• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

RAV4: 80 proc. klientów wybiera hybrydę

Michał Jelionek
9 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik nowej Toyoty RAV4 w wersji benzynowej otwiera kwota 110 900 zł. Za hybrydę trzeba dopłacić 24 tys. zł. Cennik nowej Toyoty RAV4 w wersji benzynowej otwiera kwota 110 900 zł. Za hybrydę trzeba dopłacić 24 tys. zł.

Czterech na pięciu klientów Toyoty przymierzając się do zakupu RAV4 wybiera wersję hybrydową. To fakt. Na temat piątej generacji flagowego SUV-a Toyoty porozmawialiśmy z Dorotą Jasińską reprezentującą firmę Walder.



Salony samochodowe w Trójmieście


Michał Jelionek: Rok 2019 to niezwykle ważny rok dla Toyoty, bo przecież świętujecie aż siedem premier. W salonach pojawiły się już m.in. Corolla w trzech wersjach nadwozia, reaktywowana Camry, a już niebawem w strefie ekspozycyjnej stanie drapieżna Supra. Brzmi bardzo dobrze, ale jest jeszcze coś... model, który odgrywa niezwykle ważną rolę w waszej ofercie.

Dorota Jasińska: Dokładnie tak. Dla nas bardzo ważną tegoroczną premierą jest nowe RAV4. Kultowy SUV Toyoty produkowany od 1994 roku doczekał się piątej generacji. Został bardzo dobrze przyjęty na rynku i cieszy się dużą popularnością. Na świecie sprzedano już ponad 6 mln egzemplarzy. Z pewnością nowa odsłona modelu przyczyni się do znacznej poprawy tego wyniku.

Mówisz RAV4, myślisz hybryda. Chyba zdecydowana większość waszych klientów decyduje się właśnie na ten napęd, choć w ofercie SUV-a jest alternatywa w postaci silnika benzynowego. Prawda?

Prawda. Napęd hybrydowy Toyoty cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów. Nie inaczej jest w przypadku RAV4. Zdecydowana większość, bo aż 80 proc. osób decydujących się na zakup tego modelu, wybiera właśnie hybrydę.

O jakim napędzie hybrydowym jest mowa w przypadku RAV4?

To nowy układ hybrydowy czwartej generacji, w którym 2,5-litrowy wolnossący silnik benzynowy wspomagany jest jednostką elektryczną. Łączna moc układu w przypadku auta z napędem na przednią oś wynosi 218 KM. Hybrydowe RAV4 z napędem na wszystkie koła generuje 222 KM.

Tarraco: trzeci SUV od Seata


Hybrydowa RAV4 występuje w dwóch wersjach: 218 KM (napęd tylko na przód) i 222 KM (napęd na wszystkie koła). Hybrydowa RAV4 występuje w dwóch wersjach: 218 KM (napęd tylko na przód) i 222 KM (napęd na wszystkie koła).
Wiele osób nie przekonało się jeszcze do napędu hybrydowego. Niemal zawsze pierwszym pytaniem, które zadają jest żywotność baterii. Jak to jest w przypadku RAV4?

Baterie hybrydowe są bardzo trwałe i niezawodne. Gwarancja podstawowa na cały układ hybrydowy wynosi 5 lat, z możliwością przedłużenia do 10 lat. Tak długi okres gwarancyjny mówi wszystko o trwałości akumulatorów hybrydowych Toyoty.

Załóżmy jednak, że bateria zostanie kompletnie wyeksploatowana. Jaki jest koszt jej wymiany?

Nie znamy takiego przypadku w Polsce. Teoretycznie jednak, gdyby się tak stało, to koszt wymiany nie przekroczy 8 tys. zł.

Hybryda współpracuje z bezstopniową skrzynią eCVT. Czym ta przekładnia różni się od znanej skrzyni CVT?

Skrzynia CVT to coś innego niż przekładnia eCVT. W układzie hybrydowym konwencjonalną skrzynię przekładniową zastąpiono przekładnią planetarną, która w połączeniu z napędem elektrycznym pełni rolę bezstopniowej skrzyni biegów. Podobnie jak w mechanicznych bezstopniowych skrzyniach biegów, przekładnia hybrydowa dopasowuje wypadkowe przełożenie między silnikiem a kołami tak, by utrzymać optymalną prędkość obrotową silnika, a jednocześnie zapewnić odpowiedni moment obrotowy przekazywany na koła podczas ruszania czy przyspieszania. Dlatego właśnie Toyota klasyfikuje samochody z napędem hybrydowym jako wyposażone w elektroniczną, bezstopniową skrzynię biegów eCVT.

Odmłodzony Mercedes-Benz GLC


Średnie spalanie w hybrydowej "rawce" oscyluje w granicach 5-6 litrów paliwa na 100 km. Średnie spalanie w hybrydowej "rawce" oscyluje w granicach 5-6 litrów paliwa na 100 km.
Porównując nowe RAV4 z silnikiem benzynowym i hybrydę - jaka jest realna różnica w spalaniu?

RAV4 z nową, jeszcze oszczędniejsza generacją hybrydy oferuje spalanie na poziomie około 5 litrów paliwa na 100 km. Dodatkowo, zmodernizowany napęd hybrydowy jest lżejszy, wydajniejszy i bardziej dynamiczny. Przebudowany silnik spalinowy wykazuje sprawność cieplną powyżej 40 proc., co jest najlepszym wynikiem na świecie dla silnika benzynowego. "Benzyniak" spala średnio o 2,5 litra więcej niż hybryda, ale jest również mniej dynamiczny. Najlepszym tego przykładem jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Hybryda potrzebuje na to 8 sekund, a wersja benzynowa 10 sekund.

W przypadku RAV4, jaka jest różnica cenowa między "benzyniakiem" a hybrydą?

Różnica wynosi 16 500 zł. Pamiętajmy jednak, że ta różnica tyczy się wersji benzynowej wyposażonej w automatyczną skrzynię biegów.

W jakim czasie ta różnica się zwróci?

Wszystko zależy od dystansów, jakie pokonujemy. Zakładając wspomnianą już różnicę w spalaniu, różnica powinna zwrócić się po przejechaniu około 115 tys. km.

UX - zwinny crossover od Lexusa


Aż 80 proc. klientów Toyoty, którzy zdecydowali się na zakup RAV4, wybrali napęd hybrydowy. Aż 80 proc. klientów Toyoty, którzy zdecydowali się na zakup RAV4, wybrali napęd hybrydowy.
Czy przegląd techniczny hybrydy czymś różni się od standardowego przeglądu auta z silnikiem spalinowym?

W przypadku wersji benzynowej i hybrydowej zakres oraz koszty przeglądów są do siebie bardzo zbliżone. Oczywiście eksploatacja jest zdecydowanie tańsza od dieseli, od których Toyota odchodzi.

Czy Japończycy planują wprowadzić do silnikowej oferty RAV4 jakąś nową jednostkę?

Nie mamy takich informacji, ale niewykluczone, że w przyszłości tak się stanie.

Range Rover Evoque: przebojowy i nowoczesny


Toyota daje 5-letnią gwarancję na baterie. Gwarancję można przedłużyć do 10 lat. Toyota daje 5-letnią gwarancję na baterie. Gwarancję można przedłużyć do 10 lat.
Mam wrażenie, że sporo osób nie wie, jak wyglądają jazdy testowe autami demonstracyjnymi. Wyjaśnijmy tę kwestię.

Każdy zainteresowany może przyjść do jednego z naszych dwóch salonów (w Rumi i Chwaszczynie - przyp. red.) i "od ręki" skorzystać z jazdy testowej np. RAV4. Warunek jest tak naprawdę jeden - auto w danej chwili musi być dostępne. Najlepszym sposobem na odbycie jazdy testowej jest po prostu zapisanie się na konkretny termin.

I ostatnie pytanie - segment, w którym występuje RAV4 jest mocno obsadzony, ale chyba nie obawiacie się konkurencji?

Toyota RAV4 była pionierem tego segmentu i śmiało można powiedzieć, że nadal tak jest. Poziom sprzedaży nowego modelu RAV4 tylko potwierdza ten fakt. Dodatkowo, bogate wyposażenie i nowoczesne systemy bezpieczeństwa w standardzie sprawiają, że jesteśmy sporo przed konkurencją. Nie wspominając o 20-letnim doświadczeniu w produkcji napędów hybrydowych, którego nie ma żadna inna marka.

Uwaga! Mini Coutryman pod napięciem


Na jazdy testowe nową RAV4 można umówić się m.in. w salonach Toyoty Walder w Chwaszczynie i Rumi. Na jazdy testowe nową RAV4 można umówić się m.in. w salonach Toyoty Walder w Chwaszczynie i Rumi.

Miejsca

Opinie (139)

  • Co za głupoty ludzie tu wypisują :)

    • 6 1

  • Serwis to porażka (3)

    Serwis w Walder to porażka, nie wykonują wszystkiego, a co zrobią to po łebkach albo źle.

    • 27 3

    • W Toyocie Chwaszczyno byla kiedys super zaloga mechaników, ale to przeszlosc

      byli profesjonalni kierownicy serwisu: pan Krzysztof Baczewski, potem pan Józef Rogiński i pan Jan Hallmann...po nich potop.

      • 2 1

    • Zgadzam sie (1)

      Podczas mycia porysowali samochód brudną szczotą, do winy nikt się nie przyznał. Wydawało się że oddaje samochód w dobre ręce.

      • 5 0

      • Za dużo aut, za mało pracowników.....

        • 5 0

  • 4/5 Wybiera hybryde, bo z aut bez hybrydy (1)

    są ciekawsze opcje niz Toyota

    • 37 7

    • Może i są nikt nie mówi że nie. Jak wiadomo toyota od 20lat jest liderem w produkcji hybryd. I nie ma co ukrywać że znają się na rzeczy jak nikt inny. Dlatego tak wielu chętnych mają na swoje samochody

      • 5 0

  • (1)

    Paskudne są nowe toyoty ja podziękuje

    • 13 5

    • Wygląd to kwestia gustu. Jak ci się nie podoba to kupować nikt ci nie każe. Znajdą bez problemu wielu zwolenników

      • 1 2

  • O co kaman?

    To artykuł czy reklama dealera marki ?

    • 7 0

  • Hybryda w trasie to pożeracz paliwa niestety. A tak ostatnio nielubiany diesel w trasie jest najbardziej ekonomiczny. (1)

    • 8 4

    • mylisz się

      Moze i kiedyś tak było, teraz hybryda jest najbardziej uniwersalna. Rav4 bez problemu radzi sobie na trasie i jak na suva nie pali wcale dużo, góra 9l przy dynamicznej jeździe. A w mieście nie ma sobie równych. Jeszcze trochę a diesle pójdą w odstawkę na rzecz hybryd

      • 1 3

  • (1)

    dajcie spokoj, w naszym kraju jeszcze długo długo będą jeżdzic benzyny i nawet te zasr*ne diesle, o tesli możemy zapomieć a te hybrydy sa dla jakiś zakompleksionych ludzi którzy myślą że ratują świat. Ludzie są w salonach nie kompetentni a producenci nadal robią nas w kakao. I kasa się kręci wszyscy zadowoleni oprócz tego kto jeżdzi takim czyms

    • 5 4

    • Poczytaj o technologii blue tec. Samochody elektryczne to bajka dla naiwnych, którzy myślą że ratują świat. Tesla jest fajna jeżeli możesz ją garażować i życzę powodzenia w przypadku kolizji.

      • 0 0

  • Toyota zna się na hybrydach. Świetne auto!

    • 6 4

  • nie mówi się "Dokładnie tak" a "Właśnie tak" (2)

    • 10 0

    • (1)

      Mow jak chcesz, byle bys mowil na temat.

      • 0 0

      • jedz jak chcesz, nawet palcami

        byle byś się najadł

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane