• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedpremierowy pokaz elektrycznego BMW i5 w Gdańsku

mJ
17 sierpnia 2023, godz. 06:00 
Opinie (135)
Premiera BMW i5 Premiera BMW i5

To jedna z ciekawszych tegorocznych nowości na motoryzacyjnym rynku. W gdańskim salonie BMW Zdunek "po cichu" przedpremierowo zaprezentowano najnowszą generację serii 5, i to w elektrycznym wydaniu - model i5 (G60).



Czy podoba ci się nowe BMW i5?

BMW serii 5 to jeden z najpopularniejszych i najchętniej kupowanych modeli bawarskiego producenta. Właśnie debiutuje 8. generacja popularnej "piątki", a wraz z nią elektryczna odsłona. W gdańskim salonie BMW Zdunek przy ul. Miałki SzlakMapka w dość kameralnych okolicznościach, wyłącznie dla wybranych gości i tylko przez jeden dzień, przedpremierowo zaprezentowano elektryczny wariant serii 5. Zdaje się, że to właśnie "piątka" na prąd ma być twarzą nowej generacji.

  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
W konfiguratorze BMW dostępne są dwa warianty i5 - bazowe eDrive40 i bardziej drapieżne M60.

Pierwszy z nich oferuje moc 340 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (6 s do "setki" i prędkość maksymalna na poziomie 193 km/h ), natomiast drugi odpowiednio - 601 KM i 795 Nm (0-100 km/h: 3,8 s, 230 km/h prędkość maksymalna). Słabszy wariant posiada napęd na tylną oś, a mocniejszy na wszystkie koła.


Premiera BMW i5 Premiera BMW i5
W obu odmianach i5 posiada baterie o pojemności 81,2 kWh, dzięki czemu jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu 477-582 km (w słabszej wersji) i 455-516 km (w mocniejszym wariancie). To dane producenta, które należy traktować z delikatną rezerwą.

Zobacz i przejedź się najbardziej luksusowymi modelami BMW Zobacz i przejedź się najbardziej luksusowymi modelami BMW
Baterie mogą być ładowane z maksymalną mocą 205 kW (DC). Czas ładowania DC od 10 do 80 proc. to zaledwie 30 minut. Przy dłuższym ładowaniu nudę można zabić np. rozrywką za pośrednictwem platformy gaminowej AirConsole, która debiutuje w serii 5.



  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
Nowa "piątka" mierzy 5060 mm długości, 1900 mm szerokości (bez lusterek) i 1515 mm wysokości. Rozstaw osi równy jest 2995 mm. BMW i5 dysponuje bagażnikiem o pojemności 490 l. Auto waży 2205 kg.

Ceny bazowego BMW i5 startują od kwoty 345 tys. zł. Za bardziej sportowe M60 trzeba zapłacić co najmniej 500 tys. zł. Bardziej szczegółowe dane przekażemy po pierwszych jazdach testowych i5.



Premiera BMW i5 Premiera BMW i5
mJ

Miejsca

Opinie (135) ponad 10 zablokowanych

  • piękny inaczej

    jak to u szkopów

    • 4 0

  • Baterie mogą być ładowane z maksymalną mocą 205 kW (4)

    Są gdzieś dostępne ładowarki o takich mocach?
    Trochę mi to przypomina film powrót do przyszłosci jak dr Brown złpał się za głowę gdy w latach 50-tych Marty znalazł się w przeszłosci i powiedział mu jaką moc trzeba by uruchomić kondensator czasu.

    • 15 4

    • Oczywiście że są

      200, 250, nawet 320

      • 2 0

    • u Pismajtka ?

      • 0 2

    • Superchargery Tesli generacji trzeciej dają 250kW maksymalnie, a V4 nawet 350kW. I widziałem już nawet taką z 40 stanowiskami, robi wrażenie. Tak, można na nich ładować inne marki, trzeba mieć tylko aplikację Tesli.

      • 1 0

    • Są ładowarki 350kW na autostradzie A1, Ionity i Greenway

      • 1 0

  • Zasięg wynosi tyle i tyle km. To dane producenta, zatem trzeba je traktować z delikatną rezerwą (9)

    Czyli producent może sobie kłamać, ale nazywa się to "delikatną rezerwą". To nie delikatna rezerwa tylko zwykłe naciąganie.

    • 24 4

    • Po 8 latach zasięg spada o 70 %... (3)

      Już mi żal tych co będą od sprzedawać

      • 2 3

      • (2)

        Kupiłem używaną Teslę, właśnie ośmioletnią. Degradacja baterii wynosi 10%, czyli wciąż ma zasięg fabryczny, bo ma pakiet z rezerwą (ok 75kWh zamiast 65kWh). 320 tysięcy przebiegu, kupiony w Norwegii, używany cały rok. I możesz sobie sprawdzić, bo w ośmioletnich Teslach normą jest degradacja ogniw na poziomie 8-12%. I to samochód sprzed ośmiu lat, z bateriami o dużo gorszych parametrach niż obecne. PS. Pan, od którego kupiłem Teslę kupił po prostu nowszy model (X) i jak twierdzi, do spalinówki by nie wrócił. :)

        • 2 0

        • a ktoś wrócił do spalinówki? (1)

          przesiadka na prąd to droga w jedną stronę

          • 0 0

          • Znam kilka osób mających elektryki (logiczne - piłkarze znają piłkarzy) i wszyscy mówią, że powrotu do spaliniaka nie widzą. Gdybym codziennie robił 500km to bym miał srogi problem czy ładować się w trasie czy wrócić do diesla, ale przy moich maksymalnie 200 kilometrach dziennie to tylko elektryk. Przy zakupie używanego nawet bez dopłat jest to wyraźna oszczędność.

            • 1 0

    • (3)

      w każdym elektryku głownie chodzi o trwałośc baterii bo to największy koszt auta ale max 5-6 lat i do wymiany bo rosnie ryzyko samozapłonu

      • 2 5

      • Ja mam już 10 lat baterie i nie ma problemu (2)

        Więc Janusz takie bajki to możesz szwagrowi przy flaszce opowiadać.

        • 3 2

        • I sprawność 45% nowych (1)

          • 0 2

          • 9 lat, 320 tysięcy, 89% pojemności początkowej w moim przypadku. Mam takiego farta czy Ty piszesz takie głupoty?

            • 1 0

    • To po prostu jakiś cykl testowy.
      Podobny któremu producentówi mojego auta wyszło że pali 8l/100km, podczas gdy mój rekord oszczędności to około 10, a średnio 12

      • 0 0

  • (2)

    Nowa seria 5 G60 to śmiech na sali. Wybór silników żaden. Ani porządnej benzyny 3L R6 ani tym bardziej 4.4L V8. Żenada. Wyposażenie to samo. Ani reflektorów laserowych ani Night Vision ani masażu w fotelach ani domykania drzwi Soft Close ani zawieszenia adaptacyjnego M Professional ani Adaptive Drive ani skrętnej osi tylnej z aktywnym układem kierowniczym. Do rana można wymieniać braki względem poprzedniej generacji G30. Audio? Bowers & Wilkins ponad 2x słabszy od tego zestawu poprzedniej generacji. Jak dla mnie to jest wielka porażka. Ten model wygląda jakby pandemia go zjadła. Bardzo niedopracowany i biedny. Wygląd to samo, choć akurat o wyglądzie nie powinno się dyskutować, bo jednej grupie się spodoba, a drugiej nie. Ale to już nie jest seria 5, którą każdy chciałby mieć. Smutne czasy nadchodzą.

    • 7 2

    • No fajnie ,poczytałeś prospekty (1)

      a teraz bierz się za robotę bo Tadzio nie będzie czekał aż mu serwis posprzątasz chyba że się doksztalcisz to może też cię będzie kiedyś stać chociaż na E60

      • 2 3

      • E60 miałem 18 lat temu, gamoniu bez szkoły. Nie piszę o prospektach tylko o doświadczeniu z obecnego samochodu (G30 LCI M550i) i poprzednich. Cały czas się dokształcam i właśnie dlatego stać mnie na nowe BMW z wyposażeniem pod korek.

        • 1 1

  • Niemieckie G

    Tylko Polska Izera!

    • 4 1

  • do czego ten grill przed chłodnicą?

    tam nie ma chłodnicy

    • 6 0

  • to drogie w użytkowaniu

    i nie do zgasz,enoe w przypadku pożaru

    • 1 2

  • z doswiadczenia wiem ze dane producenta to fikcja (4)

    zasieg prawie 600 km ale.....jazda bez klimy i ze srednia predkoscia około 90 km/h i to latem.
    Zima przy ogrzewaniu zasieg spada o 30% i to juz na starcie.Stanie zima w korku to dramat.Pod Berlinem stałem ,snieg sypie temp -10 ja w kurtce i martwie sie czy dojade do najblizszej ladowarki i czy bedzie wolne miejsce.Obok w autach ludzie w T shirtach siedz i otwieraja okna bo pala fajke:) Po co mi kłopoty za taka kase

    • 8 3

    • I potem obudziłem się. (3)

      Ty w życiu elektrykiem nie jechałeś, raz tylko widziałeś na mieście i dostałeś ślinotoku z wrażenia.

      • 1 2

      • przestań się ośmieszać ,nie masz zadnych argumentów. One sa dobre to krecenia sie po miescie i okolicy . (2)

        • 0 2

        • Tak a ostatnio przejechałem bez problemu 1500km

          Z Lauterbrunnen do Gdańsk

          • 0 0

        • Powiedz to ludziom, którzy kupują Tesle sprzed 2017 roku żeby mieć darmowe superchargery i zjeździć nimi cały kontynent, albo regularnie robić trasy jak Gdańsk - Edynburg. Tak, są tacy ludzie i tak, mega im się to opłaca. ;)

          • 0 0

  • nie do ugaszenia w 12h

    • 3 2

  • po co mu te fiszbiny jak u kaszalota z przodu ? do łapania komarów na trasie ?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane