• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

Maciej Naskręt
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku. Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku.

Kierowcy sygnalizują potrzebę zmian w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przekonują, że już teraz wspomniany splot ulic jest sparaliżowany i nie chcą przekonać się co będzie tam niebawem - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.



Czy dojazd od strony Przymorza i Zaspy do tunelu pod Martwą Wisłą wymaga zmian?

Od kilku tygodni kierowcy narzekają na korki w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera w Gdańsku. To jedno z najważniejszych skrzyżowań, które kierowcy będą mijać w drodze do i z tunelu pod Martwą Wisłą.

- Urzędnicy pewnie będą bardzo zaskoczeni gigantycznymi korkami na ulicy Czarny Dwór. Już na dzień dzisiejszy dojazd w kierunku tunelu wygląda tak, że rano zakorkowana jest cała wspomniana droga, nie da się na nią po prostu wjechać, kolejka aut sięga ul. Dąbrowszczaków - opowiada pan Marek, kierowca.

Gdzie leży problem? - Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać - mówi nasz czytelnik.

To nie koniec pomysłów na usprawnienie przejazdu opisywanym skrzyżowaniem. Kierowcy już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mogą napotkać kłopoty jadąc skrętem w lewo z Drogi Zielonej w al. Hallera. Zdaniem naszego czytelnika lewoskręt jest tam za krótki - maksymalnie może wjechać tam zaledwie sześć aut. W efekcie kolejka do lewoskrętu może być znacznie dłuższa - do ul. Gdańskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie chcę po otwarciu tunelu usłyszeć z ust urzędników, że korków nie dało się przewidzieć i uniknąć. Wtedy pewnie ruszą prace mające na celu usprawnić przejazd, a korki będą jeszcze większe - mówi pan Marek.

Uwagę naszego czytelnika przekazaliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przekonują oni, że każde miasto - mniejsze lub większe - ze szczególnym jednak naciskiem na słowo większe - to duże skupisko ludzi. W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami.

- W miastach, niestety, korki były, są i będą. Budując jakąkolwiek inwestycję, nie obiecuje się, że korki znikną. Robi się jednak inną rzecz. Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym. W Gdańsku ta polityka się sprawdza - w ubiegłym tygodniu opublikowano przecież ogólnopolski raport, mówiący o tym, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia.

- Natomiast pojazdy wyjeżdżające z tunelu przejmować ma Droga Zielona. W planach jest jej rozbudowa i w ten sposób dopięcie tzw. ramy komunikacyjnej miasta. Mamy opracowania mówiące o kolejności rozbudowy tej drogi i wynikające z tego skutki komunikacyjne dla miasta - tłumaczy dyrektor ZDiZ.

Czytaj także: Jaka będzie Droga Zielona: miejska ulica czy szeroka arteria?

Opinie (212) 4 zablokowane

  • Zaczną się mega korki to będą dopiero się zastanawiać nasi rajcowie. (1)

    • 18 5

    • A co usprawnisz to skrzyżowanie przesuniesz korki 300m dalej i będzie kolejny artykuł?

      Tunel ma łączyć A1+ S6 (przez POG) i S7 z portem żeby transy nie szły przez Śródmieście i Wrzeszcz, więc skrzyżowanie Hallera/DZ nie jest istotna dla tunelu, a grube tyłki niech stoją w korku albo przesiądą się na rower.

      • 4 2

  • Droga zielona (8)

    A czy nie lepiej i taniej byłoby zamiast tej drogi zielonej, która w jakiś sposób jednak zdewastuje tereny rekreacyjne pociągnąć od tego skrzyżowania drogę bezpośrednio w okolice etc, gdzie łączyłaby się ze Słowackiego? Tunel juz lepiej byłoby właśnie w tamtym miejscu(skrzyżowanie Hallera) zrobić, który rozluźniłby skrzyżowanie - jadący w stronę Słowackiego od stadionu mieliby przejazd krótkim tunelem znajdującym się pod skrzyżowaniem i dalej prosto.
    Specjalista nie jestem, ale myślę że to byłoby lepszym i przede wszystkim szybszym rozwiązaniem.

    • 18 8

    • bedziemy prostestowac i zablokujemy budowe drogi zielonej przez park (1)

      • 10 3

      • Po prostu można byłoby to mniej boleśnie dla otoczenia załatwić, a przede wszystkim zaoszczędziłoby się ciężkie miliony. Tunel pod pachołkiem? Aż strach się bać jak to się skończy. Na co to komu. Serio.

        • 12 2

    • weź pod uwagę prostą tezę, że samochód nie jest jedynym (3)

      a nie powinien być preferowanym sposobem poruszania się po mieście. Od razu zrozumiesz wiele innych, dużo mniej kosztownych przestrzeniożernych pomysłów na miasto.

      • 5 3

      • (2)

        Dopóki płacimy ogromne podatki na drogi mamy moim zdaniem prawo wymagać żeby je budowano i to przede wszystkim po jakiś konsultacjach szczególnie z mieszkańcami, których najbardziej budowa danej trasy będzie dotyczyć.
        Mam ochotę przemieszczać się autem to tym się będę przemieszczać. Mam kiedy indziej rowerem to nim się będę poruszał. Komunikacja w mieście ma być odpowiednio zbalansowana. I odpowiednia rozbudowa infrastruktury drogowej, i tramwajowej, czy rowerowej tez powinna się zazębać a nie jak to często bywa całkowicie być wyrwana z kontekstu.
        Skoro jakimś sposobem dalej tak dużo ludzi jeździ samochodami to znaczy ze mają taką potrzebę i niezbyt zasadnym jest ingerowanie w ich indywidualne potrzeby odnośnie przemieszczania się. Wszyscy płacimy podatki(zwłaszcza ogromne kierowcy) i wszyscy mamy prawo wymagać żeby w związku z tym coś otrzymywać. Bye oczywiście z głową co wcale nie jest tak logiczne.

        • 4 6

        • Utopia.

          • 3 1

        • zbalansowanie

          rzadki glos rozsadku wobec wszechobecnych na tym forum utopistow komunikacji publicznej...;)

          • 1 0

    • (1)

      Lepiej było stadion zlokalizować przy obwodnicy w pobliżu któregoś węzła. Wiele problemów po prostu by w ogóle nie wystąpiło. Ale stwarzannie problemów ktore później trzeba rozwiązywać usasadnia byt urz3dników z Budyniem na czele.

      • 3 7

      • stadiony trzeba lokalizować tam , gdzie można je obsłużyć dobrą komunikacją publiczną

        mleko się rozlało, ale całe szczęście, że jest tam tramwaj i możliwość uruchomienia SKM do stacji Stadion

        • 1 0

  • Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

    Tak potrzeba, zlikwidować spółkę "Bieg" 2012 oraz otworzyć przejazd pod Motławą. Reszta sama się ułoży chyba że urzędasy coś zwalą jak zwykle.

    • 15 6

  • korki są ..... (3)

    Bo nowocześni rodzice wiozą swoje dzieciaki furami do szkoły a potem je odbierają , przecież w okolicy zamieszkania nie ma odpowiednich szkół dla ich geniuszy

    • 32 6

    • (2)

      i wożą je przerażone swym macieżyństwem siksy - polki w za dużych dla nich furach, którymi manewrują jak cielne krowy

      nasze pokolenie samo chodzilo do szkoły. a obecne ma pod górkę, czy co? rośnie rójka imbecyli?

      • 17 1

      • (1)

        racja z wożeniem, ale samodzielne chodzenie do szkoły grozi niebezpieczeństwem wagarów akurat w tym dniu, kiedy omawiano pisownię macierzyństwa.

        • 4 1

        • Słów takich jak macierzyństwo nie ma na testach, więc się ich nie omawia.

          • 2 0

  • Hallera / Czarny Dwór

    Skręt z Hallera w prawo w Czarny Dwór - masakra. Brak pasa prawo skrętu, zielone świeci kilka sekund n i jeszcze trzeba przepuścić pieszych i rowerzystów.

    • 18 5

  • Niema i niebedzie zgody mieszkańców na budowe drogi zielonej przez nasz piekny park Reagana chyba ze tunelem! (5)

    Nie zniszczycie naszego parku dla blachosmrodów !!Nigdzie na świecie nie buduje sie drogi 4 pasmowej przez park!W parku jest strefa ochronna ujęć wody pitnej dla nas!!

    • 20 15

    • (2)

      Mieszkam na Przymorzu i jako mieszkaniec tej dzielnicy, jestem za budową tej drogi.

      • 6 14

      • głupich nigdzie niebrakuje na szczescie jestes w mniejszosci!!

        jak ci się podoba zatrute powietrze to się przeprowadź do Katowic obok kopalni.

        • 14 1

      • Od kiedy mieszkasz słoiku?

        • 6 3

    • (1)

      Budowa tunelu pod parkiem dopiero ci zatrulaby wodę ekooszolomie

      • 4 5

      • tunnel

        Nie musi byc.
        Moglaby byc zgrabna, lekka estakada ale musialby ja zaprojektowac Calatrava....;)

        • 0 1

  • RONDO Marynarki Polskiej z Drogą Zieloną (1)

    Inny bardzo ważny aspekt - czemu wspomniane rondo nie est tzw rondem turbinowym, gdzie konkretny pas prowadzi na konkretny wylot z ronda? Zwykłe ronda dwupasmowe, i to tych rozmiarów, na zachodzie już nigdzie nie powstają, bowiem nakręcają spiralę stłuczek i wymuszeń....

    Proszę, 3miasto.pl, sprawdźcie urzędników lub ZDiZ w tej materii

    • 16 6

    • Tez nie rozumiem tych polskich rond rodem z prlu, zero innowacyjnosci

      • 5 1

  • Dokładnie...

    bedzie porazka na tym rondzie

    • 8 2

  • Jak urzędnik mówi że jest dobrze tzn ze jest dobrze! Nie marudzić ,urzędnik wie co mówi bo mieszka w centrum i tamtędy jeździć nie musi.

    • 15 2

  • Dość marudzenia !

    Mieczysław K wie lepiej

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Chademo to:

 

Najczęściej czytane