• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażer do kontrolerów: bądźcie wyrozumialsi

Michał
3 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Choć w większości sytuacji spornych podczas kontroli racja jest po stronie kontrolerów, bywają wyjątki. Choć w większości sytuacji spornych podczas kontroli racja jest po stronie kontrolerów, bywają wyjątki.

Kontrola biletów to stresujący moment. I to wcale nie dla oszustów, którzy z zasady jeżdżą bez biletu. Bywa bowiem, że nawet uczciwy pasażer, może stać się ofiarą kontrolerów. Zwłaszcza, gdy na drodze stanie mu tzw. "złośliwość przedmiotów martwych". Przekonał się o tym w autobusie pan Michał, któremu w telefonie przestała działać aplikacja służąca do opłacenia przejazdu. Papierowego biletu, który miał przy sobie, kontrolujący skasować już mu nie pozwolili.



Oto jego relacja ze środowej podróży autobusem 262 w Gdańsku.

Czy w ostatnim czasie miałe(a)ś problemy podczas kontroli biletów?

Dziś rano wsiadając do autobusu na przystanku Rogalińska zobacz na mapie Gdańska, zająłem miejsce stojące. Zdjąłem czapkę i  wyciągnąłem telefon komórkowy, żeby skasować bilet przez aplikację MoBilet. Wykonałem kilka prób skasowania biletu, ale niestety okazały się one bezskuteczne. Wystąpił problem z połączeniem z siecią. Dodam, że z aplikacji MoBilet korzystam od dłuższego czasu i do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów, pomimo kilkukrotnie odbytych kontroli.

W czasie, gdy kilkukrotnie próbowałem skasować bilet, podszedł do mnie kontroler.

Pokazałem panu, że mam problem ze skasowaniem biletu, ale dopiero wsiadłem i cały czas próbuję to zrobić. Po kilku nieudanych próbach wyciągnąłem bilet papierowy, który zawsze mam przy sobie na takie okoliczności.

W tym momencie podszedł do nas drugi kontroler, który uznał, że nie ma już potrzeby kasowania biletu, ponieważ i tak zostanę ukarany mandatem. Na wezwaniu kontroler, na moje żądanie, napisał, że po nieudanych próbach, w obecności kontrolera, chciałem skasować bilet papierowy.

Dodam, że od momentu wejścia do autobusu do momentu rozpoczęcia wystawiania mandatu autobus dojechał zaledwie na kolejny przystanek (Osiedle Jary), co o tej godzinie - zaraz po zakończeniu porannego szczytu - zajmuje mu ok. 1 minutę (Rogalińska 7:54, Osiedle Jary 7:55).

Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych
Świadczy to o tym, że chciałem skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu. Żeby to zrobić trzeba jednak mieć chociaż kilkanaście sekund, aby wyciągnąć telefon z kieszeni. To próbowałem wytłumaczyć panom kontrolerom.

Zgodnie z regulaminem pasażer ma obowiązek skasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, a nie przed wejściem. Autobusem do pracy jeżdżę prawie codziennie i zawsze korzystam z aplikacji MoBilet. Przedstawiałem nawet kontrolerom historię biletów, jako dowód, że zawsze kasuję bilet, ale byli odporni na argumenty.

Niestety cała sytuacja spotkała się z brakiem "ludzkiego" podejścia do tak prozaicznego problemu, który może powstać przy wykorzystywaniu aplikacji mobilnych. Gdyby kontrolerzy wykazali się zrozumieniem problemu, pozwoliliby mi skasować bilet papierowy i uniknęlibyśmy całej niepotrzebnej sytuacji, która, nie ukrywam, jest dla mnie stresująca. Jako uczciwy pasażer ZTM czuję się również potraktowany po prostu niesprawiedliwie.

Czytaj też: SKM płaci Renomie za dostęp do gapowiczów
Michał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (378) 8 zablokowanych

  • ???

    Nie kasuj już biletu bo i tak dostaniesz mandat?
    Ciekawe, że jak córka dostała mandat to musiała zapłacić mandat plus bilet w kasie zkm!!!

    • 0 2

  • winny pasażer (2)

    Bilecik kupuje sie przed wejściem do autobusu , a Pan zaczął kupować bilet w autobusie który w dodatku jechał..... Bezsensowne zwalanie winy na blad w aplikacji....

    • 3 9

    • nieprawda

      w instrukcji obsługi aplikacji mobilnej i na stronie ZTM jest wyraźnie napisane,że bilet mobilny kupujemy niezwłocznie PO WEJŚCIU do pojazdu Poza tym w aplikacji musimy wpisać nr autobusu czy tramwaju,którym jedziemy,a nie zawsze podjedzie ten,który ma podjechać,a inny też może nam pasowac

      • 2 0

    • brak umiejetności czytania ze zrozumieniem

      poza tym - bilet można kupić w autobusie

      • 0 0

  • Bilet kasowany w busie przed wejściem do pojazdu

    Ludzie!!!! Wbijcie sobie do głowy jedno!!!!!: bilet przez aplikację trzeba mieć już skasowany jak się wchodzi do pojazdu!!!! Tak jest w regulaminie.

    • 2 3

  • Pozdrawiam Gdyńską Kanariadę ;) (1)

    • 2 0

    • Szczegolnie tego rudego gamonia ktory sie puszcza po kątach na obluzu :)

      • 0 0

  • Kontrolerzy to zwykle zwierzeta - nic dziwnego, bo jedynym kryterium zeby dostac te prace to iq wieksze od banana

    • 4 2

  • To samo miałam

    Wsiadłam do autobusu,od razu zaczęłam wykonywać operację w telefonie za pomoca Skycash-poprosiłam kontrolera o minutę na zakup biletu,na co on stwierdził,że przepisy mówia,że bilet mobilny powinnam kupić przed wejściem do pojazdu. Zawsze jeżdżę z biletem- chamstwo i wredność kontrolerów, 0 możliwości jakichkolwiek ustępstw z ich strony,ani szans na to,żeby mimo dobrej woli zakupić bilet

    • 3 1

  • czy u nas nie można zrobić czegoś na kształt Oyster z Londynu? (4)

    byłoby o wiele prostsze

    • 25 5

    • (1)

      I co myslisz że jak będzie? Cwaniaki będą ladowac karte. A potem nagle rzucać się do czytnika celem skasowania bo kontrola się zbliża i kolejny "artykuł czytelnika", że on przyłożył ale nie zczytalo karty...

      • 2 6

      • no widać nie masz jednak pojęcia jak to funkcjonuje w Londynie

        .
        do rmh - jak na razie to nas kosztowało tyle samo powsadzanie bardzo drogich kasowników (kilkanaście tysięcy) do każdego pojazdu - a skutek żaden

        • 3 0

    • Można ale wtedy bilety też będą kosztowały jak Londynie. Pasi?

      • 0 4

    • u nas musi byc skomplikowanie

      • 11 1

  • Czemu ta planeta taka straszna i okrutna ? :D

    Bliźni przeciwko bliźniemu ? toż to szok !
    Może poproście w modlitwach ukrzyżowanego zombie ( tego schizola który miał urojenia że zamienia wodę w wino ) aby zstąpił na ziemię i zaprowadził porządek :DDD
    Rozbraja mnie ten świat i ludzie :D a szczególnie wyznawcy tego świra :D
    Żal mi was !!! Ociemniali XXI wieku !!!

    A co do tematu artykułu to w XXI wieku każdy ma prawo korzystać z udogodnień elektronicznych i w przypadku awarii systemu nie ma możliwości ponoszenia odpowiedzialności za coś na co nie mamy wpływu !

    • 1 2

  • Taka praca...

    Chcąc nie chcąc to jest właśnie ich praca... Masz bilet- ok, nie- dostajesz mandat. Też nie raz byłam świadkiem sytuacji z "niewyrozymiałymi" kontrolerami, ale jakby nie patrzeć na tym właśnie zarabiają pieniądze... Obowiązkiem pasażera jest TYLKO skasować bilet. Podsumowując jakby byli bardziej "wyrozumiali" to nie opłacałoby im się pracować w tej branży. Podobnie jest ze Strażą Miejską ;)

    • 0 2

  • Jest taki graf..

    rąbAĆ RENOMĘ

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane