- 1 Śnieg sparaliżował drogi w Trójmieście (120 opinii)
- 2 Mandat za rozmowę na parkingu (230 opinii)
- 3 Ceny diesla w dół. Olej napędowy i benzyna kosztują niemal tyle samo (41 opinii)
- 4 Czy strażacy potrafią gasić "elektryki"? (184 opinie)
- 5 Kup sobie klasyka (47 opinii)
- 6 Miejsca parkingowe widmo w Sopocie (66 opinii)
Pieszy, który przechodzi przez przejście dla pieszych lub dopiero na nie wchodzi - ma pierwszeństwo przed pojazdami. To pokłosie znowelizowanych przepisów. Czy pierwszeństwo pieszych tyczy się również tramwajów?
Dlaczego tramwaje mają pierwszeństwo przed pieszymi? Odpowiedź jest prosta: tramwaj to nie samochód, jego droga hamowania jest zdecydowanie dłuższa. Motorniczy, który zahamowałby awaryjnie, naraziłby dziesiątki pasażerów na urazy (np. uderzenie głową o stalową poręcz czy upadek na podłogę). Skutki gwałtownego i niesygnalizowanego hamowania tramwaju mogłyby być tragiczne.

Problem nieświadomości wielu pieszych zasygnalizował jeden z naszych czytelników, który w wiadomości do naszej redakcji napisał:
Ostatnio na przejściu dla pieszych na ul. Mickiewicza
W oddzielnym artykule opiszemy aktualny taryfikator mandatów dla pieszych.

Opinie wybrane
-
2023-02-02 07:07
Piesi to akurat ogarniają. gorzej z kierowcami (7)
nie ma dnia żeby jakiś tramwaju nie staranował. tradycyjnie wszystkich chcą pouczać tylko nie tych co 90% wypadków powodują
- 50 36
-
2023-02-02 08:12
(2)
Naprawde? Codziennie ktos taranuje tramwaj?
- 16 8
-
2023-02-02 08:25
(1)
Tak, codziennie. Przeglądaj raport to pewnie dzisiaj ktoś wjedzie w tramwaj.
- 12 11
-
2023-02-02 08:47
To już wiemy że będziesz to ty. Zrobisz wszystko żeby spełnić swoją obietnicę.
- 9 6
-
2023-02-02 12:31
I to stawanie na torach albo bardzo blisko torowiska (1)
- 3 1
-
2023-02-03 22:37
To są wybitni piesi jak autor posta ;)
- 0 0
-
2023-02-03 22:36
Buhahahah - piesi i ogarniają...?
- 1 1
-
2023-02-04 20:20
No właśnie ci kierowcy tramwajów tego nie ogarniają !
nie chcą zrozumieć że to pieszy ma pierwszeństwo
- 0 0
-
2023-02-02 14:08
autobus pełny ludzi też musi hamować (1)
Ten argument o hamowaniu jednak jest głupi bo po pierwsze - autobusy też są pełne ludzi a jednak przepisy je obowiązują. Po drugie - tramwaj musi dostosować się do sygnalizacji - czyli mając czerwone może normalnie zahamować?
Opisana sytuacja jest dość ciekawa i pokazuje absurdy przepisów. Jeśli piesi nie mają azylu to czy takie przejście w ogóle powinno powstać? ze względu na tramwaje jest ono niebezpieczne- 30 8
-
2023-02-03 12:43
a podjal sie wogolw ktos rozstrzygniecia po co wprowadzono przepis pierwszenstwa pieszego przed pojazdami?
malo kto rozumie obecna sytuacje geopolityczna na swiecie. Człowiek jak mu sie wprost nie powie OCB to gotowy wietrzyc spiski przeciwko ludziom, jednakze po czesci niektore kwestie sa prawdziwe. Wszyscy wiemy , że od wielu lat zbiera sie gremium zarówno Swiatowego Forum Ekonomicznego jak i słynne spotkania Bilderbergów, ale takze pomniejsz emniej
malo kto rozumie obecna sytuacje geopolityczna na swiecie. Człowiek jak mu sie wprost nie powie OCB to gotowy wietrzyc spiski przeciwko ludziom, jednakze po czesci niektore kwestie sa prawdziwe. Wszyscy wiemy , że od wielu lat zbiera sie gremium zarówno Swiatowego Forum Ekonomicznego jak i słynne spotkania Bilderbergów, ale takze pomniejsz emniej owiane tajemnica spotkania duzych grup głow panstw. Na tych spotkaniach sa omawiane polityki pieniezne, geopolityka swiatowa, problemy mniej rozwinietych panstw a przede wszystkim wspolny ujednolicony sposob uporzadkowania wszystkich problemow swiata (własciwie sa to zalecenia, jedne mniej absurdalne (jak przepis pierwszenstwa pieszego przed pojazdami), inne bardziej absurdalne (jak swtierdzenie, ze marchewka to owoc a nie warzywo). Cywilizacja idzie do przodu a przyszlym problemem jest energetyka i tzw ekologia. Pojawiaja sie pojazdy tzw. ekologiczne (sprawa jest mocno dyskusyjna , bo pojazd elektryczny w wytworzeniu jego podzespołow generuje wieksze zanieczyszczenie niz diesel w czasie jego 10-letniej eksploatacji, ale pominmy ta kwestię minuta ciszy z pozbłazliwym usmiechem, by nie urazic ekooszołomów, których tu nie brakuje). Otoz przepis został wprowadzony juz wielu innych panstwach, nie tylko w Polsce, na podstawie zalecenia powyzszych gremiów , specjalnie po to by wyeliminowac liczbe wypadków na drogach, gdy nadjedzie taka elektryczna bardzo cicha drezyna i przejedzie niesłyszacą ją ofermę na pasach. Stad kazdy pojazd , niezaleznie od tego czy ją słychac z kilometra czy jej nei słychac wogole (bo elektryczna) ma obowiazek zatrzymac sie przed pieszym (to uklon dla pieszych). Tych cichych elektrykow bedzie przyrastac, czy sie to komu podoba czy nie, bo trend ogolnoswiatowy ma zamiar wyeliminowac spalinowe pojazdy, a ekooszołomy bardzo aktywnie tu działają. I to cala prawda, po co to wprowadzono. Po prostu realizujemy po cichu polityke globalna i to juz nie jest zaden spisek. To sie dzieje.
- 3 1
-
2023-02-02 09:22
(3)
Starsza Pani ze zdjęcia na górze artykułu to doskonały przykład - to skrzyżowanie Witosa/Sikorskiego na Chełmie i są tam światła dla pieszych na przejściu przez torowisko. Skoro tramwaj wjechał na skrzyżowanie, to piesi i rowerzyści mają w tym momencie czerwone światło, ale Pani najwyraźniej to nie dotyczy.
- 63 3
-
2023-02-02 10:14
Tramwaj ma też włączone światła awaryjne.
Ciężko więc stwierdzić, czy jedzie, czy też właśnie rozkraczył się na środku skrzyżowania.
- 8 1
-
2023-02-02 11:14
Piesi powinni mieć pierwszeństwo przed samolotami na pasie startowym oraz przed pociągami (1)
i progi zwalniające koniecznie też!
- 8 2
-
2023-02-02 11:47
Sporo kierowców jest święcie przekonana że ma pierwszeństwo przed absolutnie wszystkim, o ile wystarczająco szybko jedzie...
- 5 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.