- 1 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (311 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (123 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (30 opinii)
Peugeot 508 dostępny także w nadwoziu kombi
Peugeot 508 w nadwoziu liftback zachwycił nas niezwykle atrakcyjną stylistyką. Teraz do świetnego wyglądu Francuzi dorzucili przestronność i funkcjonalność. Poznajcie 508 SW, czyli króla lwa w nadwoziu kombi. Jego cennik startuje od kwoty 129 400 zł.
Kilka miesięcy później, już za kierownicą masywniejszego 508 SW, mogę powiedzieć dokładnie to samo. Nic się nie zmieniło. Sylwetka SW - mimo zdecydowanie bardziej ociężałego tyłu niż sedan - nic a nic nie straciła na swojej atrakcyjności i zadziorności. Brawa dla projektantów Peugeota.
Przyglądając się 508 SW z boku widzimy potężne kombi ze zgrabnie wkomponowanym bagażnikiem. A ten w standardowej konfiguracji siedzeń jest w stanie pomieścić 530 l (to o 43 l więcej od liftbacka). Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększy się do 1780 l. Sam bagażnik jest całkiem spory, próg załadunku poprowadzony zaskakująco wysoko (655 mm), ale otwór ładunkowy mógłby być nieco szerszy.
Jak pojemność kufra 508 wypada na tle konkurencji? Przeciętnie. Daleko z przodu są Skoda Superb (660 l) i VW Passat (650 l), natomiast porównywalnej wielkości bagażniki posiadają: Ford Mondeo (525 l), Mazda 6 (522 l), Opel Insignia (560 l) i Renault Talisman (572 l).
Dodajmy, że Peugeot 508 SW mierzy 4780 mm długości, 1859 mm szerokości i 1420 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2793 mm. Miejsca w kabinie jest dużo. Osoby zasiadające w drugim rzędzie na pewno nie będą narzekały na brak komfortu.
Nowy Peugeot 208: lwiątko wypiękniało
Futurystyczne wnętrze Peugeota 508 SW to oczywiście kopia tego, co już wcześniej zaserwował nam sedan. Mała, spłaszczona u góry i u dołu kierownica, którą świetnie się operuje - to już niemal znak rozpoznawczy nowych modeli spod znaku lwa. Powyżej kierownicy umiejscowiono 12,3-calowy wirtualny kokpit zegarów, natomiast w panel środkowy wkomponowano 10-calowy dotykowy wyświetlacz multimedialny z "fortepianowymi" przyciskami obsługi. Obsługi, która nie do końca jest intuicyjna - tutaj Francuzi powinni się poprawić. Nie zmienia to jednak faktu, że udało im się skroić kabinę w bardzo nowoczesnym, a zarazem eleganckim stylu.
Peugeot 508: nowy król lew
Pod maskę testowanego przez nas egzemplarza trafił dwulitrowy diesel BlueHDi o mocy 160 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie oszukujmy się, dla tak dużego, ważącego blisko 1,6 tys. kg, auta mocy powinno być więcej. SW od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,4 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
Jednostka współpracuje z ośmiobiegowym automatem EAT8, natomiast moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś. Jazdy testowe zakończyliśmy z dokładnie takim samym wynikiem średniego spalania, jak w przypadku 508 liftback. W obu przypadkach wyniosło 8,8 litra paliwa na 100 km, z tym że sedan dysponował nieco większą mocą (180 KM). To niezły rezultat.
Artykuł - standardowo - kończymy ceną. Cennik Peugeota 508 SW startuje od kwoty 129 400 zł. A to oznacza, że bazowo jest droższy od liftbacka o 5 tys. zł. Demonstracyjny egzemplarz został wyceniony na 183 700 zł.
Patrząc na cenniki konkurencji, startowa cena 508 SW jest wysoka, niestety. Przykładowo ceny Passata rozpoczynają się od 105 tys. zł, Mazdy 6 od 104 tys. zł, a Skody Superb od 96 tys. zł. Widać, że Francuzom w każdym aspekcie bardzo zależy na dorównaniu klasie premium. Czy to dobry sposób? Oceńcie sami.
Samochód do jazd testowych użyczyła firma Intervapo Sopot.
Miejsca
Opinie (66) 5 zablokowanych
-
2019-12-07 01:16
nie kupoj autka na F
- 1 2
-
2019-12-08 09:49
Choć Peugeot to dość przyzwoita marka,
ale poziomu premium nigdy nie osiągnie. Wiem coś o tym. A poziomem cen już sięga. Za taką kasę mamy Toyotę Camry hybrydę. Choćby. A wspomniana wersja testowa sięga ceną VW Arteona. Nie wróżę sukcesów rynkowych.
- 2 0
-
2019-12-08 21:31
roczny będzie za pół ceny
tak to już jest z francuzami
- 2 0
-
2019-12-10 21:59
(1)
Jak dla mnie dużo lepiej wypada hybrydowy camry. 218 KM i silnik 2,5l a spalanie 5,5l na setkę. Właśnie taki zestaw mi pasuje
- 1 0
-
2019-12-23 15:28
To spalanie 5,5 l to chyba tylko ekonomiczna jazda miejska, ale nie autostradą
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.