• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

Maciej Naskręt
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku. Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku.

Kierowcy sygnalizują potrzebę zmian w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przekonują, że już teraz wspomniany splot ulic jest sparaliżowany i nie chcą przekonać się co będzie tam niebawem - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.



Czy dojazd od strony Przymorza i Zaspy do tunelu pod Martwą Wisłą wymaga zmian?

Od kilku tygodni kierowcy narzekają na korki w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera w Gdańsku. To jedno z najważniejszych skrzyżowań, które kierowcy będą mijać w drodze do i z tunelu pod Martwą Wisłą.

- Urzędnicy pewnie będą bardzo zaskoczeni gigantycznymi korkami na ulicy Czarny Dwór. Już na dzień dzisiejszy dojazd w kierunku tunelu wygląda tak, że rano zakorkowana jest cała wspomniana droga, nie da się na nią po prostu wjechać, kolejka aut sięga ul. Dąbrowszczaków - opowiada pan Marek, kierowca.

Gdzie leży problem? - Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać - mówi nasz czytelnik.

To nie koniec pomysłów na usprawnienie przejazdu opisywanym skrzyżowaniem. Kierowcy już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mogą napotkać kłopoty jadąc skrętem w lewo z Drogi Zielonej w al. Hallera. Zdaniem naszego czytelnika lewoskręt jest tam za krótki - maksymalnie może wjechać tam zaledwie sześć aut. W efekcie kolejka do lewoskrętu może być znacznie dłuższa - do ul. Gdańskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie chcę po otwarciu tunelu usłyszeć z ust urzędników, że korków nie dało się przewidzieć i uniknąć. Wtedy pewnie ruszą prace mające na celu usprawnić przejazd, a korki będą jeszcze większe - mówi pan Marek.

Uwagę naszego czytelnika przekazaliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przekonują oni, że każde miasto - mniejsze lub większe - ze szczególnym jednak naciskiem na słowo większe - to duże skupisko ludzi. W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami.

- W miastach, niestety, korki były, są i będą. Budując jakąkolwiek inwestycję, nie obiecuje się, że korki znikną. Robi się jednak inną rzecz. Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym. W Gdańsku ta polityka się sprawdza - w ubiegłym tygodniu opublikowano przecież ogólnopolski raport, mówiący o tym, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia.

- Natomiast pojazdy wyjeżdżające z tunelu przejmować ma Droga Zielona. W planach jest jej rozbudowa i w ten sposób dopięcie tzw. ramy komunikacyjnej miasta. Mamy opracowania mówiące o kolejności rozbudowy tej drogi i wynikające z tego skutki komunikacyjne dla miasta - tłumaczy dyrektor ZDiZ.

Czytaj także: Jaka będzie Droga Zielona: miejska ulica czy szeroka arteria?

Opinie (212) 4 zablokowane

  • (1)

    Cytat "Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia."

    A co to obchodzi kierowców jadących ul.Halera lub Czarny Dwór i ile to im pomoże?

    • 9 7

    • moze i przejmie ale czy to jest dobre?

      Korki zrobia sie na Przymorzu.

      • 2 0

  • Co za bzdury wypisują urzędnicy! (2)

    Jeżdżę tą drogą codziennie do i z pracy.
    Tam ewidentnie jest źle ustawiony program sygnalizacji!
    Na Hallera po 2-3 samochody i mają zielone tak samo długo jak 50-60 samochodów na drodze zielonej... Po cholerę nam te wszystkie Tristary skoro tak prostej rzeczy nie można ustawić?

    • 16 7

    • Niech zgadnę,Ty jeździsz Zieloną?

      • 0 1

    • Nie prawda

      Ja też jeżdżę codziennie i światła na Hallera nie trwają długo - jak ja jako trzeci zdążę przejechać to jest sukces. To skrzyżowanie w ogóle jest do bani.

      • 0 0

  • Co z ukończeniem trasy Słowackiego,

    która to miała przyjąć część ruchu z tunelu pod Martwą Wisłą ?

    • 13 3

  • Powinna być zielona strzałka w Halera. (1)

    Z Czarnego Dworu w Hallera powinna palić się zielona strzałka dla skrętu w prawo.

    • 4 4

    • Powinno się likwidować zielone strzałki. Kierowcy jadą, jak po swoje, patrzą w lewo,czy nie jedzie inne auto,ale zapominają spojrzeć też w prawo,na pieszych i rowery.

      • 5 0

  • Czy Polacy mają kłopot z liczeniem?? Jeśli na drogi wyjeżdża codziennie kilkaset tysięcy samochodów to gdzie się mają (3)

    zmieścić???
    Im więcej samochodów, tym więcej korków. To chyba proste.. 2+2=4
    Polskie miasta korkować się będą coraz bardziej i coraz więcej pieniędzy budżety miast będą musiały wydawać na infrastrukturę samochodową. Około 1/3 powierzchni współczesnego miasta zabiera samochód. Daje do myślenia??
    Ludzie, przesiądźcie się na rowery i komunikację publiczną (powinna być darmowa), będziecie zdrowsi, szczęśliwsi i bogatsi:))
    W Kopenhadze i Amsterdamie 40% wszystkich codziennych przejazdów (wszystkich pasażerów: dzieci, niepełnosprawnych, osób starszych itd.) realizowanych jest ROWEREM! I zgadnijcie które miasta stoją najwyżej w rankingach zadowolenia mieszkańców.. Gdzie wolelibyście mieszkać?

    • 11 6

    • lepiej komunikacja sprawna niż darmowa (1)

      w Kopenhadze nie jest darmowa, ale za parkowanie trzeba słono płacić. Posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do parkowania za darmo w dowolnym miejscu.

      • 7 0

      • czyli samochod jest dla bogatych

        A biedni MUSZA jezdzic rowerem..
        Czy to aby jednak nie jest sprzeczne z marzeniami socjalistow o rownosci? ;)

        • 2 0

    • Nie ma darmowych obiadow

      • 1 0

  • jezdze hallera ! w strone plazy (1)

    i uwazam ze te swiatla sa za KRÓTKIE! jedzie MAX 5aut a stoi za nimi juz kolejne 10...... natomiast przejazdem tzw tunelówka PUSTKI !!!!

    • 4 3

    • A ja jeżdżę w poprzek Hallera i też uważam,że światła są za krótkie. I co teraz?

      • 3 1

  • (1)

    A tak ciężko było wybudować wiadukt nad Hallera?Ręce opadają.

    • 6 5

    • może nie ciężko, ale na pewno drogo

      budowa estakady nad Grunwaldzką w ciągu Słowackiego nie zlikwidowała korków. Naprawdę samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście

      • 5 3

  • "W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami." (4)

    Nie potrafię zrozumieć tego tekstu. Może mi ktoś wytłumaczyć co autor miał na myśli?

    • 10 2

    • autor tego tekstu miałby trudności ze zrozumieniem prostej tezy, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście

      Jemu się wydaje, że w mieście nie ma gospodarstw domowych świadomie rezygnujących z posiadania lub korzystania z samochodu w codziennych dojazdach. Wydaje mu się, że już teraz jest wiele (nawet większość) gospodarstw domowych z dwoma lub więcej samochodami, a docelowo dwa samochody będą w każdym gospodarstwie domowym.

      • 0 3

    • to jest logika urzednicza

      dla nich 2+2=3

      • 1 2

    • (1)

      Tekst mówi:ponad 50% gospodarstw (większość) ma 1 samochód. Ponad 5% gospodarstw (nie można rozpatrywać w kategorii wyjątku) ma więcej niż 1 samochód.
      Autor miał na myśli: liczba samochodów w mieście jest porównywalna do liczby gospodarstw domowych, a może nieco ją przekraczać.
      W skrócie: duże miasto = dużo samochodów.

      • 0 1

      • przecież tak nie musi być

        duże miasto: dobrze skomunikowane ludzie mogą mieć samochody, ale nie muszą z nich korzystać. Na krótkie odległości pieszo, na średnie rowerem, na dłuższe rower plus kolej i miasto żyje a nie się dusi.

        • 1 2

  • (1)

    Tam po prostu powinna być estakada!! Tak samo jak na skrzyżowaniu lostowicka i havla a Armi Krajowej!

    • 4 3

    • i jeszcze estakada estakady + obwodnica dla tego skrzyżowania

      • 2 1

  • rece opadaja

    Pisze ktos ze korki z rana sa od Dabrowszczakow po swiatla na Hallera a o 15 od stadionu do swiatel a jakis debil powie ze nie jest tak i ze nie ma problemu. To moze wsiadlby w samochod i pojechal sprawdzic???

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na autostradzie wynosi:

 

Najczęściej czytane