• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

Maciej Naskręt
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku. Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku.

Kierowcy sygnalizują potrzebę zmian w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przekonują, że już teraz wspomniany splot ulic jest sparaliżowany i nie chcą przekonać się co będzie tam niebawem - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.



Czy dojazd od strony Przymorza i Zaspy do tunelu pod Martwą Wisłą wymaga zmian?

Od kilku tygodni kierowcy narzekają na korki w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera w Gdańsku. To jedno z najważniejszych skrzyżowań, które kierowcy będą mijać w drodze do i z tunelu pod Martwą Wisłą.

- Urzędnicy pewnie będą bardzo zaskoczeni gigantycznymi korkami na ulicy Czarny Dwór. Już na dzień dzisiejszy dojazd w kierunku tunelu wygląda tak, że rano zakorkowana jest cała wspomniana droga, nie da się na nią po prostu wjechać, kolejka aut sięga ul. Dąbrowszczaków - opowiada pan Marek, kierowca.

Gdzie leży problem? - Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać - mówi nasz czytelnik.

To nie koniec pomysłów na usprawnienie przejazdu opisywanym skrzyżowaniem. Kierowcy już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mogą napotkać kłopoty jadąc skrętem w lewo z Drogi Zielonej w al. Hallera. Zdaniem naszego czytelnika lewoskręt jest tam za krótki - maksymalnie może wjechać tam zaledwie sześć aut. W efekcie kolejka do lewoskrętu może być znacznie dłuższa - do ul. Gdańskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie chcę po otwarciu tunelu usłyszeć z ust urzędników, że korków nie dało się przewidzieć i uniknąć. Wtedy pewnie ruszą prace mające na celu usprawnić przejazd, a korki będą jeszcze większe - mówi pan Marek.

Uwagę naszego czytelnika przekazaliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przekonują oni, że każde miasto - mniejsze lub większe - ze szczególnym jednak naciskiem na słowo większe - to duże skupisko ludzi. W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami.

- W miastach, niestety, korki były, są i będą. Budując jakąkolwiek inwestycję, nie obiecuje się, że korki znikną. Robi się jednak inną rzecz. Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym. W Gdańsku ta polityka się sprawdza - w ubiegłym tygodniu opublikowano przecież ogólnopolski raport, mówiący o tym, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia.

- Natomiast pojazdy wyjeżdżające z tunelu przejmować ma Droga Zielona. W planach jest jej rozbudowa i w ten sposób dopięcie tzw. ramy komunikacyjnej miasta. Mamy opracowania mówiące o kolejności rozbudowy tej drogi i wynikające z tego skutki komunikacyjne dla miasta - tłumaczy dyrektor ZDiZ.

Czytaj także: Jaka będzie Droga Zielona: miejska ulica czy szeroka arteria?

Opinie (212) 4 zablokowane

  • kto to pisze? (1)

    do Brzeźna nie można dojechać, bo zielone pali się tak krótko. dwa samochody na pasie przejadą. Trzeci łapie pomarańczowe. Totalnie nieżyciowa organizacja ruchu. Jak w większej części Gdańska.

    • 5 2

    • Życiowa organizacja byłaby wówczas, gdyby każdego mieszkańca imiennie zapytać, które zielone swiatlo powinno palić się długo.

      • 4 0

  • "Czytelnik" gada bzdury.
    Jeżdżę codziennie Hallera w kierunku plaży i zielone jest tam tak krótkie, że jak ktoś przymuli to ledwo trzy samochody dadzą radę przejechać. Podobnie w drugą stronę.

    • 3 2

  • pan , który doniósł nie zwrócił w ogóle uwagi na to, że pieszy tez ma prawo przeteleportować się Hallera przez to skrzyżowanie.. 4 pasy... to zajmuje czasu nie wszyscy są super pełnosprawni...
    a korki... będą spooore wyjechać z Brzeźna >>> Sopot porażka

    • 3 0

  • burak

    • 0 1

  • burak

    Co za burak, nie zmieni śwateł, bo przeczytał, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym miastem, ale jaja, no nie wierze, he he

    • 5 2

  • jak zwykle

    WNIOSEK: społeczeństwo jest głupie, a tylko urzędnicy posiadają rozumy....myślenie komunistyczne długo jeszcze w tym kraju niestety będzie istniało...smutne

    • 3 2

  • Rowerami !

    Do pracy - rowerami jeździ ok. 60 % mieszkańców Kopenhagi czy Amsterdamu .
    W Gdańsku - mamy najlepszą sieć dróg rowerowych w Polsce - więc stosunkowo najmniej korków . Gdyby tak zachęcić następnych kierowców : dziecko do szkoły - rower z przyczepką . Przejazd rowerem tych 5 czy nawet 10 km zajmuje prawie tyle samo co samochodem .
    Ciekawe - czy tunel pod Wisłą będzie dostępny dla rowerów ?

    • 0 4

  • Zaniedbywanie komunikacji w mieście jest działaniem celowym

    W mieście są duże tereny deweloperskie , których atrakcyjność jest wprost proporcjonalna do wielkości problemów komunikacyjnych związanych z wjazdem do , lub wyjazdem z miasta, i ogólnie poruszaniem sie po mieście. Jeśli ktoś spodziewa sie , że władze miejskie są od rozwiazywania problemów komunikacyjnych to , działania gdańskiego magistratu wydają mu się niekompetentne , niezrozumiałe i pełne sprzeczności . Jeśli natomiast we władzach miejskich zaczniemy widzieć przybudówkę do interesu deweloperskiego to , w ich działaniach dostrzeżemy wieloletnią konsekwencję , logikę ,rzutkość , a nawet dużą dozę swoistego sprytu . Właściwie trudno znależć inwestycję drogową w mieście , która nie wiązałaby się bezpośrednio z uatrakcyjnieniem konkretnych terenów deweloperskich. Problemem polega na tym , że milardy wydane na "dokonania" ekipy Adamowicza ktoś będzie musiał dopiero zapłacić , a tym kimś jesteśmy my.

    • 4 3

  • Pan Marek ma rację (1)

    To jest skandaliczne, że ZDiZ próbuje zamieść problem pod dywan. Mega korki będą i na dojeździe do Hallera od strony Przymorza i w drugą stronę na Czarnym Dworze i Dąbrowszczaków (samochody które wyjadą z tunelu w kierunku Sopotu). Ponadto wszystkie te tysiące samochodów zapakują się na ulice Zaspy i Przymorza - Jana Pawła, Kołobrzeską, Obrońców, Jagiellońską...

    • 3 2

    • I co z tego? Po to m.in. są ulice,żeby nimi jechały samochody.

      • 0 2

  • poprostu raj na ziemi....

    to,ze najmiej zakorkowany to sie dowiedzialem-pozatym mamy najuczciwszego i najleprzego prezydenta miasta oraz przewielebnego medrca swiata jp walese ,no i cala mase koscielnych eminencj-byc moze wiecej niz w samym watykanie....zyc nie umierac......

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon marek Jaguar i Land Rover znajduje się w:

 

Najczęściej czytane