- 1 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (311 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (125 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (30 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku
Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.
Głosy rozkładają się następująco: 38 do 62 i 29 do 61 proc.
Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.
Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.
Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:
- budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
- budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
- budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
- budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
- korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
- budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
- budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.
- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.
Opinie (346) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-14 08:15
postęp polega (10)
na tym, że mniejszość jest ważniejsza od większości?
- 24 11
-
2020-08-14 08:44
(1)
Mniejszość stanowią kierowcy.
- 6 3
-
2020-08-14 08:58
Dokładnie z samochodu korzysta 25% Gdańszczan
Reszta radzi sobie jakoś inaczej
- 4 2
-
2020-08-14 09:39
mądrość ważniejsza od głupoty
- 2 0
-
2020-08-14 09:45
postęp polega na tym (6)
że "większość" w coraz większym stopniu zaczyna rozumieć oczekiwania i uwarunkowania mniejszości i zaczyna zachowywać się tak, by je uwzględniać. Dialog coraz lepiej zinstytucjonalizowany i oparty o zasadę wzajemnego szacunku gra w życiu społecznym coraz większą rolę - ludzie zaczynają się coraz lepiej rozumieć i szybciej dochodzą do tzw. konsensusu, nie tylko do kompromisu. Położenie granic kompromisu bywa kwestionowane, właśnie w Gdańsku rozpoczyna się proces przesuwania ich w przeciwną niż dotychczas stronę: od zaspokajania zachcianek i potrzeb kierowców na rzecz poprawy komfortu ruchu niezmotoryzowanych, tak jak się to dzieje od wielu lat w innych miastach Polski i Europy.
- 3 1
-
2020-08-14 11:59
Pustka na rynku, wyłączonym z ruchu (5)
Tak to wygląda w mniejszych miastach... Gdańsk dlatego jest tak dynamiczny i konkurencyjny, że nie utrudnia specjalnie aktywności kierowcom, wytwarzającym większe PKB.. Rozumiem potrzebę miasta przyjaznego pieszym, ale na Boga, należy to robić w sposób naprawdę zrównoważony...Miasta "piesze" to raczej małe miasta compactowe o krótkim zasięgu dojścia, wielkie metropolie mają z tym problem i w nich poszczególne dzielnice mogą być piesze ale musi być siatka szybkich połączeń między dzielnicami
- 2 4
-
2020-08-14 12:02
Kierowcy nie wytwarzają PKB, bo jadą swoim samochodem (1)
Co więcej, transport samochodowy jest najmniej efektywny. Dużo więcej wzrostu generuje transport zbiorowy. Do tego zdecydowana większość zysków z samochodów jest konsumowana na potrzeby utrzymania tych samochodów (a wliczając koszty zewnętrzne wychodzimy na solidny minus).
Ludzie którzy codziennie stoją po godzinę w korku generują PKB płacąc za paliwo, ale ten czas można znacznie lepiej wykorzystać.- 3 2
-
2020-08-14 20:21
Transport zbiorowy jest koszmarnie drogi (patrz np. budżet Gdańska)
Oczywiście, że większy PKB wytwarzają firmy i klienci korzystający z samochodów, jest on też najbardziej ekonomiczny. Do transportu zbiorowego podatnicy - mieszkańcy muszą dokładać, gdyż jest on deficytowy, czyli stanowi koszt nie przychód
- 2 2
-
2020-08-14 13:09
same tylko wypadki spowodowane przez kierowców kosztują nas wszystkich 56mld zł rocznie
to 2.5% PKB.
tak wytwarzajw te pkb ;)- 4 1
-
2020-08-14 17:14
szybkie połączenia między wieloma dzielnicami Gdańska już są (1)
Nazywają się SKM i PKM
- 1 2
-
2020-08-15 16:31
Na moja dzielnice nie dojeżdża ani skm ani pkm
- 0 1
-
2020-08-14 08:17
Zróbmy przejscie (8)
Jeszcze bardziej zakorkujemy Gdańsk! A co tam! Naziemne przy LOT, naziemne przy dworcu, będą korki i wypadki. Brawo wy!
- 36 18
-
2020-08-14 08:18
Kolejny dzban z Elbląga
- 7 4
-
2020-08-14 08:47
Przede wszystkim niech wyremontują Podwale Grodzkie
przy okazji, tam sie nie da jeździć, ścisłe centrum miasta przed Drogą Królewską i największym centrum handlowym w mieście, wygląda jak centrum Pcimia
- 3 2
-
2020-08-14 09:40
co za różnica. tam i tak są pernamentne korki (4)
wiec niech chociaz piesi i rowerzyści korzystają.
- 7 1
-
2020-08-14 09:47
dokładnie, wielu kierowców zaczyna to rozumieć i przesiada się z samochodów np. na rower (3)
lub rower + SKM
- 2 5
-
2020-08-14 12:03
Latem może tak (2)
- 2 3
-
2020-08-14 17:15
nie tylko latem. Sprawdź dane gromadzone od 6 lat, możę coś zrozumiesz (1)
- 1 3
-
2020-08-14 20:29
W podziale przewozowym rowery to znikome parę procent
- 2 0
-
2020-08-14 13:17
Co ty bzdurzysz ? Wrzeszcz, przy DH
Manhattan - przejścia naziemne. Są tam wypadki koleś ?
- 5 1
-
2020-08-14 08:23
(4)
Wszystkich urzędasow odpowiedzialnych za to cudowanie pociagnac do odpowiedzialnosci!!!! Caly Gdansk juz stoi w korkach, a oni chcą jeszcze przy tunelu przejscia naziemne robic w centrum miasta. Do lekarza!!!
- 32 11
-
2020-08-14 08:59
Powodem korków jest nadmiar samochodów (3)
A nie przejścia dla pieszych.
- 6 6
-
2020-08-14 09:10
Proponuje talony na samochody (2)
Pod warunkiem, że zapiszesz sie do partii. Odbiór za 10 lat w Elblągu, częsci zamienne w Katowicach
- 1 5
-
2020-08-14 17:15
odezwał się członek nowej nomenklatury? (1)
- 0 1
-
2020-08-14 20:32
Taa
Tej którą stać na płacenie w strefie płatnego parkowania
- 1 0
-
2020-08-14 08:25
(3)
OK., ale pod warunkiem całkowitego odwrócenia zasad ruchu w tym rejonie zbudowanie tuneli dla samochodów w ciągu ulicy Podwale Grodzkie i wtedy można tworzyć cały plac przed dworcem dla ruchu pieszego, z przystankami tramwajowymi.
- 25 5
-
2020-08-14 09:48
policz koszty, zbadaj uwarunkowania geologiczne (2)
Życzę sukcesów!
- 5 5
-
2020-08-14 13:11
bez przesady (1)
sopot dał rade to gdańsk nie da.
- 2 2
-
2020-08-14 17:16
Sopot przestał marzyć o budowie tunelu tranzytowego pod miastem
- 2 0
-
2020-08-14 08:26
Czy naprawdę nie ma ważniejszych potrzeb???!!! (1)
Jaki jest sens wydawać miliony złotych tylko po to, by ktoś mógł się dowartościować, że idzie pasami, a nie musi schodzić do przejścia podziemnego? Przecież przejście podziemne jest bezpieczniejsze, bo póki co w PL na pasach giną piesi i to nie tak rzadko. Za 15-25 lat może będą środki i sens, całe Wały Jagielońskie, od Podwala Przedmiejskiego do Rajskiej, schować w tunelu. Kosztować to będzie fortunę, ale odmieni centrum miasta. Uwolni ogromną przestrzeń dla ludzi, uwolni od hałasu i zanieczyszczeń powietrza. Tak się robi na świecie, powstają zielone pasaże przy centrach z wodą, strefami relaksu dla turystów i mieszkańców.
- 22 8
-
2020-08-14 08:33
Na świecie tak, ale nie w Gdańsku
- 6 1
-
2020-08-14 08:41
(2)
Tzw. prezydentowa zajmuje się polityką, a nie zajmuje się sprawami miasta i mieszkańców.
- 19 3
-
2020-08-14 08:50
Prezydenta (1)
Prezydentowa to żona prezydenta
- 2 0
-
2020-08-15 05:08
Żoną byłego prezydenta może i nie była ale...
- 0 0
-
2020-08-14 08:46
Postep polega na tym, że ludzie mają pierwszeństwo przed samochodami. (6)
- 12 24
-
2020-08-14 10:50
Postęp polega na tym, żeby ludzie piesi, na rowerach i jeżdżący samochodami (4)
Potrafili współistnieć w jednej przesyrzeni nie żrąc się ze sobą.
- 5 3
-
2020-08-14 12:08
Wydaje mi się, że to się realnie dzieje (3)
Np. nie ma już problemu z zatrzymywaniem się gdańskich kierowców przed przejściami dla pieszych, chyba że jakiś gbur gwe czy gda jedzie...
Ogólnie dużo zmienia się na lepsze w podejsciu kierowców i pieszych, a wiadomo, że najwięcej narzekaczy i nawiedzonych aktywistów jest na forum t.pl ;)- 5 0
-
2020-08-14 17:17
poczytaj sobie co kierowcy sądzą o rowerzystach (2)
całe szczęście w realu jestem asertywny i nie daję się wyprzedzić na ulicy jednokierunkowej gdy jadę rowerem
- 0 4
-
2020-08-14 20:35
Ale dlaczego? (1)
- 3 0
-
2020-08-15 08:17
Bo mam wtedy poczucie wladzy
i realizuje wzorce mendy spolecznej. :)
- 1 0
-
2020-08-15 08:51
Przeciez w samochodach siedzą ludzie...
To też są ludzie!!!! I należy im się taki sam szacunek jak innym użytkownikom dróg.
- 2 1
-
2020-08-14 08:48
W 2022 roku? Dlaczego tak długo?
- 9 10
-
2020-08-14 09:05
A może zasypać wszystkie tunele? (1)
Co to za pomysły z przejściami naziemnymi. Chyba wymyślają to osoby, które skończyły inżynierię metodą on-line !!! Zobaczcie jak korkuje się przy Łąkowej !!! Czy urząd chce sparaliżować całe miasto?! Cały czas powołują się, że jest tunel pod Martwą Wisłą . Tunelem z dzielnic np.Stogi i okolice,Sobieszewo nie dojedziemy do Akademii Med, Orunii. itp. A zobaczcie jak korkuje się, gdy w Rafinerii kończą pracę - ok.godz.15-16
- 31 7
-
2020-08-14 12:15
tunel miał być połączony z trasą Słowackiego, a tak cały ruch z niego utyka na Czarnym Dworze albo Klinicznej i Hallera
- 0 0
-
2020-08-14 09:26
Hahaha (1)
"Z ankiet w artykułach na ten temat na trojmiasto.pl wynika, że to rozwiązanie ma jednak więcej przeciwników niż zwolenników."
No gdyby się kierować internetowymi wypowiedziami i ankietami to korwin król dawno by już rządził Polską, a jednak w wyborach zdobywa 1% XD. Błagam, przecież takie ankiety zaznacza jakieś 0,0001% mieszkańców trójmiasta, na dodatek są to specyficzne janusze uwielbiające brauna i widzący tęczową propagande w kolorowej parasolce. No ludzie, bądźmy poważni. Żeby mówić tutaj o opinii mieszkańców należałoby zrobić porządną ankietę wśród wszystkich mieszkańców Gdańska.- 7 14
-
2020-08-14 09:50
lepszą metodą jest tzw. panel obywatelski
poprawa komfortu pieszych przy węzłach przesiadkowych takich jak dworce PKP i stacje SKM powinno być działaniem stanowiącym fragment większej całości : wizji stopniowego uwalniania miasta od nadmiaru samochodów.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.