- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Pieszy, który przechodzi przez przejście dla pieszych lub dopiero na nie wchodzi - ma pierwszeństwo przed pojazdami. To pokłosie znowelizowanych przepisów. Czy pierwszeństwo pieszych tyczy się również tramwajów?
Dlaczego tramwaje mają pierwszeństwo przed pieszymi? Odpowiedź jest prosta: tramwaj to nie samochód, jego droga hamowania jest zdecydowanie dłuższa. Motorniczy, który zahamowałby awaryjnie, naraziłby dziesiątki pasażerów na urazy (np. uderzenie głową o stalową poręcz czy upadek na podłogę). Skutki gwałtownego i niesygnalizowanego hamowania tramwaju mogłyby być tragiczne.
Bądź czujny przed przejściem. Pierwszeństwo nie gwarantuje bezpieczeństwa
Problem nieświadomości wielu pieszych zasygnalizował jeden z naszych czytelników, który w wiadomości do naszej redakcji napisał:
Ostatnio na przejściu dla pieszych na ul. Mickiewicza, obok ul. Zbyszka z Bogdańca do gdańskiego centrum kontaktu, miałem następującą sytuację: kierowca auta zatrzymał się i pokazał gestem ręki, abym przeszedł. Zauważyłem za nim nadjeżdżający tramwaj, znając przepisy, spokojnie czekałem, aż tramwaj przejedzie. Kierowca strasznie się zdenerwował tym faktem i zaczął energicznie gestykulować, chcąc zachęcić mnie do przejścia. Gdy tramwaj nadjechał, kierowca żwawo wystartował, chyba wystraszony sytuacją - napisał czytelnik.
W oddzielnym artykule opiszemy aktualny taryfikator mandatów dla pieszych.
Przejście dwuetapowe a pierwszeństwo pieszych
Opinie (97) 3 zablokowane
-
2023-02-02 08:27
Samochód to nie rower i też ma dłuższą drogę hamowania, a jakoś samochód musi wyhamować przez pieszym a rower zazwyczaj nie (22)
Skończmy wreszcie z tym roweroterroryzmem! Oni mają za dużo przywilejów które są wbrew logice i wbrew fizyce. Mają silne lobby, mają swoich prawników, raktywistów, oficerów i pełnomocników ds. pieszych i przez to cała reszta cierpi.
- 58 44
-
2023-02-02 20:17
artykuł o tramwajach a antyrowerowy frustrat musi swoje żale i tu napisać. Odpuść, trochę wzajemnej życzliwości a wszystkim będzie łatwiej
- 0 0
-
2023-02-02 11:21
(9)
Więcej rowerzystów, to mniej samochodów na drogach. Więc nie "cała reszta cierpi", tylko masz dzięki temu mniejsze korki.
- 7 5
-
2023-02-02 11:40
Owszem, cierpi, bo zajmujecie drogi i chodniki, przez co samochody się za wami wloką a piesi nie czują się bezpiecznie (7)
gdy mijacie ich na CPR czy chodniku z prędkością 30km/h i w przeliczeniu na jednego rowerzystę zajmujecie najwięcej powierzchni.
- 3 5
-
2023-02-02 11:53
Żaden rowerzysta nie chce CPR. (5)
To wynalazek raktywistów samochodowych którzy nie mogli wytrzymać bez wyścigu od świateł do świateł.
- 3 3
-
2023-02-02 12:07
No to jadąc 30km/h blokujecie samochody które przez was nie mogą osiągnąć przepisowych 50km/h (4)
oczywiście 30km/h to i tak dużo jak na was, bo zazwyczaj wleczecie się niecałe 20km/h.
To tak jakbyście musieli się wlec za pieszym i nie moglibyście jechać te 20km/h które moglibyście osiągnąć gdyby go nie było, a przed pieszym pusta droga. Fajnie, co nie? W ogóle was to nie wkurza i w ogóle nie ma na raporcie filmików gdzie dzwonicie na pieszych blokujących wam drogę.
Na szczęście jadąc ulicą musicie przepuścić pieszych bo tam są znaki pionowe i pełnoprawne przejścia dla pieszych.- 3 1
-
2023-02-02 13:00
(3)
no patrz, tu też była na chodniku "wolna droga" i kierowca jakoś się nie krępował : https://tv.trojmiasto.pl/Cwaniak-omija-korek-jadac-chodnikiem-02-02-2023-video-79408.html
Jeśli nie lubisz jeździć w korkach, ani rowerem, to może przesiądz się do tramwaju lub SKM? Książkę można poczytać. Naprawdę polecam - świetny sposób komunikacji w miastach.- 2 1
-
2023-02-02 13:33
i jechał jakieś 20km/h, czyli miał krótszą drogę hamowania niż rowerzyści, czyli stanowił mniejsze niebezpieczeństwo (2)
Chętnie bym się przesiadł na metro z prawdziwego zdarzenia, jeżdżące co 2-3 minuty, ale komunikacja miejska w Gdańsku to tylko prowizorka (chociaż oczekuje od mieszkańców rezygnacji z samochodów jakby była zaawansowaną metropolią) i nie widzi mi się czekać na przystanku dłużej niż bym stał w korku, zatrzymywać się co 300 metrów niezależnie od pory dnia i jeszcze kasować kilka razy dziennie swój bilet miesięczny w systemie, którego nikt nie chce.
- 0 2
-
2023-02-02 16:19
Nikt też nie chce Twojego samochodu w mieście
A jednak nie patrzysz na dobro ogółu, tylko się nim pchasz na siłę tworząc korki.
- 1 0
-
2023-02-02 13:58
nie wiem czy to zła wola, czy niewiedza. Jak nie będziesz chciał się odznaczać w Fali, to nie będziesz musiał (kilkanaście złotych więcej za miesięczny bez odbijania). Ja akurat bardzo na Falę liczę, mimo że mam darmowe przejazdy w ZTM za krwiodawstwo, prawo jazdy + samochód pod domem i 3 własne rowery.
- 0 3
-
2023-02-02 11:59
to postuluj o lepszą infrastrukturę dla rowerów. Już teraz są spore fragmenty miasta, gdzie ruch jest rozdzielony i wszyscy jadą komfortowo (Zwycięstwa, Hallera, Chłopska itd.).
Co do bezpieczeństwa pieszych pełna zgoda, życzyłbym sobie wystawiania za jazdę rowerem po chodniku mandatów. Tak samo jak za bezczelne parkowanie samochodów i nieużywanie kierunkowskazów na skrzyżowaniach.- 3 2
-
2023-02-02 14:10
im więcej ścieżek rowerowych powstałych przez rozebranie linii kolejowych tym więcej aut w miastach
- 0 0
-
2023-02-02 11:10
Przy tej samej prędkości początkowej rower ma dłuższą drogę hamowania niż samochód! (2)
Rozpędź się do 30 samochodem i rowerem i sprawdź jak nie wierzysz
- 6 3
-
2023-02-02 11:45
Czyli są bardziej niebezpieczne niż samochody i powinny być zakazane w mieście a w szczególności między pieszymi, jak na Długiej (1)
Poza tym to nie zwalnia ciebie z obowiązku zachowania uwagi i przepuszczenia pieszego! Ciężarówka jadąca 50km/h ma dłuższą drogę hamowania a też musi się zatrzymać i przepuścić pieszego.
- 3 2
-
2023-02-02 16:18
100% racji
Wszystkie rowery powinny jeździć na jezdni, gdzie ich miejsce.
- 2 1
-
2023-02-02 09:41
Cały Zachód daje radę od lat, dasz radę i ty. (1)
Wystarczy jeździć zgodnie z przepisami a nie urządzać sobie rajdy po mieście.
- 8 5
-
2023-02-02 12:26
Jeśli te przepisy ustala lobby rowerowe (jak w Gdańsku) to nie zamierzam.
- 5 3
-
2023-02-02 11:55
Chyba nigdy rowerem nie jechałeś, może trzykołowym takim.
- 1 0
-
2023-02-02 09:39
(3)
Nadal, to samochody zawalają miasta.
- 12 10
-
2023-02-02 11:36
Infrastruktura rowerowa zawala miasta (2)
Rowerzystów jest 50-100 razy mniej niż kierowców, czyli powinni mieć DDR albo pas rowerowy dopiero przy 50-pasmowej drodze, a tymczasem patrząc gdzie mogą jeździć to mają tyle samo pasów co samochody. Do tego cała masa przywilejów jak darmowe parkowanie czy jazda jednokierunkowymi pod prąd. Mogą jeździć i po Długim Targu i po Trakcie Św. Wojciecha a i tak wciąż im mało. Do tego darmowy transport SKM i komunikacją miejską. Już rzy gam tymi przywilejami dla rowerowczyków. Może jeszcze złoty pomnik wam postawić, ach wy wielcy wybawcy miast?
- 6 11
-
2023-02-02 11:47
To takie powolne gotowanie żaby (1)
Poczytaj co Klaus Schwab i inni planują nam zgotować w najbliższej przyszłości
- 3 4
-
2023-02-02 11:52
Co chcą niby zmienić?
Możesz w tej chwili pójść do salonu i kupić samochód za gotówkę? Nie? To czym próbujesz straszyć? :D
- 2 2
-
2023-02-02 11:42
Tramwaj w tym miescie uznawany jest jak swieta krowa wiec niema co porównywac
- 1 1
-
2023-02-02 10:57
To raczej wynika z logiki i praw fizyki (2)
a konkretnie z masy tramwaju, która jest większa 3 razy od masy TIRa, dodatkowo stalowe koła na szynach, nawet ze specjalnymi hamulcami, nie sa w stanie zatrzymać pojazdu tak szybko jak to ma miejsce w przypadku samochodu.
Nie wiem czy warto przypominać, że podobny problem jest z pociągami, bo jak widać nadal, po tylu śmiertelnych przypadkach nagłaśnianych w mediach, zawsze znajdzie się jakiś cymbał, który wjeżdża miedzy opuszczone rogatki.- 9 0
-
2023-02-02 11:46
Dlatego ten czołg na torach powinien byc zlikwidowany w mieście i zastąpiony autobusami bo jest wyjatkowo niebezpieczny (1)
i kosztopnwy przynoaszacy same strartty i jeszce ta koszmarnie wygladajaca trakcja
- 0 6
-
2023-02-02 16:20
Mam lepszy pomysł
Wywalmy niebezpieczne szroty parkujące na Bohaterów Getta i zbudujmy w końcu bezpieczny, ekologiczny i tani tramwaj.
- 0 0
-
2023-02-02 15:28
Droga redakcjo,
Czekam z utęsknieniem na artykuł o tym, czy pieszy ma pierwszeństwo przed startującym lub lądującym samolotem, gdy przechodzi przez pas startowy.
- 5 1
-
2023-02-02 08:26
Ale tramwaj stojący (7)
Tramwaj na przystanku już nie musi hamować ....a za huuuu nie puści pieszych przez przejście stojących mu tuz przed nosem maszyny.Tak samo z dojedzaniem do przystanku bądź z czekaniem na węźle przesiadkowym. Motorniczy co niektórzy są strasznymi bucami
- 4 25
-
2023-02-02 11:00
nie rozumiem, skoro stoi to jak cie NIE przepuszcza? telepatycznie (1)
przeredaguj twój wpis, bo jest dosyć bezsensowny
- 3 0
-
2023-02-02 14:54
Nie rozumiesz trudno .
A motorniczy to ludzie bez mózgu pozdrawiam.
- 0 3
-
2023-02-02 08:37
(3)
Tramwaj któremu nadało się bieg nie rusza natychmiast, czasem jest to kilka sekund zanim sie potoczy. Widzisz tramwaj, nie właź przed niego! On już może być w trakcie rozruchu!!!
- 10 1
-
2023-02-02 14:52
to nie ruszaj bucu
Wiem że jesteś motorniczym więc skro widzisz e ludzie chcą przejść przepuść ich ty ograniczony gnomie.
- 0 2
-
2023-02-02 09:22
(1)
i takiego tramwaju nie da się zatrzymać? W momencie nadania biegu odcinane są hamulce czy co?
- 1 6
-
2023-02-02 10:11
Da się ale jest to gwałtowne szarpnięcie ;) prawie jak przy awaryjnym;]
- 9 0
-
2023-02-02 12:28
Przepuszczalby
motorniczy,narzekalbys ze spoznia sie.
- 2 0
-
2023-02-02 14:28
Samochód też nie stanie w miejscu, zwłaszcza w trudnych warunkach
jak pieszy wtargnie, albo rowerzysta jedzie wzdłuż ulicy i potem wpada na przejście w pełnym pędzie.Osobiście nowelizację przepisów dającą pierszeństwo pieszym uważam za szkodliwe, bo nie dosyć , ze generuje korki przez spacerowiczów szczególnie w szczycie , to wielu uważa się za zwolnionych z myślenia, a na dokładkę potracili instynkt samozachowawczy. O takich rzeczach jak lekceważenie swojego i innych bezpieczeństwa przez pieszych i rowerzystów jak niezmienne korzystanie ze smartfonów na przejściach, nie upewnienie się przed wejściem czy coś nie nadjeżdża,kaptur na oczy, słuchawki na uszach nawet nie wspominam. Idą i jadą jak święte krowy wpatrzone w ekran, a reagują dopiero na trąbę tocząc wookoło nieprzytomnym wzrokiem. Jak wszyscy mają uważać, to wszyscy, a nie tak, że zawsze robi się z kierowcy zbrodniarza. Z drugiej strony to co się ograniczać! . Pociągi i tramwaje też niech się zatrzymuje. Zawsze jakiś głupek to klepnie
- 6 1
-
2023-02-02 14:21
Przejście na Bulońskiej,
na Morenie,
- 0 0
-
2023-02-02 13:32
"Motorniczy, który zahamowałby awaryjnie, naraziłby dziesiątki pasażerów na urazy
(np. uderzenie głową o stalową poręcz czy upadek na podłogę). Skutki gwałtownego i niesygnalizowanego hamowania tramwaju mogłyby być tragiczne."
Kierowca autobusu ma dokładnie taką samą sytuację.- 6 0
-
2023-02-02 13:05
Zlikwidować ten durnowaty przepis!
Po wprowadzeniu pierwszeństwa dla pieszych, statystyki pokazują wyraźnie że jest gożej niż było!!!
- 7 1
-
2023-02-02 12:29
A autobus?
Odpowiedź jest prosta: autobus to nie samochód, jego droga hamowania jest zdecydowanie dłuższa. Kierowca, który zahamowałby awaryjnie, naraziłby dziesiątki pasażerów na urazy (np. uderzenie głową o stalową poręcz czy upadek na podłogę). Skutki gwałtownego i niesygnalizowanego hamowania autobusu mogłyby być tragiczne.
A jednak pieszy ma pierwszeństwo przed autobusem. To jak to jest?- 2 0
-
2023-02-02 12:28
Pierwszeństwo ma ten
kto przy bezpośrednim kontakcie wychodzi bez szwanku. Cmentarze są pełne tych, którzy mieli pierwszeństwo wg przepisów.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.