• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedpremierowy pokaz elektrycznego BMW i5 w Gdańsku

mJ
17 sierpnia 2023, godz. 06:00 
Opinie (135)
Premiera BMW i5 Premiera BMW i5

To jedna z ciekawszych tegorocznych nowości na motoryzacyjnym rynku. W gdańskim salonie BMW Zdunek "po cichu" przedpremierowo zaprezentowano najnowszą generację serii 5, i to w elektrycznym wydaniu - model i5 (G60).



Czy podoba ci się nowe BMW i5?

BMW serii 5 to jeden z najpopularniejszych i najchętniej kupowanych modeli bawarskiego producenta. Właśnie debiutuje 8. generacja popularnej "piątki", a wraz z nią elektryczna odsłona. W gdańskim salonie BMW Zdunek przy ul. Miałki SzlakMapka w dość kameralnych okolicznościach, wyłącznie dla wybranych gości i tylko przez jeden dzień, przedpremierowo zaprezentowano elektryczny wariant serii 5. Zdaje się, że to właśnie "piątka" na prąd ma być twarzą nowej generacji.

  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
W konfiguratorze BMW dostępne są dwa warianty i5 - bazowe eDrive40 i bardziej drapieżne M60.

Pierwszy z nich oferuje moc 340 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (6 s do "setki" i prędkość maksymalna na poziomie 193 km/h ), natomiast drugi odpowiednio - 601 KM i 795 Nm (0-100 km/h: 3,8 s, 230 km/h prędkość maksymalna). Słabszy wariant posiada napęd na tylną oś, a mocniejszy na wszystkie koła.


Premiera BMW i5 Premiera BMW i5
W obu odmianach i5 posiada baterie o pojemności 81,2 kWh, dzięki czemu jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu 477-582 km (w słabszej wersji) i 455-516 km (w mocniejszym wariancie). To dane producenta, które należy traktować z delikatną rezerwą.

Zobacz i przejedź się najbardziej luksusowymi modelami BMW Zobacz i przejedź się najbardziej luksusowymi modelami BMW
Baterie mogą być ładowane z maksymalną mocą 205 kW (DC). Czas ładowania DC od 10 do 80 proc. to zaledwie 30 minut. Przy dłuższym ładowaniu nudę można zabić np. rozrywką za pośrednictwem platformy gaminowej AirConsole, która debiutuje w serii 5.



  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
Nowa "piątka" mierzy 5060 mm długości, 1900 mm szerokości (bez lusterek) i 1515 mm wysokości. Rozstaw osi równy jest 2995 mm. BMW i5 dysponuje bagażnikiem o pojemności 490 l. Auto waży 2205 kg.

Ceny bazowego BMW i5 startują od kwoty 345 tys. zł. Za bardziej sportowe M60 trzeba zapłacić co najmniej 500 tys. zł. Bardziej szczegółowe dane przekażemy po pierwszych jazdach testowych i5.



Premiera BMW i5 Premiera BMW i5
mJ

Miejsca

Opinie (135) ponad 10 zablokowanych

  • Kogo na to stać? (1)

    • 4 3

    • Np. mnie

      • 1 0

  • (2)

    Ci Niemcy powinni wyprodukować jakiś samochód, który jest w zasięgu pracownika np. Lidla, po 2-3 latach pracy w Polsce. Bo teraz, to taki pracownik dyskontu odłoży po kilku latach pracy tylko na felgi do samochodu.

    • 9 4

    • Powinni wznowić produkcję dełu matis

      • 3 0

    • Tak samo jako nie każdego stać na rezydencję w Beverly Hills czy prywatny odrzutowiec tak nikt nigdy nie obiecywał, że pierwszy lepszy pracownik fizyczny będzie mógł sobie pozwolić na luksusowe samochody marek premium. Sorry, trzeba się było uczyć albo urodzić się w bogatej rodzinie. A pracownik Lidla zawsze może sobie kupić karnet na komunikację miejską, wybrać jakiś używany samochód niższej klasy lub zainwestować w siebie, dokształcić się, zmienić pracę, a może w przyszłości będzie go stać na coś więcej niż wegetację i klepanie biedy.

      • 3 6

  • Teraz będą tylko elektryki

    i bardzo dobrze!

    • 1 9

  • Idealne zbilansowanie XD (3)

    Ceny bazowego BMW i5 startują od kwoty 345 tys. zł
    Cena bazowego BMW 5 benzyna/diesel zaczyna się od 255 tys. zł.
    Płać szanowny kliencie dodatkowe 100tys za "zieloną planetę i zdrowe powietrze" XDDD

    • 17 3

    • Dołóż moc i wyposażenie do te benzynowej bazy to zdziwisz się ile wyjdzie.

      A i tak będziesz miał konfigurację słabszą od bazowej i5.

      • 3 0

    • Porządna seria 5 od zawsze kosztowała ok. 0,5mln zł jak nie więcej (mój ostatni konfig to przeszło 650tys. zł minus rabat). Nikt poważny nie będzie brał wersji podstawowej, bo ona praktycznie nic nie ma. A w każdym BMW wyposażenie dodatkowe spokojnie może przekroczyć wartość 200tys. zł. Ale spora grupa Januszexów brała te najtańsze wersje, żeby tylko pokazać się, że jeżdżą nową serią 5, choć wyposażenie tam mieli gorsze niż w dobrze wyposażonej Skodzie. Smutne, ale prawdziwe.

      • 5 1

    • śmiechu warte

      • 0 1

  • Parli nimcy na elektryfikację, najpierw makrela teraz lajen, ta od szczepionek przez sms zamawianych.

    i się poślizgnęli jak na skórce od banana. Za 2/3 wartości tej bety biorę nową teslę na wypasie, tą co robi pierwszą setkę w 3 sekundy. A wy paczcie Polacy na jakieś pancer wageny. Za 10 lat takie BMW sprowadzone od nimca zbliży się do zasięgu portfela zwykłego polakówa. Wymienicie aku na nowy za 1/3 wartości nowego auta i będzieta jeździć w 15 minutowym mieście.

    • 8 3

  • Tylko 193km/h? (15)

    Przy 340KM powinno być duuużo więcej.

    • 13 7

    • (6)

      a po co?

      • 9 6

      • (5)

        A po co w ogóle bmw jak dacia też ma kierownicę i 4 koła?

        • 9 8

        • (1)

          I prędkość maksymalną mniejszą tylko o 18km/h

          • 5 2

          • no o tym mowa

            • 0 1

        • W PL możesz tylko 140 (2)

          Nie mów że masz w d. kodeks drogowy?

          • 7 1

          • nigdy nie jechałeś (łaś) szybciej?

            • 2 5

          • Nie mam ale daleko mi do kodeksowego onanisty.

            Jak nikogo nie ma na drodze to i 2 stówy pociągnę. Prawo było pisane w pewnym kontekście. A tym kontekstem jest bezpieczeństwo w ruchu. Po to są ograniczenia. Jak jedziesz o 4 rano A1 to samochodów jest mało. Tak mało że co jakiś czas możesz ostrzej pocisnąć. Albo jak np. jeździsz często do Niemiec. Tam te ograniczenia mimo że też oczywiście są to są dużo luźniejsze. Niemcy da się przejechać ze średnią 150 km/h czyli max często dochodzi do 200. Powiesz że policjant nie będzie mnie pytał o kontekst i i tak wlepi mi mandat. Zgadzam się, tak będzie jeśli w ogóle się na mnie natknie o tej 4 rano. Ale co do zasady on ma egzekwować prawo a nie zastanawiać się nad jego zasadnością więc robię to na swoje ryzyko.

            • 1 0

    • Bo jest ciezkie, bo jest na baterie. Ten zasieg to dla max 90kmh przy 20st C.

      • 5 2

    • w dodatku, to już ma obowiązkowy system rozpoznawania znaków z uniemożliwieniem jazdy szybszej niż na znaku (3)

      i będzie się jeździć 20km/h autostradą, bo roboty drogowe, skończone miesiąc temu, ale czekają na odbiór

      • 2 7

      • Doinformuj się gamoniu (1)

        Autostrada przeznaczona jest tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które zdolne są do osiągnięcia co najmniej 40 km/h na równej, poziomej jezdni.

        • 1 1

        • słowo klucz to zdolne

          moja mała zabawka może jechać 260km/h, może więcej...jechałem raz w życiu w niemczech, nigdy tego raczej nie powtórzę, prawie na pewno nie w polsce, ale jest zdolna do osiągnięcia tej prędkosci...rozumiesz różnicę?

          • 1 1

      • 100%

        Kiedyś rozpoznawly znaki, dziś rozpoznają i blokują automatycznie prędkość...

        • 1 0

    • Moja babcia Betka 750i spoko 260 na A1... I na Ch mi elektryk? (2)

      • 1 4

      • I tak ciebie nie stać

        • 3 1

      • Napisz jeszcze że twój Tarpan wyciąga setkę

        i nie potrzebujesz nic lepszego

        • 1 0

  • Dane producenta trzeba traktowac minus 40% bo to dane laboratoryjne!!Kto kupuje elektryki? Ludzie naiwni i bezrozumni (3)

    lub poprostu bogaci co chca sie pokazac bo robi sie mode na elektryki,ale ich stac na wywalanie pieniedzy. Naiwniaków i bezrozumnych juz nie.
    Ale promuja elektryki na potege bo to gigantyczne zyski dla przemytsłu motoryzacyjnego konieczna wymiana po 5 latach .W Poslce sredni wiek auta to 15 lat elektryk nawet połowy tego nie przezyje!

    • 10 2

    • Ja wymieniam elektryka co pół roku. (2)

      Bogatemu nie zabronisz, a biednemu nie wytłumaczysz.

      • 2 4

      • Ale głupoty wypisujesz co dziennie :)

        • 0 1

      • :-))))))))

        • 1 0

  • znowu coś spierniczą

    Niech się oni nie biorą za elektryki,bo to dopiero będzie smród od spalenizny.Mają talent do spi...nia dobrych rzeczy mianowicie chodzi o silniki spalinowe które były perłą w koronie a dzisiaj ich żywotność i awaryjność zostawiają wiele do życzenia.

    • 7 0

  • gdzie tym parkować w mieście? (2)

    długi na 5 m

    • 2 2

    • Dlatego dotychczas do serii 5 można było domówić aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną dzięki czemu 5-metrowymi limuzynami manewruje się niemal jak gokartem. Niestety, w G60 przyszła bieda i takiego wyposażenia nie ma i nie będzie.

      • 4 0

    • parkujesz na trzech miejscach

      i tak płacisz tylko za jedno

      • 2 0

  • Jest w pytę

    • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane