• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

Maciej Naskręt
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku. Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku.

Kierowcy sygnalizują potrzebę zmian w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przekonują, że już teraz wspomniany splot ulic jest sparaliżowany i nie chcą przekonać się co będzie tam niebawem - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.



Czy dojazd od strony Przymorza i Zaspy do tunelu pod Martwą Wisłą wymaga zmian?

Od kilku tygodni kierowcy narzekają na korki w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera w Gdańsku. To jedno z najważniejszych skrzyżowań, które kierowcy będą mijać w drodze do i z tunelu pod Martwą Wisłą.

- Urzędnicy pewnie będą bardzo zaskoczeni gigantycznymi korkami na ulicy Czarny Dwór. Już na dzień dzisiejszy dojazd w kierunku tunelu wygląda tak, że rano zakorkowana jest cała wspomniana droga, nie da się na nią po prostu wjechać, kolejka aut sięga ul. Dąbrowszczaków - opowiada pan Marek, kierowca.

Gdzie leży problem? - Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać - mówi nasz czytelnik.

To nie koniec pomysłów na usprawnienie przejazdu opisywanym skrzyżowaniem. Kierowcy już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mogą napotkać kłopoty jadąc skrętem w lewo z Drogi Zielonej w al. Hallera. Zdaniem naszego czytelnika lewoskręt jest tam za krótki - maksymalnie może wjechać tam zaledwie sześć aut. W efekcie kolejka do lewoskrętu może być znacznie dłuższa - do ul. Gdańskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie chcę po otwarciu tunelu usłyszeć z ust urzędników, że korków nie dało się przewidzieć i uniknąć. Wtedy pewnie ruszą prace mające na celu usprawnić przejazd, a korki będą jeszcze większe - mówi pan Marek.

Uwagę naszego czytelnika przekazaliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przekonują oni, że każde miasto - mniejsze lub większe - ze szczególnym jednak naciskiem na słowo większe - to duże skupisko ludzi. W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami.

- W miastach, niestety, korki były, są i będą. Budując jakąkolwiek inwestycję, nie obiecuje się, że korki znikną. Robi się jednak inną rzecz. Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym. W Gdańsku ta polityka się sprawdza - w ubiegłym tygodniu opublikowano przecież ogólnopolski raport, mówiący o tym, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia.

- Natomiast pojazdy wyjeżdżające z tunelu przejmować ma Droga Zielona. W planach jest jej rozbudowa i w ten sposób dopięcie tzw. ramy komunikacyjnej miasta. Mamy opracowania mówiące o kolejności rozbudowy tej drogi i wynikające z tego skutki komunikacyjne dla miasta - tłumaczy dyrektor ZDiZ.

Czytaj także: Jaka będzie Droga Zielona: miejska ulica czy szeroka arteria?

Opinie (212) 4 zablokowane

  • krzyczeć każdy może.

    "Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać"

    W drugą stronę (z kierunku plaży do Gdańska) na zielonym mieści się 4-5 aut. Poprzedza ono zielone w kierunku tunelu, więc skrócenie świateł, tak aby auta pojechały w kierunku tunelu, w tym przypadku jest bezpodstawne.

    • 0 0

  • problemu korków w Trójmieście nie rozwiążą tunele, estakady i inne tego typu inwestycje (4)

    Trzeba śmielej myśleć o tworzeniu atrakcyjnych warunków poruszania się inaczej niż samochodem:
    - postawić na komunikację pieszą i rowerową oraz jej kombinacje z komunikacją publiczną
    - poprawić warunki dojścia do przystanków tramwajów, PKM i SKM,
    - wprowadzić system zarządzania popytem na parkowanie
    - przestać budować piętrowe parkingi za publiczne pieniądze,
    - zamiast Drogi Czerwonej zbudować sieć atrakcyjnych velostrad dla rowerów wspomaganych elektrycznie,
    - wprowadzić car - sharing i system rowerów publicznych oraz inne nowoczesne rozwiązania.
    Nowoczesne miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami, ale miasto, w którym zamożni korzystają z komunikacji publicznej.

    • 10 4

    • moim zdaniem uzytkowanie samochodu w Pl jest zbyt tanie (2)

      co oznacza ze inne zrodla finansuja infrastrukture, jej utrzymanie itp. Nalezy zaczac od road tax!
      druga sprawa to parkowanie w miescie, bezwzglednie wszedzie platne! karaz za niszcznie chodnikow, trawnikow.

      a tera z przywileje komunikacji publicznej - na dzisiaj bilety sa zbyt drogie szczegolnie na krotkich trasach - to nie zacheca. Zwiekszyc siatke polaczen - to sie dzieje, skrocic czasy dojazdow. Moim zdaniem mieszkancy miasta powinni miec darmowy transport publiczny, osoby spoza miasta powinny placic ale nie zbyt drogo. Transport publiczny musi byc bardziej dotowany z oplat pozyskiwanych za parkowanie i mandaty.

      Promowac transport rowerowy!

      • 5 3

      • nie ma DARMOWEGO transportu

        Gdyz transport kosztuje (i to b. duzo bo jest nieefektywny - zarzadzany przez urzednikow).
        Tak wiec jezeli nie placa za przejazd faktyczni uzytkownicy (w formie biletu) oznacza to ze placa inni - w formie podatku.
        Czy to jest "sprawiedliwe"? ;) Chyba jedynie dla socjalistow jw.

        • 1 1

      • road tax

        I to duzy juz dawno placi sie w kosztach paliwa

        • 1 1

    • Przydupas

      Czy ty przypadkiem nie jestes z magistratu biurwo.

      • 2 4

  • Czy Polacy mają kłopot z liczeniem?? Jeśli na drogi wyjeżdża codziennie kilkaset tysięcy samochodów to gdzie się mają (3)

    zmieścić???
    Im więcej samochodów, tym więcej korków. To chyba proste.. 2+2=4
    Polskie miasta korkować się będą coraz bardziej i coraz więcej pieniędzy budżety miast będą musiały wydawać na infrastrukturę samochodową. Około 1/3 powierzchni współczesnego miasta zabiera samochód. Daje do myślenia??
    Ludzie, przesiądźcie się na rowery i komunikację publiczną (powinna być darmowa), będziecie zdrowsi, szczęśliwsi i bogatsi:))
    W Kopenhadze i Amsterdamie 40% wszystkich codziennych przejazdów (wszystkich pasażerów: dzieci, niepełnosprawnych, osób starszych itd.) realizowanych jest ROWEREM! I zgadnijcie które miasta stoją najwyżej w rankingach zadowolenia mieszkańców.. Gdzie wolelibyście mieszkać?

    • 11 6

    • lepiej komunikacja sprawna niż darmowa (1)

      w Kopenhadze nie jest darmowa, ale za parkowanie trzeba słono płacić. Posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do parkowania za darmo w dowolnym miejscu.

      • 7 0

      • czyli samochod jest dla bogatych

        A biedni MUSZA jezdzic rowerem..
        Czy to aby jednak nie jest sprzeczne z marzeniami socjalistow o rownosci? ;)

        • 2 0

    • Nie ma darmowych obiadow

      • 1 0

  • (1)

    Cytat "Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia."

    A co to obchodzi kierowców jadących ul.Halera lub Czarny Dwór i ile to im pomoże?

    • 9 7

    • moze i przejmie ale czy to jest dobre?

      Korki zrobia sie na Przymorzu.

      • 2 0

  • Po oddaniu tunelu jak najszybciej dokonczyc Droge Zielona ale bez tunelu pod Pacholkiem (1)

    tunel pod Pacholkiem za drogi i zbedny, wystarczy polaczyc wybudowany juz odcinek przy Sopocie z tunelem pod Martwa Wisla. Ta droga w polaczeniu z planowana nowa obwodnica zachodnia i juz istniejaca obwodnica poludniowa stworza tzw RING wzorem innych miast i wreszcie uwolnia centrum miasta od natłoku aut.

    • 11 7

    • dokladnie

      Tunel pod Pacholkiem to glupota bo wlasnie wprowadzi mega ruch przelotowy na pasmo nadmorskie (Droga Zielona) a tego trzeba uniknac.
      Przede wszystkim grozny bedzie wtedy halas i smrod spalin.

      • 1 0

  • (3)

    A konkretnie to kiedy ma ruszyć budowa Drogi Zielonej ?! Mam nadzieję,że szybciej jak zabudowa Wyspy "Wstydu" Spichrzów .

    • 15 4

    • to nie licz bo zablokujemy jej budowe a przekop pachołka to kolejne minimum 10 lat (2)

      Nadzieja matką głupich

      • 2 7

      • kto to jest 'wy'? (1)

        ty i Janusz?

        • 4 2

        • i Bozena

          ;)

          • 0 0

  • Eko oszołomy chcą zablokować budowę Drogi Zielonej (11)

    To powinna być droga min 2x2.

    Samochody muszą mieć drogę by móc okrążać miasto (pełna obwodnica) zamiast pchać się przez centrum

    • 12 23

    • (5)

      Przede wszystkim miasta są dla ludzi, nie dla samochodów. Droga Zielona spowoduje degradację pasa nadmorskiego, jednego z najcenniejszych terenów w mieście.

      • 18 9

      • Student pojdzie do pracy, student zrozumie (2)

        • 3 8

        • (1)

          Student ma pracę, student od dawna pracuje i rozlicza WYSOKIE podatki w gminie Gdańsk. Nie życzę sobie, by m.in. za te podatki była budowana niepotrzebna droga przez pas nadmorski, w sytuacji, kiedy są liczne możliwości,żeby dojechać od tunelu do ul. Chłopskiej, al. Grunwaldzkiej, Obwodnicy. Jest al. Jana Pawła II, jest Obrońców Wybrzeża. Wystarczy poszerzyć tą ostatnią oraz Czarny Dwór i Gospody. Szczególnie, że w przyszłości będzie łącznik od Uczniowskiej do Hynka.

          • 9 6

          • na poszerzenie Gospody nie godzi sie Zabianka ;)

            • 0 0

      • A samochody to dla kogo są? Też dla ludzi. Ergo - miasta są dla samochodów. Tylko zadaniem projektantów jest takie kierowanie ruchu aby jedna funkcja nie cierpiała z powodu drugiej. Kto przy zdrowych zmysłach kieruje ruch tranzytowy i ciężarowy przez środek osiedli mieszkanniowych i parki ?

        • 5 0

      • Dokładnie miasta są dla ludzi. Po to właśnie buduje się obwodnice by duża część z nich nie musiała do nich wjeżdzać

        Ta droga nie spowoduje degradacji Parku Regana tylko jeszcze zwiększy jego popularność

        • 7 11

    • Nie eko oszłomy gimbusie bo nigdzie na świecie niema drogi przelotowej nad morzem! (4)

      a tym, bardziej niema przez park wypoczynkowo rekreacyjny!!I nie zrobi żadnej popularności bo droga będzie odgrodzona ekranami 4metrowymi!! Bedą dodatkowo wysokie kładki jako przejścia dla pieszych!

      • 11 6

      • (2)

        Co za komunisryczny czub... w USA pełno jest autostrad wzdłuż plaż i jakoś nikt nie płacze. Nie wspomnę o lasach. Chcesz odpocząć na łonie natury jedz na weekend nad jezioro ograniczony czlowieku

        • 8 15

        • budżet USA nie ma środków na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej

          koszty jej utrzymania obciążą przyszłe pokolenia, które w coraz większym stopniu cierpią na nadwagę i otyłość.

          • 3 0

        • A w Bangladeszu ludzie pracują za miskę ryżu dziennie - skoro już podajesz patologię za przykład.

          • 9 2

      • to nieprawda, nie ma byc zadnych ekranow to bedzie droga miejska z przejsciami dla pieszych

        poza tym nie ma ona przebiegac przez PR tylko obok niego. Nie przekrecajcie faktow.

        • 4 9

  • (1)

    Przecież to logiczne, że auta po przejechaniu tunelu utkną na tym skrzyżowaniu. Rozumie to każdy oprócz obiboków siedzących za biurkami w urzędach.

    • 22 6

    • no wlasnie!

      To jest nieuniknione dlatego od strony wschodniego wjazdu do tunelu trzeba uregulowac ruch swiatlami.
      Inaczej samochody utkna w tunelu co chyba jest niezgodne z przepisami (bezpieczenstwo).

      • 0 0

  • Niema i niebedzie zgody mieszkańców na budowe drogi zielonej przez nasz piekny park Reagana chyba ze tunelem! (5)

    Nie zniszczycie naszego parku dla blachosmrodów !!Nigdzie na świecie nie buduje sie drogi 4 pasmowej przez park!W parku jest strefa ochronna ujęć wody pitnej dla nas!!

    • 20 15

    • (1)

      Budowa tunelu pod parkiem dopiero ci zatrulaby wodę ekooszolomie

      • 4 5

      • tunnel

        Nie musi byc.
        Moglaby byc zgrabna, lekka estakada ale musialby ja zaprojektowac Calatrava....;)

        • 0 1

    • (2)

      Mieszkam na Przymorzu i jako mieszkaniec tej dzielnicy, jestem za budową tej drogi.

      • 6 14

      • Od kiedy mieszkasz słoiku?

        • 6 3

      • głupich nigdzie niebrakuje na szczescie jestes w mniejszosci!!

        jak ci się podoba zatrute powietrze to się przeprowadź do Katowic obok kopalni.

        • 14 1

  • Droga zielona (8)

    A czy nie lepiej i taniej byłoby zamiast tej drogi zielonej, która w jakiś sposób jednak zdewastuje tereny rekreacyjne pociągnąć od tego skrzyżowania drogę bezpośrednio w okolice etc, gdzie łączyłaby się ze Słowackiego? Tunel juz lepiej byłoby właśnie w tamtym miejscu(skrzyżowanie Hallera) zrobić, który rozluźniłby skrzyżowanie - jadący w stronę Słowackiego od stadionu mieliby przejazd krótkim tunelem znajdującym się pod skrzyżowaniem i dalej prosto.
    Specjalista nie jestem, ale myślę że to byłoby lepszym i przede wszystkim szybszym rozwiązaniem.

    • 18 8

    • weź pod uwagę prostą tezę, że samochód nie jest jedynym (3)

      a nie powinien być preferowanym sposobem poruszania się po mieście. Od razu zrozumiesz wiele innych, dużo mniej kosztownych przestrzeniożernych pomysłów na miasto.

      • 5 3

      • (2)

        Dopóki płacimy ogromne podatki na drogi mamy moim zdaniem prawo wymagać żeby je budowano i to przede wszystkim po jakiś konsultacjach szczególnie z mieszkańcami, których najbardziej budowa danej trasy będzie dotyczyć.
        Mam ochotę przemieszczać się autem to tym się będę przemieszczać. Mam kiedy indziej rowerem to nim się będę poruszał. Komunikacja w mieście ma być odpowiednio zbalansowana. I odpowiednia rozbudowa infrastruktury drogowej, i tramwajowej, czy rowerowej tez powinna się zazębać a nie jak to często bywa całkowicie być wyrwana z kontekstu.
        Skoro jakimś sposobem dalej tak dużo ludzi jeździ samochodami to znaczy ze mają taką potrzebę i niezbyt zasadnym jest ingerowanie w ich indywidualne potrzeby odnośnie przemieszczania się. Wszyscy płacimy podatki(zwłaszcza ogromne kierowcy) i wszyscy mamy prawo wymagać żeby w związku z tym coś otrzymywać. Bye oczywiście z głową co wcale nie jest tak logiczne.

        • 4 6

        • zbalansowanie

          rzadki glos rozsadku wobec wszechobecnych na tym forum utopistow komunikacji publicznej...;)

          • 1 0

        • Utopia.

          • 3 1

    • (1)

      Lepiej było stadion zlokalizować przy obwodnicy w pobliżu któregoś węzła. Wiele problemów po prostu by w ogóle nie wystąpiło. Ale stwarzannie problemów ktore później trzeba rozwiązywać usasadnia byt urz3dników z Budyniem na czele.

      • 3 7

      • stadiony trzeba lokalizować tam , gdzie można je obsłużyć dobrą komunikacją publiczną

        mleko się rozlało, ale całe szczęście, że jest tam tramwaj i możliwość uruchomienia SKM do stacji Stadion

        • 1 0

    • bedziemy prostestowac i zablokujemy budowe drogi zielonej przez park (1)

      • 10 3

      • Po prostu można byłoby to mniej boleśnie dla otoczenia załatwić, a przede wszystkim zaoszczędziłoby się ciężkie miliony. Tunel pod pachołkiem? Aż strach się bać jak to się skończy. Na co to komu. Serio.

        • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu motoryzacyjnego należy marka Porsche?

 

Najczęściej czytane