• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy XCeed: Kia nie zwalnia tempa

Michał Jelionek
9 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowa Kia XCeed - nieco wyrośnięty brat popularnego Ceeda. Nowa Kia XCeed - nieco wyrośnięty brat popularnego Ceeda.

Rodzina Ceedów powiększyła się o kompaktowego crossovera. Mowa o Kii XCeed. Modelu, który nieźle wygląda, dobrze się prowadzi, a do tego oferuje naprawdę bogate wyposażenie. Ten samochód pozytywnie zaskakuje na każdym kroku, a jego cennik otwiera kwota 79 990 zł. Poznajcie go nieco bliżej.



Czy podoba ci się nowa Kia XCeed?

Kia nie zamierza zwalniać tempa. Oni po prostu się nie zatrzymują. Wystarczy rzucić okiem na aktualną ofertę koreańskiego producenta, w której roi się od naprawdę atrakcyjnie wyglądających modeli. Stinger, Optima, ProCeed czy Sorento - to aktualne wizytówki Kii. Teraz obok nich zaparkował także xCeed. Ten stylowy crossover nie ma kompleksów.

Bez nadmiernej kurtuazji muszę stwierdzić jedno: każde kolejne testy nowego modelu Kii kończę z zaskakująco pozytywnymi wrażeniami. W ostatnich latach dokładnie tak było w przypadku Stingera, Ceeda czy w końcu ProCeeda. A teraz także XCeeda.


  • XCeed pozycjonowany jest między Ceedem a Sportage.
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
XCeed w hierarchii Kii pozycjonowany jest pomiędzy Ceedem a Sportage. To przedstawiciel dynamicznie rozwijającego się w Europie segmentu kompaktowych, stylowych crossoverów (CUV). Te auta mają dobrze wyglądać, a do tego bezproblemowo radzić sobie z nieco wyższymi krawężnikami w miejskiej dżungli. XCeed taki właśnie jest. Ma przede wszystkim większy prześwit - 184 mm przy 18-calowych kołach (to o 44 mm więcej niż w Ceedzie).

ProCeed: Kia, za którą się obejrzysz


  • XCeed jest o 85 mm dłuższy od Ceeda i o 90 mm krótszy od Sportage.
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
XCeed mierzy 4395 mm długości (dla rozeznania, to o 85 mm więcej od Ceeda i o 90 mm mniej od Sportage). Wysokość crossovera wynosi 1495 mm, a szerokość 1826 mm. Rozstaw osi pozostał bez zmian (2659 mm). Kabina jest całkiem przestronna, a bagażnik - przy standardowej konfiguracji tylnej kanapy - pomieści 426 litrów. To o 31 litrów więcej niż kufer Ceeda. Dużą funkcjonalność wnętrzu XCeeda zapewnia podział siedzeń z tyłu w proporcji 40:20:40 oraz elektrycznie podnoszona i zamykana pokrywa bagażnika. Sama krawędź bagażnika została podniesiona o 60 mm.

  • Atrakcyjnie wyglądający, obły tył XCeeda.
  • Nowa Kia XCeed
Co ciekawe, nowy przedstawiciel Kii oferuje zupełnie inne nadwozie niż pozostałe modele z rodziny Ceeda. W zasadzie jedynym elementem, który został zapożyczony z hatchbacka są przednie drzwi.

Raczej niski, ale za to dość szeroki, a do tego obły tył - te wszystkie zabiegi sprawiają, że stylistyka crossovera prezentuje się dynamicznie. W ten sportowy styl umiejętnie wkomponowano wstawki typowe dla wyglądu SUV-ów. Pojawiły się nakładki na nadkolach i progach oraz relingi dachowe. Pod tylnym zderzakiem z kolei zamontowano metalizowaną atrapę osłony.

Stinger: tak, to naprawdę Kia


  • Wnętrze nowej Kii XCeed.
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
Wnętrze nie jest już żadnym zaskoczeniem, bo to niemal kalka kabiny Ceeda. W oczy rzuca się sporej wielkości, dotykowy i panoramiczny ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala. Obsługa systemu, który został zintegrowany z Apple CarPlay oraz Android Auto, jest bardzo intuicyjna.

Testowany przez nas egzemplarz został wyposażony dość bogato. Do dyspozycji użytkowników pojazdu oddano m.in. ekran wirtualnych zegarów o przekątnej 12,3 cala, podgrzewane fotele, podgrzewaną kierownicę czy ładowarkę indukcyjną dla smartfonów.

Kia Ceed: jest coraz lepiej


Cennik XCeeda otwiera kwota 79 990 zł. Cennik XCeeda otwiera kwota 79 990 zł.
Pod maskę użyczonego do jazd testowych egzemplarza trafił topowy silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 204 KM (265 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka została zestrojona z dwusprzęgłowym, siedmiobiegowym automatem.

Ten niezwykle żwawy silnik po raz pierwszy poznałem przy okazji testów ProCeeda. Cóż można o nim napisać? Serce XCeeda daje naprawdę dużo frajdy z jazdy, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Szczególnie w trybie sport. XCeed "setkę" osiąga w 7,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 10 litrów paliwa na 100 km.

Nowa Kia XCeed Nowa Kia XCeed
Kia XCeed oferowana jest w czterech opcjach wyposażenia: M, L, Business Line i XL. Auto na zdjęciach to topowa wersja.

Cennik koreańskiego crossovera startuje od kwoty 79 990 zł. W zamian klient otrzyma naprawdę nieźle doposażony egzemplarz (m.in. ośmiocalowy ekran dotykowy, światła w technologii LED, kamerę cofania czy system autonomicznego hamowania), napędzany litrowym silnikiem o mocy 120 KM.

Samochód użyczony przez firmę JD Kulej z Sopotu został wyceniony na kwotę 127 tys. zł. I to chyba największy minus tego samochodu - dość wysoka cena bardzo dobrze wyposażonego egzemplarza.

Na koniec warto dodać, że producent nakłada na auto gwarancję na siedem lat bądź 150 tys. przejechanych kilometrów.

  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed
  • Nowa Kia XCeed

Miejsca

Opinie (53) 1 zablokowana

  • i zgodnie z przepowiednia żółta rasa zalała europę

    • 5 0

  • Opcje wyposażenia

    Polecam lepiej poczytać specyfikacje są 3 wersje M, L, XL a Business Line jest tylko pakietem

    • 6 1

  • No ładny ale po co?

    Skoro w tej samej cenie (80k) można mieć Sportage?

    • 3 2

  • Dość ładny (3)

    Wyjątkowo muszę przyznać. Silnik mocny ale moment zaskakująco słaby, a przecież na turbinę. Dziwne.
    Takie pojazdy pokazują jakie znaczenie ma ekologia. Przestrzeń jak w sedanie a spalanie sporo większe.wiem wiem, ekologia jest dla kasy.

    • 8 2

    • Duże spalanie. (2)

      Poważnie, mimo że auto ładne to tyle robią stare benzyny, nawet padaczkowe 2.5 czy 3.0 benzyny od BMW mające obecnie po 200 tkm i moc 230 km i , uwaga,3 litry.
      Gdzie ten postęp?

      • 6 0

      • (1)

        Koreanczycy zatrudnili Niemcow do designu. Technologia silnikow ma to do siebie, ze jest w duzej mierze opatentowana wiec wszystko trzeba wymyslec na nowo albo robic na licencji.

        • 1 0

        • Co jest opatentowane? Jak na silnik 1.6 turbo spalił dużo. Spalił nie mniej niż stare silniki co nie były projektowane pod super normy, nie miały dobrych nowoczesnych olejów oraz nie były wyzylowane, nie miały bezpośrednich wtrysków i turbiny zwiększajacej efektywność

          • 2 0

  • Litrowy silnik to sobie wsadżcie do ... (3)

    ..kosiarki do trawy. W aucie o takich gabarytach powinen siedzieć motor minimum 1.6 .

    • 12 8

    • W Grand Cherokie też jest litrowy

      • 1 4

    • Pretensje miej do eko d**ili i niemozliwych do spelnienia norm przy dzisiejszej technologii, ktore srubowane sa pod presja w/w. W takim g*wno Golfie R zamiast dac V6 z turbo dali wyzylowane na maxa 2.0 R4. Opel np. w ogole przestal robic OPC z prawdziwego zdarzenia. Ford to samo ze swoimi EcoBoostami.

      • 11 0

    • w kosiarce jest 50 cm3 zazwyczaj, z 1000 cm3 to raczej mały traktor

      • 4 0

  • Pszepienkny!

    Mój bank da mi kredyt za 500 plus. Brajanek i Waneska to już 1000. Z takom ratom dam radę

    • 10 1

  • Mogliby wsadzić 3.3 że Stingera.

    • 6 2

  • plastik fantastik (1)

    i tyle w temacie

    • 5 15

    • A mieli go w srodku wykonczyc fantazyjnie powyginana blacha?

      • 7 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza:

 

Najczęściej czytane