• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odświeżony Mercedes-Benz Klasy C w Trójmieście

mJ
17 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trójmiejski debiut nowej Klasy C. Wizualnie zmieniło się niewiele. Trójmiejski debiut nowej Klasy C. Wizualnie zmieniło się niewiele.

W ciągu ostatnich dni w Trójmieście odnotowaliśmy kilka bardzo ciekawych motoryzacyjnych debiutów. Najpierw był Lexus ES, następnie BMW X4, a teraz przyszła kolej na Mercedesa-Benz Klasy C. Przyglądamy się zmodernizowanej Klasie C w wersji Cabrio, która właśnie zaparkowała przy salonie BMG Goworowski zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.



Mercedes-Benz rozkręca się na dobre. Producent ze Stuttgartu co chwilę raczy nas swoimi nowościami. Przypomnijmy, że niedawno zadebiutowały nowe generacje CLS-a i Klasy A. A to dopiero przedsmak tego, co nas jeszcze w tym roku czeka, bo przecież niebawem w Trójmieście pojawi się długo wyczekiwana Klasa G, a po niej wisienka na torcie, czyli AMG GT 4-Door Coupe.

W międzyczasie, na przystawkę Mercedes zaserwował nam bestsellerową Klasę C po kuracji odmładzającej. Niemcy podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie zaprezentowali światu limuzynę i kombi. Chwilę później pochwalili się dwoma dodatkowymi wersjami nadwozia - Cabrio i Coupe. I co ciekawe, pierwszym egzemplarzem zmodernizowanego modelu, który pojawił się w salonie BMG Goworowski, nie jest klasyczny sedan, a właśnie widowiskowy kabriolet.

  • Trójmiejski debiut nowej Klasy C.
  • Trójmiejski debiut nowej Klasy C.
  • Trójmiejski debiut nowej Klasy C.
  • Trójmiejski debiut nowej Klasy C.
Zmiany? Jakie zmiany, przecież to ta sama, dobrze znana Klasa C, powiecie. Rzeczywiście tych widocznych na pierwszy rzut oka modernizacji nie ma zbyt dużo, a auto z zewnątrz wygląda w zasadzie na niezmienione. Nowości należy doszukiwać są tam, gdzie ich tak naprawdę nie widać.

Skoro zmiany są kosmetyczne, to po czym poznamy odświeżoną Klasę C na drodze? Po nowych reflektorach ledowych oraz przeprojektowanych zderzakach, zarówno z przodu, jak i z tyłu. W zależności od rodzaju nadwozia, modyfikacje zderzaków nieznacznie się różnią. Dodatkowo, w wersji Cabrio dostępny jest pakiet stylistyczny "Night Package", w którym dominują czarne wstawki.

W Klasie C debiutują reflektory Multibeam Led, które w porównaniu do wcześniej oferowanych Led ILS, oferują nowe funkcje, jak chociażby oświetlanie skrzyżowań, rond, tryb miejski czy tryb na złą pogodę. Bardzo praktyczną funkcją jest Adaptive Highbeam Assist Plus, czyli asystent pozwalający zachować dalekosiężne oświetlanie bez oślepiania innych uczestników ruchu.

Czytaj także: Nowa Klasa A - Mercedes, z którym porozmawiasz

Nowa Klasa C głównie dzięki innowacyjnym rozwiązaniom z zakresu bezpieczeństwa i komfortu ma zbliżyć się do sztandarowej Klasy S. Nowa Klasa C głównie dzięki innowacyjnym rozwiązaniom z zakresu bezpieczeństwa i komfortu ma zbliżyć się do sztandarowej Klasy S.
Co zmieniło się we wnętrzu najlepiej sprzedającego się modelu Mercedesa? Kierownica, która została wyposażona w nowe przełączniki z dotykowymi sensorami do obsługi komputera pokładowego i multimediów.

Zmienił się również wyświetlacz centralny, który ma teraz lepszą jakość i jest większy (opcjonalnie może mieć przekątną 10,25 cala). Poza tym, klient będzie mógł za odpowiednią dopłatą zamienić analogowe wskaźniki za kierownicą na cyfrowe - w postaci drugiego ekranu (12,3 cala). Nowoczesny wyświetlacz oferuje trzy motywy prezentowanych informacji: klasyczny, sportowy oraz progresywny.

W nowej Klasie C nie mogło zabraknąć mocno promowanej ostatnimi czasy przez Mercedesa funkcji głosowego sterowania Linguatronic. Z kolei na fanów oświetlenia ambientowego czekają aż 64 kolory do wyboru.

Trójmiejski debiut nowej Klasy C. Trójmiejski debiut nowej Klasy C.
Nie jest tajemnicą, że włodarzom Mercedesa zależy, aby Klasa C w coraz większym stopniu nawiązywała do flagowej "S-ki". Widać to po systemach, którymi nafaszerowana jest mała niemiecka limuzyna, a które zostały zapożyczone od topowego modelu.

Zmodernizowana Klasa C otrzymała najnowszy pakiet systemów zautomatyzowanej jazdy, które do swojego działania wykorzystują m.in. dane z nawigacji. Dzięki nim, w podbramkowych sytuacjach drogowych, auto będzie w stanie wyręczyć kierowcę.

Dodatkowo, dla osób, które lubią komfort przygotowano układ Energizing. Jego zasadniczym zadaniem jest stworzenie w aucie przyjemnej i odprężającej atmosfery. Jak to działa? System scala i odpowiednio dostosowuje układy z zakresu komfortu, takie jak: klimatyzacja (w tym rozpylacz zapachów), fotele (podgrzewanie i wentylacja), nastrojowe oświetlenie i ścieżka dźwiękowa. Można rzec, że teraz w Klasie C naprawdę poczujesz się jak w "S-ce". Tylko trochę brakuje przestrzeni.

  • Na wielofunkcyjnej kierownicy pojawiły się nowe przyciski.
  • Trójmiejski debiut nowej Klasy C.
Na sam koniec przyglądamy się ofercie silnikowej Mercedesa-Benz Klasy C, a w zasadzie debiutującej w niej jednostce o oznaczeniu C 200. To silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 184 KM. Silnik wspomagany jest 48-woltową instalacją elektryczną, dzięki której oferowana jest funkcja EQ Boost. Co to daje? Dodatkowe 14 KM podczas przyspieszania. Interesujące.

Cennik Klasy C w nadwoziu sedan otwiera kwota 131 700 zł (wersja C 180). Osoby zainteresowane kupnem kabrioletu muszą przygotować się na zdecydowanie większy wydatek. Klasa C Cabrio kosztuje co najmniej 208 700 zł (C 200), a widziany na zdjęciu egzemplarz C 300 został wyceniony na kwotę 312 tys. zł.

Cztery warianty nadwozia odświeżonej Klasy C. Cztery warianty nadwozia odświeżonej Klasy C.
mJ

Miejsca

Opinie (75) 3 zablokowane

  • (6)

    Już odświeżali c klase???? Kiedyś to taką 190 czy w124 to produkowali kilkanaście lat praktycznie bez zbytniej ingerencji w wygląd na pierwszy rzut oka.

    • 11 3

    • Wtedy broniły się trwałością i klasycznym projektem Bruno Sacco.

      A teraz, żeby sprzedać g.wno, trzeba je zawijać w sreberka.
      Blichtr i marketing są tańsze, i pozwalają zasłonić prawdę o silnikach Renaulta, o Składzie by Nissan.
      Mercedes skończył się na W124, R129 .
      Potem zamiast inżynierów zaczęli rządzić księgowi - efekt jak widać: szpilki głowicy w AMG 6.2 z plasteliny, wtryski padające, skrzynie biegów itp.

      • 4 1

    • teraz ludzie mają większe wymagania (4)

      taki rynek panie, producent musi nadskakiwać żeby wyprzedzić konkurencję

      • 4 4

      • nie, ludzie mają mniejsze wymagania i łatwo im wcisnąć świecidełka (3)

        • 6 5

        • Podobno przewaga dzieki technice czy cos

          A nie, czekaj! To o Audi

          • 1 1

        • wraz z rozwojem cywilizacji wymagania rosną

          Więcej mocy, więcej bajerów, lepsze prowadzenie, lepsza skrzynia itp. W 124 było za to trwałe, ale teraz ludzie już nie kupują aut na całe życie tylko chcą nowe.

          • 2 2

        • Bełkot abderyty, czym jeździsz dacią 20 letnią.

          • 2 2

  • (2)

    Przykromi było porzucić markę ale Mercedes to od dłuższego czasu dziadostwo. Od 2002r do 2015r kupiłem 6 modeli, żaden z nich nie przejeździł gwarancji bez awarii. C-klasa z 2002r zdechła w trasie, wtryski, wymiana na gwarancji. Sprinter z 2003r, posypała się skrzynia (automat). E-klasa z 2007r stała miesiąc, szukali wady zawieszenia. C-klasa z 2010r można powiedzieć że „najlepsza” bo „tylko” wymiana wadliwych amortyzatorów po 5000km a potem już jeździła bez problemu ale E-klasa również z 2010r miała wadę zawieszenia Airmatic i na dziurach tłukła gorzej niż Żuk. Sprawa o mały włos trafiła do sądu bo najpierw dealer a potem Merc Polska twierdzili że taka jest charakterystyka ale po pół roku jednak przyznali się i przeprowadzili akcję serwisową. Auto mam do dzisiaj i bardzo żałuję bo mimo dbałości i serwisowania przy 150tys. km wał wyszedł bokiem, naprawa prawie 15tys. zł... A-klasa z 2015r z wadą zbiornika paliwa, po zatankowaniu do pełna silnik szarpał. Serwis zabierał się za naprawę 3 razy, dopiero po trzecim zgłoszeniu zamiast „nowego oprogramowania” wymienili wreszcie zbiornik i awaria ustała. Tak czy inaczej serdecznie odradzam markę. Po tylu skuchach doszedłem do wniosku że lepiej kupić coś 3-4 razy tańszego to i wymagania co do auta mam mniejsze a o dziwo jeszcze żadne z dużo tańszych aut nie przyprawiło mnie o takie problemy jak „gwiazdy”. Pozdrawiam!

    • 6 1

    • Czy kupował Pan auto z salonu i jeśli tak to z którego w Trójmieście ?

      • 1 0

    • A teraz Jureczku wysmarkaj nos i idz pobawic sie z chlopcami na podworko

      Albo pojezdzij na motorowerze

      • 1 5

  • Auto ma "wyreczac kierowce w podbrawkowych sytuacjach " przygotowujac nas do jazdy autonomicznej (1)

    Po co wiec te bajki o przyspieszaniu oraz ilosci KM skoro "wyreczac" bedzie nas tak,ze jak bedziecie wyprzedzac ciezarowke a z przeciwnej strony bedzie na was kierowala sie druga to autko przede wszystkim zareaguje na ograniczenie predkosci do np.50Km/h i mozecie sobie cisnac gaz ile chcecie-ono was wyreczy-do momentu kiedy nie przejedzie po was ta ciezarowka z naprzeciwka.
    Puscicie to ?Czy za bardzo pojechalem po Niemiaszkach- w koncu waszych panach, drodzy redaktorzy

    • 2 2

    • Zabawne jest jak pomiot fornala próbuje zabrać głos w temacie, który przegrzewa jego jedyną szarą komórkę.

      • 0 1

  • (3)

    cacko, w sam raz na kieszeń prezesa Orlenu albo Lotosu.

    • 4 6

    • na zachodzie każdego dobrze opłaconego inżyniera stać (1)

      mercedes C to ta półka, chyba że S, to już fanaberia

      • 1 2

      • Dałem minusa bo po środku jest E klasa.

        • 1 0

    • Tak,ale dla vice,vice,vice prezesa.

      • 4 0

  • Kozak

    • 0 0

  • Mercedes idzie w dobrym kierunku model przed odświeżeniem jest ładny ale ten jest zaje...

    • 1 0

  • bardzo przyjemne auto (1)

    • 8 1

    • za dużo cekinów i magicznego pudru

      • 2 2

  • Zaraz się zlecą forumowi hejterzy (4)

    Będzie płacz i zgrzytanie zębów, wylewanie pomyj i jadu przez właścicieli starych rzęchów albo rowerów. Nie ma za to jak nasza polska motoryzacja, my to dopiero robimy wozy!

    • 10 11

    • bierz pół (1)

      • 3 1

      • zrzuta na dwie ćwiartki?

        • 1 0

    • (1)

      Ty to jeszcze niedawno robiłeś w gacie.
      Od września znów do gimnazjum

      • 3 5

      • oo pierwszy już jest

        • 3 2

  • jeszcze tylko trochę porobię w szpitalu i sobie kupie a co....

    • 0 0

  • jak wypadają koszty eksploatacji w porównaniu z passatem b5? (3)

    szwagier miał 'okulara' i bardzo narzekał....

    • 7 2

    • No i co? Poszedł w końcu do dobrego optyka ten Twój śwager?

      • 1 0

    • też jestem twoim szwagrem

      po mieczu

      • 0 0

    • b5 duzo kulturalniej sie prowadzi no i dieseleg od vw to poezja. czysciutki ze mozna sie inchalowac.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza:

 

Najczęściej czytane