• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Peugeot 308. Lew pokazał pazur

Michał Jelionek
27 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Nowy Peugeot 308. Nowy Peugeot 308.

Peugeot to jedna z tych marek, która w ostatnich latach bardzo pozytywnie zaskoczyła motoryzacyjny świat. Francuzi wypuścili na rynek nową serię swoich - trzeba przyznać - bardzo atrakcyjnie prezentujących się modeli. Najnowszym lwiątkiem ze stajni Peugeota, z zupełnie nowym logo na grillu, jest kolejna generacja 308.



Czy podoba ci się nowy Peugeot 308?

Niespełna rok temu informowaliśmy o nowym logo Peugeota. Już wówczas Francuzi zapowiedzieli, że pierwszym modelem, który zostanie "ubrany" w nowe emblematy będzie kolejna odsłona 308. Jak powiedzieli, tak zrobili. 308 zostało hojnie obdarowane w nowe logo, które widnieje na atrapie chłodnicy, na obu przednich błotnikach, na klapie bagażnika i na alufelgach.

Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy zobaczyłem materiały reklamowe z nowym Peugeotem 308 we flagowym kolorze lakieru "zielony olivine" - byłem zauroczony jego wyglądem. Nic a nic nie zawiodłem się, gdy w końcu zobaczyłem go na żywo. Kompaktowy "lew" prezentuje się świetnie, i nie tylko w zielonym kolorze, ale również w wyrazistym niebieskim "vertigo" (jak na zdjęciach).

Do jazd testowych przekazano naszej redakcji egzemplarz w topowej wersji GT Pack, w której projektanci zastosowali kilka zabiegów dodających zadziorności hatchbackowi. To chociażby poszerzenia progów, nakładki na przedni zderzak, efektywniejsze i nieco inaczej wyglądające światła z przodu (Peugeot Matrix LED Technology) i z tyłu (Full LED 3D), a także większe, 18-calowe felgi. Mocny kolor w połączeniu z czarnymi wstawkami robi wrażenie i sprawia, że ten samochód wyróżnia się w tłumie.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
To, z czym kojarzyła mi się poprzednia generacja 308, to przede wszystkim... ciasne wnętrze. Dobra informacja jest taka, że nowe 308 urosło względem poprzednika o 114 mm, a rozstaw osi zwiększono o 55 mm. Niestety jest też ta gorsza - miejsca w drugim rzędzie wciąż nie jest dużo, a większe osoby podczas podróży będą mogły odczuwać dyskomfort. Rekompensatą mogą być pewne udogodnienia - projektanci wyprowadzili kratki wentylacyjne do drugiego rzędu, a także dwa porty USB-C.

W wersji hybrydowej, którą przetestowałem, bagażnik oferuje 361 litrów pojemności.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił układ hybrydowy typu Plug-in, który znamy z innych modeli. Składa się z "benzyniaka" o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM, który wspierany jest przez 110-konną jednostkę elektryczną. Moc systemowa wynosi 225 KM (360 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,5 s. Układ został zestrojony z 8-biegowym automatem.

Jak jeździ Peugeot 308 w topowej odmianie hybrydowej? Bardzo przyjemnie. Nie brakuje mu mocy. Jest lekki i zwinny. Przy silniku i właściwościach jezdnych stawiam plus.

Dodam tylko, że podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i obwodnica) komputer pokładowy wskazał średnie spalanie na poziomie 6,8 l paliwa na 100 km. A to bardzo przyzwoity wynik.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Zaglądamy do przyjemnego i nieco futurystycznego wnętrza 308. Centralny ekran dotykowy o przekątnej 10 cali z wirtualnymi przyciskami i-Toggles, Peugeot i-Cockpit 3D z konfigurowalnym wyświetlaczem także o przekątnej 10 cali, no i w końcu sportowa, spłaszczona u góry i u dołu kierownica - to wyróżnia wnętrze Peugeota 308. Do tego dodać trzeba minimalistyczną, nieprzekombinowaną kolumnę środkową. W fotelu kierowcy jest naprawdę przyjemnie, a sam kierowca czuje, że ma wszystko to, co potrzebuje pod ręką.

Niestety, minusem jest mało intuicyjna obsługa systemu multimedialnego. Wciąż nie rozumiem, dlaczego Francuzi nie potrafią tego uprościć.

Kabina została wykonana z niezłej jakości materiałów, a te nieco gorsze zostały dobrze ukryte. To, co spodobało mi się w wersji GT Pack, to ciekawie prezentujące się obszycie tapicerki nićmi w żarówiastym kolorze. To dobry kontrast dla ciemnego, sportowego wnętrza.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
Na sam koniec zostawiłem - tradycyjnie - cenę. Cennik nowego Peugeota 308 otwiera kwota 90 300 zł za bazową wersję Active Pack ze 110-konnym silnikiem benzynowym pod maską i manualną skrzynią biegów. Testowany egzemplarz w topowej wersji GT Pack (225-konna hybryda Plug-in) to już wydatek dwukrotnie większy. Auto ze zdjęć kosztuje bagatela 188 800 zł. To zdecydowanie największy minus tego modelu. Cena. Jeśli chcesz mieć mocną i dobrze doposażoną "trzystaósemkę", musisz się liczyć z takim wydatkiem. A to - powiedzmy sobie szczerzę - jak na kompakt od Peugeota to zdecydowanie za dużo.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Peugeot JD Kulej.

  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.
  • Nowy Peugeot 308.

Miejsca

Opinie (142) 2 zablokowane

  • Relingi (1)

    W wersji kombi relingi są dopiero od wyposażenia GT gdzie cenowo wchodzimy w okolice 200 konnej octavi 4x4...

    • 7 0

    • octavia to nie auto

      • 0 2

  • Lew przez F (1)

    po 150 tyś silnik do remontu

    • 5 7

    • Szybciej.

      • 1 2

  • lepiej kupic corolle w wersji executive z pakietem vip i jest o wiele taniej a auto i marka uznane na calym swiecie

    nie wspominajac o komforcie i niezawodnosci

    • 2 1

  • 3xF

    Fiat, Ford, francuskie, nigdy nie kupuj ;D

    • 2 6

  • (8)

    Za 180 to mam wolniejsze auto, ale skrzypiec nie będzie

    • 23 8

    • (5)

      A skończy się na pasku b5 lub maks b6.

      • 6 1

      • B6, diesel TDI PD 140KM 2005 rok, Kto zna, to wie, czym był ten krążownik szos ze stajni VAG (4)

        To był samochód, który pokazał kierowcom, kto rządzi w motoryzacji, Zgrillował nie jednego (w tym mnie) fascynata samochodów spod znaku VW. Znany z pękających głowic, nietrwałych pompowtrysków no i awaryjnej pompy oleju, która mogła nagle się zepsuć i silnik bez smarowania spokojnie mógł zejść z tego ziemskiego padołu, w krainę pławających się w kąpieli olejowej Castrol Edge 5W30 silników diesla. Pewnego dnia, w styczniu, kiedy znowu nie chciał odpalić, dałem ogłoszenie w necie, że sprzedam potwora za połowę ceny w stanie, jakim jest. Tyle telefonów to nie miałem od czasów mojej 18-tki. Odjechał w siną dal w Wielkopolskę, by tam unieszcześliwiać kolejnych fascynatów VW ;)

        • 8 3

        • technologia rodem z ubotów lekko podrasowana

          • 1 0

        • B5 chłopie B5! (1)

          ten diesel jeśli chodzi o trwałość równie dobrze mógłby wyjść ze stajni Toyoty. B6 było słabe, ale B5 to legenda którą zna każdy, na równi z dieslami od Mercedesa z czasów W123

          • 2 0

          • Miałem ale trochę mnie zasmucił fakt, że przy 330000 tys dwie pompki nadają się do regeneracji. Jak kupiłem miał 167000. Turbo (czyszczenie łopatek geometrii przy 200000)(wymiana gruszki przy 330000) skrzynia, maglownica, przekładnia czy wspomaganie nic nie ruszane. EGR wymieniony na nowy przy 330000 zbyt mocno olejem leciało :-) miałem problem z mocą, był mułem, czujniki ciśnienia, gruszka i EGR przez to wymienione zostało aż w końcu na hamowni okazało się, że jednak pompki do regeneracji. Poszedł na Podlasie do szwagra rolnika dokończyć żywot. Ale auto świetne ;)

            • 0 0

        • Hehehe

          • 2 0

    • A po co ci skrzypce?

      • 4 0

    • no i działa elektronika a nie się wyłacza bez powodu w środku lasu, żanych peugotów - nie lubie mieć problemu z zaskoczenia

      • 3 9

  • Jest piękny nowy Lew (9)

    Mam obecnie 308 z 2017 i jestem mega zadowolony. Dla malkontentów małej kierownicy jaka mają 308-ki powiem, że to super rozwiązanie. Ma kilka innych zalet. Ci co mają 308 to wiedzą :)

    • 13 10

    • Innych tzn jakich? (6)

      Że raz odpalisz a raz nie bo jakaś elektryka pierdnie?

      • 7 7

      • Jaką elektrykę masz na myśli Homerze? (4)

        Bo mam trzeciego juz Puga salonowego, jeżdze nimi od 16 lat i jakoś mi nigdy w żadnych warunkach pogodowych elektryka nie walnęła. Możesz mnie oświecić, bo widzę, ze jesteś obeznany z Pugami dużo lepiej. Może z takimi 15 letnimi, co do dziadziusie i babcie jezdzili nimi tylko do Aldika na zakupy pod Wiedniem?

        • 5 4

        • te statystyczne, bo twoje 2 sztuki statystyki nie tworzą (1)

          skoro masz już drugiego to pewnie pamiętasz że dawniej mówiło się na nie "Płomieniożoty"

          • 2 3

          • Widzę, że mamy do czynienia ze statystykiem z krwi i kości

            Wow!

            • 0 0

        • Co to jest pug? (1)

          Pług bez ł?

          • 3 2

          • To pytanie ma być dowodem twego poczucia humoru?

            Bo uśmiałem się po pachy. Naprawdę.

            • 0 1

      • nie przesadzaj

        To mit, niemieckie auta nie grzeszą też niezawodnością.
        Toyota nowa z salonu miała dwie usterki elektryczne.

        Więc nie ma reguły.

        • 10 1

    • 308 (1)

      Ja też mam 308 1.2 benzyna 130bhp GT line.Jestem super zadowolony i czekam na nową 308 ale z drugiej ręki zawsze taniej

      • 3 2

      • również zadowolony

        Potwierdzam zadowolenie. 1.2, 130, automat (8 biegów), 2019. Silnik wystarczy. Testowany na niemieckich autostradach.

        • 4 0

  • Najbrzydszy Peugeot w historii (1)

    Sam jeździłem 206....poprzedniczka 308 wyglądała świetnie...a ta wygląda jak wiesiowoz dla chłopaków z pod Malborka

    • 8 36

    • od Malborka proszę się odfajkować...

      • 1 1

  • Kiera jest ok.w peugeot (1)

    Denerwuje to że obrót powinien być mniejszy czyli tak jak w sportowych autach.a nie ze na małym rondzie trzeba używać dwóch rąk bo otwarta dłonią jak w przy normalnej nie dasz rady.i 180ps+110 elektryk razem daje 290 jak dla mnie a ma 225ps.1600kg ponad to dużo,jyz bym wolał zdlubac diesla 1.5 na 170ps,wiem z doświadczenia mam 3008, i bez zestawu focal to u mnie to gra jak w golfie 3 kiedyś

    • 1 2

    • Moce w hybrydach nie sumują się

      Liczy się moc układu, która jest niższa niż suma.
      A co do przełożenia kierownicy, to każdy kij ma dwa końce. Gdyby je zmniejszyć, to ronda pokonywałoby się łatwiej, ale np. na autostradzie musiałbyś wykazać się pewną i spokojną ręką, bo już drobne ruchy kierownicą powodowałyby odczuwalny wpływ na tor jazdy.

      • 2 1

  • Mała kierownica do du...

    Ja mam 3008 i ta kiera jest ok,denerwuję tylko to że powinien być o wiele mniejszy obrót a nie że na małym rondzie trzeba dwoma rękoma kręcić bo kiera w prostokącie i ciężko

    • 2 1

  • 180 tys

    Biorę takie 3.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane