- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (95 opinii)
- 2 Nowe zatoki na styku dwóch gmin (57 opinii)
- 3 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (18 opinii)
- 4 Drogie auta będą jeszcze droższe (255 opinii)
- 5 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 6 Wandale niszczą "auta na minuty" (104 opinie)
Pasażer do kontrolerów: bądźcie wyrozumialsi
Kontrola biletów to stresujący moment. I to wcale nie dla oszustów, którzy z zasady jeżdżą bez biletu. Bywa bowiem, że nawet uczciwy pasażer, może stać się ofiarą kontrolerów. Zwłaszcza, gdy na drodze stanie mu tzw. "złośliwość przedmiotów martwych". Przekonał się o tym w autobusie pan Michał, któremu w telefonie przestała działać aplikacja służąca do opłacenia przejazdu. Papierowego biletu, który miał przy sobie, kontrolujący skasować już mu nie pozwolili.
Oto jego relacja ze środowej podróży autobusem 262 w Gdańsku.
W czasie, gdy kilkukrotnie próbowałem skasować bilet, podszedł do mnie kontroler.
Pokazałem panu, że mam problem ze skasowaniem biletu, ale dopiero wsiadłem i cały czas próbuję to zrobić. Po kilku nieudanych próbach wyciągnąłem bilet papierowy, który zawsze mam przy sobie na takie okoliczności.
W tym momencie podszedł do nas drugi kontroler, który uznał, że nie ma już potrzeby kasowania biletu, ponieważ i tak zostanę ukarany mandatem. Na wezwaniu kontroler, na moje żądanie, napisał, że po nieudanych próbach, w obecności kontrolera, chciałem skasować bilet papierowy.
Dodam, że od momentu wejścia do autobusu do momentu rozpoczęcia wystawiania mandatu autobus dojechał zaledwie na kolejny przystanek (Osiedle Jary), co o tej godzinie - zaraz po zakończeniu porannego szczytu - zajmuje mu ok. 1 minutę (Rogalińska 7:54, Osiedle Jary 7:55).
Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnychŚwiadczy to o tym, że chciałem skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu. Żeby to zrobić trzeba jednak mieć chociaż kilkanaście sekund, aby wyciągnąć telefon z kieszeni. To próbowałem wytłumaczyć panom kontrolerom.
Zgodnie z regulaminem pasażer ma obowiązek skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, a nie przed wejściem. Autobusem do pracy jeżdżę prawie codziennie i zawsze korzystam z aplikacji MoBilet. Przedstawiałem nawet kontrolerom historię biletów, jako dowód, że zawsze kasuję bilet, ale byli odporni na argumenty.
Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych. Gdyby kontrolerzy wykazali się zrozumieniem problemu, pozwoliliby mi skasować bilet papierowy i uniknęlibyśmy całej niepotrzebnej sytuacji, która, nie ukrywam, jest dla mnie stresująca. Jako uczciwy pasażer ZTM czuję się również potraktowany po prostu niesprawiedliwie.
Czytaj też: SKM płaci Renomie za dostęp do gapowiczów
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (378) 8 zablokowanych
-
2016-02-04 10:22
???
Nie kasuj już biletu bo i tak dostaniesz mandat?
Ciekawe, że jak córka dostała mandat to musiała zapłacić mandat plus bilet w kasie zkm!!!- 0 2
-
2016-02-04 07:31
winny pasażer (2)
Bilecik kupuje sie przed wejściem do autobusu , a Pan zaczął kupować bilet w autobusie który w dodatku jechał..... Bezsensowne zwalanie winy na blad w aplikacji....
- 3 9
-
2016-02-04 10:17
nieprawda
w instrukcji obsługi aplikacji mobilnej i na stronie ZTM jest wyraźnie napisane,że bilet mobilny kupujemy niezwłocznie PO WEJŚCIU do pojazdu Poza tym w aplikacji musimy wpisać nr autobusu czy tramwaju,którym jedziemy,a nie zawsze podjedzie ten,który ma podjechać,a inny też może nam pasowac
- 2 0
-
2016-02-04 08:58
brak umiejetności czytania ze zrozumieniem
poza tym - bilet można kupić w autobusie
- 0 0
-
2016-02-04 10:17
Bilet kasowany w busie przed wejściem do pojazdu
Ludzie!!!! Wbijcie sobie do głowy jedno!!!!!: bilet przez aplikację trzeba mieć już skasowany jak się wchodzi do pojazdu!!!! Tak jest w regulaminie.
- 2 3
-
2016-02-04 09:30
Pozdrawiam Gdyńską Kanariadę ;) (1)
- 2 0
-
2016-02-04 10:08
Szczegolnie tego rudego gamonia ktory sie puszcza po kątach na obluzu :)
- 0 0
-
2016-02-04 10:06
Kontrolerzy to zwykle zwierzeta - nic dziwnego, bo jedynym kryterium zeby dostac te prace to iq wieksze od banana
- 4 2
-
2016-02-04 10:00
To samo miałam
Wsiadłam do autobusu,od razu zaczęłam wykonywać operację w telefonie za pomoca Skycash-poprosiłam kontrolera o minutę na zakup biletu,na co on stwierdził,że przepisy mówia,że bilet mobilny powinnam kupić przed wejściem do pojazdu. Zawsze jeżdżę z biletem- chamstwo i wredność kontrolerów, 0 możliwości jakichkolwiek ustępstw z ich strony,ani szans na to,żeby mimo dobrej woli zakupić bilet
- 3 1
-
2016-02-03 15:29
czy u nas nie można zrobić czegoś na kształt Oyster z Londynu? (4)
byłoby o wiele prostsze
- 25 5
-
2016-02-03 17:17
(1)
I co myslisz że jak będzie? Cwaniaki będą ladowac karte. A potem nagle rzucać się do czytnika celem skasowania bo kontrola się zbliża i kolejny "artykuł czytelnika", że on przyłożył ale nie zczytalo karty...
- 2 6
-
2016-02-04 09:53
no widać nie masz jednak pojęcia jak to funkcjonuje w Londynie
.
do rmh - jak na razie to nas kosztowało tyle samo powsadzanie bardzo drogich kasowników (kilkanaście tysięcy) do każdego pojazdu - a skutek żaden- 3 0
-
2016-02-03 22:20
Można ale wtedy bilety też będą kosztowały jak Londynie. Pasi?
- 0 4
-
2016-02-03 16:04
u nas musi byc skomplikowanie
- 11 1
-
2016-02-04 09:38
Czemu ta planeta taka straszna i okrutna ? :D
Bliźni przeciwko bliźniemu ? toż to szok !
Może poproście w modlitwach ukrzyżowanego zombie ( tego schizola który miał urojenia że zamienia wodę w wino ) aby zstąpił na ziemię i zaprowadził porządek :DDD
Rozbraja mnie ten świat i ludzie :D a szczególnie wyznawcy tego świra :D
Żal mi was !!! Ociemniali XXI wieku !!!
A co do tematu artykułu to w XXI wieku każdy ma prawo korzystać z udogodnień elektronicznych i w przypadku awarii systemu nie ma możliwości ponoszenia odpowiedzialności za coś na co nie mamy wpływu !- 1 2
-
2016-02-04 09:35
Taka praca...
Chcąc nie chcąc to jest właśnie ich praca... Masz bilet- ok, nie- dostajesz mandat. Też nie raz byłam świadkiem sytuacji z "niewyrozymiałymi" kontrolerami, ale jakby nie patrzeć na tym właśnie zarabiają pieniądze... Obowiązkiem pasażera jest TYLKO skasować bilet. Podsumowując jakby byli bardziej "wyrozumiali" to nie opłacałoby im się pracować w tej branży. Podobnie jest ze Strażą Miejską ;)
- 0 2
-
2016-02-04 09:33
Jest taki graf..
rąbAĆ RENOMĘ
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.