• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

Maciej Naskręt
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku. Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku.

Kierowcy sygnalizują potrzebę zmian w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przekonują, że już teraz wspomniany splot ulic jest sparaliżowany i nie chcą przekonać się co będzie tam niebawem - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.



Czy dojazd od strony Przymorza i Zaspy do tunelu pod Martwą Wisłą wymaga zmian?

Od kilku tygodni kierowcy narzekają na korki w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera w Gdańsku. To jedno z najważniejszych skrzyżowań, które kierowcy będą mijać w drodze do i z tunelu pod Martwą Wisłą.

- Urzędnicy pewnie będą bardzo zaskoczeni gigantycznymi korkami na ulicy Czarny Dwór. Już na dzień dzisiejszy dojazd w kierunku tunelu wygląda tak, że rano zakorkowana jest cała wspomniana droga, nie da się na nią po prostu wjechać, kolejka aut sięga ul. Dąbrowszczaków - opowiada pan Marek, kierowca.

Gdzie leży problem? - Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać - mówi nasz czytelnik.

To nie koniec pomysłów na usprawnienie przejazdu opisywanym skrzyżowaniem. Kierowcy już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mogą napotkać kłopoty jadąc skrętem w lewo z Drogi Zielonej w al. Hallera. Zdaniem naszego czytelnika lewoskręt jest tam za krótki - maksymalnie może wjechać tam zaledwie sześć aut. W efekcie kolejka do lewoskrętu może być znacznie dłuższa - do ul. Gdańskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie chcę po otwarciu tunelu usłyszeć z ust urzędników, że korków nie dało się przewidzieć i uniknąć. Wtedy pewnie ruszą prace mające na celu usprawnić przejazd, a korki będą jeszcze większe - mówi pan Marek.

Uwagę naszego czytelnika przekazaliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przekonują oni, że każde miasto - mniejsze lub większe - ze szczególnym jednak naciskiem na słowo większe - to duże skupisko ludzi. W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami.

- W miastach, niestety, korki były, są i będą. Budując jakąkolwiek inwestycję, nie obiecuje się, że korki znikną. Robi się jednak inną rzecz. Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym. W Gdańsku ta polityka się sprawdza - w ubiegłym tygodniu opublikowano przecież ogólnopolski raport, mówiący o tym, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia.

- Natomiast pojazdy wyjeżdżające z tunelu przejmować ma Droga Zielona. W planach jest jej rozbudowa i w ten sposób dopięcie tzw. ramy komunikacyjnej miasta. Mamy opracowania mówiące o kolejności rozbudowy tej drogi i wynikające z tego skutki komunikacyjne dla miasta - tłumaczy dyrektor ZDiZ.

Czytaj także: Jaka będzie Droga Zielona: miejska ulica czy szeroka arteria?

Opinie (212) 4 zablokowane

  • Gdzie ich tego uczą? :)) (2)

    "Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym." - Tegoroczną nagrodę Mega LOL otrzymuje dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku

    • 17 6

    • (1)

      Co by się działo gdyby było inaczej - projektanci przyjmowaliby rozwiązania, które maksmalizowałyby korki w stopniu minimalnym.. Ale bełkot

      • 2 0

      • Przyjmowaliby założenia, że przyjmą rozwiązania.
        A minimalizowanie w stopniu maksymalnym to twórczy wkład w rozwiązania najbardziej optymalne.

        • 4 0

  • (1)

    Przecież to logiczne, że auta po przejechaniu tunelu utkną na tym skrzyżowaniu. Rozumie to każdy oprócz obiboków siedzących za biurkami w urzędach.

    • 22 6

    • no wlasnie!

      To jest nieuniknione dlatego od strony wschodniego wjazdu do tunelu trzeba uregulowac ruch swiatlami.
      Inaczej samochody utkna w tunelu co chyba jest niezgodne z przepisami (bezpieczenstwo).

      • 0 0

  • (1)

    Droga Zielona (sic!) to zbrodnia. Odetnie ona osiedla mieszkańców od rekreacyjnych terenów pasa nadmorskiego. Zresztą co to za rekreacja w wyziewach spalin?

    • 19 8

    • i nadodatek jest tam strefa ochronna ujecia wody ,wode chca nam tez zatruc

      • 9 1

  • Eko oszołomy chcą zablokować budowę Drogi Zielonej (11)

    To powinna być droga min 2x2.

    Samochody muszą mieć drogę by móc okrążać miasto (pełna obwodnica) zamiast pchać się przez centrum

    • 12 23

    • (5)

      Przede wszystkim miasta są dla ludzi, nie dla samochodów. Droga Zielona spowoduje degradację pasa nadmorskiego, jednego z najcenniejszych terenów w mieście.

      • 18 9

      • Dokładnie miasta są dla ludzi. Po to właśnie buduje się obwodnice by duża część z nich nie musiała do nich wjeżdzać

        Ta droga nie spowoduje degradacji Parku Regana tylko jeszcze zwiększy jego popularność

        • 7 11

      • Student pojdzie do pracy, student zrozumie (2)

        • 3 8

        • (1)

          Student ma pracę, student od dawna pracuje i rozlicza WYSOKIE podatki w gminie Gdańsk. Nie życzę sobie, by m.in. za te podatki była budowana niepotrzebna droga przez pas nadmorski, w sytuacji, kiedy są liczne możliwości,żeby dojechać od tunelu do ul. Chłopskiej, al. Grunwaldzkiej, Obwodnicy. Jest al. Jana Pawła II, jest Obrońców Wybrzeża. Wystarczy poszerzyć tą ostatnią oraz Czarny Dwór i Gospody. Szczególnie, że w przyszłości będzie łącznik od Uczniowskiej do Hynka.

          • 9 6

          • na poszerzenie Gospody nie godzi sie Zabianka ;)

            • 0 0

      • A samochody to dla kogo są? Też dla ludzi. Ergo - miasta są dla samochodów. Tylko zadaniem projektantów jest takie kierowanie ruchu aby jedna funkcja nie cierpiała z powodu drugiej. Kto przy zdrowych zmysłach kieruje ruch tranzytowy i ciężarowy przez środek osiedli mieszkanniowych i parki ?

        • 5 0

    • Nie eko oszłomy gimbusie bo nigdzie na świecie niema drogi przelotowej nad morzem! (4)

      a tym, bardziej niema przez park wypoczynkowo rekreacyjny!!I nie zrobi żadnej popularności bo droga będzie odgrodzona ekranami 4metrowymi!! Bedą dodatkowo wysokie kładki jako przejścia dla pieszych!

      • 11 6

      • to nieprawda, nie ma byc zadnych ekranow to bedzie droga miejska z przejsciami dla pieszych

        poza tym nie ma ona przebiegac przez PR tylko obok niego. Nie przekrecajcie faktow.

        • 4 9

      • (2)

        Co za komunisryczny czub... w USA pełno jest autostrad wzdłuż plaż i jakoś nikt nie płacze. Nie wspomnę o lasach. Chcesz odpocząć na łonie natury jedz na weekend nad jezioro ograniczony czlowieku

        • 8 15

        • A w Bangladeszu ludzie pracują za miskę ryżu dziennie - skoro już podajesz patologię za przykład.

          • 9 2

        • budżet USA nie ma środków na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej

          koszty jej utrzymania obciążą przyszłe pokolenia, które w coraz większym stopniu cierpią na nadwagę i otyłość.

          • 3 0

  • :)

    Nie ma sie co martwić na wyrost. Słowo "niebawem" powinno sie zastąpić słowami "o ile wóle" wybudują tunel pod Martwą Wisłą.

    • 6 7

  • Skoro auta z tunelu mają pojechać m.in. Hallera to trzeba ją najpierw wyremontować bo obecnie to jest poligon czołgowy, a nie ulica.

    • 18 3

  • Oszołomione biurwy (2)

    Nie dość że pierdzą w stołki trzecią kadencję i w du... mają mieszkańców to jeszcze wymyślają banialuki.Niech najpierw dokończą Trasę Słowackiego,która kończy się na Rzeczypospolitej,udrożnią Jana z Kolna gdzie dalej jest zwężka,wystarczy trochę pomyśleć logicznie.

    • 21 4

    • Jana z Kolna spieprzyli tym ECSem totalnie

      Po godzinie 14 ta ulica jest kompletnie nieprzejezdna!

      • 9 3

    • Paranoitycy

      Wszystkie inwestycje w mieście są nie dokończone.Wezmy np.Aleję Havla i co dalej,wbicie się w Świętokrzyską i jazda dalej to koszmar,ale budowa Nowej Świętokrzyskiej nie ma w nabliższych planach ponieważ priorytet ma wymysł budynia i spółki linia tramwajowa Nowa Politechniczna.Zobaczymy jaki kołchoz będzie na skrzyżowaniu z Grunwaldzką i jakie korki wygeneruje to skrzyżowanie w ciągu Alei Zwycięstwa,Grunwaldzka.Brawo planiści już trzymamy za was kciuki-debile.

      • 5 2

  • kuzwa, te urzedasy to de bile

    jak cos zle funkcjonuje to nalezy to poprawic a nie cieszyc sie, ze gdzie indziej jest gorzej

    • 16 4

  • Zobaczycie jakie będą mega korki (1)

    jak włączą sygnalizację świetlną na rondzie Marynarki Polskiej. Przecież tam jest więcej świateł, niż na choince.

    • 21 5

    • i dobrze czym więcej korków tym więcej leni wsiądzie na rower lub skorzysta z KM

      • 1 6

  • Uważam, że taka wypowiedź w stylu filmów Barei dyskwalifikuje urzędnika Kotłowskiego. Widać, że facet jest mocno oderwany od rzeczywistości. Po co słuchać ludzi, którzy tam codziennie jeżdżą? Przeczytał w gazecie, że pomimo, że są korki to gdzie indziej jest gorzej i to mu zapewnia dobre samopoczucie.
    Chłopie ogarnij się i działaj na rzecz ludzi, bo z ich podatków masz pensję.
    Jaki pan taki pan taki kram w tym budyniowie!

    • 22 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane