• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Mercedes GLA i 22 lata BMG Goworowski

Michał Jelionek
10 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na drugą generację Mercedesa GLA przyszło nam poczekać blisko siedem lat. Ale warto było. Na drugą generację Mercedesa GLA przyszło nam poczekać blisko siedem lat. Ale warto było.

Do salonu BMG Goworowski wjechała kolejna nowość spod znaku trójramiennej gwiazdy. To druga generacja Mercedesa-Benz GLA. Jej cennik startuje od kwoty 153 500 zł. Warto również dodać, że 9 kwietnia dealer świętował 22. rocznicę przyznania autoryzacji przez Mercedes-Benz Polska.



Jak ocenisz wygląd Mercedesa GLA?

Historia Mercedesa GLA jest stosunkowo krótka, bo sięga roku 2013, kiedy to podczas pokazu samochodowego we Frankfurcie po raz pierwszy motoryzacyjny świat ujrzał absolutną nowość z gwiazdą na masce. Model szybko zaskarbił sobie sympatię kierowców, a w ciągu całej "kariery" został wyprodukowany w liczbie przekraczającej milion egzemplarzy.

Projektanci Mercedesa sukcesywnie, od dwóch lat, odświeżają gamę modelową spod literki "A". Najpierw zaprezentowano Klasę A w wersjach hatchback i sedan, następnie usportowione CLA Coupe i CLA Shooting Brake, a teraz przyszła pora na "uterenowione" GLA.

Co więcej, nowy GLA był także brakującym ogniwem w pełni zmodernizowanej gamie SUV-ów Mercedesa.

  • Nowy GLA w porównaniu do poprzednika jest wyższy aż o 10 cm, szerszy o 3 cm i krótszy o 1,5 cm.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
Pora na konkrety, zacznijmy od stylistyki. Moim skromnym zdaniem premierowa generacja zbyt mocno przypominała swojego mniejszego brata - Klasę A. Była trochę jakby pozbawiona charakteru. Dostrzegli to projektanci Mercedesa, bo przy drugiej odsłonie GLA jest już zupełnie inaczej. Nie ma możliwości pomylenia na ulicy obu tych modeli. Nowemu GLA zdecydowanie bliżej do większych braci - GLB czy GLC aniżeli do Klasy A.

Druga generacja kompaktowego SUV-a jest bardziej misiowata. To chyba dobre określenie. W porównaniu do poprzednika zyskała masywności i obłości. Co widać już na pierwszy rzut oka - zmieniły się także proporcje. Nowy GLA jest aż o 10 cm wyższy i o 3 cm szerszy. O dziwo, stracił 1,5 cm na długości, ale mimo to udało się wygospodarować więcej miejsca na nogi dla pasażerów drugiego rzędu. Co zresztą było niemałą bolączką premierowej odsłony GLA.

O 4 cm zwiększyły się rozstawy kół, a dzięki powiększonym nadkolom można pod nimi wyeksponować koła z większymi felgami (od 17 do 20 cali). Dzięki nowej platformie MFA2 udało się także powiększyć o 14 litrów przestrzeń bagażową. Teraz użytkownicy GLA mają do dyspozycji 435 litrów.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowemu GLA zdecydowanie bliżej do SUV-ów z gamy Mercedesa aniżeli do mniejszej Klasy A. Tak jak było to w przypadku premierowej generacji.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
Wnętrze kompaktowego SUV-a zostało unowocześnione. Projektanci sięgnęli oczywiście po bardzo dobrze znany projekt wykorzystywany w innych modelach Mercedesa, m.in. w Klasie A. Solidna kierownica, szeroki na ponad pół kokpitu panel z dwoma, 10-calowymi ekranami, ambientowe oświetlenie oraz charakterystyczna kolumna środkowa z podręcznym centrum dowodzenia - to wszystko już znamy i zresztą bardzo lubimy, bo to po prostu wnętrze skrojone na miarę. Do tego trzeba dodać oczywiście najnowszy i bardzo intuicyjny system multimedialny MBUX oraz szereg asystentów bezpieczeństwa, jak chociażby: system aktywnego wspomagania hamowania, asystent skrętu, system ostrzegania przy wysiadaniu z auta i ostrzegania o pieszych.

W zupełnie nowej kabinie GLA siedzimy teraz wyżej, dzięki czemu widzimy więcej. To pozycja typowa dla SUV-ów. Poprawiona została także widoczność przez pozostałe szyby - zoptymalizowano linie słupków dachowych, które przysłaniają mniejszy obszar.

Salony samochodowe oferują usługę door-to-door



Pod maską GLA 250 pracuje dwulitrowy silnik benzynowy generujący moc 224 KM. Pod maską GLA 250 pracuje dwulitrowy silnik benzynowy generujący moc 224 KM.
Dodatkowo, egzemplarze wyposażone w napęd na wszystkie koła 4MATIC standardowo otrzymają pakiet off-roadowy. W jego skład wchodzą m.in. specjalna funkcja oświetlenia terenowego z reflektorami Multi-Beam LED, regulacja prędkości zjazdu w zakresie 2-18 km/h, dodatkowy tryb jazdy (off-road), a także wyświetlane na centralnym ekranie animacje parametrów terenowych.

W trybie off-roadowym moment obrotowy rozdzielany jest w stosunku 50:50 (przód:tył). Inaczej jest w przypadku pozostałych trybów jazdy - sport (70:30), natomiast ekonomiczny i komfortowy (80:20).

GLB - absolutna nowość od Mercedesa



  • Wnętrze GLA zostało unowocześnione.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
Testowany przez nas egzemplarz został wyposażony w dynamiczną, dwulitrową jednostkę benzynową generującą moc 224 KM (350 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka napędowa została zestrojona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła.

Ważący 1600 kg SUV do "setki" rozpędza się w 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Podczas jazd testowych, przy dość "ciężkiej stopie", średnie spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 11 litrów benzyny na 100 km. To sporo, niestety.

A jak GLA zachowuje się podczas jazdy? Auto - choć producent wyraźnie zaznaczył, że druga generacja jest bardziej komfortowa od pierwszej - jest dość sztywno zestrojone, nawet w komfortowym trybie. Są tego plusy, bo SUV świetnie spisuje się przy żwawej jeździe, w ciasnych zakrętach.

  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 250.
Cennik podstawowej wersji Mercedesa GLA startuje od kwoty 153 500 zł (180 d, 2.0 i 116 KM). Testowany przez nas egzemplarz demonstracyjny (wersja silnikowa 250), użyczony przez firmę BMG Goworowski, kosztuje 238 tys. zł.

Prawdopodobnie w drugiej połowie roku w ofercie GLA pojawi się limitowana wersja Business Edition, której ceny będą rozpoczyna się od 141 200 zł.

22 lata Mercedes-Benz BMG Goworowski



Przesuń aby
porównać
Dokładnie 9 kwietnia 1998 roku firma BMG Goworowski otrzymała autoryzację Mercedes-Benz.

- Przygoda firmy BMG Goworowski z marką Mercedes-Benz trwa już ponad dwie dekady. Owocne 22 lata. Jestem dummy z tego, co udało nam się przez ten czas zbudować. Dziś zapewne, gdyby nie aktualna sytuacja, świętowalibyśmy z państwem otwarcie naszego nowego salonu przy ul. Łużyckiej w Gdyni. Niestety wspólne świętowanie musimy nieco odroczyć - mówi Bogdan Goworowski, właściciel firmy BMG Goworowski.

Miejsca

Opinie (89) 8 zablokowanych

  • (10)

    Jest po prostu brzydki, a wnętrze odpustowe

    • 31 29

    • (2)

      Najbardziej badziewnie wyglądają te ekrany.

      • 12 4

      • (1)

        Racja. Te ekrany wpasowane jakby na aukcjach dokupione.

        • 5 1

        • i tak to wygląda lepiej niż poprzednia generacja A i C klasy

          z tym wystającym ekranem na środku.

          • 2 0

    • Powiedział użytkownik paseratti w TDIku (1)

      • 6 5

      • Miałem
        Ale tydzień temu kupiłeś ode mnie.

        • 2 1

    • ładny...jak Rapapara

      • 0 0

    • Teraz

      To pewno kolejki pod salonami samochodowymi

      • 0 0

    • Poczekam

      Jak leasingowy właściciele będą pozbywać się aut

      • 1 1

    • inwestycja

      to chyba koncepcja właściciela...masakra

      • 0 0

    • W 100% się zgadzam

      Jeździłam tym autem, najbrzydsze auto w srodku

      • 0 0

  • (2)

    Kupię trzy, a co, a jak, niech stojom.

    • 12 2

    • (1)

      Będą lokatą kapitału, bo unia ma wykorzystać zamieszanie z koronką i wprowadzić zakaz produkcji aut spalinowych. Trzeba się spieszyć.

      • 2 0

      • raczej wprowadzą przepis że cokolwiek co się toczy ma prawo jeździć bo jest taki kryzys

        • 1 0

  • Już obniżki po 15% u dealerów na start. (3)

    Za parę miesięcy będzie wysyp aut z niespłaconych leasingów, można spokojnie poczekać. No chyba, że ktoś ma już teraz wyjątkową chętkę na jeden z wielu przepłaconych modeli zbudowanych na płycie podłogowej A klasy.

    • 41 2

    • (2)

      Obnizki powinny byc po 25%. Zarobieni i tak by byli.

      • 8 2

      • (1)

        ok
        Ale nadal byś nie kupił

        • 2 4

        • Za okolice 110k?

          Przemyslałbym

          • 1 0

  • Z boku jak Fiat 500X na serio (1)

    • 11 8

    • To akurat komplement dla Mercedesa

      • 7 0

  • (9)

    Pierwsza generacja była zrobiona ze strasznie niskiej jakości materiałów. Szczególnie zewnętrzne. Te niby chromu co wzery się robiły momentalnie. Plastik jak w polonezie. Naprawdę słabo. Smiejcie się ale miałem dużo do czynienia z MBenz. Naprawdę W124 czy W126 to była mega jakość. Blacha,skóra,plastik. Popielate skóry żeby szybko dzinsami przechodziły? Drewno to było drewno. Chrom to chrom -zimne. Mienilo się w słońcu. Co do salonu to Gratulacje. Kapitał lat 90. Dekady zarabiania szmalu przez wielu. Obecnie tylko Nowa S coupe i ten wielki garbaty suv powodują że obracam głową na widok gwiazdy. Aha. Jeszcze jeden model w latach 90/00 to była petarda. W 140. Tylko grube ryby było stać. Raz jeszcze gratulacje dla salonu.

    • 15 1

    • (2)

      Nowe to prawie wszystkie odpust i tandeta.
      Ze starych to mnie W126SEC robi.
      Choć ogólnie to nie moja marka.

      • 5 0

      • (1)

        Porównujesz A klasę z W126? W wersji SEC? Za kilkanaście lat porównasz AMG-R do A 1.6 diesle...

        • 1 3

        • Nie wiem gdzie wyczytałeś coś o porównaniu,..
          Ale ok
          Pewnie miałeś jakaś wewnętrzną projekcję.

          • 4 0

    • (2)

      GLA to jest A klasa,wiec najtańsza możliwa wersja mercedesa. Czego oczekujesz? Chcesz lepsze materiały weź GLS. Ale wtedy płacz, bo cena.

      • 1 3

      • płacz bo cena jest chora - 100 tys więcej, bo dadzą lepszy plastik albo kawałeczek drewna?

        • 2 0

      • Za 240 tys. Chyb, oczekuja.

        • 1 0

    • Od pierwszej połowy lat 90 już tylko zjazd w dół.

      Do modeli wymienionych przez Ciebie oddałbym tylko R129.

      • 0 0

    • (1)

      Szkoda, ze nie pokazali zdjec, jak to wygladalo przed postawieniem tego pierwszego budynku.

      • 0 0

      • A co było przed salonem?

        • 0 0

  • Moja absolutną gwiazdą Mercedes GLE lub GLS (2)

    Made in Germany !

    • 9 5

    • Już niedługo made in china i tylko elektryk.

      • 4 1

    • Znawcs

      Made in USA

      • 3 2

  • MAZDA (4)

    Wygląda jak Mazda, a cena od 150 tyś...

    • 6 8

    • Do okulisty się wybierz

      • 4 0

    • Za 150 tys to wersja z silnikiem premium 1.5 (2)

      Z Dacii Duster.

      • 2 0

      • Oj tam. (1)

        Ja mam Dasterka z tym silnikiem i jest spoko. Chociaż z drugiej strony trochę przypał, że merc pakuje do swoich aut silniki Renault.

        • 2 0

        • I to jest.właścowy silnik we właściwym miejscu.

          Nie mam nic do Dustera i 1.5, natomiast bawi mnie do łez marka "premium" i jej marketing, kiedy spod gwiazdy wystaje silnik Renaulta i Nissan Navara spod klasy X

          • 2 0

  • (8)

    BMG tragedia dla mnie, chciałem kupić AMG-R, po 10min ktoś podszedł (ok spoko), skierowano nas do jakiegoś starszego pana który rozmawiał i pisał sobie na komputerze. Ewentualnie kupiłem w Witmanie. Oczywiście to moja opinia, może ktoś ma odwrotne wrażenia.

    • 9 19

    • (2)

      hehe tekst z konkurencji ?

      • 9 2

      • dlaczego? wiekszosc osob zapewne odwiedzi obydwa salony, aby porownac cene. w witmanie rozmowa telefoniczna nie byla na najlepszym poziomie.

        • 1 0

      • nie sądze

        nawet modeli nie odróżnia

        • 1 0

    • Ewentualnie kupiłeś?

      A potencjalnie zadowolony jesteś?

      • 13 0

    • To grubo. Chlapacze dorzucili?

      • 6 0

    • tak chciales wydac milion na auto a w wolnych chwilach piszesz komentarze na trojmiescie xD ja chcialem kupic ufo ale jestem za bardzo zajety komentowaniem tutaj

      • 7 3

    • Żenada w obu salonach

      Obsługa jest fatalna w obu salonach . Obsługa w serwisie gorzej niż w markach budżetowych.

      • 1 0

    • Twój wygląd nie mieścił się w docelowym targecie salonu. Podkreślam: salonu.

      • 0 0

  • (1)

    Noo ładne cacko.

    • 3 9

    • dam 5 albo nawet 6

      • 1 0

  • Kryzys (1)

    Nie najlepszy czas na takie premiery

    • 9 1

    • Iluś tam się wzbogaci na tej sztucznej panice.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Kobiet w Warsztacie Samochodowym

spotkanie, warsztaty

Rozpoczęcie Sezonu Klasycznie 2024

25 zł
zlot

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane