• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedpremierowy pokaz elektrycznego BMW i5 w Gdańsku

mJ
17 sierpnia 2023, godz. 06:00 
Opinie (135)
Premiera BMW i5 Premiera BMW i5

To jedna z ciekawszych tegorocznych nowości na motoryzacyjnym rynku. W gdańskim salonie BMW Zdunek "po cichu" przedpremierowo zaprezentowano najnowszą generację serii 5, i to w elektrycznym wydaniu - model i5 (G60).



Czy podoba ci się nowe BMW i5?

BMW serii 5 to jeden z najpopularniejszych i najchętniej kupowanych modeli bawarskiego producenta. Właśnie debiutuje 8. generacja popularnej "piątki", a wraz z nią elektryczna odsłona. W gdańskim salonie BMW Zdunek przy ul. Miałki SzlakMapka w dość kameralnych okolicznościach, wyłącznie dla wybranych gości i tylko przez jeden dzień, przedpremierowo zaprezentowano elektryczny wariant serii 5. Zdaje się, że to właśnie "piątka" na prąd ma być twarzą nowej generacji.

  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
W konfiguratorze BMW dostępne są dwa warianty i5 - bazowe eDrive40 i bardziej drapieżne M60.

Pierwszy z nich oferuje moc 340 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (6 s do "setki" i prędkość maksymalna na poziomie 193 km/h ), natomiast drugi odpowiednio - 601 KM i 795 Nm (0-100 km/h: 3,8 s, 230 km/h prędkość maksymalna). Słabszy wariant posiada napęd na tylną oś, a mocniejszy na wszystkie koła.


Premiera BMW i5 Premiera BMW i5
W obu odmianach i5 posiada baterie o pojemności 81,2 kWh, dzięki czemu jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu 477-582 km (w słabszej wersji) i 455-516 km (w mocniejszym wariancie). To dane producenta, które należy traktować z delikatną rezerwą.

Zobacz i przejedź się najbardziej luksusowymi modelami BMW Zobacz i przejedź się najbardziej luksusowymi modelami BMW
Baterie mogą być ładowane z maksymalną mocą 205 kW (DC). Czas ładowania DC od 10 do 80 proc. to zaledwie 30 minut. Przy dłuższym ładowaniu nudę można zabić np. rozrywką za pośrednictwem platformy gaminowej AirConsole, która debiutuje w serii 5.



  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
  • Premiera BMW i5
Nowa "piątka" mierzy 5060 mm długości, 1900 mm szerokości (bez lusterek) i 1515 mm wysokości. Rozstaw osi równy jest 2995 mm. BMW i5 dysponuje bagażnikiem o pojemności 490 l. Auto waży 2205 kg.

Ceny bazowego BMW i5 startują od kwoty 345 tys. zł. Za bardziej sportowe M60 trzeba zapłacić co najmniej 500 tys. zł. Bardziej szczegółowe dane przekażemy po pierwszych jazdach testowych i5.



Premiera BMW i5 Premiera BMW i5
mJ

Miejsca

Opinie (135) ponad 10 zablokowanych

  • Piątka wygląda spoko

    Ale to co musieli palić przy projektowaniu siódemki musiało być mocne

    • 1 1

  • Z przodu taki jak stary traktor Zenka z kaszub.

    Dlatego na wsiach kupują. Jeszcze rząd dopłaci bo to ich wyborcy

    • 2 2

  • jak słyszę elektryki

    śmiechu warte nigdy nie kupię

    • 1 3

  • Ładne auto

    Ale mało praktyczne. Napchane elektroniki

    • 3 1

  • Słabe zasięgi (1)

    Przede wszystkim zima. A prąd drogi. Wychodzi drożej niż jazda spalinowym

    • 2 1

    • Iloma elektrykami jeździłeś? Bo ja póki co jednym - Tesla Model S 2014 - i wychodzi mi znacznie taniej, niż jakikolwiek spalinowy podobnej klasy. W zasadzie kupiłem go tylko dlatego, że coś musiałem kupić, a jazda elektrykiem jest o tyle tańsza, że oszczędności na paliwie prawie w całości pokrywają ratę za ten pojazd (używany). :)

      • 0 0

  • super

    czy pokaz zabezpiecza straż pożarna?

    • 1 1

  • (1)

    Jak myślicie, do czego posunął się koncerny samochodowe, korporacje i rządy aby wmawiać nam, że elektryki są ekologiczne i zmuszać nas do kupowania tych zabawek?

    • 1 2

    • Pytanie raczej brzmi: do czego się posuną koncerny naftowe, największe przecież przedsiębiorstwa na świecie, aby nam wmówić, że elektromobilność nie ma przyszłości? Szejkowie tak łatwo nie oddadzą petrodolarów.

      • 1 0

  • jak długo treba gasic po pozarze?

    • 1 1

  • Frau Merkel

    Merkel co jeszcze spierniczą w unii twoi kolesie?!? Tak durnej baby z DDR świat nie widział rozdajcie te swoje szajsowate elektryki tym pseudoemigrantom. Będą choć darmowe crash - testy dla ADAC.

    • 2 1

  • Pytanie czy 200km zasięgu (100 zimą) wystarczy (4)

    Auta elektryczne są spoko, ale tylko jak ktoś mało jeździ i po mieście.
    Nowy latem może i ma spory zasięg, ale trzeba pamiętać że za kilka lat spadnie o połowę, zimą o dalszą połowę.
    Do tego jak nie chce się żeby elektryk się spalił, to lepiej nie ładować go powyżej 66-75% pojemności.
    No ale każdy może być fanem Elektryków

    • 3 2

    • (3)

      Mylisz się całkowicie. Zasięg kiedyś spadnie o 50%, ale niestety reszta samochodu tego po prostu nie doczeka. Samochody dziś się złomuje po około 20-25 latach zazwyczaj (polecam wizytę na Pancie - już powoli się pojawiają Passaty B6 czy inne auta powyżej 2005 roku), a w tym czasie zasięg jakościowego elektryka spadnie najwyżej o 15-20%. Moja dziewięcioletnia dziś Tesla (a przypominam, że to pełen wad pierwszy rok produkcji S-ki) ma zużycie ogniw 11% co wciąż oznacza fabryczny zasięg około 400km, bo akumulator jest faktycznie większy o około 15% niż się to komunikuje użytkownikowi. Jak go brałem od Norwega rok temu to miał 300 tysięcy przebiegu i 10% degradacji. Ładuję zawsze do 80%, tak jest najzdrowiej dla akumulatora. W zimie zasięg spada po mieście o około 60-80km, a w trasie auto jest ogrzewane systemem chłodzenia baterii czy silnika, nawet sam nie wiem, ale zasięg spada ledwie o 20-30km. Z tymi pożarami to już tak nieśmieszny żart że aż nie wiem jak to komentować, ani trochę się tego nie boję, liczby nie przemawiają za tym by przykładać do tego większe znaczenie. Przez rok nie zepsuł się ani razu, nie wymagał ani złotówki nakładów z wyjątkiem zakupu opon, bo miały już 5 lat. I tyle. Straaaaszna ta elektromobilność. Nie dla każdego, owszem, jak ktoś robi 80% ruchu w trasie to pewnie lepszą opcją będzie diesel, ale jak ktoś - tak jak ja - 99,9% przebiegów dziennych ma do 200km to bez problemu można to wchodzić. Ja swoim spokojnie przejeżdżam z Gdańska do klienta w Wejherowie, potem do Elbląga i do Gdańska bez ładowania. Ile razy w roku potrzebuję przejechać więcej? Dwa? Trzy?

      • 2 2

      • A gdzie potem trafią.... (2)

        Te akumukatory......

        • 0 2

        • Zakładam, że po przetworzeniu i wyprodukowaniu z nich nowych ogniw, chociażby w naszym gdańskim Northvolcie (który zamierza do 2030 roku minimum 50% surowców pozyskiwać tą drogą - póki co nie ma na rynku tyle zużytych pakietów) do nowego samochodu elektrycznego. :)

          • 2 0

        • do recyklingu

          separacja mechaniczna a potem chemiczna i masz gotowy surowiec

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Ilu dealerów samochodów marki Volvo znajduje się w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane