Nowa Toyota Hilux teraz z 204-konnym silnikiem 2,8

Najnowszy artukuł na ten temat Jaguar F-Pace został odmłodzony
Nowa Toyota Hilux 2021.
Nowa Toyota Hilux 2021. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Toyota Hilux doczekała się kuracji odmładzającej. Japoński wół roboczy wygląda teraz atrakcyjniej, otrzymał nową, większą i mocniejszą jednostkę napędową, lepszą skrzynię biegów i unowocześniony system multimedialny.



Premierowa odsłona Toyoty Hilux pojawiła się na rynku w 1968 roku. Przez te wszystkie lata, ponad pięć dekad i łącznie kilka generacji, doskonale znany model zapracował sobie na miano solidnego i bardzo wytrzymałego w trudnym terenie samochodu użytkowego. Najświeższa, ósma generacja Hiluxa produkowana jest od 2015 roku (w Europie pojawiła się w 2016 roku). Teraz, po ponad pięciu latach od rynkowego debiutu, doczekała się faceliftingu. Co się zmieniło?

Czytaj także: Jeep Gladiator, czyli Wrangler z "paką"

Nowa Toyota Hilux 2021.
Nowa Toyota Hilux 2021. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Zacznijmy od najważniejszej zmiany - silnika. Pod maskę Hiluxa trafił nowy, 4-cylindrowy diesel D-4D o pojemności 2,8 litra, który generuje moc 204 KM i aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To miła niespodzianka. Jednostka może być zestrojona z udoskonalonym 6-biegowym automatem lub 6-biegową skrzynią manualną. Natomiast moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła, we wszystkich dostępnych wersjach.

Nowa jednostka napędowa charakteryzuje się bardzo przyzwoitą kulturą pracy i zadowalającym przyspieszeniem. Średnie spalanie w cyklu mieszanym podczas testów wyniosło 11 litrów paliwa na 100 km.

Alternatywą dla nowego silnika w ofercie jest słabszy diesel 2.4 D-4D o mocy 150 KM.

Nowa Toyota Hilux 2021.
Nowa Toyota Hilux 2021. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Drugą dość istotną zmianą w odświeżonym pick-upie jest topowa wersja wyposażenia Invincible, która zastąpiła oferowaną dotychczas limitowaną odmianę Dakar. I właśnie egzemplarz demonstracyjny w tej wersji testowaliśmy. Dodajmy, że ta konfiguracja dostępna jest wyłącznie z podwójną kabiną. Charakteryzuje ją rasowy, off-roadowy wygląd i oczywiście najbogatsze wyposażenie.

Zaznaczmy, że pick-up oprócz wersji z podwójną kabiną oferowany jest także w wariantach: pojedynczej i półtorej kabiny.

Czytaj także: RAM 1500 - wielki, luksusowy pick-up

Hilux w tej wersji wyposażony jest w m.in. nawigację Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali, który kompatybilny jest z Android Auto i Apple CarPlay, pełną elektryczną regulację fotela kierowcy, elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej, nagłośnienie JBL z dziewięcioma głośnikami i subwooferem (jakość dźwięku niestety nie zachwyca), kamerę cofania, perforowaną tapicerkę, a także szereg systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense (np. układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDA z funkcją hamowania, system stabilizacji toru jazdy przyczepy - TSC, układ rozpoznawania znaków drogowych - RSA, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych).

Wersji wyposażenia jest w sumie pięć: DL, DLX, SR, SR5, i właśnie Invincible. To, co z pewnością rzuciło mi się w oczy w najbogatszym wariancie, to jakość wykończenia wnętrza. Jak na auto użytkowe - jest naprawdę nieźle.

Salony samochodowe w Trójmieście


Pick-up z podwójną kabiną mierzy 5325 mm długości (3085 mm rozstaw osi), 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości. Przestrzeń ładunkowa jest niemal kwadratowa - ma długość 1525 mm i szerokość 1540 mm. Wysokość "paki" to 480 mm. Ładowność wynosi 1000 kg, a pojazd może ciągnąć przyczepę o masie do 3500 kg.

Nowy Hilux to naprawdę dobra terenówka. Może brodzić w wodzie do 70 cm. Kąt natarcia wynosi 29 stopni, kąt rampowy - 23 stopnie, a zejścia - 26 stopni. Pick-up może pokonać wzniesienie o pochyleniu nawet 42 stopni. Boczny kąt natarcia wynosi 45 stopni.

Warto dodać, że Toyota wspomagana jest terenowymi asystentami. To chociażby HAC, czyli system wspomagający pokonywanie podjazdów, czy A-TRC, aktywna kontrola trakcji umożliwiająca płynne ruszenie ze wzniesienia. Przy zjeździe z niego przyda się system DAC.

Cennik odświeżonej Toyoty Hiluxa startuje od kwoty 115 620 zł brutto (pojedyncza kabina). Bazowa wersja z podwójną kabiną (DLX) kosztuje co najmniej 147 231 zł. Ceny topowej wersji Invincible rozpoczynają się od 224 106 zł.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Toyota Walder.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (72)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Wydarzenia

Summer Patrol by Cabrio Poland 2021
Summer Patrol by Cabrio Poland 2021
zlot
sie 27-29
piątek - niedziela
Wyspa Sobieszewska

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki: