- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (78 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Nowa Toyota Hilux teraz z 204-konnym silnikiem 2,8
Toyota Hilux doczekała się kuracji odmładzającej. Japoński wół roboczy wygląda teraz atrakcyjniej, otrzymał nową, większą i mocniejszą jednostkę napędową, lepszą skrzynię biegów i unowocześniony system multimedialny.
Premierowa odsłona Toyoty Hilux pojawiła się na rynku w 1968 roku. Przez te wszystkie lata, ponad pięć dekad i łącznie kilka generacji, doskonale znany model zapracował sobie na miano solidnego i bardzo wytrzymałego w trudnym terenie samochodu użytkowego. Najświeższa, ósma generacja Hiluxa produkowana jest od 2015 roku (w Europie pojawiła się w 2016 roku). Teraz, po ponad pięciu latach od rynkowego debiutu, doczekała się faceliftingu. Co się zmieniło?
Czytaj także: Jeep Gladiator, czyli Wrangler z "paką"
Zacznijmy od najważniejszej zmiany - silnika. Pod maskę Hiluxa trafił nowy, 4-cylindrowy diesel D-4D o pojemności 2,8 litra, który generuje moc 204 KM i aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To miła niespodzianka. Jednostka może być zestrojona z udoskonalonym 6-biegowym automatem lub 6-biegową skrzynią manualną. Natomiast moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła, we wszystkich dostępnych wersjach.
Nowa jednostka napędowa charakteryzuje się bardzo przyzwoitą kulturą pracy i zadowalającym przyspieszeniem. Średnie spalanie w cyklu mieszanym podczas testów wyniosło 11 litrów paliwa na 100 km.
Alternatywą dla nowego silnika w ofercie jest słabszy diesel 2.4 D-4D o mocy 150 KM.
Drugą dość istotną zmianą w odświeżonym pick-upie jest topowa wersja wyposażenia Invincible, która zastąpiła oferowaną dotychczas limitowaną odmianę Dakar. I właśnie egzemplarz demonstracyjny w tej wersji testowaliśmy. Dodajmy, że ta konfiguracja dostępna jest wyłącznie z podwójną kabiną. Charakteryzuje ją rasowy, off-roadowy wygląd i oczywiście najbogatsze wyposażenie.
Zaznaczmy, że pick-up oprócz wersji z podwójną kabiną oferowany jest także w wariantach: pojedynczej i półtorej kabiny.
Czytaj także: RAM 1500 - wielki, luksusowy pick-up
Hilux w tej wersji wyposażony jest w m.in. nawigację Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali, który kompatybilny jest z Android Auto i Apple CarPlay, pełną elektryczną regulację fotela kierowcy, elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej, nagłośnienie JBL z dziewięcioma głośnikami i subwooferem (jakość dźwięku niestety nie zachwyca), kamerę cofania, perforowaną tapicerkę, a także szereg systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense (np. układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDA z funkcją hamowania, system stabilizacji toru jazdy przyczepy - TSC, układ rozpoznawania znaków drogowych - RSA, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych).
Wersji wyposażenia jest w sumie pięć: DL, DLX, SR, SR5, i właśnie Invincible. To, co z pewnością rzuciło mi się w oczy w najbogatszym wariancie, to jakość wykończenia wnętrza. Jak na auto użytkowe - jest naprawdę nieźle.
Salony samochodowe w Trójmieście
Pick-up z podwójną kabiną mierzy 5325 mm długości (3085 mm rozstaw osi), 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości. Przestrzeń ładunkowa jest niemal kwadratowa - ma długość 1525 mm i szerokość 1540 mm. Wysokość "paki" to 480 mm. Ładowność wynosi 1000 kg, a pojazd może ciągnąć przyczepę o masie do 3500 kg.
Nowy Hilux to naprawdę dobra terenówka. Może brodzić w wodzie do 70 cm. Kąt natarcia wynosi 29 stopni, kąt rampowy - 23 stopnie, a zejścia - 26 stopni. Pick-up może pokonać wzniesienie o pochyleniu nawet 42 stopni. Boczny kąt natarcia wynosi 45 stopni.
Warto dodać, że Toyota wspomagana jest terenowymi asystentami. To chociażby HAC, czyli system wspomagający pokonywanie podjazdów, czy A-TRC, aktywna kontrola trakcji umożliwiająca płynne ruszenie ze wzniesienia. Przy zjeździe z niego przyda się system DAC.
Cennik odświeżonej Toyoty Hiluxa startuje od kwoty 115 620 zł brutto (pojedyncza kabina). Bazowa wersja z podwójną kabiną (DLX) kosztuje co najmniej 147 231 zł. Ceny topowej wersji Invincible rozpoczynają się od 224 106 zł.
Auto do jazd testowych użyczyła firma Toyota Walder.
Miejsca
Opinie (73) 7 zablokowanych
-
2021-05-06 18:47
To auto widze tylko ze starym silnikiem V8 benzyna...
prawilnie i tylko tak , ale to moje zdanie , może dziś nie usuną , ale kto tam wie , usuwają nawet tylko gdy masz inne zdanie i nikogo nie atakujesz.
- 6 0
-
2021-05-06 20:06
(1)
Diesel? Ale jak to? Przeciez Toyota mowi, ze tylko hybrydy
- 4 0
-
2021-05-07 14:03
A to jakiś wymóg miec tylko jeden rodzaj napędu? Hybrydy mają dopracowane i nie ma nic lepszego do miasta. Ale w aucie do ciężkiej roboty diesel się sprawdzi najlepiej.
- 2 0
-
2021-05-06 20:25
Poprzednik koszmarnie sie prowadzi. Owszem, auto w teren, ale w ten teren trzeba dojechac. Buja jak na kutrze podczas sztormu.
Daleko mu do Navary (i to sporo starszej) czy Amaroka.- 7 12
-
2021-05-06 20:57
Dobra żeby na pace obornik przywieźć
albo drewno z lasu. Dla budowlańca super, betoniarkę można załadować ew. tonę piachu.
- 4 1
-
2021-05-06 21:37
Sorry panowie, ale krol jest jeden
1.9 TDI
- 2 3
-
2021-05-06 22:51
Tylko dlaczego na tym portalu?
To jest samochód dla wsi, paka jest do rozwożenia nawozu. W mieście tylko truje spalinami (na wsi też, ale mniej ludzi je wdycha).
- 4 2
-
2021-05-07 00:27
Hilux
A ja kupiłem ten wóz i jest ok . Fakt mogli dać 5 cylindrów i kultura była by lepsza . Ale takiej tragedii jak niektórzy piszą nie ma. Jest cicho i przyjemnie . Polecam .
- 4 1
-
2021-05-07 00:34
(1)
To ten silnik 2,8 co jest w 150??
- 0 0
-
2021-05-07 23:45
Tak z egr wielkosci mikrofali i z adblu
- 1 0
-
2021-05-07 00:36
Ciekawe jakie silniki będą dostępne u arabusów jakaś benzyna na pewno
- 4 0
-
2021-05-07 08:53
Swen (1)
Zdjęcia na tle mostu tczewskiego od strony lisewa
- 1 0
-
2021-05-07 21:16
No przecież widać.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.