrzacka.
W przetargu na przygotowanie dokumentacji swoje oferty złożyły cztery firmy. O wyborze zdecyduje cena (90 proc.) i przedłużenie minimalnego okresu rękojmi (10 proc.). Obecnie trwa analiza ofert pod kątem spełnienia wymogów formalnych.
1. Mosty Katowice Sp. z o.o. - Katowice - 1 291 500 zł
2. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA - Gdańsk - 1 303 800 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o. - Gdańsk. - 2 142 660 zł
4. Europrojekt Gdańsk SA - Gdańsk - 2 411 415 zł
Miejsca
Opinie (136)
-
2016-07-28 22:09
Bardzo dobrze. Tramwaje na takie odległości nie mają sensu. Transport mobilny to przyszłość. Co zrobicie z tymi szynami za 15-20 lat ? przyszłość to SDC
- 10 11
-
2016-07-28 21:58
I nawet dobrze, bo Jabłoniowa 2X2 i tramwaj i ścieżka mocno przesadzone
Po spojrzeniu na film i skonfrontowaniu tego z rzeczywistością codzienną. Sądzę, że tu akurat dobrze, bo zakres prac był mocno przesadzony.
To może i miałoby sens, ale nie mogłoby się kończyć na FH, a powinno iść dalej w kierunku Kowal i tam połączyć się z tramwajem przez nową Świętokrzyską.
Choć wiemy wszyscy, że Nowa Świętokrzyska z tramwajem póki co to też sfera marzeń i to tych bardzo odległych- 19 6
-
2016-07-28 21:56
Skandal. Można byłoby wykorzystać tory tramwajowe do ważenia śmieci.
Jeden wagon z ludźmi drugi że śmieciami. Ekonomicznie a im to i tak nie przeszkadza.
- 4 16
-
2016-07-28 21:55
Zbierają kasę na Drogę Zieloną...
... czyli na tranzyt wzdłuż terenów rekreacyjnych Trójmiasta. Przygotujcie się na zaniechanie innych inwestycji "bo nie ma pieniędzy".
- 13 6
-
2016-07-28 21:05
(4)
Tramwaje...W raporcie na tym portalu każdego dnia można przeczytać o awarii tramwaju ,braku prądu , wykolejeniu się składu itd .W komunikacji miejskiej często trzeba wąchać smròd ludzi bo wielu ma problem z myciem takie są fakty!Płacić za bilet a wiele razy trzeba stać w tłoku kilkadziesiąt minut.
- 57 35
-
2016-07-28 21:06
(3)
Można też wyczytać o codziennych korkach, utrudnieniach na obwodnicy i kierowcach, którzy nie znają przepisów.
- 24 2
-
2016-07-28 21:16
(2)
No tak ale jeśli masz rodzinę,czy wracasz z zakupòw i masz stać w tłoku z siatami i dziećmi to normalna osoba kupi sobie samochòd i woli stać w korkach. Prosty przykład PKM-ka .Miliony ludzi miały nią jeździć....jak było wie każdy a teraz woda nasypy podmyła.Trzeba być obiektywnym jak masz zapłacić za bilety jak jedziesz z np dziećmi 10 zł to normalna osoba weźmie taksòwke lub ubera.Bilety za taki komfort jazdy są drogie. A czasem trzeba wąchać pot,mocz ,kał itd .Wszawicą też można się zarazić!
- 14 14
-
2016-07-28 21:45
szpilek to jest artykuł o buspasie
a o swoich fetyszach seksualnych (wąchanie kału i moczu) pisz gdzie indziej
- 23 3
-
2016-07-28 21:20
I jeszcze codziennie babcię do szpitala, kontrabas i teściową przewieźć.
- 17 7
-
2016-07-28 21:43
Zaraz PiS wprowadzi...
Podatek 500+ od samochodów powyżej 10 lat (jak ktoś nie wie niech poszuka w necie tego tematu) i dopiero będzie lament. Wtedy i tramwaje i autobusy będą potrzebne
- 11 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.