• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Progi zwalniające za przejściem dla pieszych. Czy auta zwalniają?

MKo
6 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Po niedawno zakończonej przebudowie ul. PiastowskiejMapka w Gdańsku w pobliżu przejścia dla pieszych pojawiły się nowe progi zwalniające. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jeden z nich zainstalowano nie przed, a... za przejściem dla pieszych. Na nietypowe rozwiązanie uwagę zwrócił nasz czytelnik.



Przejeżdżając przez próg zwalniający:

W październiku zakończyła się przebudowa fragmentu ul. Piastowskiej na Przymorzu między Chłopską a Subisława. W trakcie półrocznych prac na niespełna kilometrowym odcinku wymieniono nawierzchnię jezdni, przebudowano sieć wodociągową, powstały też nowe chodniki. Wykonawcą prac była firma WPRD Gravel, której miasto za zrealizowanie inwestycji zapłaciło 3,3 mln zł.

Po zakończeniu i oddaniu do użytku wyremontowanej ulicy okoliczni mieszkańcy zwrócili uwagę na nietypowy wyspowy próg zwalniający zainstalowany na jezdni w pobliżu przejścia dla pieszych i przystanku autobusowego i skrzyżowania z ul. Poznańską. Jeden z nich zainstalowano nie przed, a za przejściem dla pieszych. Jeden z kierowców, który także zwrócił na to uwagę, tłumaczy, że wbrew pozorom - nietypowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

- Zwalniam i tak przed progiem, a nie na samym progu. W dodatku na samym progu jest ślisko i koła samochodu nie hamują tam tak dobrze, więc lepiej, jeśli mam możliwość przyhamowania na prostym asfalcie - mówi pan Michał.
O rozstrzygnięcie wątpliwości naszych czytelników poprosiliśmy Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

- Ustawienie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych, jak i za przejściem, jest zgodne z przepisami - podkreśla mł. asp. Monika Falkowska z WRD KMP w Gdańsku. - Progi zwalniające mają na celu fizyczne ograniczenie prędkości pojazdu i takie zadanie spełniają. Kierowca jest zmuszony do zmniejszenia prędkości, co w efekcie zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. Odnosząc się do załączonej fotografii, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, próg zwalniający nie może być ustawiony przed przejściem z uwagi na pobliskie skrzyżowanie.
MKo

Opinie (117) 2 zablokowane

  • hahaha kolejny z 1000 przykładów szkodliwych urzedników miasta bezkarnych za marnowanie pieniedzy a realizujacy swoje kaprysy

    Takich ludzi powinno sie zwalniac i wywalac na zbity pysk z wilczym biletem!Opinie ze zwalniany dyscyplinarnie !!

    • 4 2

  • Te tak zwane progi zwalniajace to nic innego jak świadome niszczenie prywatnej własności przez głupawych lub zawistnych urzędnik

    • 9 4

  • Najgorsze progi jakie sa (2)

    To te plastikowe. Jadąc w korku pewnej zimyJabloniowa - ile można tam jechac - 20-30 km/H nie byłem w stanie wyhamować na oblodzonym progu, auto po prostu ślizgalo sie i minęło dalej aż znowu miało pełny kontakt z asfaltem. Wyhamowalem przed przejściem, ale ledwo. Samochód sprawny, opony dość nowe (2 sezony), a hamulce zyleta, po prostu jazda po lodzie = ślizg.

    • 5 0

    • To jest efekt zatrudniania durni,pociotek a nie fachowców.

      • 0 0

    • I dlatego przepisy określają minimalną odległość progów od przejścia. Ale urzędnik wie lepiej.

      • 0 0

  • I jak tu się dziwić,że amerykanie produkują polskie kubki z uchem w środku.

    Progów nie montuje się przed samym przejściem bo samochód wyskakuje w powietrze i traci przyczepność co uniemożliwia zahamowanie.U nas jest tyle d**ilizmu na każdym kroku ,że ukryta kamera nie jest potrzebna dla nakręcenia programu rozrywkowego.

    • 3 0

  • Progi, dziury, krawężniki (1)

    Nie zwalniam na progach, za uszkodzenia zawieszenia płaci miasto oczywiście są zdjęcia policja, laweta i serwis ASO, pod warunkiem jazdy z dozwolona prędkością.

    • 4 1

    • I auto wyłączone z ruchu na kilka tygodni jak dobrze i sprawnie pójdzie przepychanka z papierkami i urzędami...

      • 0 0

  • Rozumiem potrzebę bezpieczeństwa ale progi zwalniające to najbardziej prymitywne rozwiązanie z wieloma wadami. Są ulice na których takie progi są co kilkanaście czy kilkadziesiąt metrów. Jazda na takiej ulicy to jakiś horror

    • 1 1

  • Te rządy w Gdański przebijają Bareje.

    Poprzednik myślał o sobie ale też o Gdańsku nie zapominał.

    • 3 1

  • Ja i tak nie rouzmiem progu tuż przed przejściem,...

    albo przejście NA progu.
    Jeśli się zdarzy, że kierowca się zagapi, to oprócz uszkodzenia auta wskakuje na pieszego, co jest niebezpieczne. Powinno być bardzo dużo kamer wszędzie.

    • 4 1

  • To jest chore,tak zamontować spowalniacze.Kto robił odbiór wykonanych prac? Mam nadzieję że po naszych spostrzeżeniach zostanie to poprawione przez wykonawcę.

    • 2 2

  • (2)

    Progi powinny byc w jaskrawych kolorach, bo po zmierzchu sa kompletnie niewidoczne. Nie szaleje na drodze, ale samochodu rozwalic sobie nie chce. One sa tak zamaskowane specjalnie?

    • 4 0

    • Progi są poprzedzone znakami pionowymi, te są dość odblaskowe :)

      • 0 3

    • Dokładnie!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane