• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Progi zwalniające za przejściem dla pieszych. Czy auta zwalniają?

MKo
6 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Po niedawno zakończonej przebudowie ul. PiastowskiejMapka w Gdańsku w pobliżu przejścia dla pieszych pojawiły się nowe progi zwalniające. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jeden z nich zainstalowano nie przed, a... za przejściem dla pieszych. Na nietypowe rozwiązanie uwagę zwrócił nasz czytelnik.



Przejeżdżając przez próg zwalniający:

W październiku zakończyła się przebudowa fragmentu ul. Piastowskiej na Przymorzu między Chłopską a Subisława. W trakcie półrocznych prac na niespełna kilometrowym odcinku wymieniono nawierzchnię jezdni, przebudowano sieć wodociągową, powstały też nowe chodniki. Wykonawcą prac była firma WPRD Gravel, której miasto za zrealizowanie inwestycji zapłaciło 3,3 mln zł.

Po zakończeniu i oddaniu do użytku wyremontowanej ulicy okoliczni mieszkańcy zwrócili uwagę na nietypowy wyspowy próg zwalniający zainstalowany na jezdni w pobliżu przejścia dla pieszych i przystanku autobusowego i skrzyżowania z ul. Poznańską. Jeden z nich zainstalowano nie przed, a za przejściem dla pieszych. Jeden z kierowców, który także zwrócił na to uwagę, tłumaczy, że wbrew pozorom - nietypowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

- Zwalniam i tak przed progiem, a nie na samym progu. W dodatku na samym progu jest ślisko i koła samochodu nie hamują tam tak dobrze, więc lepiej, jeśli mam możliwość przyhamowania na prostym asfalcie - mówi pan Michał.
O rozstrzygnięcie wątpliwości naszych czytelników poprosiliśmy Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

- Ustawienie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych, jak i za przejściem, jest zgodne z przepisami - podkreśla mł. asp. Monika Falkowska z WRD KMP w Gdańsku. - Progi zwalniające mają na celu fizyczne ograniczenie prędkości pojazdu i takie zadanie spełniają. Kierowca jest zmuszony do zmniejszenia prędkości, co w efekcie zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. Odnosząc się do załączonej fotografii, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, próg zwalniający nie może być ustawiony przed przejściem z uwagi na pobliskie skrzyżowanie.
MKo

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Zwolnienie do wymaganej prędkości to nie tamowanie ruchu, co za napisał nakietę?

    • 5 0

  • Progi zwalniające i ich minioną epoka

    Progi działają na aura segmentu A, B, C, ale ich jest coraz mniej. SUVy, crosowery i większe auta włącznie z autobusami i dostawczaksmi nawet nie zwalniają bo to żadne utrudnienie. To g*wno niszczy auta male i zamula ruch. Każdy potem przyspiesza aby nadrobić czas. Progi są ok ale przy szkołach, ale nie w każdym miejscu.

    • 4 4

  • progi progami

    ale można przecież przesunąć przejście o kilka metrów, tylko myśleć, myśleć...

    • 6 1

  • Lepsze te za. Na tych przed jak auto wyrzucalo na tej muldzir to i tak stawalo centralnie na srodku pasow wiec nagle hamowanie w razie co i tak konczylo sie na pasach a tak zwalnia sie i tak juz pare metrow wczesniej. Nareszcie sensowne cos.

    • 2 1

  • Te progi są tam nielegalnie, bo są za blisko skrzyżowania. Wg. przepisów muszą być co najmniej 40m od skrzyżowania. (1)

    • 5 5

    • Dlaczego minusujecie? Przepisy jasno i wyraźnie określają, gdzie i jak mogą być zamontowane progi.

      W większości miejsc są one po prostu umiejscowione niezgodnie z prawem.
      Dziennik ustaw Nr 220 poz. 2181 pkt. 8.1

      • 1 0

  • Ci którzy nie zwalniaja

    jeżdżą na co dzień służbowym samochodem więc mają wszystko i wszystkich w pizzzdzie

    • 3 1

  • jechałem - dziwnie to wygląda

    Piastowska była zamknięta przez pól roku, mogli przesunąć przejście dla pieszych i dać próg za / przed. Było by normalnie.

    • 4 1

  • Przy okazji należy podkreślić (2)

    że nowe progi zwalniające na Piastowskiej są kompletnie źle skonstruowane i nie wiem jak zostały dopuszczone do produkcji. Najazd jest tak stromy, że jadąc nawet niecałe 15km/h przejeżdża się bardzo nieprzyjemnie, mimo że ograniczenie w tym miejscu wskazuje 30km/h. Wtedy to by się chyba pół zawieszenia wyrwało. Czy o to chodzi w progach zwalniających? Wątpię..

    • 30 12

    • Wygrzebali sie wreszcie z tym remontem? Ile mcy to trwalo?

      • 2 0

    • Dlatego przed tymi nieprzepisowymi progami trzeba zwalniać do max. 5 km/h. Inaczej remont zawieszenia co 3 lata...
      Ps. W nocy są prawie zupełnie niewidoczne - powinny być malowane odbłyskową farbą.

      • 0 0

  • Wcześniej były przed zebrą z obu stron

    Wcześniej były przed pasami z obu stron i kierowcy jeździli slalomem pomiędzy, co było jeszcze mniej bezpieczne

    • 4 0

  • Jak kogoś potrącisz na przejściu

    To masz zwolnić za zebrą. To oczywista oczywistość, to tzw. próg wzmożonej refleksji.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane