- 1 Pod prąd uciekał przed policją (265 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (33 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (198 opinii)
Nowe salony samochodowe, które szybko opustoszały
Salony samochodowe w Gdańsku, Gdyni i Sopocie - trójmiejska mapa salonów samochodowych wciąż się rozrasta, choć już nie w takim tempie, jak jeszcze kilka lat temu. Oczywiście nie brakuje obiektów, które z tej mapy zostały usunięte, i to ku zdziwieniu wielu osób... szybko po ich oficjalnych inauguracjach. Niewykluczone, że jeden z obiektów przejmie Tesla. Które salony samochodowe w Trójmieście szybko opustoszały?
Infiniti
W październiku 2017 roku informowaliśmy o oficjalnym otwarciu nowego salonu Inifiti przy ul. Szczęśliwej 9A w Gdańsku. Na motoryzacyjnej mapie Trójmiasta pojawił się zupełnie nowy gracz, z wciąż nieco egzotyczną marką.
Zapowiedzi o zawojowaniu rynku były huczne. Samo Inifiti do Polski wjechało z przytupem. Przecież zanim otwarty został gdański obiekt, salony japońskiej marki zadebiutowały w Warszawie, Sosnowcu, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu.
porównać
Ciekawie zlokalizowany salon w Gdańsku, bardzo dobrze widoczny z Obwodnicy Trójmiasta, został zamknięty 31 marca 2020 roku. Zatem ta przygoda trwała zaledwie 3,5 roku. Serwis przeniesiono do innej lokalizacji, a salon opustoszał. Do dziś stoi pusty i niszczeje. Nie są znane jego dalsze losy.
Jaguar i Land Rover
porównać
Otwarcie salonu nastąpiło w lipcu 2020 roku. Po niespełna trzech latach, od 1 stycznia 2023 roku, dealer stracił autoryzację na sprzedaż nowych aut marek Jaguar i Land Rover. Pozostał sam serwis, a sprzedaż skupiła się na samochodach używanych.
W sierpniu 2023 roku British Automive Holding zgłosił wniosek o upadłość. Kilka dni po ogłoszeniu tej informacji salon opustoszał. Wydawało się, że obiekt będzie nowym rozdaniem dla dealera. Tymczasem w bardzo przykrych okolicznościach zakończyła się wieloletnia działalność.
Może Tesla?
Niewykluczone, że jednym z powyższych obiektów zainteresują się przedstawiciele Tesli, którzy poszukają atrakcyjnej lokalizacji w Gdańsku na swój nowy salon. Są jednak pewne kryteria, które obiekt musi spełnić, jak chociażby: duża liczba przeszkleń czy duży parking zewnętrzny.
Nieoficjalnie mówi się, że obiekt po Infiniti będzie nowym salonem Tesli. Prawdopdoobnie w tym miejscu wybudowane zostaną także superszybkie ładowarki.
Tesla otworzy salon w Gdańsku
Opinie wybrane
-
2023-10-09 14:27
Niszczą klasę średnią to nie dziwota, że popyt zmalał. (11)
Przypomnę, że w latach 2014-2017, nowe auta salonowe średniej półki kosztowały 60-70tys, dla pary zarabiającej w sumie 8-10tys, nowe auta były osiągalne. Wystarczyło oszczędzać 3-4 lata i można było kupić auto. Teraz ceny aut ze średniego segmentu zaczynają się od 110-130tys, codzienne życie znacznie podrożało, ale i zdolności kredytowe zmalały.
Przypomnę, że w latach 2014-2017, nowe auta salonowe średniej półki kosztowały 60-70tys, dla pary zarabiającej w sumie 8-10tys, nowe auta były osiągalne. Wystarczyło oszczędzać 3-4 lata i można było kupić auto. Teraz ceny aut ze średniego segmentu zaczynają się od 110-130tys, codzienne życie znacznie podrożało, ale i zdolności kredytowe zmalały. Dlatego niewielu już stać na zakup auta w salonie. Sprzedawcy patrzący bezdusznie w excela "wypełniają" tę dziurę leasingami, abonamentami, "miniratką już od 2tys brutto", akcjami "weź a po roku oddasz i weźmiesz następny" - żeby tylko wcisnąć komuś auta, ktore zalegają na placach (polecam zobaczyć np. parking przy Zielonej Latarni). Dodatkowo marki premium już totalnie odjechały i śpiewają sobie 200-250tys za segment C, w którym więcej trzeba dopłacić w dodatkowych pakietach niż de facto wynosi wartość takiego auta. Trwa dobijanie klasy średniej i cofania ludzi do sytuacji w której ogółu nie będzie stać ani na mieszkanie, ani na samochód, ani na podróże. Masz pracować, ciągle płacić i nic nie gromadzić. Zarabiaj sobie 10tys, płać za mieszkanie 4tys, ratę za auto 3tys, do tego raty kredytów konsumpcyjnych 2tys (za iphone, za laptopa, za lodówkę) - a z reszty ochłapów jedz sobie jedzenie z zachodnich dyskontów... tak to powoli zaczyna wyglądać. Nie wspominając o Polakach zarabiających w najniższym kwadrancie finansowym :(
- 197 10
-
2023-10-17 21:56
Jak cię nie stać na określone dobra to sobie odpuść, a nie wchodż w kredyty; prędzej czy póżniej one cię wykończą.
- 0 0
-
2023-10-12 08:30
Sama prawda
- 0 0
-
2023-10-10 09:45
(1)
Dlatego w tym roku mój garaż powiększyłem o nowy pojazd za jedyne 650tys. zł, bo kryzys :D Takie tam wozidełko dla żony.
- 4 15
-
2023-10-10 16:09
ty jestes taki madry inaczej , sam z siebie czy Ci za to placa ?
- 7 2
-
2023-10-09 15:43
Te ceny to abstrakcja jakaś (1)
ale to wiąże się w dużej mierze z kolejnymi systemami, często narzuconymi przez prawo UE. Koszt samej elektroniki to obecnie ok 70% wartości całego samochodu, nowe systemy mają często ekstremalne ceny - przykład lampy do merola W214 nowa lampa (jedna sztuka) kosztuje prawie 15 tys zł, niektóre czujniki i ich cena może o zawał przysporzyć. Najlepiej
ale to wiąże się w dużej mierze z kolejnymi systemami, często narzuconymi przez prawo UE. Koszt samej elektroniki to obecnie ok 70% wartości całego samochodu, nowe systemy mają często ekstremalne ceny - przykład lampy do merola W214 nowa lampa (jedna sztuka) kosztuje prawie 15 tys zł, niektóre czujniki i ich cena może o zawał przysporzyć. Najlepiej widać to teraz na rynku rosyjskim, gdzie sprzedają niektóre modele aut bez kilku systemów wspomagających i to samo auto tam jest o 20-30% tańsze. Dodaj do tego podatki... Byłem w Kazachstanie i tam nowy Land Cruiser w salonie kosztował może 60% tego co u nas, podobnie w RPA ...
- 14 3
-
2023-10-12 09:57
Daimler kipuje taką lampę za okolo 3000zl d producenta i narzuca swoją marże.
- 1 0
-
2023-10-09 15:06
Auta "ze średniego segmentu" to startują w cennikach od ok. 200 tys. zł.
Za 100 tys. to można Dacię kupić.
- 30 3
-
2023-10-09 14:56
Bzdury (3)
I dlatego co roku w Polsce sprzedaje się coraz więcej samochodów?
To że ciebie nie stać, nie znaczy że innych też.- 7 49
-
2023-10-09 20:25
(2)
On to powiedzial na wstepie niemal - slowo klucz "leasing". Zdecydowana wiekszosc nowych aut to leasing. Firmy. Floty. I nie wyskakuj z "pokaz dowody". Znajdz sobie w necie. Zacznij od odpalenia googla.
- 34 1
-
2023-10-10 10:09
(1)
Ale co za różnica jaki jest sposób finansowania? W klasie premium gdzie samochody kosztują często ponad 0,5mln czy ponad 1mln zł naprawdę mało kto płaci gotówką. Czy to tak trudno pojąć?
- 3 13
-
2023-10-10 13:49
I tu zostaje jak ty klasa bogaczy i klasa biednych osób. Zanika klasa średnia , o to chodzi. Klasy średniej nie stać na leasing kredyt a przynajmniej coraz więcej osób nie ma na to kasy.
- 16 0
-
2023-10-09 16:04
a po co te salony? (1)
Pamiętam, jak Infiniti zaczynało od mikro saloniku w postaci całkiem estetycznego obiektu tymczasowego (złożonego z gotowców) i malutkiego parkingu dookoła tegoż obiektu. Szczerze, mi jako potencjalnemu klientowi, luksusowe salony nie są do niczego potrzebne. Przecież im mniejsze koszta utrzymania tych salonów, tym większa szansa na promocje lub po
Pamiętam, jak Infiniti zaczynało od mikro saloniku w postaci całkiem estetycznego obiektu tymczasowego (złożonego z gotowców) i malutkiego parkingu dookoła tegoż obiektu. Szczerze, mi jako potencjalnemu klientowi, luksusowe salony nie są do niczego potrzebne. Przecież im mniejsze koszta utrzymania tych salonów, tym większa szansa na promocje lub po prostu niższe ceny samochodów. W tym mikro saloniku Infiniti niczego nie brakowało - byli sprzdawcy, były katalogi, herbata, miejsce żeby usiąść i wszystko przegadać, na zewnątrz staly auta do obejrzenia. Chyba katalog mam do dziś zresztą, bo oglądałem wówczas to najmniejsze Infiniti, które w sumie było takim Mercedesem GLA tylko w innym przebraniu. Wolę skromniejsze punkty sprzedaży i większe możliwości obniżenia cen, niż konieczność dokładania się w kosztach auta i serwisu do tych wszystkich luksusowych budynków.
- 41 4
-
2023-10-09 23:30
Taaa
Ja to najmniejsze mam do dziś. I kocham :)
- 1 0
-
2023-10-10 08:06
Postawienie nowego obiektu za ciężką kasę przez BAH (2)
to od początku był temat biznesowo co najmniej dyskusyjny. To, że JLR wypowie importerowi umowę było wiadomo już w połowie 2020 roku, jeszcze przed otwarciem tego kiosku przy Grunwaldzkiej.
- 11 1
-
2023-10-15 10:27
Wbrew pozorom taka buda to mały koszt, to nie ocieplany dom, a klocek z najtańszą płytką z Castoramy
- 0 0
-
2023-10-13 03:37
Tutaj bardziej zadziałała mentalność dealera.
Pomieszało się troglodycie miejsce siedzenia w szeregu, no i taki skutek.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.