• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na korki na Hutniczej

Łukasz Piesiewicz, Miasto Wspólne, Kajetan Lewandowski, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia
24 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nocą wymienią nawierzchnię na Hutniczej
Jadąc permanentnie zakorkowaną ul. Hutniczą kierowcy mają dużo czasu na oglądanie przemysłowej okolicy. Pomysły na odkorowanie drogi wzajemnie się wykluczają. Jadąc permanentnie zakorkowaną ul. Hutniczą kierowcy mają dużo czasu na oglądanie przemysłowej okolicy. Pomysły na odkorowanie drogi wzajemnie się wykluczają.

Mieszkańcy Gdyni mają całkiem inny pomysł na korki na ul. Hutniczej zobacz na mapie Gdyni niż przedstawiciele organizacji pracodawców. I przekonują, że miasto jest dla tysięcy gdynian i władze miasta powinny kierować się ich interesem, a nie głosem kilkunastu firm.



Czy budowa buspasu może pomóc w przejeździe ul. Hutniczą?

Niedawno pisaliśmy o protestach gdyńskich pracodawców, którzy grożą, że przeniosą firmy z Gdyni, jeśli władze miasta nadal będą pozwalać na zniszczenia i korki na ul. Hutniczej, przy której mieszczą się ich przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej: Przedsiębiorcy chcą remontu Hutniczej

Dziś prezentujemy opinię dwóch gdyńskich stowarzyszeń, które w temacie problemów na ul. Hutniczej postanowiły przemówić jednym głosem. Oto opinia stowarzyszeń Miasto Wspólna oraz Rowerowa Gdynia:

***


Przedstawiciele Gdyńskiego Związku Pracodawców Nord domagają się likwidacji korków na ul. Hutniczej, twierdząc że nierozwiązanie ich problemów oznaczać będzie ucieczkę firm z Gdyni. Zgadzamy się, że rozwiązanie kwestii Hutniczej jest potrzebne, ale na pierwszym miejscu powinien być postawiony interes mieszkańców, co oznacza jak najszybsze wprowadzenie tam buspasu. Co też może odbyć się naprawdę niskim kosztem, w przeciwieństwie do pomysłów na "rozbudowę arterii".

Hutnicza budowana wyłącznie dla samochodów

Ulica Hutnicza miała być by-passem dla zakorkowanej ul. Morskiej, ale jest obecnie tak samo, jeśli nie bardziej zakorkowana. Ulica Hutnicza miała być by-passem dla zakorkowanej ul. Morskiej, ale jest obecnie tak samo, jeśli nie bardziej zakorkowana.
Orędownikiem inwestycji drogowych na rzecz pracodawców jest Stefan Benkowski. To on pośrednio odpowiada za obecne problemy z korkami w całym mieście. Przez długie lata swojej działalności na kierowniczym stanowisku w Zarządzie Dróg i Zieleni (był kierownikiem Działu Dróg) realizował on politykę preferencji dla samochodów indywidualnych.

Rzut oka na archiwalne satelitarne zdjęcia Hutniczej pokazuje, jak krok po kroku dzielono jej przestrzeń, mając na względzie wyłącznie wygodę kierowców. Takie działanie musiało się skończyć permanentnym korkiem, na który GZP Nord dzisiaj narzeka.

Sprawdź Raport - gdzie stoimy teraz w korkach.

W sytuacji, gdy liczba samochodów w Gdyni zbliża się do 600 na 1000 mieszkańców, gdy każda ważniejsza droga w mieście w godzinach szczytu staje w permanentnych korkach, organizacja pana Benkowskiego proponuje wydawanie milionów na budowę nowych arterii w mieście, by jeszcze bardziej podporządkować je komunikacji indywidualnej.

Hutnicza to droga mieszkańców, nie tylko przedsiębiorców

Do przegubowego autobusu linii R wchodzi 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej.
Hutnicza nie jest tylko dojazdem do firm i przedsiębiorstw na terenie Chyloni Przemysłowej, ale także główną arterią przenoszącą ruch pomiędzy Gdynią a rumskim osiedlem Janowo i trasą dojazdu do pracy dla tysięcy osób. Jest także "oknem na świat" dla osiedla Meksyk.

Ulicą kursuje jedna z najważniejszych linii autobusowych w Gdyni i Rumi - R. I to o nią należy się upomnieć na pierwszym miejscu. O linię, która przez lawinowy wzrost liczby samochodów grzęźnie w korkach na Hutniczej. O pasażerów tracących czas i przewoźników tracących pieniądze. Ileż to już ludzi z Rumi Janowa przesiadło się do własnego auta przez decyzje m.in. pana Benkowskiego sprzed lat? Odpowiedzi należy szukać koło Radmoru między godz. 7 a 8 rano. I na rozjeżdżonych chodnikach i zieleńcach Śródmieścia czy też w wynikach pomiarów jakości powietrza, pokazujących stężenia norm rakotwórczych substancji w powietrzu.

Korki na Hutniczej dotyczą niemal całej Gdyni

Korki na Hutniczej to nie tylko problem przedsiębiorców z Hutniczej, ale przede wszystkim pasażerów ZKM z połowy Gdyni i Rumi. "R" opóźniona o kilkanaście minut w szczycie - kursuje potem nieregularnie na Wzgórzu Maksymiliana, w Redłowie, Orłowie, Małym i Wielkim Kacku, Karwinach i Dąbrowie oraz Janowie i Starej Rumi. Jak widać lista dzielnic dotkniętych brakiem udogodnień dla transportu zbiorowego w rejonie Hutniczej jest niezwykle długa.

My również domagamy się odkorkowania ulicy Hutniczej - ale nie poprzez gaszenie pożaru benzyną. Podstawową kwestią w przypadku tej ulicy jest wydzielenie buspasa dla "eRki" - na zdecydowanej większości długości ulicy jest na to miejsce. Pasy ruchu są na tyle szerokie, że nie wymaga ona poszerzania.

W autobusach jest więcej ludzi niż w samochodach

Należy przypomnieć, że do jednego przegubowego autobusu linii R wchodzi około 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej i mniejsze korki.

Kolejną kwestią jest umożliwienie części pracowników i mieszkańcom Janowa dojazdu rowerem. Szerokie pasy zieleni umożliwiają budowę drogi rowerowej. Po "rumskiej" stronie ulicy (za wiaduktem linii kolejowej nr 228) droga dla rowerów została wybudowana. Niestety obecnie kończy się ona "nigdzie" - w Gdyni budowy drogi nie kontynuowano, przez co rowerzyści muszą dzielić jezdnię z rozpędzonymi tirami. Warto przypomnieć, że kosztowało to już życie jednego z nich. Winnym tej śmierci był kierowca ciężarówki.

Sytuacja wymaga efektywnego działania na rzecz odkorkowania miasta, a nie wdrażania kosztownych recept, których porażkę można z góry przewidzieć. Hutnicza to zbyt ważna arteria, by pozostawić ją jedynie przedsiębiorcom - jak widzimy proponującym jedynie powielanie rozwiązań rodem z czasów wczesnego Gierka.
Łukasz Piesiewicz, Miasto Wspólne, Kajetan Lewandowski, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (261) 3 zablokowane

  • Pan Piesiewicz do tej pory promował SKM do północnej Gdyni

    Nawet przejazd kolejką zorganizował. To już zarzucił ten pomysł? Bo buspas na hutniczej i SKM przez hutniczą to jest wojna wobec kierowców

    • 15 0

  • Jakie konsekwencje błędnych decyzji ponoszą urzędnicy (2)

    W Gdyni stosuje się i nadal planuje półśrodki. Takimi przykładami jest Hutnicza , Kielecka, niedokończona obwodnica, Małokacka , Chwarznienska . Musi być koncepcja rozwiązująca transportu np. z Chwarzna nie można dostać się do ulicy Morskiej- Hutniczej bez przesiadki, budowa ścieżek rowerowych jak i poszerzenia istniejących dró czy budowe nowych obwodnic poszczególnych dzielnic.

    • 18 0

    • Chwarzno - Hutnicza (1)

      Samochodem, w godzinach szczytu - ok. 20min, autobusami ponad 2-3 razy dłużej z min. 1 przesiadką. Dla wielu osób komunikacja miejska w obecnym kształcie nigdy nie stanie się alternatywą na dojazdy do i z pracy.

      • 9 0

      • No właśnie. I po to jest buspas żeby autobusem było szybciej. I co w tym dziwnego?

        • 0 0

  • (2)

    Idiotów nie brakuje, ale że ktoś publikuje takie bzdury...?

    • 21 2

    • Spokojnie jak widać można przeczytać twoje wypociny. (1)

      • 1 8

      • Troll dalej w akcji, chyba ktoś ci za to płaci.

        • 4 2

  • Nie do końca się zgadzam (1)

    Rozumiem frustrację pasażerów linii R. Sam nią jeździłem ponad 15 lat. Jest to ważne połączenie, ale od dłuższego czasu korekta rozkładu jazdy polega na wydłużaniu przerw między kolejnymi połączeniami. Efekt - tak zatłoczony autobus, że niejednokrotnie musiałem czekać ponad pół godziny, aby wsiąść. Więc czy na przystanku czy w korku ludzie i tak stoją. Ale nie rozumiem dlaczego prawa do swobody decyzji co do środka transportu są coraz bardziej ograniczane względem właścicieli samochodów. Trąca jawną dyskryminacją w imię... no właśnie, czego?

    • 20 0

    • W imię tego, że frustraci których nie stać na auto nie pozwolą, abyś ty miał wygodniej. Ty tez masz zapiep**ać autobusem albo rowerem i spocony zaczynac pracę.

      • 5 2

  • Równie dobrze tanim kosztem można "wybudowac" lotnisko dla awionetek. Wystarczy tylko usunąć wysepki i wymalować pasy. Światła pozycyjne juz są bo mamy oświetlenie wzdłuż ulicy.

    Te sztucznie projektowane bus pasy ( wydzielane z jednego pasa ruchu) to zagroEnie ruchu drogowego. Ewidentny przykład to bus pas przy ciapkowie. Na górze (witomino- koniec bus pasa) kierowcy autobusow wymuszaja pierwszenstwo, gdyż olewają zakończenie bus pasa i przejeżdzają skrzyżowanie z lidlem i dopiero z prawoskretnego pasa wciskaja sie na chama blokując tym samym oba pasy (jazda na wprost w kierunku obwodnicy jak i jazda w prawo w kierunku Riwiery.)

    • 16 0

  • dwa pasy (1)

    powinny byc 2 pasy w kazda strone,a debile wiedzac ze sie hutnicza korkuje co chwile ja zwezaja wysepkami po srodku np.przy coca-coli ,przy strazy.to jest debilizm

    • 21 4

    • nic to nie da bo zakorkuje się na zjezdzie z estakady

      ale pewnie lepiej się poczujesz jak będziesz debilu stał w korku na dwóch pasach

      • 2 8

  • Na Hutniczej

    polatajcie najpierw dziury, wszystkie zapadniete kawalki jezdni + wystajace studzienki.

    • 18 0

  • Tryby. (1)

    Problem polega na tym, że w tym mieście nie ma wizji kompleksowego rozwoju, jeżeli daje się zielone światło i zachęca się firmy do inwestycji w miejsca pracy, rozwój to trzeba pomyśleć o zapleczu i infrastrukturze drogowej, kolejowej to musi iść w parze więc nie ma się co dziwić, że przedsiębiorcy będą uciekać, trzeba stworzyć warunki do rozwoju, a tym czasem nawet tak błaha sprawa jak tunel pod torami przez tyle lat nie został rozwiązany, przecież to wszystko to takie małe koła zębate, które muszą się zazębiać inaczej maszyna staje.

    • 25 0

    • Krzycz TRYBSON!

      • 0 1

  • na korki tylko strefy platnego parkowania i minimalna stawka to 12 zł za h (1)

    za mandaty kupic lawety i wywozić jak najdalej nawet do innego miasta i musowo utrudnić procedurę odbioru odholowanego pojazdu. korki znikna w mig.

    • 4 15

    • Co lekarz

      na to?

      • 0 0

  • wm

    Dwa pasmowka nic nieda stanie w Rumii.

    • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu:

 

Najczęściej czytane