• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na korki na Armii Krajowej. Drogowcy są za, policja ma wątpliwości

Maciej Korolczuk
28 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Popołudniowy korek na Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z Havla i Łostowicką to dla wielu codzienny rytuał. Niewykluczone, że już niedługo to się zmieni. Popołudniowy korek na Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z Havla i Łostowicką to dla wielu codzienny rytuał. Niewykluczone, że już niedługo to się zmieni.

Tzw. sztuczne pasy ruchu mają rozładować popołudniowe korki na Armii KrajowejMapka przed skrzyżowaniem z Łostowicką i al. Havla. Pomysł gdańskich drogowców jest niemal bezkosztowy i stanowi dobrą alternatywę dla drogiej budowy estakady na istniejących już nasypach. Wątpliwości mają tylko opiniujący go policjanci.



Czy nowe oznakowanie rozładuje korki na Armii Krajowej?

Po dwóch latach znów wrócił temat uciążliwych korków, jakie każdego popołudnia tworzą się na Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z Łostowicką i al. Havla.

Długa kolejka kierowców zamierzających skręcić w lewo w al. Havla wylewa się poza lewoskręt, blokując w ten sposób pas do jazdy na wprost.

Przez to spada przepustowość skrzyżowania, a sznur aut jadących w kierunku obwodnicy sięga często wyjazdu z Chełmu.

Na początku 2020 r. opisaliśmy pomysły naszych czytelników dopytujących o możliwość budowy w tym miejscu planowanych w latach 90. estakad, pod które w czasie budowy Trasy W-Z powstały nasypy z fundamentami pod przyczółki wiaduktów.

Koncepcja zakłada ominięcie korka na lewoskręcie dwoma pozostałymi pasami - obecnym prawoskrętem i pasem prawym. Koncepcja zakłada ominięcie korka na lewoskręcie dwoma pozostałymi pasami - obecnym prawoskrętem i pasem prawym.
Te ostatnie nigdy nie powstały, bo najpierw na przeszkodzie stanęła znikoma wówczas gęstość zaludnienia na południu Gdańska, a w późniejszych latach - brak środków. Wraz z nowymi osiedlami na południu rosły też korki na trasie W-Z. Drogowcy reagowali jak mogli, m.in. wydłużając w maksymalnym stopniu istniejący lewoskręt tak, by nie naruszał wkopanych w nasyp fundamentów.

A korki jak rosły, tak rosną nadal. Rozwiązań jest kilka.

  1. Pierwsze to kosztowna budowa estakad. Na to nie ma ani woli wśród osób decyzyjnych w mieście, ani środków w budżecie miasta.
  2. Drugie to fizyczna ingerencja w nasypy, ich częściowa lub całkowita likwidacja i budowa w ich miejscu dłuższego lewoskrętu. Urzędnicy mówią jednak wprost - pomysł jest równie kosztowny, co krótkowzroczny, bo rozbiórka gotowej niemal infrastruktury uniemożliwi w przyszłości ewentualną budowę estakady.
  3. I w końcu trzecie rozwiązanie - zmiana oznakowania poziomego i utworzenie przed skrzyżowaniem tzw. sztucznych pasów ruchu (analogiczne rozwiązanie wskazywał w 2020 r. jeden z naszych czytelników)

Na czym miałoby ono polegać?

Lewoskrętu nie da się już bardziej wydłużyć, bo oznaczałoby to ingerencję w istniejący nasyp przygotowany pod ewentualną budowę estakady nad samym skrzyżowaniem. Póki co nie ma na to szans. Lewoskrętu nie da się już bardziej wydłużyć, bo oznaczałoby to ingerencję w istniejący nasyp przygotowany pod ewentualną budowę estakady nad samym skrzyżowaniem. Póki co nie ma na to szans.
- Podobny pomysł zastosowaliśmy na skrzyżowaniu Kołobrzeskiej z al. Grunwaldzką i tam sprawdza się znakomicie - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Koncepcja zakłada takie poprowadzenie ruchu, by kierowcy mogli ominąć wylewający się korek na lewoskręcie prawym i środkowym pasem. Przy czym jadąc w kierunku obwodnicy, chwilowo musieliby zjechać na prawoskręt. Tuż przed skrzyżowaniem, w miejscu, gdzie nie stałyby już auta na lewoskręcie, kierowca jadący środkowym pasem wracałby na lewy, a ten z prawego - na środkowy. Pozostali kierowcy jadący w kierunku Łostowickiej kontynuowaliby jazdę prawoskrętem.
Jak przekonują drogowcy, to pomysł małoinwazyjny i w zasadzie bezkosztowy. W znaczącym stopniu miałby także wpłynąć na redukcję popołudniowych korków na trasie W-Z.

Ale jest jedno "ale".

Być może zmiana oznakowania poziomego będzie oznaczała również niewielkie ograniczenie prędkości przed samym skrzyżowaniem. Być może zmiana oznakowania poziomego będzie oznaczała również niewielkie ograniczenie prędkości przed samym skrzyżowaniem.
- Sceptyczna jest opiniująca ten pomysł policja, wskazująca, że takie przeploty pasów na trasie, gdzie można jechać nieco szybciej niż np. na wskazanym odcinku Kołobrzeskiej, mogłyby powodować zagubienie kierowców i niebezpieczne sytuacje na drodze - dodaje Kotłowski. - Spróbujemy przekonać funkcjonariuszy do naszego pomysłu, bo trudno mówić o większych prędkościach w sytuacji, gdy na trasie jest korek. A jeśli go nie będzie, to oznakowanie jest czytelne. Nawet gdy ktoś będzie jechał tam pierwszy raz, to patrząc na znaki, na pewno sobie poradzi.
Jednym z argumentów, który może przekonać policjantów, może być np. wprowadzone ograniczenie prędkości na odcinku ok. 200 m przed skrzyżowaniem tak, by kierowcy mogli wolniej, ale płynniej pokonać skrzyżowanie.

Ostateczną decyzję o zmianie oznakowania poziomego ma podjąć Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu.
16:49 18 LIPCA 22

Korek na Armii Krajowej (7 opinii)

Armii krajowej, potrzebny wiadukt nad skrzyżowaniem, a żałosne urzędniki myślą żeby farbką usprawnić ruch
Armii krajowej, potrzebny wiadukt nad skrzyżowaniem, a żałosne urzędniki myślą żeby farbką usprawnić ruch

Opinie (455) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Głównym problemem nie sa drogi tylko ilość samochodów. (53)

    Zmianę na drogach widać w momencie początku wakacji gdy szkoły są zamknięte ale to trwa tylko chwile ponieważ potem pojawia się ludność napływowa (turyści). Dużym problemem jest brak szybkiej komunikacji szynowej. PKM powinna zostać przyspieszona maksymalnie jak można i traktowana jako inwestycja priorytetowa. Nowe inwestycje są stawiane na południu w ogromnych ilościach, jednak tak jak wyrastają nowe budynki tak drogi i komunikacja niestety nie.

    • 192 78

    • majster (10)

      Skoro w tak newralgiczny miejscu miasta po 30 l. upadł plan budowy wiaduktu (dziw nad dziwy), to rozebrać ten nasyp i dołożyć, ze dwa past, ot cała filozofia. Dodam skromnie, że brak w tym miejscu wiaduktu to ewenement na salę kraj, jak nie europy.

      • 35 13

      • (2)

        podam ci nr konta, wpłać jak najszybciej to od jutra budujemy

        • 6 8

        • "piniendzy nie ma i ni będzie" (1)

          PO=nic dla ludzi, wszystko dla siebie

          • 11 9

          • no widzisz, a teraz na socjal się znalazło i oddałeś 3x tyle w inflacji i "obniżkach" podatków

            good deal

            • 9 3

      • ten wiadukt to głupota (4)

        Przesunie korek na węzeł Grodecka.

        Rozwiązaniem korków jest stworzenie alternatywy dla samochodu. Nie rozbudowa dróg.

        Proponuję wpisać w google'u "LA traffic" - 14 pasów w jedną stronę i wszystko stoi. Ale jakby dodać jeszcze 1 pas to się na pewno uda. Tak, tym razem na pewno.

        • 10 16

        • proponuje wpisz sobie "psychiatra w Gdańsku" i niezwłocznie udaj się do jednego z nich... (1)

          teraz jest lepiej jak setki tysięcy samochodów jadąc do "błogosławionej" obwodnicy i truje miasto stojąc bo ostatnie skrzyżowanie nawala!!!!!!!!!! Bangladesz!!!!!!!!!!!!!

          • 10 7

          • Dalej będą stały i truły, tylko bliżej domów.

            Co to za interes?

            • 7 6

        • nie do końca bo korek powodują skręcający w lewo na Morenę.
          Alternatywą powinna być PKMka, ale perspektywa to 30 lat

          • 1 6

        • Twój post to głupota

          Przecież artykuł jest o korku w drugą stronę

          • 1 0

      • Nikt normalny w terenach zabudowanych nie buduje żadnych wiaduktów (1)

        • 3 15

        • Oczywiście

          Linie kolejowe tylko w poziomie terenu, nie inaczej!

          • 2 2

    • Farmazonada (9)

      Brawo magistrat!!!!Trzeba wybudować wiadukty nad Łostowicką a przynajmniej jeden w stronę obwodnicy jak to jest w planach od 40-tu lat i po sprawie,a nie bić pianę i pie.....ć farmazony.

      • 33 8

      • Popieram

        • 8 5

      • Widziałeś długość korka na AK przed skrzyżowaniem z Łostowicką od strony Kartuz? (7)

        Wyobraź sobie teraz, że cały ten sznureczek przesuwa się szybko i sprawnie do Śródmieścia, gdzie zsumuje się z korkiem który już tam się tworzy.

        • 8 14

        • Stoję codziennie popołudniu w tym korku od strony Kartuz (1)

          On nie zaleje Śródmieścia, Zauważ że może 30% stojących tam samochodów jedzie w tym kierunku. Reszta jedzie w Havla lub Łostowicką, albo tam jak w moim przypadku na Chełm. Żeby udrożnić te skrzyżowanie wystarxzyloby wydłużenie prawo i lewoskrętu. Szczególnie że miejsca jest mnóstwo. Najczęściej samochody się z nich wylewają i blokują jazdę prosto.

          • 17 3

          • Wydłużenie prawo i lewoskrętu było w tym roku w BO.

            Jak widać, ludziom na tym nie zależy.

            • 2 2

        • Tam też zrobić wiadukt

          I go puścić na

          • 2 2

        • Pomyśl logicznie... (1)

          Jeśli te auta, które teraz stoją przynajmniej kilka (kilkanaście) minut w korku minęłyby wcześniej to skrzyżowanie, bo nie stałyby w korku, zakładając, że ruch byłby płynniejszy, to Ty też byś nie stał przez nie w korku (przez te auta), bo tych aut tam by po prostu nie było.

          • 8 4

          • Minęłyby skrzyżowanie, odpaliły silniki antygrawitacyjne i odleciały?

            Nie, będą stać na następnym skrzyżowaniu i tak samo za nimi utkniesz w korku.

            • 4 8

        • Widziałem

          Ten sznureczek rozlewa się tam w trzy strony, tylko część zjeżdża w dół do Śródmieścia

          • 3 0

        • Co za egoistyczne podejscid

          O tych co skręcają wczesniej nie myśli. On stoi aż do Śródmieścia to niech stoją wszyscy...

          • 0 0

    • Zgadzam się (1)

      Rozbudowa dróg, tylko po to by przez dwa miesiące w roku pomieściły turystów (a i tak się zakorkują, bo praktyka amerykańska pokazuje, że znajdzie się korek na każdą ilość pasów), a resztę stały niemal puste jest mało efektywna, zabiera teren i odgradza części miasta od siebie. Rozbudowa PKM tu raczej mało pomoże, bo ruch jest napływowy. Trzeba by było tutaj myśleć o kompleksowym transporcie krajowym, by ludziom się opłacało zostawić auto w Warszawie, czy Krakowie i wsiąść w pociąg (w Japonii, mieszkańcy Tokio jadą do Kyoto pociągiem, nie autobusem, nie samochodem). Trzeba by było zbudować trasę dla naprawdę szybkich kolei. Składy musiałyby być większe i tańsze. A także szybciej pokonywać trasę niż samochód. Da się to zrobić, ale to musiałoby wszystko być zdecydowane na szczeblu krajowym, a jak wiemy, jedynie słuszna partyja to banda partaczy, nieuków, złodziei i do tego Trójmiasta nie trawi, bo nie ma swoich na fotelach prezydenckich. Prędzej zrobią szybką kolej do Słupska.

      • 10 13

      • Jakie dwa miesiące? Jakich turystów?

        Mówimy o miejscu, które przez cały rok obsługuje ruch lokalny.

        • 5 0

    • Władze miasta nie chca inwetsowac w komunikacje miejską oni chca marnowac pieniadze ! (1)

      • 10 2

      • p...lisz, szkoda słów

        • 3 6

    • Odwracasz kota ogonem. Skoro jest dużo aut to brak dróg jest problemem. (6)

      • 10 8

      • To czyj blok burzymy żeby wybudować więcej dróg? (5)

        • 6 9

        • Niczyj. Miejsca ma AK jest dosyć. (2)

          • 11 3

          • włąsnie o to chodzi aby wygaszac ten ruch samochodowy, wiecej parkingów przy PKM dla ludzi z zad*pia i niech jadą komunikacją. I podnieśc ceny za parkowanie w miescie, całym miescie. Tylko zrobić bezpłatne parkowanie dla mieszkanców w obrebie 1 km od zamieszkania, po 2 zezwolenia na rodzinę i reszta płatna. Od razu zmnieszy sie ilosc samochodów i w miescie i w użyciu. Tak ludzie z zad*pia maja daleko i nie maja opcji, ale mogą mieć dojazdu do SKM na parking i potem jak normalni ludzie pociagiem lub rowerem a nie w blachsmrodach. Nie muszą dojeżdzać pod wejscie do pracy.

            • 2 10

          • A co za AK?

            Gdzie te samochody maja zaparkować? Co z hałasem? Co ze spalinami?

            • 2 1

        • Przy AK masa bloków (1)

          Madki z bombelkami na rękach płaczo, że wysiedlenia będą.

          • 0 2

          • ale te samochody mają dokądś dojechać. Czy tam się magicznie poszerzą ulice i przybędzie miejsc parkingowych?

            • 0 0

    • (3)

      Powinni podnieść jeszcze ceny paliwa, tak o 1 zł co miesiąc, do momentu, aż liczba aut wyraźnie zmaleje.

      • 5 7

      • nie, bo ceny poleca jeszcze bardziej w górę, a i tak dzieki PISowei mamy mega drożyznę i maga inflację. Inne kraje też maja ale o połowę mniejsza i nasza inflacja była przrd wojną w wysokości 10%,

        • 3 1

      • Rozsądniej byłoby zrobić płatny wjazd do miasta

        Wzór:
        5zł minus liczba osób w samochodzie. (dla zwykłych samochodów 5-osobowy, tak by pełen samochód wjeżdżał za darmo. 1 samochód z 1 kierowcą = 4 zł za wjazd).

        Dla busów należałoby wstawić inną wartość początkową. Bez opcji dopłaty do pojazdu.

        Autobusy komunikacji publicznej - za darmo.

        • 1 5

      • Podnieść ceny paliwa

        To na pewno pomoże, przedsiębiorcy są i**otami i wezmą podwyżkę na siebie.
        Na pewno ...

        • 1 0

    • (5)

      Niestety moda na zamykanie linii kolejowych rozbieranie torów i budowa ścieżek rowerowych( w miejscu torów) kwitnie w najlepsze więc ludzie nie mają innej możliwości jak tylko skorzystanie z samochodu

      • 8 4

      • ścieżki masz w głowie, wąskie ale zawsze coś ..... (3)

        kierowcy samochodów, z powodów o ktorych piszesz, MUSZA zostawiać samochody przed miastami i używac SKM, tak SKM nie jedzie co 3 min ale trzeba sie dostaowowac i tyle, albo zamiast samochdów wskoczyć na rower i używać tych dróg rowerowych. Dróg a nie ścieżek.

        • 1 6

        • (2)

          Skoro w mieście są podobno autostrady to i są ścieżki rowerowe a rowerzyści powinni z nich korzystać a nie domagać się darmowej podwózki. Drogi są po to by z nich korzystać więc kierowcy nic nie muszą.

          • 2 2

          • Poza staniem w korku

            • 0 0

          • Tymczasem rzeczywistość:

            Na światłach w poprzek AK piesi i rowerzyści stoją tyle samo co kierowcy w korku. Co za interes przemieszczać się inaczej niż samochodem, jeżeli samochód ma priorytet?

            • 0 1

      • I od lat ten sam tekst pod każdym artykułem

        i niezmiennie nie wskazałeś żadnej czynnej linii kolejowej, którą zlikwidowano na potrzeby bodowy czegokolwiek.

        • 1 1

    • Urzędnicy

      Głównym problemem są urzędnicy, układy i brak chęci znalezienia realnych rozwiązań. Najlepiej tłumaczyć to brakiem kasy. Są jeszcze dofinansowania z UE, ale na tym trzeba się znać. Co przerasta możliwości rządzących.

      • 5 1

    • problemem jest właśnie planowanie i drogi (2)

      gdyby na lata do przodu był określony plan zagospodarowania i pod to budowane były drogi to nie było by problemów. Tutaj stawiają osiedla na jakichś zad*piach gdzie nie ma wcale dojazdu i jest jedna droga od lat70. w zasadzie bez zmiany a potem zdziwienie, że korki się tworzą jak nagle przybywa 500x tyle mieszkańców ile liczyło to miejsce wcześniej.

      • 5 0

      • Dokładnie w ten sposób zabudowano cały dolny taras, od Zaspy do Żabianki.

        A jednak dało się dociągnąć infrastrukturę.

        • 3 0

      • Warszawa czy Moskwa były tak budowe i są korki. I to w centrum, które w przypadku Wawy było całkowicie od podstaw budowane

        z koszmarnie przeskalowaną infrastrukturą.

        Po prostu nie da się w ograniczonej przestrzeni 3D zmieścić nieograniczenie wielu samochodów.

        • 0 0

    • Głównym problemem jest strefowanie - praca w centrum, dom na obrzeżach.

      • 1 1

    • a czemu nie ludzie.

      depopulacja problem rozwiąże skuteczniej.

      • 1 1

    • W takim razie może limit na samochody? (1)

      Np. na kartki dla jednej rodziny? Albo tylko dla osób ważnych, tj. polityków?

      • 1 3

      • Taki plan mają władze w miastach rządzonych przez POkemony

        • 3 3

    • Nic mnie nie przekona, by przerzucić się w pełni na zbiorkom. (1)

      Zawsze będzie jakiś pijus / śmierdziel / niewychowany szczeniak / wiżdżący bachor / trajkotanie przez telefon / słuchanie muzyki bez słuchawek / głośne, przygłupie towarzystwo / itd. Jeżeli nie da się podróżować w normalnych warunkach, bo "żyję w społeczeństwie" i "zawsze ktoś taki się trafi", to eF that, wybieram samochód. Pozbędziemy się patologii - pozbędziemy się takiej ilości samochodów.

      • 3 0

      • ok, spoko.

        Tylko nie oczekuj, aby całe społeczeństwo zrzucało się na Twoją wygodę. Chyba, że pokażesz, jak zbudować całe miasto tak, aby wszyscy mogli wygodnie jeździć samochodami, parkować, a przy okazji - aby dało się tam żyć (w USA powstało kilka takich potworków)

        • 0 0

    • Problemem nie sa drogi tylko ilosc samochodow? Co ty nie powiesz? To teraz wyobraz sobie jednopasmowa droge i milion samochodow, i pieciopasmowa autostrade i 1 samochod... Drogi powinny byc dostosowane do ilosci samochodow. Chyba, ze zamierzasz regulowac liczbe samochodow bez rozbudowy infrastruktury? Jest kilka opcji...

      • 0 0

  • A może by tak jeździć po 2, 3, 4 osoby w samochodzie, a nie wozić tylko powietrze?

    • 12 14

  • rozumiem obie strony ale trzeba zrobić długi prawoskręt. (2)

    nie oszukujmy sie z tymi przyczułkami- one są do rozebrania a prawoskręt w tym miejscu to sprawa wagi państwowej

    • 5 24

    • Tak i co chwilę będą się tam wbijać "zapominalscy"

      z prawego pasa bo on nie będzie tam stał w korku :-)

      • 4 0

    • Przecież chodzi o lewoskręt, a nie prawoskręt...

      • 5 0

  • Jakie estakady? (2)

    Tam powinno być po jednym pasie w każdą stronę i tramwaj.

    • 14 26

    • i bus pas, woonerf, pas dla rowerów i wybieg dla psów

      • 11 0

    • .. i dwie ścieżki rowerowe i 5 buspasów

      co za..

      • 5 1

  • Ta estakada powinna tam stać od 10...20 lat!

    A zamiast tego kolejne pasy, malowanie i ściemnianie. Nie to nic nie pomoże bo tylko skierowanie 2 pasów ponad skrzyżowanie pozwoli zmniejszyć tam korki. Tak samo możecie budować pas z drugiej strony bo od 14:00....17:00 to tam 20..30 minut się już stoi czekając na skręt z AK w prawo

    • 42 10

  • bez kosztowe również będzie ustanowienie jednokierunkowej drogi nieopodal (5)

    na dolnym odcinku starej ul. Myśliwskiej wraz z ul. Pagórkową (równoległą). Zapobiegnie to korkom i potrąceniu pieszych, którzy przemieszczają się tym niebezpiecznym skrótem bez pobocza, przy zbiorniku retencyjnym

    • 28 14

    • Zapobiegnie też zrobienie chodnika (1)

      • 9 1

      • Czytsj ze zrozumieniem, bo nie ma tam

        pobocza

        • 1 0

    • Co ty gadasz (1)

      Tam jest taka droga, że żeby kogoś potrącić trzeba się postarać albo mieć prawko z chipsów. Skrót jest potrzebny bo właśnie zapobiega korkom w innym miejscu.

      • 3 3

      • To sobie tamtędy chodź mądralo

        • 1 4

    • dotarło do urzędników oraz to że przy stawie zlikwidowano słup i dlatego samochody przy zbiorniku wjeżdżają na drogę

      techniczną do swoich działek pomimo zakazu wjazdu? Policja taka biedna, to ma się okazję obłowić w mandaty

      • 1 0

  • W drugą stronę mało kto skręca w lewo a też są korki (2)

    także po prostu samochodów jest za dużo

    • 8 21

    • Bzdury

      Z AK skręca w Łostowicką rzeka samochodów

      • 5 1

    • Chyba nigdy tamtędy nie jechałeś!

      • 6 2

  • (1)

    Pkt.1.Pierwsze to kosztowna budowa estakad.a to nie ma ani woli wśród osób decyzyjnych w mieście, ani środków w budżecie miasta
    - zaprzecza pkt 2.Drugie to fizyczna ingerencja w nasypy, ich częściowa lub całkowita likwidacja i budowa w ich miejscu dłuższego lewoskrętu.
    Skoro nie ma pieniędzy na pierwsze to może wystarczy na drugie wszak wystarczy ściąć 2 metry nasypu, zabezpieczyć to ściankami larsena i już. Co więcej kiedyś pisano że i tak trzeba będzie od nowa budować przyczółki, nasypy bo obecne mają już ponad 30 lat i nie będą odpowiadały warunkom technicznym. Gdzie więc leży prawda? czy nasi włodarze plus pan z zawodu dyrektor od 30 lat Kotłowski mają nas w poszanowaniu?

    • 38 4

    • Pudrowanie noska nie pomoże!

      Tylko estakada pozwoli zlikwidować światła na AK a tym samym wydłużyć światła dla skręcających

      • 7 3

  • Gdzie pieniądze ze sprzedaży działek?

    Tyle działek sprzedanych deweloperom i nie ma pieniędzy na estakady?

    • 47 5

  • wprowadzić jak w Niemczech uweltzone, czyli zakaz wjazdu do centrum szrotów (10)

    i od razu połowa korków zniknie

    • 27 27

    • pomachamy ci z auta, kiedy bedziemy cie zobazymy siedzacego w autobusie (2)

      • 9 6

      • No i dobrze, nawet wam odmacham - ważne, że ten mój autobus nie będzie tkwił w korku zrobionym przez samochody.
        Patrz czasem trochę dalej niż czubek własnego nosa.

        • 7 6

      • Zaraz tam siedzącego w autobusie

        Raczej czekającego na przystanku.

        • 5 0

    • Coś wiesz, że dzwoni, ale nie wiesz, w którym kościele (1)

      Zieloną nalepkę dostajesz przy spełnianiu normy Euro 4 (benzyna) lub Euro 6 (diesel). Czyli praktycznie wszystko co nie jest absolutnym wrakiem się łapie.

      • 7 2

      • Czyli u nas odpadnie jakieś 60% pojazdów

        • 4 5

    • (1)

      to się nazywa Uweltzone Składanka dwóch słów Umwelt czyli środowisko naturalne i Zone strefa . Poza tym w niemieckim wszystkie rzeczowniki pisze się z dużej litery . Nadto do takiej strefy wjazd jest możliwy po wykupieniu nalepki . Istineje tylko ograniczenie dla roczników samochodów i wysokości emisji Co 2 . Ale , ale w Berlinie , gdzie jest wjazd za nalepką widziałem wiele samochodów bez nalepki i nikt na to nie reagował.

      • 4 0

      • Można dostać mandat za brak naklejki, ale wynosi on 80 EUR, mniej niż obecnie mandaty w Polsce.

        • 1 0

    • Najpierw trzeba zaproponować coś w zamian, a tam nic nie jeździ oprócz prywatnych aut

      Nie jest rozwiązaniem zastosować zakazy z niemieckich miast przy polskich realiach komunikacyjnych. Jakby Niemcy nie mieli alternatywy w postaci dobrej siatki komunikacyjnej, to zakazy nie miałyby tam racji bytu!

      • 5 1

    • Ja bym od razu robił eutanazję biednych ludzi. (1)

      Potem dorzucił otyłych i brzydkich.

      • 4 0

      • To też, ale zacząłbym od tych z niskim IQ.
        Albo przynajmniej pozbawić praw wyborczych.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane