• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 czerwca nowe przepisy drogowe

mJ
31 maja 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najbardziej rewolucyjna zmiana tyczy się pierwszeństwa pieszych. Najbardziej rewolucyjna zmiana tyczy się pierwszeństwa pieszych.

We wtorek, 1 czerwca, w życie wejdą nowe, rewolucyjne przepisy drogowe. Kluczowy z nich mówi o pierwszeństwie pieszych na przejściach. Zmian jest jednak więcej. Sprawdź, jakie zasady zaczną obowiązywać.



Napisaliśmy już kilka tekstów, na temat nowych przepisów. Teraz, tuż przed ich wejściem w życie, przypominamy, co się zmieni.


Piesi z pierwszeństwem



Co myślisz o nowych przepisach?

Po pierwsze, zwiększona zostanie ochrona pieszych w strefie przejść. Piesi będą mieć bezwzględne pierwszeństwo przy wchodzeniu na przejście przez jezdnię. Jednocześnie przy przechodzeniu przez przejście (oraz torowisko) będzie obowiązywał zakaz używania telefonów komórkowych.

Od 1 czerwca kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, będzie miał obowiązek - poza oczywiście zachowaniem ostrożności i ustąpieniem pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu - zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo osoby przechodzącej przez przejście oraz ustąpić jej pierwszeństwa, gdy ta dopiero wchodzi na "pasy".

Przepisy nie tyczą się tramwajów, gdyż droga hamowania takiego pojazdu z kompletem pasażerów na pokładzie jest kilkukrotnie dłuższa niż jadącego z tą samą prędkością samochodu osobowego.

"Pięćdziesiątka" w obszarze zabudowanym 24/h



Kolejna istotna zmiana dotyczy dopuszczalnej prędkości w obszarze zabudowanym. W świetle nowych przepisów ta prędkość zostanie ujednolicona i niezależnie od pory dnia będzie wynosiła 50 km/h. Aktualnie maksymalna prędkość w obszarze zabudowanym w godz. od 23 do 5 wynosi 60 km/h, a w pozostałych godzinach 50 km/h.

Czytaj także: "Czarne skrzynki" w nowych autach



Większe odstępy między autami



Nowe przepisy mają za zadanie ukrócić jazdę na zderzaku. Od wtorku na drogach szybkiego ruchu, autostradach i "ekspresówkach" bezpieczna odległość między pojazdami będzie wynosiła połowę prędkości, z którą porusza się samochód. Przy założeniu, że samochód jedzie z prędkością 100 km/h, kierowca będzie musiał zachować 50-metrowy odstęp od poprzedzającego pojazdu (np. 120 km/h - 60 m, 140 km/h - 70 m). Pytanie tylko, jak odległości między samochodami będą weryfikowane?
09:19 1 CZERWCA 21

Od dzisiaj nowe przepisy! (32 opinie)

Od dzisiaj bezpieczna odległość od poprzedzającego pojazdu jest obowiązkowa i podlega karze za jej brak (mandat).
Oraz pierwszeństwo pieszych już gdy dochodzą do przejścia.
Pozdrawiam zatem wszystkich zderzakowców na obwodnicy trójmiasta - od dzisiaj możecie dostawać mandaty nie tylko jak już komuś wjedziecie w zderzak.
Teraz możecie codziennie dostawać mandaty za samo siedzenie na zderzaku.
Od dzisiaj bezpieczna odległość od poprzedzającego pojazdu jest obowiązkowa i podlega karze za jej brak (mandat).
Oraz pierwszeństwo pieszych już gdy dochodzą do przejścia.
Pozdrawiam zatem wszystkich zderzakowców na obwodnicy trójmiasta - od dzisiaj możecie dostawać mandaty nie tylko jak już komuś wjedziecie w zderzak.
Teraz możecie codziennie dostawać mandaty za samo siedzenie na zderzaku.
Zobacz więcej
mJ

Opinie (239) 3 zablokowane

  • W końcu będzie podstawa dla jadących S6 na zderzaku Januszach w 15 letnich BMW :) (6)

    • 59 5

    • (1)

      A ty co Januszu się wypowiadasz jak cie nie stać nawet na bilet autobusowy A co dopiero na 15 letnie BMW

      • 3 21

      • Kogo nie stać na wydanie 7-8k na e46 z 2005?

        Sorry, ale to już nie te czasy :)

        • 13 0

    • Zazdrościsz? (1)

      • 0 10

      • Tego że ktoś nie umie jeździć?

        Poza tym, czego tu zazdrościć? Sam jeżdżę 15 letnim gruzem i za powód do dumy tego nie uważam :)

        • 10 0

    • To teraz proszę mi powiedzieć (1)

      W jaki sposób osoba uprawniona ma ocenić odległość pomiędzy autami?
      "Na oko"? Każdy sąd to podważy.
      Mimo dobrych intencji - to będzie kolejny martwy przepis.

      • 8 0

      • Halinka, mam pomysła!!!

        Fotoradary umiejscowione np. na estakadach nad obwodnicą, a w miejscu na które "patrzą" na jezdni namalowane co metr poprzeczne pasy, jako punkt odniesienia. Fotoradar strzela fotki wszystkim, ale wybierane są te, które zarejestrują 2 samochody w bardzo krótkim odstępie (reszta zdjęć kasowana z automatu). I mamy jak na dłoni: prędkość samochodów i odstęp pokazany na namalowaych liniach. Oczywiście w naszych warunkach, zachowanie przepisowego dystansu jest wręcz niemożliwe, więc karane powinny być przypadki skrajne, jak 1 metr odstępu przy 120 km/h... może to poskromi "szybkich i bezpiecznych"? Nie dziękuj... ;)

        • 0 0

  • (26)

    Jako kierowca uważam, że przepisy dotyczące pierwszeństwa pieszych są bardzo dobre. Może inni kierowcy w końcu zwolniat i zaczną uważać. W Irlandii sprawdza się to bardzio dobrze. Ale z drugiej strony tam istnieje kultura na drodze, która u nas jest dopiero w powijakach.

    • 190 71

    • Irlandia to nie Polska. Nienawidzę takiego porównania (10)

      A przepisy to totalna bzdura. Pieszy dla własnego bezpieczeństwa powinien się upewnić czy nie jedzie żaden pojazd.

      • 28 48

      • Z takim gadaniem to do Azji Środkowej. Czeczenia, Kazachstan, Rosja, Chiny...

        • 28 8

      • tak, Polska to bardziej taka Rosja (5)

        nam tu odpowiada chamstwo i dzicz na drogach

        • 28 5

        • (4)

          Nie odpowiada. Ale niestety masz rację, mentalnie ten "naród" jest na poziomie tak wykpiwanych ukraińców czy rosjan. Większość Polaków myśli, że "są" zachodem Europy, a niestety dumnie reprezentują wschód i co gorsza ten stan się pogłębia. Dzicz, patologia i stan umysłu.

          • 29 4

          • (3)

            Dziwisz sie minimalna pensja w Polandii 3 euro ,gdzie na zachodzie za minimalną człowiek w miarę godnie żyje,wyjeżdża i jeszcze coś odloży, u nas biduje ,cięzko pracując za miskę ryżu więc nie ma nic do stracenia.

            • 4 12

            • Zamożność a chamstwo to dwa zupełnie różne czynniki (2)

              Bywałem w krajach biedniejszych o rażąco wyższej kulturze drogowej.

              • 19 1

              • bo niskie stawki mandatów ... (1)

                oraz poczucie nieomal absolutnej bezkarności
                ... no bo ile wykroczeń Policjanci wyłapią - jeden na milion? jeden na 10milionów?
                więc i mandat powinien być adekwatnie wysoki - tak by podjęte ryzyko na "nuż mi się uda" - nie było warte nałożonego mandatu!
                czyli co najmniej stawki mandatów 10x w górę! .... i skończyć ze sztucznymi ograniczeniami - niech mandaty się wreszcie zaczną sumować w nieskończoność - tak jak to jest praktykowane w bardziej cywilizowanych krajach.

                • 4 1

              • więcej mandatów dla pieszych

                co najważniejsze karać pieszych, a nie tylko kierowców! Zakaz używania komórki na przejściu, masz, używasz - 1000 zł

                • 1 0

      • acha...i żeby mieć pewność, że dojdzie żywy na drugą stronę...

        ...wrzucić na drogę kilka granatów, aby zatrzymać ruch:)). Hazarskie myślenie...

        • 0 2

      • a ty cebulaku możesz zwolnic

        • 3 0

      • Nienawidzisz porownania z cywilizacja, bo jestes prymitywna dzicza vel krulem szos. Proste.

        • 2 0

    • sszędzie dobrze gdzie nas nie ma (4)

      • 4 1

      • Dążmy żeby u nas tak było jak tam i tyle. (3)

        Raz ściągnęliśmy z zachodu coś pożytecznego, to płacz :)

        • 6 3

        • (2)

          Polska stoi w ogromnym rozkroku między zachodem i wschodem. Jedną nogą w Europie, chce być europejska i czerpać z wzorców zachodnich, ale mentalnie głęboko jeszcze tkwi w klimatach wschodnioeuropejskich - ukraińsko rosyjskich. Taka mieszanina niestety do niczego dobrego nie doprowadzi. Siłą kultury ludzi się nie nauczy, jeżeli nie wynoszą tego z domów.

          • 16 2

          • Nie tylko w klimatach ale przedewszystkim w zarobkach ,ktore przy obecnej drożyżnie nie można nazwać zarobkami tylko jałomużną na przetrwanie żeby nie zdech........z głodu.

            • 5 7

          • Ale juz widac zmiane zachowan kierowcow. Odkad zaczelo sie intensywnie pisac o zmianie przepisow tygodnie temu.

            • 1 0

    • Nie tylko w Irlandii (1)

      Pojedź na weekend do np. Kościerzyny, to na przejście nie wpuści cię tylko samochód na blachach GD albo WW.

      • 5 10

      • Rozśmieszyleś mnie, gdyż jeżdże tysiące kilometrow i stwierdzam że gorszych kierowcow niż tych z rejestracjami kaszubskimi gka,gwe,gpu itp. nie widzialem w calej Europie.

        • 16 4

    • Czemu nie porownasz zarobkow w Irlandi i polandii w ktorej to nie dośc że zap........sz za miske ryżu ,to co rusz wymyślają ciągle to nowe zakazy i nakazy żeby oskubać już do ostatniej złotowki obywatela tego cofającego się ciągle w rozwoju pseudo kraju.

      • 7 3

    • nie zapomnij dodać (1)

      że takie przejście w Irlandii jest specjalnie wydzielone barierkami dla pieszych i oznaczone mrugającym światłem ... ...

      • 3 4

      • No kurde w miastach, których nie ma tam za wiele a co się dzieje w rural Ireland i małych zapyzialych miescinach których jest najwięcej, podobnie na drogach jak u nas

        • 2 1

    • (1)

      Mieszkałem w Irlandii 10 lat, przecież tam jeżdżą jak wariaci głównie na prowincji z tymże właśnie większość kraju to prowincja, statystyki były jedne z najgorszych w Europie, chyba że w ostatnich latach się na plus pozmienialo to nie wiem

      • 2 1

      • Bo zaczęli jezdzić tam do pracy Polacy.

        Ubogacili Irlandię swoją kulturą jazdy.

        • 0 3

    • u nas w powijakach to jest nauka jazdy

      • 1 1

    • W Szwecji tez to obowiązuje od dawna i jest OK.

      U nas dużo osób ginęło na przejściach dla pieszych i jest szansa, że to się zmieni!

      • 2 1

    • Pieszy na przejściu dla pieszych powinien być świętą krową

      Jestem kierowcą, robię po mieście po 150 km dziennie, to co obserwuje to jest tragedia. Niezliczoną ilość razy zatrzymywałem się przed przejściem aby przepuścić pieszego, a kiedy już był na pasach musiałem trąbić żeby uważał na omijający mnie samochód, który prawie go potrącił.

      Na przejściu dla pieszych na wysokości ul lawendowej obok U7, notorycznie stojący w korku kierowcy, wyprzedzają pod prąd, przejeżdżając na podwójnej ciągłej i przejście dla pieszych skręcają w ul. Lawednową aby ominąć korek. Raz GKA w skodzie prawie potrącił mnie pchającego wózek z dzieckiem. Gdybym nie bym sam to dokonałbym zatrzymania obywatelskiego. Mam nadzieje, że w końcu doprowadzimy do końca chamstwa na drogach.

      • 0 0

  • Zakaz jazdy na zderzaku to będzie martwy przepis.. (6)

    ..bo niby jak to dynamicznie wyliczać?
    Żaden sąd nałożonego mandatu przez policję by nie utrzymał.

    • 41 16

    • Poza przypadkami ewidentnymi gdzie masz auto rzeczywiście na zderzaku i masz to nagrane w ruchu

      • 6 0

    • Jak ktoś jedzie 50m zamiast 60 za Tobą, to nie problem.

      Jak ktoś się zbliży na odległość mniejszą niż długość samochodu (a wieśniaki robią to ciągle), to duskusji nie ma.

      • 17 0

    • Na ulicach jest coraz więcej samochodów z adaptacyjnym tempomatem więc nie bój żaby

      • 0 0

    • Ten problem dotyczy autostrad, ekspresówek

      A tam masz słupki drogowe, ustawione z wystarczającą dokładnością, żeby określić odległość między pojazdami. I radiowóz może nagrać "swój tył", skąd będzie widać, że wymagana odległość jest lub nie jest zachowana.

      • 5 0

    • To jest XXI wiek

      Uzyskanie homologacji dla drona patrolującego pod tym kątem drogi szybkiego ruchu to kieszonkowe.

      • 3 1

    • Nowe przepisy są potrzebne Ale

      Za tym też muszą iść zmiany w infrastrukturze. Jak utrzymać taki dystans na obwodnicy jest to nie mozli

      • 2 0

  • Tak słyszałem w TVP mówili (6)

    Mówili, że trzeba patrzeć kontem oka

    • 16 7

    • może kątem? (2)

      • 3 1

      • Mówili że kontem, potwierdzam.

        Kontem oka żeby ludzią krzywdy nie zrobić.

        • 2 0

      • kontem kontem

        oko w TYP ma kont a nie kąt

        • 3 0

    • lewego w prawy róg

      • 0 0

    • A "kontem" drugiego oka w słownik ortograficzny (1)

      • 0 0

      • O konto bankowe chodziło Ty się nie znasz :-)

        • 0 0

  • Przed przejściem dla pieszych należy bezwzględnie zwolnić w mieście (6)

    Poza tym, skończą się tłumaczenia kierowców typu: pieszy wtargnął mu na jezdnię, słonce zaświeciło w oczy itd.

    • 52 23

    • (3)

      Oooo widać że od urodzenia jesteś pieszym

      • 15 14

      • (2)

        No tak jest z natury, każdy z nas rodzi się chyba z nogami, czyż nie?

        • 15 4

        • (1)

          Ale ok 2 lat zajmuje nauczenie się jak na nich stawać.

          • 2 3

          • To Ci długo zajęło

            • 2 1

    • (1)

      Wtargnięcia pod koła nadal będą winą pieszego, tutaj przepis się nie zmienił.

      • 15 2

      • Niestety lub stety, w 9 na 10 spraw posługujący się potoczną definicją wtargnięcia kończą z wyrokiem sądowym

        Można sobie przeglądnąć publiczne statystyki. Bo w art. 14 ust. 1, który reguluje wspomnianą kwestię, jest takie b. istotne słowo - "bezpośrednio".

        • 4 0

  • Jakie one sa nowe? (19)

    Pieszy wchodząc na przejście ma pierwszeństwo od co najmniej 10 lat.
    Przepis ten z rozporządzenia przepisali słowo słowo do ustawy. Nic więcej. Działanie pozorowane!

    • 45 12

    • inaczej interpretowano obecność pieszego na przejściu od wchodzenia pieszego na przejście (4)

      to jest właśnie ta mała, ale istotna różnica. Po prostu jedź wolniej, nie lekceważ limitów prędkości w mieście i na innym terenie zabudowanym.

      • 17 5

      • limity prędkości nie są regulowane tą zmianą - nic się w tej materii nie zmienia.

        • 2 3

      • Czytaj ze zrozumieniem! Przepisali to samo !!! słowo w słowo!!! (2)

        nic nie dodali, nic nie ucięli.

        Jest to od zawsze w rozporządzeniu:
        Znak D-6 "przejście dla pieszych" oznacza miejsce przeznaczone do przechodzenia pieszych w poprzek drogi. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6 jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących.

        I teraz jest to samo w ustawie. czy to oznacza pierwszeństwo?
        jednoznacznie nie jestem tego taki pewny zwłaszcza że przepis o wchodzeniu na przejście bezpośrednio przed pojazd zostaje. więc takie pierwszeństwo trochę oszukane.

        • 7 3

        • Jak nic nie zmienili? W ustawie to będzie od jutra :)

          1) w art. 13:
          ...
          b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
          1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.;

          • 3 0

        • To tak jak z niewpuszczeniem autobusu z przystanku

          Musisz, lecz nie zrobisz - niski mandat, w przypadku kolizji wina autobusu. Po rozszerzeniu ustawowego obowiązku ustąpienia pierwszeństwa (i tu tak naprawdę jest różnica), wina prawie zawsze będzie kierującego. Pozostają statystycznie nieistotne przypadki dokładnie udokumentowanego (zeznania nie wystarczą) i faktycznego wejścia na samą jezdnię (a nie jej drugi czy trzeci pas) bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Gdy już nawet hamowanie awaryjne nie wystarczy. To jest różnica kolosalna.

          • 4 0

    • Teraz będzie miał pierwszeństwo już zbliżając się do przejścia (5)

      • 6 8

      • A gdzie jest napisane o zbliżaniu? (1)

        • 9 2

        • Praktyka sądownicza odnośnie terminu "wchodzenie" z przyczyn oczywistych jeszcze się nie ukształtowała

          U naszych zachodnich sąsiadów przyjmowany jest obszar 4 metrów od PdP. Uzasadnienie wchodzącej jutro w życie ustawy wskazuje na bardzo ogólny zamiar. Jak będzie u nas - dowiemy się za 2 lata.

          • 0 1

      • (1)

        Niby fajnie, ale co z plotkującymi sobie w najlepsze znajomkami, którzy stoją tuż przy przejściu dla pieszych? Jak najbardziej zbliżyli się do przejścia i tak trwają w tym zbliżeniu.

        • 13 7

        • Chodzi o pieszych wchodzących na przejście, czyli takich, którzy są w ruchu, czyli dosłownie robią krok z chodnika na ulicę.

          • 4 2

      • To samo przepisali co było!!

        jest mowa tylko o pieszym wchodzącym na przejście

        • 2 2

    • do tej pory pieszy miał pierwszeństwo na przejściu (4)

      Teraz jest obowiązek ustąpienia zanim wkroczy na pasy. Nie da się przyblokować pieszego i zmusić do czekania zgodnie z prawem. Co ciekawe rowerzysta na przejeździe miał to prawo już od dawna, gdyż kierowca miał obowiązek udzielenia pierwszeństw rowerzyście "zbliżającemu się..." Teraz pieszy, czy rower są tak samo uprzywilejowani. Trzeba zacząć traktować przejście jako fragment chodnika, gdzie to samochód jest gościem.

      • 12 9

      • Nie. zawsze miał pierwszeństwo wchodząc na nie. poszukaj sobie definicji znaku d6 (3)

        jest tam napisane to samo co teraz w ustawie.

        • 3 3

        • Tam jest tylko o zmniejszenie prędkości do niezagrażającej bezpieczeństwu, a nie ma nic o pierwszeństwie. (1)

          a teraz będzie

          • 1 0

          • masz nie narazić pieszych wchodzących na przejście to rozumie się chyba jako "ustąpić pierwszeństwa". Bo jak inaczej?

            • 0 0

        • Jeszcze raz. Nie miał pierwszeństwa

          Miałeś jako kierujący mu to umożliwić. Nie ta ranga, nie to znaczenie orzecznicze, nie ta sankcja.

          • 0 0

    • i właśnie , ta dyskusja świadczy o jakości tego prawa.

      bo czy pieszy gibający się w pobliżu przejścia jest wchodzącym na przejście, czy też może jest nim pieszy stojący jedną nogą na przejściu?

      łatwo jest napisać cokolwiek, trudniej z sensem i precyzyjnie a a egzekwowaniu to już nie wspomnę.
      Dzisiaj jak człowiek przepuszczałem pieszego, którego miła pani obok, mijając mnie, mało co nie rozjechała. I co tu dają przepisy?

      • 2 1

    • zmotywowałeś mnie do przeczytania. Uwierzyłem w te gów!!!niane artykuły pisane przez pis!!!maków i proszę, masz rację, dzięki. Pieszy nie ma żadnego pierwszeństwa. Stojąc na przejściu ma się zatrzymać i czekać aż go puszczę.

      • 0 0

    • Rozporządzenia, to przepisy wykonawcze i nie są źródłem regulacji prawnych. W rozporządzeniu może być nawet napisane, że tylko ślimak ma pierwszeństwo i nie ma to najmniejszego znaczenia. Wszystko bierze się z nierozumienia, że "opis znaczenia znaku i zachowania uczestnika ruchu" nie może być sposobem przemycenia normy prawnej, której nie ma w przepisach prawa o ruchu drogowym, a musi z prawa o r.d. wynikać.
      Koniec jest taki, że sąd nie uwzględnia takich "praw" podczas spraw sądowych. To dotyczy też przepisów o "drogach rowerowych i pieszych", które też są formą absurdu prawnego.

      • 0 0

  • Odstęp a wyprzedzanie (10)

    Nie wiem, jak ma poprawić bezpieczeństwo przepis o minimalnym odstępie. Mam zaczynać manewr wyprzedzania 60 metrów od wyprzedzanego pojazdu? A co, gdy nasze prędkości różnią się minimalnie (a z jakichś przyczyn nie mogę lub nie chcę przyspieszać podczas wyprzedzania)? Mam blokować lewy pas przez pół minuty?

    • 17 28

    • (3)

      Z takim podejściem - oddać jak najszybciej prawo jazdy.

      • 17 4

      • (2)

        Gdzie można oddać prawo jazdy? Jestem zainteresowana.

        • 12 1

        • Podnieś klapę (1)

          Od sedesu, wrzuć prawko i spłucz. Po problemie.

          • 4 1

          • Łee, liczyłam na jakiś normalny sposób. No dzięki :(

            • 0 1

    • Nie wyprzedzać pojazdów jadących 120km/h, (2)

      nie wyprzedzać pojazdów jadących z minimalnie mniejszą prędkością. Ogólnie nie wyprzedzać jeśli pojawiają się jakiejkolwiek pytania i wątpliwości.

      • 16 1

      • Tego nie potrafię pojąć. (1)

        Czemu ludzie tak bardzo chcą wyprzedzić kogoś jadącego wolniej o 5-10 km/h?

        • 7 5

        • Żeby jechać szybciej, proste.
          Jak wychodziłem z jaskini też za mną wołali po co idziesz, zjedzą cie tygrysy. Wróciłem w tygrysiej skórze a oni nadal wolniej od tirów.

          • 5 7

    • Przecież i tak szybciej nie można jechać, więc gdzie tu blokowanie pasa?

      • 10 0

    • Podczas wyprzedzania też obowiązuje Ciebie maksymalna prędkość

      I wszystkich innych. Więc nikogo nie blokujesz.

      • 8 0

    • To nie wyprzedzasz

      • 2 0

  • Tramwaj (8)

    A tramwaj stojący przed przejściem na obowiązek przepuścić pieszego czy może jechać mimo iż on stoi A ludzie czekają żeby przejść.Wiele jest takich przejść przy przystanku np brama wyżynna.?? Co w takiej sytuacji pieszy ma uważać czy tramwaj na pieszego?

    • 18 12

    • Komunikacja jest w mieście uprzywilejowana. No chyba, że czas dojazdu miałby się wydłużyć o 1/4. Poza tym, nie wiem czy wiesz, ale tam nie ma przejścia przez tory, takie dopiero będzie, do tego będzie tam sygnalizacja.

      • 2 2

    • a rower? (4)

      gdy na ścieżce rowerowej znajdują się pasy?

      • 0 2

      • Dokładnie tak samo. Pieszy ma pierwszeństwo. (1)

        Przynajmniej zniknęło Januszowe prawo na miarę Schroedingera, gdzie w ich mniemaniu samochód miał pierwszeństwo na pasach, a rower nie, chociaż w PORD było "pojazd".

        • 2 2

        • dzięki za odpowiedź:)

          • 0 0

      • jeszcze musisz znaleźć prawidłowo oznaczone przejście (1)

        pamiętaj! nie ma znaku pionowego to nie ma przejścia. W 3mieście więc praktycznie nie ma przejść dla pieszych na trasach rowerowych.

        • 3 7

        • Nieprawda. Z rozporządzenia:

          1. Znak P-10 "przejście dla pieszych" oznacza miejsce przejścia dla pieszych.

          • 2 0

    • Tramwaj to taki sam pojazd jak inne i ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu Bezwzględnie !!!!

      • 0 0

    • )

      • 0 0

  • Boże, jak w tym wszystkim się ogarną te paniusie, konkretniej utrzymanki ssące w Suv-ach, jedna ostatnio prawie rozjechała na pasach typa na up. Partyznantów, choć ten się odpowiednio jej zrewanżował;)

    • 21 7

  • mandaty za rozmowy (2)

    powinny być także dla osób które ucinają sobie towarzyskie pogawędki przy samych pasach.
    Na Chyloni sytuacja często spotykana w okolicach marketów. Auto się zatrzymuje bo musi, a nikt nie ma zamiaru ruszyć d*pska i przejść przez jezdnię.

    • 28 21

    • Nie musi się zatrzymać jak osoby stoją na chodniku

      Dopiero jak wchodzą na przejście.

      • 1 0

    • wysokie mandaty dla pieszych!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane