• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Hyundai Elantra kusi ceną

Michał Jelionek
8 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.

81 900 zł - od takiej kwoty startuje cennik siódmej generacji Hyundaia Elantry. Kuszące, prawda? Sprawdziliśmy, jak sprawuje się wciąż dość egzotyczny sedan na naszych drogach.



Skoro już na wstępie mowa o cenie nowej Elantry, to dodajmy, że aktualnie obowiązuje cena promocyjna dla klienta detalicznego. Salony Hyundaia oferują Elantrę z upustem 6 tys. zł, a gdy kupujący postanowi pozostawić swoje auto w rozliczeniu, dorzucą 2 tys. premii. Zatem nową generację Elantry można mieć nie od 81 900 zł, a już od 73 900 zł. Cena to zdecydowanie jeden z mocniejszych argumentów przemawiających za kupnem tego modelu.

Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Nowa Elantra napędzana jest wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 MPI i mocy 123 KM (153 Nm maksymalnego momentu obrotowego). To jedyny silnik w ofercie Elantry. Jednostka może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź opcjonalnie z bezstopniowym automatem (CVT). Osiągi silnika nie powalają, ale dla wielu kierowców preferujących spokojny tryb jazdy z całą pewnością będzie to wystarczająca jednostka.

Czytaj także:

Więcej artykułów na temat nowych modeli aut



Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Testowany egzemplarz został wyposażony w skrzynię CVT, która wśród wielu kierowców budzi mieszane uczucia. CVT w Elantrze swoim niezbyt przyjemnym wyciem nie dokucza tak bardzo, szybko można do jej pracy się przyzwyczaić. Elantra z bezstopniową skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h.

Obok ceny kolejnym bardzo mocnym argumentem przemawiającym za kupnem tego samochodu jest średnie spalanie. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i autostrada), przy raczej mało ekonomicznej jeździe, komputer pokładowy po przejechaniu ponad 200 km pokazywał średnie spalanie na poziomie 6,6 l paliwa na 100 km. Myślę sobie, że przy spokojnej jeździe bez większego trudu można zejść poniżej 6 l.

Trójmiejskie salony samochodowe


Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Nowy Hyundai Elantra został zbudowany na trzeciej generacji płyty K3. Dzięki temu sedan waży mniej, jest sztywniejszy, ma mniejszy apetyt na paliwo, a do tego udało się obniżyć środek ciężkości, co przełożyło się na lepsze właściwości jezdne.

Nowa platforma to także nowe wymiary. Elantra względem poprzedniej generacji nieznacznie urosła. Mierzy teraz 4650 mm długości, 1825 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Natomiast rozstaw osi powiększono o 20 mm (2720 mm). Dzięki nieznacznie większym wymiarom udało się wygospodarować ciut więcej wolnej przestrzeni w kabinie. Pojemność bagażnika wynosi 474 litry.

Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Stylistyka nowej Elantry jest nieco futurystyczna, ale i bardzo wyrazista. Koreańczycy chcieli stworzyć sedana w stylu coupe, z pazurem, z nutą sportowego charakteru. Czy to im się udało? Oceńcie sami. Z pewnością wszechobecne, ostre przetłoczenia, wyraziste rysy, a do tego nieco obniżone nadwozie nadały siódmej generacji zadziorności, której brakowało poprzedniczce.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
Zaglądamy do wnętrza Hyundaia Elantry. I tutaj sytuacja jest podobna do debiutującego na rynku Bayona, którego niedawno miałem okazję przetestować. Kabina jest dość plastikowa, a otaczające nas materiały wykończeniowe są raczej kiepskiej jakości. To zdecydowanie największy minus Elantry.

Testowany egzemplarz to środkowa wersja wyposażenia Smart. Są jeszcze dwie inne opcje: nieco uboższa Modern i bogatsza Executive. Auto zostało wyposażone m.in. w dotykowy ekran multimedialny o przekątnej 8 cali (łączność Android Auto, Apple Car Play i cyfrowe radio DAB), inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, tryby jazdy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania czy funkcję automatycznego odparowywania szyb.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
Na liście wyposażenia znajdziemy także systemy dbające o bezpieczeństwo podróżujących. To chociażby asystenci odpowiedzialni za: utrzymywanie pasa ruchu, monitorowania uwagi kierowcy, unikanie kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów czy unikania kolizji czołowych z funkcją Junction Turning.

Wspomnijmy także o wyposażeniu zewnętrznym, które oferuje m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, czujniki parkowania, światła i reflektory LED czy podgrzewaną tylną szybę z wyłącznikiem czasowym.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
Czy najnowszy Hyundai Elantra w końcu zaskarbi sobie sympatię polskiego kierowcy? Czas pokaże. Przede wszystkim koreański sedan - jak w tytule artykułu - kusi ceną, a do tego całkiem atrakcyjnie wygląda i oferuje niezłe wyposażenie. Niestety, odstrasza swoim dość plastikowym wnętrzem. W mojej ocenie jednak egzemplarzy tego modelu po naszych drogach będzie jeździło coraz więcej.

Jak już wspomniałem na samym początku, standardowy cennik Hyundaia Elantry startuje od kwoty 81 900 zł (od 87 tys. zł w przypadku skrzyni CVT). Po wszystkich rabatach autem w podstawowej wersji można wyjechać z salonu za 73 900 zł. Testowany przeze mnie egzemplarz został skonfigurowany na kwotę 96 tys. zł.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Hyundai Margo z Gdańska.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • Dobre auto (1)

    Mam tę Elantrę od 9 miesięcy i jestem bardzo zadowolony. Wygodna, ergonomiczna, bardzo oszczędna, pojemna. Silnik 123 KM całkowicie wystarcza do i spokojnej i do dynamicznej jazdy tym bardziej, że jest to normalny silnik a nie karton mleka 1l. Ela to normalny samochód do eksploatacji a że trochę ekstrawagancki pod względem wyglądu to i dobrze. A że plastiki to mam to w .................

    • 2 0

    • Podoba mi sie bardzo

      Każdemu podoba się coś innego, mi Elantra bardzo przypadła do gustu, jest cicha, elegancka, nie podskakuje na dołkach,mozna nią wyprzedzić :), zamierzam kupić na podstawie jazdy testowej.

      • 0 0

  • sporo te auta podrożały (16)

    w 2014r. kupowałem Mazdę 6, wtedy dałem 8 dych za drugą wersję od najtańszej. Najtańsza kosztowała coś koło 7 dych. Niby minęło 7 lat ale żeby auta podrożały aż 1,5 raza? Teraz nowy model jest od 120. Corolla w tamtym czasie była za 58, klasa tego Hyundaia. Inflacja aż tak duża nie była. Unia sporo namieszała z podatkami emisyjnymi. Z roku na rok przecież pierdki pokroju VW UP podrożały z 35 na 50.

    • 61 2

    • Dekady pomyliłeś, ja w 2004 kupwoalem Corolle za ponad 60 (2)

      I to raczej tańszą niż droższą wersję

      • 9 15

      • w 2004, za 60 to była Avensis

        Corolla w tej cenie mogła być w topowym wyposażeniu

        • 0 0

      • To ty pomyliles

        Mój stary kupił te corolle w 2019 za 67 tylko dlatego że dobrał dodatków za 4 kola

        • 13 0

    • (1)

      VW up to chyba 50 kosztuje w kredycie 50/50, drugie po roku wpłacasz.

      • 1 8

      • łącznie kosztuje 5 dych

        • 1 0

    • Ja w 2008

      6 mialem za 100 w pelnej werski. Dzis 180

      • 1 0

    • Jesteśmy w UE (5)

      I tego typu historie będą się działy, czy nam się podoba czy nie. UE to wielki kołchoz w którym żądzą Niemcy i Francuzi. Jak powiedzą, że ma być jakiś podatek to będzie i kropka. Jakoś dziwnie wszyscy się zgodzą z mądrzejszymi. A ci, którzy będą przeciwni dostaną kary dzienne albo wstrzymane finansowanie z budżetu UE, narzędzi do poskromienia niepokornych jest wiele. Także, albo siedzisz cicho, albo akceptujesz podatki od..krzywych bananów, czy ekologicznych. Tylko jak wszystko drożeje nie narzekajcie, bo sami tego chcieliśmy.

      • 11 15

      • polecam kanal na yt motoprawda - sporo tam tego... (2)

        ...a konkluzja jest taka ze za kilka/nascie lat beda drogie elektryki dla tych co stac albo zbiorkom dla pozostalych

        • 9 1

        • I wszystkim brzuchatym wieśniakom, co powinni wieksze ubezpieczenie zdrowotne płacić, wyjdzie to na zdrowe. (1)

          • 2 6

          • w takim razie nie potrzebna jest państwowa służba zdrowia

            • 5 0

      • (1)

        Tak, twój jarek, zero i pinokio, oni zapewnią dobrobyt...ale sobie

        • 15 13

        • Chyba twój gamoniu

          A to że nie zapewnia nie ma nic wspólnego z polityką unii, która takie numery odwala

          • 6 7

    • W 2019 Mazda 6 to od 150k (3)

      A jakiś mocniejszy automat w kombi był już pod 200k i dlatego kupiłem u konkurencji.

      Teraz bez 150k to nie ma po co do salonu wchodzic

      • 6 13

      • No nie, są od 120 (2)

        Za 150 już bardziej wypasiona, ale to i tak w ci*l kasy

        • 9 1

        • No bzdura (1)

          Najtańsza bez alufelg, lakier zwykły biały, dywaniki gumowe i gaśnica za którą jest ekstra dopłata to 128 348,01.

          Weź teraz jakiś lakier metalik, czujniki parkowania, klimatyzację i trochę mocniejszy silnik niż w Punto i masz 160 000

          • 2 7

          • nie prawda, taka jaką opisujesz kosztuje 132,5, z resztą nie ważne, chodziło o to że w ci*l podrożały

            w podstawie każda ma już teraz klimę, a silnik 165 kucy jest dużo mocniejszy niż to co w Punto i to też podstawa. O felgach aluminiowych nie wspomnę, bo mazda nie sprzedaje na stalówkach. To co piszę to z lakierem metalic. Bez to koszt 127,5

            • 8 0

  • Bezawaryjne auto na lata

    Choć typowy polak i tak woli 3 letnie audi z przebiegiem 154 tys km... musi być buda i wyposażenie, gdy przychodzi do serwisu płacze.

    • 2 0

  • Samochód ma być ładny ale te wygibasy urody mu nie dodają. (1)

    Wczoraj jechałem nowym BMW,katastrofa.Przy wysiadaniu z tylnego siedzenia walnąłem się w obojczyk i nie mogłem nóg wyprostować.Siedzenia niskie i profile fatalne,. Mimo otwartego szyberdachu duszno.Przez fatalne profile nie można ustawić fotelika dziecka żeby główka mu ni opadała do przodu.

    • 2 0

    • mi pasowało jak na auto 4 osobowe, natomiast się zgodzę że urody jest mocno średniej

      widocznie jesteś jakiś krzywy że się p...łeś o słupek, albo mega wysoki, ja mam równe 180 cm i nic mi tam nie przeszkadzało pod względem ergonomii. Tylko ta cena, za coś co ma szmaty na fotelach jak w corsie i niezbyt wysoką moc. Nie dla mnie. Testowałem 320 w najtańszej wersji w jakiej ona występuje. Siedziałem też w tej dużej 3GT czy jak sie tam ona nazywa. Miała M pakiet i była piekna, ale znów cena w ci*l wysoka. Za parę lepszych plasticzków niż w normalnej klasie średniej to zbyt duzo.

      • 1 0

  • (2)

    Bardzo to podobne do peugeota 508.

    • 7 2

    • Czyli (1)

      Taka sama paskuda

      • 1 5

      • no nie

        peżocik jest piekny

        • 1 0

  • A gdzie odtwarzacz CD MP3? (4)

    Mam kilkaset płyt.
    A wszyscy producenci wciskają mi kit pt platformy cyfrowe. W d... mam wasze platformy.
    Chcę zwykły odtwarzacz CD MP3 z dobrymi głośnikami.

    • 10 7

    • (2)

      obawiam się że producenci mają twoje wymagania w d...

      • 3 0

      • moje też, ale stary jestem, choć CD bym chętnie posłuchał (1)

        • 1 0

        • cóż, ich to mniej obchodzi

          też jestem stary, ale na CD mi nie zależy. Mi o ból d..y przyprawia fakt że mój odtwarzacz nie odtwarza mp3 z gwizdka. W aucie nic lepszego nie potrzebuję bo nawet te dobrze wygłuszone niszczą dźwięk z odtwarzacza. Mam za to CD które jest jednocześnie komputerem. Ja p...e :(

          • 1 0

    • W VAGu nie ma problemu. Olej tego przebrzydłego koreańca

      • 0 1

  • Brak tylnej wycieraczki przy takim ogromnej szybie ? WTF?! (3)

    • 2 12

    • Liftbacki nie potrzebuja (2)

      Tu masz inny opływ powietrza który czyści i zmywa szybę. Miałem Poldolota i pierwszego Mondeo. Teraz mam Berlingo i wierz mi jest różnica

      • 8 0

      • im bardziej pionowa tylna szyba tym bardziej się syfi, jak łagodnie opada to zwykle wycieraczka (1)

        niepotrzebna

        • 1 0

        • dokładnie tak

          • 1 0

  • Teraz wiem czemu ludzie kupują Dacię (6)

    Jakość podobna a wygląd lepszy... Duster startuje od 49 tysi..

    • 8 7

    • Bzdura, Duster to inny segment (2)

      Za tyle dostaniesz wypasionego i fajnego Dustera, krótszego ale wyższego. Model za 49 wygląda jak g...o

      • 6 5

      • znaczy....brązowy jest? (1)

        • 1 1

        • :) biały

          wiem o co ci chodzi ale to nie przejdzie bo takie auto za 49 nie będzie brązowe. Niech będzie że wygląda jak g...o cukrzyka u kresu jego zycia, chociaż to chyba powinno być żółte. Nie ważne

          • 1 0

    • (1)

      Nie wiem jak z jakością.
      Nie mialem.
      Ale to inna grupa.
      Co w tej chwili kupisz za tyle w tym segmencie?

      • 4 4

      • W tym segmencie to ja trzymam flaszki i czasem coś se tam pobełkocze ;)

        • 2 0

    • Taa bez radia klimy i rwgulacji kierownicy. Sensowny kosztuje 80

      • 1 2

  • Fajny samochód i jeszcze z prostym nie wysilonym silnikiem (9)

    Niestety najtańsza wersja w środku wygląda słabo, oglądałem kilka dni temu w salonie, i30 wypada lepiej.

    • 24 10

    • Silnika nie "żyłowali", bo pewnie CVT nie potrafią skonstruować co by więcej momentu potrafiła przenieść. (6)

      • 8 8

      • a co ma do rzeczy moment w kwestii projektowania? (5)

        masz większe wartości to robisz wiekszą skrzynię. Moment przez wskaźnik i siła przez powierzchnię to wzory na naprężenia znane od lat. Przykładowo wytrzymałość wału na skręcanie rośnie z sześcianem jego średnicy. Wytrzymałość łańcucha na rosciąganie rośnie za to wprost proporcjonalnie z ilością mięsa.

        • 6 0

        • owszem, ale skrzynia powinna mieścić się pod maską (4)

          • 3 2

          • (2)

            nawet 5 razy wytrzymalsza by się zmieściła i byś z zewnątrz nie zauważył

            • 2 0

            • dokładnie, wystarczy przyciemnić maksymalnie tylne szyby i nie otwierać bagażnika i skrzyni nie bedzie (1)

              widać

              • 0 3

              • widok z zewnątrz, napisałem, a do tego że wytrzymałość na skręcanie rośnie z sześcianem średnicy wału. Jeśli tego nie skumałeś to nie mam jak już ci tego wytłumaczyć. Wał 12,5cm jest 2 razy wytrzymalszy na skręcanie niż 10cm przy czym taki wał przeniesie obciążenia nawet w ciężarówce. Dalej sobie powielaj to pitolenie dziennikarzy

                • 2 0

          • Budget car jest to, więc daje to, co widać. Z definicji miał być zachowawczy i oszczędnie zbudowany. I jest.

            • 7 0

    • (1)

      A czym obecnie jeździsz?
      Tak, szczerze...
      Nie pisz o V6 czy tam v8

      • 6 5

      • v13

        • 3 3

  • (10)

    wolnossący muł z silnikiem 1.6 ;) dla dziadka idealne.

    • 27 41

    • (1)

      Też jak ty wierzę tylko w 1,9TDI (czerwone TDI)

      • 12 13

      • Przecież to też muł :P

        • 0 1

    • w odróżnieniu do ciebie

      żeby mieć muła trzeba mieć pieniądz. Ty możesz tylko poszczekać, reszty mieć nie będziesz, ani muła, ani pieniędzy.

      • 7 0

    • (4)

      Ta. Najlepsze jest uturbione 1.0.

      • 13 12

      • przynajmniej sie zbiera ,a tu 1,6 pali jak smok i nie jedzie. (3)

        • 11 13

        • (2)

          I po awarii ( szybkiej) łatwo się rozbiera, hehe.

          • 4 10

          • awaria szybka po 200k km hahahaaha patrz wszystkie skody. (1)

            • 7 9

            • Mam fabiszona 1.2 z przebiegiem 340k

              Na otomłoto znajdziesz jedna z przebiegiem grubo ponad 600 i też jeździ więc nie pitol znawco

              • 8 3

    • Do pospiesznego.

      Ty pewnie hulasz tylko McLarenami? A gdzie to tak potrzebne te osiągi? Chyba tylko na autostradach do blokowania lewego pasa.

      • 16 2

    • DZiadki to jeżdżą bmw 300km,to raczej dla JanusZy z trójką dzieci.

      • 15 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane