• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: ruszają konsultacje

Maciej Naskręt
8 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Podczas konsultacji będą brane pod uwagę wyłącznie warianty: 1a (czerwony), 2a (zielony), 2b (jasny zielony) i 3 (niebieski). Podczas konsultacji będą brane pod uwagę wyłącznie warianty: 1a (czerwony), 2a (zielony), 2b (jasny zielony) i 3 (niebieski).

W poniedziałek rozpoczynają się spotkania konsultacyjno-informacyjne w sprawie przygotowania dokumentacji projektowej budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Gdański oddział GDDKiA zaplanował siedem zebrań z mieszkańcami.



Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wraz z projektantami z poznańskiej spółki Lafarentz w poniedziałek rozpoczną cykl spotkań konsultacyjno-informacyjnych z mieszkańcami Gdyni, Gdańska, gminy Kolbudy oraz gminy Pruszcz Gdański. Konsultacje poświęcone będą budowie nowej drogi ekspresowej - Obwodnicy Metropolitalnej.

Zaplanowano siedem spotkań z mieszkańcami, podczas których omówione zostaną wyłącznie cztery z dotychczasowych siedmiu wariantów. Nie będzie analizowany wariant 1b (fioletowy), który zyskał największą aprobatę wśród naszych czytelników. W ankiecie przy naszym artykule sprzed trzech tygodni, opowiedziało się za nim 38 proc. głosujących. Nie ma też szans na realizację drogi według wariantu 1c (pomarańczowy) i 4 (szary).

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej zaplanowana została na lata 2014-2016.

Plan spotkań konsultacyjno-informacyjnych dot. przygotowania Studium Korytarzowego budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

8 listopada godz. 18 - Zespół Szkół nr 14 w Gdyni przy ul. Nagietkowej 73 zobacz na mapie Gdańska
9 listopada godz. 18 - Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Chwaszczynie przy ul. Mickiewicza 16
10 listopada godz. 17 - Szkoła Podstawowa w Miszewie
15 listopada godz. 18 - Szkoła Podstawowa nr 83 w Gdańsku przy ul. Stokłosy 1 zobacz na mapie Gdańska
16 listopada godz. 18 - Szkoła Podstawowa, ul. Gdyńska 7, Żukowo
17 listopada godz. 18 - Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego w Kolbudach przy ul. Wybickiego 33
18 listopada godz. 17:30 - Zespół Szkół nr 4 w Pruszczu Gdańskim przy ul. Kasprowicza 16

Miejsca

Opinie (53)

  • (7)

    Czy to na prawdę jest potrzebne? Myślę że większym priorytetem byłoby dodanie po pasie lub dwóch do istniejącej obwodnicy.

    • 15 37

    • Nie da się tego zrobić, za wąskie obiekty mostowe

      już była dyskusja na ten temat - nie da się przebudować ponad 40 wiaduktów, mostów i przejść zaprojektowanych pod dwa pasy

      • 13 1

    • mylisz się (4)

      jest potrzebna bo obwodnica już praktycznie lezy w mieście , a tu jest mowa o przerzuceniu ruchu za miasto ..
      najsensowniejsze 1a albo 1b wezeł przy lotnisku jest bez sensu pod płyta trzeba było zrobić tunel a nie zamykac słowackiego ale to nasi specjaliści zrozumieją za parę lat

      • 14 2

      • (3)

        ok przekonaliście mnie, w takim razie ja bym obstawiał 1b. Ale na istniejącej obwodnicy i tak będzie jak jest, głównie ludzie przejeżdżają na odcinku Gdańsk-Gdynia więc obwodnica metropolitarna nic do tego nie ma. Jedna stłuczka/wypadek i wszystko stoi :)

        • 3 2

        • (2)

          1b też nie ma specjalnego sensu - ruch wylotowy od kierunku południowej obwodnicy (gdzie metropolitarna się zacznie) w kierunku Słupska jest znikomy. Po prostu bardziej w kierunku zachodniej granicy opłaca się od wschodnich sąsiadów pojechać autostradą A2. Tym samym powstałby odcinek drogi S2x2, po którym mało kto by jeździł, bo ludzie z szeroko pojętej metropolii waliliby wciąż przez rondo w Chwaszczynie, bo kawał drogi trzeba by było nadłożyć.

          • 4 1

          • (1)

            o to właśnie chodzi, ten wariant wymaga modernizacji odcinka Chwaszczyno-Miszewo lub nowej drogi i nie spełnia wymogu obwodnicy Chwaszczyna i wyprowadzenia ruchu poza wieś. w tym wariancie i tak wszyscy z kierunku Gdyni jechaliby na Kaszuby przez rondo w Chwaszczynie

            • 3 0

            • jakie rondo

              czy nie widzisz że tam schodzi sie z 2 pasmowka (trasa kaszubską) ...
              napisze jaśniej tam nie być rondo tam być inna droga

              • 1 0

    • Jest potrzebne tak samo jak dodanie dodatkowych pasów ruchu do istniejącej obwodnicy. Ruch bardzo szybko rośnie i trzeba już teraz myślec o alternatywnych korytarzach drogowych a nie dopiero, gdy obwodnica będzie stała w korkach.

      • 4 2

  • I znowu nie wiem gdzie kupić działkę

    żeby nie mieć obwodnicy w ogródku

    • 40 5

  • (4)

    wg mnie wariant fioletowy czyli 1 b jest najlepszy i nie ma co się pytać motłochu z jakiś nor zabitych dechami tylko budować czym prędzej

    • 9 26

    • Jak się o rodzinie wyrażasz?

      • 6 0

    • "motłoch"

      Do motłochu to Ty się zaliczasz i sam mieszkasz w jaskini buraku.

      • 4 1

    • Motłoch

      Ty do nich należysz,a w głowie masz siano i trociny.

      • 0 0

    • Norę masz w Żukowie

      • 0 0

  • Dlaczego usunięto najlepszy wariant? (1)

    Wariant fioletowy jest najlepszym wariantem, gdyż ruch tranzytowy wyprowadza poza obecną obwodnicę i najlepiej by ją odciążył. A jeżeli obwodnica metropolitalna będzie dłuższa i będzie prowadzic do punktu, którego można dojechac "starą" obwodnicą krócej, to wiadomo którędy pojadą TIR'y!!!

    • 26 9

    • propozycje

      tak ja z zajezdnia świętokrzyska...wszyscy byli za najlepszym rozwiazaniem a realizator wybrał ten z najmniejszą ilością głosów tłumacząc że tamte to były propozycje...to po jakiego grzyba się pokazuje wariant który nie ma sensu??Zamiast spr to najpierw to narobią ludziom głupich nadziei a tak zrobią swoję...Kpina z ludzi kolejny i za pewnie nie ostatni raz.

      • 7 2

  • Co to za debilizm??? (4)

    NA CO TO KOMU? MAM Z GDYNI DO GDAŃSKA JECHAĆ PRZEZ ŻUKOWO!!!??? POLSKIE GŁUPKI!!!!

    • 6 31

    • jak z gdyni do gdańska to chyba lepiej starą obwodową men :)

      • 9 0

    • hej realista (1)

      trochę pomyśl zanim zaczniesz obrażać. to będzie trasa dla tych z W-y, lubelskiego, całych Mazur i Podlasia, Mazowsza oraz całej wschodniej Polski na ominięcie Gdańska a jadących na Słupsk, Koszalin Szczecin i całe wybrzeże Bałtyku. Nie będą nam korkować naszej wewnętrznej obwodowej. Trzymaj kciuki miast obrażać.

      • 16 0

      • do realisty

        Twoją Gdynię też omija...

        • 4 1

    • sprawdź jak wyglądają dojazdówki do obwodnicy z Kaszub o poranku, przeanalizuj artykuł i wypowiedz się ponownie (w grzeczniejszym stylu - proszę:)

      • 6 2

  • warian fioletowy jest dobry i chyba najlepszy (3)

    bo ludzie jadący z kaszub by wskoczyli na nową obwodową i nie korkowali przedmiesc.

    • 14 8

    • nie wiedzialem ze z Kaszub jezdzi sie od strony Leborka (1)

      Kaszuby to raczej w strone Kartuz, Koscierzyny

      • 3 1

      • no to słabiutko u Pana z geografią;) wygogluj sobie "kaszuby" i naciśnij grafika.

        • 1 1

    • oczywiście, że ten wariant wydaje się najbardziej optymalny

      czy ktoś może wie dlaczego nie jest on już brany pod uwagę?

      • 0 2

  • Jestem zdecydowanie przeciw

    To nie tylko pieniądze wyrzucone w błoto, to zwiększanie korków i niszczenie przyrody. Metropolitalna to ma być kolej i na nią powinny znaleźć się pieniądze.

    • 5 17

  • Jaki ruch ma obsłuzyć ta obwodnica? (2)

    Gdynia-Kaszuby? Proszę o odpowiedź po co jest ta obwodnica?

    • 3 9

    • OMT na miarę naszych potrzeb

      wg mnie OMT jest naprawą "fuck up'u" z obecną Obwodnicą Trójmiasta - brak możliwości jej poszerzenia, poprzez baaardzo krótkowzroczne myślenie podczas ostatniego remontu. To, że zdecydowano się na warianty, które mocno nie odbiegają od OT, wg mnie o tym świadczy.
      Wniosek - jadąc np. z Torunia do Gdyni będziesz mógł sobie wjechać na nową drogę, zjechać na zachód i wjechać w okolicy Chwaszczyna z powrotem na OT...
      pewnie za parę lat będzie wiele osób tak robiło, bo OT będzie zawalona...

      • 0 1

    • obwodnice z reguły służą aby coś objechać, w tym wypadku chodzi zatem o ominięcie jazdy przez Trojmiasto i okolice w ruchu tranzytowym (wschod-zachód, czy wschód-południe)
      obwodnica aktualna juz tej roli nie spełnia, stała się drogą dojazdową dla mieszkańców Trojmiasta omijajacych krótkie odcinki miasta, zreszta i tak juz zapchana w godzinach szczytu

      • 1 0

  • OK, moze chociaz czesciowo rozladuje ruch na obwodnicy...

    ale co z dojazdami do tej drogi, znow sie o nich zapomina.

    • 15 1

  • czy ta obwodnica metropolitalna będzie płatną??? (2)

    • 0 7

    • abanament miesięczny - kura, kwartalny-kopa jajek, roczny - świniak.

      • 10 3

    • tak - mieszkańcy gmin ościennych będą pobierać opłaty

      tym mieszkańcom Gdańska, którzy proponowali podobne rozwiązanie swoim sąsiadom gdy likwidowano Słowackiego za lotniskiem.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane