• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedpremierowy pokaz elektrycznego BMW i5 w Gdańsku

mJ
17 sierpnia 2023, godz. 06:00 
Opinie (135)
Premiera BMW i5 Premiera BMW i5

To jedna z ciekawszych tegorocznych nowości na motoryzacyjnym rynku. W gdańskim salonie BMW Zdunek "po cichu" przedpremierowo zaprezentowano najnowszą generację serii 5, i to w elektrycznym wydaniu - model i5 (G60).



Czy podoba ci się nowe BMW i5?

BMW serii 5 to jeden z najpopularniejszych i najchętniej kupowanych modeli bawarskiego producenta. Właśnie debiutuje 8. generacja popularnej "piątki", a wraz z nią elektryczna odsłona. W gdańskim salonie BMW Zdunek przy ul. Miałki SzlakMapka w dość kameralnych okolicznościach, wyłącznie dla wybranych gości i tylko przez jeden dzień, przedpremierowo zaprezentowano elektryczny wariant serii 5. Zdaje się, że to właśnie "piątka" na prąd ma być twarzą nowej generacji.

  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
W konfiguratorze BMW dostępne są dwa warianty i5 - bazowe eDrive40 i bardziej drapieżne M60.

Pierwszy z nich oferuje moc 340 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (6 s do "setki" i prędkość maksymalna na poziomie 193 km/h ), natomiast drugi odpowiednio - 601 KM i 795 Nm (0-100 km/h: 3,8 s, 230 km/h prędkość maksymalna). Słabszy wariant posiada napęd na tylną oś, a mocniejszy na wszystkie koła.


Premiera BMW i5 Premiera BMW i5
W obu odmianach i5 posiada baterie o pojemności 81,2 kWh, dzięki czemu jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu 477-582 km (w słabszej wersji) i 455-516 km (w mocniejszym wariancie). To dane producenta, które należy traktować z delikatną rezerwą.

Zobacz i przejedź się najbardziej luksusowymi modelami BMW Zobacz i przejedź się najbardziej luksusowymi modelami BMW
Baterie mogą być ładowane z maksymalną mocą 205 kW (DC). Czas ładowania DC od 10 do 80 proc. to zaledwie 30 minut. Przy dłuższym ładowaniu nudę można zabić np. rozrywką za pośrednictwem platformy gaminowej AirConsole, która debiutuje w serii 5.



  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
Nowa "piątka" mierzy 5060 mm długości, 1900 mm szerokości (bez lusterek) i 1515 mm wysokości. Rozstaw osi równy jest 2995 mm. BMW i5 dysponuje bagażnikiem o pojemności 490 l. Auto waży 2205 kg.

Ceny bazowego BMW i5 startują od kwoty 345 tys. zł. Za bardziej sportowe M60 trzeba zapłacić co najmniej 500 tys. zł. Bardziej szczegółowe dane przekażemy po pierwszych jazdach testowych i5.



Premiera BMW i5 Premiera BMW i5
mJ

Miejsca

Opinie (135) ponad 10 zablokowanych

  • Piękne autko. (16)

    Będę zamawiał po nowym roku jak skończy się mi leasing na obecne.

    Nie ma odwrotu przed elektrykami i ostatnio to zrozumiałem.

    • 8 48

    • Ja już teraz zamawiam, bo czekałem na premierę. (1)

      • 5 3

      • Przod jakby ktoś siekiera projektował...

        Kiedyś opór powietrza był świętym.. Wskaźnikiem dla projektantów. Dziś gust Chińczyków decyduje

        • 2 2

    • A koszty utylizacji baterii osiągną jakieś 10 mld ojro (9)

      do 2030. Jednak nie musimy się tym martwić bo pokryją je "uczestnicy rynku" - zgadnijcie kto to taki?
      Będziecie więc dopłacać kapitalistom nie tylko do aut i ładowarek, ale także płacić za utylizację śmieci po nich.

      • 6 3

      • Jaka utylizacja gamoniu? (5)

        Baterie podlegają recyklingowi.

        • 2 4

        • (4)

          Gdzie mozna to zrobic ?I ile kosztuje i jaka jest cena nowych?

          • 0 2

          • W Polsce powstało już kilka dużych zakładów zajmujących się recyklingiem baterii. (1)

            • 1 0

            • Tak i nawet jedna utylizowaly. Tyle mamy elektryków

              • 0 2

          • Średnio do najmniejszych autek ok. 90 000 zeta (1)

            Plus opłata za utylizację starych. Razem jakieś 100 000. Po 10 latach

            • 1 2

            • Do Nissana Leafa nowy pakiet to 27500zł brutto, z czego połowę możesz odzyskać po zdaniu starego pakietu. Straszne koszty. Ile przez te 20 lat kosztów zrobi spaliniak? :)

              • 1 0

      • Kolega ma elektryka. 8 letniego. (2)

        Szykuje się wymiana baterii bo jak każda bateria ma pojemność już tylko 35% po 8 latach ładowania. Koszt jakieś 80 000 złotych... Pozdrawiam

        • 3 3

        • Mam dziewięcioletniego elektryka, pojemność baterii 89%. Tesla model S z pierwszego roku produkcji, 320 tysięcy przebiegu. I większość S-ek ma po tych 8-9 latach około 10, maks 15% degradacji (polecam spojrzeć na ogłoszenia, szczególnie w Norwegii), więc ja nie wiem skąd Wy te 65% bierzecie. xDDD

          • 2 0

        • A mój kolega w dwuletnim elektryku wartym 200 tys. zł musiał wymienić baterię i kosztowało go to okrągły milion.

          Euro. Powaga, jak babcię kocham.

          • 0 0

    • Ja się zapisałem na jazdę próbną na dniu otwartym i już wpłaciłem zadatek (2)

      nie ma sensu czekać

      • 1 3

      • Jadąc elektrykiem masz emocje mniejsze niż przy myciu zębów... (1)

        • 4 1

        • To musisz mieć cholernie ekscytujące to mycie zębów.

          • 1 0

    • Jest odwrót, tak jak wracamy do węgla

      Elektryk pali się ale gorzej niż węgiel...

      • 2 2

  • Cena z Kosmosu (6)

    Kto to bedzie kupował jak Tesle mozna miec za 190 000 zł z pełnym wyposażeniem.

    • 17 7

    • To jest prawdziwe premium.

      Tesla świetna, ale to wozidło dla ludu. Nie każdy chce jeździć Teslą nawet TMS, która osiągami przewyższa i5, ale ceną też, bo to 200 tys więcej.

      i5 jest pośrodku stawki cenowej jest nieSUVem!

      • 4 1

    • poza tym idzie spowolnienie gospodarcze czyli recesja .....nie będzie dużych kosztów żeby brać w leasing tak drogi samochód

      • 0 5

    • (2)

      Kolego, jeśli porównujesz Teslę do BMW to nie mamy o czym rozmawiać. W BMW też spada jakość, ale to jest przepaść względem plastikowej Tesli, której za darmo bym nie chciał. Tesla to taka Skoda dla Amerykanów, a BMW jest kilka półek wyżej. I kto to będzie kupował? Np. ja. Tyle tylko, że ja wolałem kupić schodzący ze sceny model G30 z V8 wyposażony po sufit (konfiguracja za ponad 650tys. zł), bo ten nowy G60 to jakaś bieda wersja dla mało wymagających.

      • 5 6

      • Ale dalej w majtkach tragedia?

        • 1 1

      • G to ty szukasz dziadku od lat u babci

        • 2 2

    • Pełne wyposażenie śmiechu wartej Tesli to...podstawowe wyposażenie BMW, które można znacznie ulepszyć dokupując liczne opcje dodatkowe. Poza tym Tesla to tandeta i plastik dla mało wymagającej klienteli.

      • 1 4

  • Istny paskuda.

    • 7 2

  • Na tylna oś? (5)

    Dziwne, jakoś jestem przyzwyczajony, że napęd przedni jest bardziej powiedzmy niefachowo stabilny.

    • 4 14

    • A jak chcesz przedział 300-600KM przenieść na jezdnię za pomocą przedniej osi? (3)

      Lubisz tańczyć twista na każdych światłach?

      • 12 2

      • Nie znam się - napisałem, że jestem przyzwyczajony do takiej argumentacji przedniego napędu od lat (2)

        • 1 1

        • To znaczy do jakiego (1)

          jak wpadniesz w poślizg autem z napędem na przód to ciężko jest wyprowadzić nawet z ESP natomiast na tył wystarczy wyprostować kierownicę i dodać trochę gazu.

          • 2 2

          • Moja Becia nawet jak mi kolega dla żartu tylne koło poluzował i przy 90 mi odpadło to nawet mnie nie zarzuciło

            A była zima i ślisko. Systemy działały.

            • 1 1

    • Przedni napęd nadaje się do słabych aut. Nie jest w stanie przenieść na asfalt większej mocy. Przedni napęd jest również łatwiejszy w prowadzeniu i mniej wymagający. Nie trzeba być Kubicą, żeby go ogarnąć. Jeśli jednak w grę wchodzą mocniejsze silniki i ciekawsze samochody to zauważ, że napęd jest już tylko tylny albo 4x4. Jak to mówią - przedni napęd jest dla kobiet, emerytów i początkujących kierowców.

      • 2 0

  • Elektryk musi dymić (1)

    • 19 3

    • Uszczelniacze zaworow w elektrykach padają...

      • 0 0

  • Hmm (7)

    Jak widzę elektryki to już mi się odechciewa dalej czytać

    • 23 5

    • Elektryki to przyszłość (6)

      musisz się pogodzić

      • 3 5

      • (5)

        Tak ale nie te na baterie tylko te na wodor.

        • 1 3

        • Chyba jak sam sobie zbudujesz xD (3)

          • 0 1

          • (2)

            fakt - jeszcze trzeba sporo zarobić na niewolniczej pracy w kopalniach kadmu a i składowiska zuzytych baterii nie pękają w szwach...jakie to Eko

            • 1 2

            • (1)

              Nie ma czegoś takiego jak składowiska zużytych baterii, a na pewno nie jeżeli chodzi o litowo-polimerowe ogniwa używane w samochodach elektrycznych. Jak zauważyłeś/aś jest w nich naprawdę dużo cennych składników które się odzyskuje w ponad 90%, ot chociażby Northvolt pozyskuje materiały z recyklingu. Polecam się edukować. :)

              • 1 0

              • polecam zdjęcia skłądowisk baterii .np w Chinach...tak samo jak z segregacją plastiików- niby przetwarzają ale w indonezji na hałdach pełno opakowań po "Delmie"

                • 0 1

        • Wodór to żadna przyszłość, bo nawet jak proces konwersji prąd->wodór->prąd doprowadzimy do efektywności dwa razy większej niż teraz, to wciąż nie osiągnie on nawet połowy efektywności procesu prąd->ogniwo-> prąd, a i na te dwa razy się nie zapowiada. Przy dzisiejszej cenie wodoru (prawie 90zł/kg) jazda wychodzi 5x drożej niż dieslem, więc są miasta, które odstawiają nowiutkie autobusy wodorowe, bo nie ma ekonomicznego sensu ich używać. Ceny miały spadać, a rosną, co w sumie nie dziwi biorąc pod uwagę, że cała rafineria Orlenu w Czechowicach-Dziedzicach produkuje ledwie kilka kilogramów na godzinę i to w najefektywniejszym (za to najmniej ekologicznym) procesie, czyli z gazu ziemnego. xD

          • 1 0

  • (4)

    Standardowo. Z artykułu dowiedziałem się jak wygląda gniazdo USB, pół światła stopu i kilka innych detali. Rozumiem, że ktoś chce się pochwalić fotkami robionymi w makro, ale na litość boską zróbcie też zdjęcia całego auta. Pokaz przedpremierowy a wy cykacie same zbliżenia. I nie jest to wyjątek, prawie każdy artykuł z serii moto tutaj tak wygląda.

    • 47 0

    • Dokładnie

      Brak podstawowych zdjęć sylwetki auta (z boku, z tyłu, w całość pod rożnym kątem).

      • 12 0

    • Nie tylko moto (1)

      Relacje z imprez, zdjęcia odwiedzanych nieruchomości, itp - wszędzie ten problem występuje w trojmiasto.pl

      • 4 0

      • Dlatego ostatnio ktos mial dosc i im zrobil SQLi na Raport :D Dlatego caly dzien bylo offline.

        • 5 0

    • bo ci pstrykacze uważają się za fotografików artystów

      dlatego mają takie kadrowanie jak na kursie online do robienia zdjęć

      • 4 0

  • Biore odrazu z 10 albo 15 za gotowke dla moich pracownikow bo teraz jezdza syfiastymi dasterami

    Solid security

    • 12 3

  • Z zewnątrz ładny, środek też mi się podoba nie licząc tego ekrany na środku. Wolę jednak analogowe zegary.

    • 4 2

  • w końcu coś łądnego

    Już nie robią tych wielkich ryjów na pół maski?

    • 17 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót 4WD?

 

Najczęściej czytane