• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Peugeot 308. Lew pokazał pazur

Michał Jelionek
27 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Nowy Peugeot 308. Nowy Peugeot 308.

Peugeot to jedna z tych marek, która w ostatnich latach bardzo pozytywnie zaskoczyła motoryzacyjny świat. Francuzi wypuścili na rynek nową serię swoich - trzeba przyznać - bardzo atrakcyjnie prezentujących się modeli. Najnowszym lwiątkiem ze stajni Peugeota, z zupełnie nowym logo na grillu, jest kolejna generacja 308.



Czy podoba ci się nowy Peugeot 308?

Niespełna rok temu informowaliśmy o nowym logo Peugeota. Już wówczas Francuzi zapowiedzieli, że pierwszym modelem, który zostanie "ubrany" w nowe emblematy będzie kolejna odsłona 308. Jak powiedzieli, tak zrobili. 308 zostało hojnie obdarowane w nowe logo, które widnieje na atrapie chłodnicy, na obu przednich błotnikach, na klapie bagażnika i na alufelgach.

Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy zobaczyłem materiały reklamowe z nowym Peugeotem 308 we flagowym kolorze lakieru "zielony olivine" - byłem zauroczony jego wyglądem. Nic a nic nie zawiodłem się, gdy w końcu zobaczyłem go na żywo. Kompaktowy "lew" prezentuje się świetnie, i nie tylko w zielonym kolorze, ale również w wyrazistym niebieskim "vertigo" (jak na zdjęciach).

Do jazd testowych przekazano naszej redakcji egzemplarz w topowej wersji GT Pack, w której projektanci zastosowali kilka zabiegów dodających zadziorności hatchbackowi. To chociażby poszerzenia progów, nakładki na przedni zderzak, efektywniejsze i nieco inaczej wyglądające światła z przodu (Peugeot Matrix LED Technology) i z tyłu (Full LED 3D), a także większe, 18-calowe felgi. Mocny kolor w połączeniu z czarnymi wstawkami robi wrażenie i sprawia, że ten samochód wyróżnia się w tłumie.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
To, z czym kojarzyła mi się poprzednia generacja 308, to przede wszystkim... ciasne wnętrze. Dobra informacja jest taka, że nowe 308 urosło względem poprzednika o 114 mm, a rozstaw osi zwiększono o 55 mm. Niestety jest też ta gorsza - miejsca w drugim rzędzie wciąż nie jest dużo, a większe osoby podczas podróży będą mogły odczuwać dyskomfort. Rekompensatą mogą być pewne udogodnienia - projektanci wyprowadzili kratki wentylacyjne do drugiego rzędu, a także dwa porty USB-C.

W wersji hybrydowej, którą przetestowałem, bagażnik oferuje 361 litrów pojemności.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił układ hybrydowy typu Plug-in, który znamy z innych modeli. Składa się z "benzyniaka" o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM, który wspierany jest przez 110-konną jednostkę elektryczną. Moc systemowa wynosi 225 KM (360 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 s. Układ został zestrojony z 8-biegowym automatem.

Jak jeździ Peugeot 308 w topowej odmianie hybrydowej? Bardzo przyjemnie. Nie brakuje mu mocy. Jest lekki i zwinny. Przy silniku i właściwościach jezdnych stawiam plus.

Dodam tylko, że podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i obwodnica) komputer pokładowy wskazał średnie spalanie na poziomie 6,8 l paliwa na 100 km. A to bardzo przyzwoity wynik.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Zaglądamy do przyjemnego i nieco futurystycznego wnętrza 308. Centralny ekran dotykowy o przekątnej 10 cali z wirtualnymi przyciskami i-Toggles, Peugeot i-Cockpit 3D z konfigurowalnym wyświetlaczem także o przekątnej 10 cali, no i w końcu sportowa, spłaszczona u góry i u dołu kierownica - to wyróżnia wnętrze Peugeota 308. Do tego dodać trzeba minimalistyczną, nieprzekombinowaną kolumnę środkową. W fotelu kierowcy jest naprawdę przyjemnie, a sam kierowca czuje, że ma wszystko to, co potrzebuje pod ręką.

Niestety, minusem jest mało intuicyjna obsługa systemu multimedialnego. Wciąż nie rozumiem, dlaczego Francuzi nie potrafią tego uprościć.

Kabina została wykonana z niezłej jakości materiałów, a te nieco gorsze zostały dobrze ukryte. To, co spodobało mi się w wersji GT Pack, to ciekawie prezentujące się obszycie tapicerki nićmi w żarówiastym kolorze. To dobry kontrast dla ciemnego, sportowego wnętrza.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Na sam koniec zostawiłem - tradycyjnie - cenę. Cennik nowego Peugeota 308 otwiera kwota 90 300 zł za bazową wersję Active Pack ze 110-konnym silnikiem benzynowym pod maską i manualną skrzynią biegów. Testowany egzemplarz w topowej wersji GT Pack (225-konna hybryda Plug-in) to już wydatek dwukrotnie większy. Auto ze zdjęć kosztuje bagatela 188 800 zł. To zdecydowanie największy minus tego modelu. Cena. Jeśli chcesz mieć mocną i dobrze doposażoną "trzystaósemkę", musisz się liczyć z takim wydatkiem. A to - powiedzmy sobie szczerzę - jak na kompakt od Peugeota to zdecydowanie za dużo.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Peugeot JD Kulej.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.

Miejsca

Opinie (142) 2 zablokowane

  • (5)

    Francuskich marek nikt nie potrafi naprawiać.

    • 6 9

    • (3)

      co 3 miesiące inne częsci do tego samego modelu bo wieczne korekty do pierwotnego projektu

      • 2 3

      • (2)

        przecież wszędzie tak jest, dlatego jakiego auta byś nie miał zawsze pytają o rocznik mimo że podałeś model. Wszystko się modyfikuje, nie tylko motoryzację, ale sprzęt agd, rtv, dźwigi, linie montażowe itd. itp. Wszystko w etapie życia jednego modelu przechodzi kolejne rewizje. Bo jak na przygotowanie modelu były 2 lata, a klepie się go 4 to sporo jeszcze można poprawić. Gdyby od razu wyprodukowano model idealny to od 100 lat jeździli byśmy tym samym modelem

        • 4 1

        • (1)

          mam auto 20 letnie i wymieniałem tylko tarcze i klocki, rdzy lekkie punkciki od kamieni , ale produkcja USA

          • 1 2

          • no i co to ma do rzeczy?

            model twojego auta przeszedł wiele modyfikacji tylko się nie orientujesz

            • 1 0

    • Generalnie ten tred zanikł i francuskie auta już nie są tak skomplikowane ale inny tred się zachował że mechanicy nie potrafią naprawiać aut :) to się zgodzę

      • 0 0

  • Wygląda świetnie (1)

    ale nie jestem pewien czy równie dobrze jeździ...

    • 1 0

    • 508 jeździ bardzo dobrze - w testach łosia wypada wręcz doskonale. Jeżeli mówimy o zwinności i pewności prowadzenia.

      • 0 0

  • w tej cenie wolałbym wypasionego superba Laurin Klement 2.0 TSI 280 KM DSG 4×4 (4)

    lepsze osiągi, większa moc i komfort bez porówania

    • 1 5

    • taa i ten silnik badziewie tsi (3)

      • 1 1

      • akurat 2.0 tsi to jednostka z potencjałem (2)

        przy stosunkowo niewielkim nakładzie mozna podbić do ~500 KM

        • 0 2

        • Do tysiąca pińcuset, rzeknę bez kozery.

          Nie zapomnij o hamulcach, badziewnej DSG i pontonowatym zawieszeniu. Jak już będziesz kręcił niewielkim nakładem do tych pińcuset .

          • 0 0

        • Skoda pozostanie Skoda choćby nie wiem co

          • 1 0

  • Ładny ale za drogi...

    Tak jak w tytule. Identycznie jest z 508. Po 225 km i niezłym momencie obrotowym spodziewanym się też wiékszego przyspieszenia.

    • 1 0

  • Z zewnątrz OK. (7)

    Kokpit zaś ciosany siekierą. Wracamy do wzornictwa z lat 80tych? A te zegary nad wieńcem to w ogóle nieporozumienie.Próbowałem ustawić sobie wszystko w 208 i 508, żeby widzieć te nieszczęsne zegary w całości - zero szans. No i minus za obsługę tylko na ekranach dotykowych.

    • 5 7

    • Taaaa.... jaaasne (6)

      Kokpit spod siekiery, ustawiales sobie wszystko w 508... A swistak siedzi i zawija te sreberka... Jestem niewysokim facetem i akurat mam 208 i 3008, i jakoś bez problemu wszystko widzę na wskaznikach. Gdybys mial pieniądze to byś pierwszy pobiegł kupić 508. Więc schowaj zawiść pod poduszkę i spij słodko marzycielu. A jutro znów będziesz mógł oglądać swój stylowy kokpit w twoim 18-letnim aucie.

      • 1 2

      • Kulą w płot. (5)

        Jeżdżę Mustangiem rocznik 2018.

        • 2 1

        • (3)

          czyli amerykański plastikowy najtańszy v8, to zes się pochwalił xd jeżdżę panamera turbo s uprzedzając twoje pytanie

          • 0 3

          • Dla mnie samochód nie jest wyznacznikiem statusu społecznego. (2)

            Powiększać też sobie nie muszę. Marzyłem o Mustangu, marzenie spełniłem. Szkopskiego szajsu nie trawię - zawsze kupowałem amerykańskie samochody. A Porsche nie trawię najbardziej - kupujący je to z reguły nowobogackie buraki bez krztyny szacunku do mniej majętnych od siebie. Czego dowodzi, że musiałeś się tym samochodem pochwalić - pytać nie zamierzałem, gwoli ścisłości. Kup sobie Bentleya Bentaygę - to jest styl i klasa dla bogatych ludzi, a nie Panamera w leasingu na firmę.

            • 1 2

            • (1)

              No i tak się składa ze mam również continentala gt speeda rocznik 2017, ujdzie ? I co teraz ? :D piszesz ze auto dla ciebie nie jest wyznacznikiem luksusu, a jednak do lizingu się dowaliles. No niestety już się skończył na panamere i auto wykupiłem, wiec nadal pytam co teraz wymyślisz? Mustang to zwykły plastik, amerykańskie paseratti, ani to jedzie ani to skreca, znawca z ciebie żaden.

              • 0 2

              • Jednak wychodzi z ciebie cebuloza nowobogacka.

                A znawca motoryzacji jak ze mnie cesarz chiński... Koń z zawiasem MagnaRide w wersji Shelby GT350 i jeżdzi i skręca. Ale to trzeba mieć jakieś o tym blade pojęcie, bo szastać kasą na lewo i prawo bardzo łatwo, jak się jej ma dużo i się cwaniakuje, żeby koszty w firmie zmniejszać - ciekaw jestem, ile ludziom płacisz. A leasingu się dowaliłem, bo nie kupiłeś za swoje. Ja kupiłem za swoje, ciężko zapracowane.

                • 1 1

        • Z kierowcami mustangow (wiecej ich jezdzi jak multipli) jest jak z wegetarianami, nie musisz ich pytac czym jezdza, sami ci to powiedza :D

          • 1 2

  • Pazur to miał Pug 205 GTI i 205 Turbo 16.

    To tutaj ma co najwyżej paznokieć.

    • 0 0

  • Kia cee'd lepsza... I sporo tańsza. Peugeot to żadne premium by tyle kosztował. Na całym świecie jest pozycjonowane na poziomie Fiata. To powinno kosztować tyle co tipo i banda wynajętych trolli fanatyków tego nie zmieni.

    • 3 2

  • Samochodów na "f" się nie kupuje

    • 2 2

  • (2)

    Wolę BMW 120 za takie pieniądze

    • 0 7

    • bmw to badziewie (1)

      • 1 0

      • Nie wiesz tego bo Cię nie stać.

        • 0 3

  • Prawie 190 000 za kompakta na F? (6)

    W 2012 za tyle płaciłem w salonie za nowe Audi A6. Kumpel w tym samym czasie 185 000 płacił za nowego Porsche 718 Boxster

    • 18 11

    • (1)

      wart góra 40 tysięcy

      • 4 4

      • 40 TYS...

        odezwał się ekspert !!!

        • 0 0

    • W 2012 za 150k kupiłem kawalerkę.
      I co z tego?

      • 8 0

    • (2)

      'data klucz' - 2012. przez 10 lat wartość pieniądza trochę się zmieniła. Popatrz na aktualną cenę A6 jeżeli już

      • 4 1

      • Nadal nie uzasadnia to takich wzrostów cen. (1)

        Wartość pieniądza nie wzrosła dwukrotnie przez ostatnie 10 lat.

        • 5 2

        • unia dowaliła podatki emisyjne które mocno podrożyły produkcję

          do tego spadek wartości złotówki o 15% względem euro no i inflacja przez te 10 lat. Teraz A6 masz w cenie od 220, aż takiej różnicy nie ma bo wtedy startowały z okolic 170k. Jak sobie to poskładasz to wyjdzie właśnie taka różnica na poziomie 50k

          • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane