• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szersza, nowa droga i stare ograniczenie do 50 km/h

Michał Sielski
19 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy. Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy.

Nowy, przebudowany odcinek ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni ma po dwa pasy w każdym kierunku. Droga przez las oddzielona jest barierkami, zwierzęta mają przepusty, a ich wtargnięciom na ulicę zapobiega płot. Mimo to ograniczenie prędkości do 50 km/h pozostało.



Czy na ul. Chwarznieńskiej powinna być podniesiona dopuszczalna prędkość?

Przebudowę ul. Chwarznieńskiej zakończono w połowie tego roku. W ramach inwestycji powstała nie tylko nowa nawierzchnia z dwoma pasami w każdym kierunku, które oddzielone są od siebie pasem zieleni i barierkami, ale też infrastruktura dookoła. Cały odcinek leśny został szczelnie ogrodzony siatką i zamykanymi bramkami. Zwierzęta mogą przechodzić na drugą stronę poprzez specjalne przepusty i tunele.

Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma zapewnić lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do centrum. Wykonawcą była spółka Strabag, która za wykonanie robót dostała 25,9 mln zł. I rzeczywiście, dzięki dwóm pasom jeździ się teraz łatwiej, a dziur nie ma.

Czytaj także: Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej.

- Jest tylko jedno "ale". Policja, która z upodobaniem staje tam z radarem i łapie kierowców, przekraczających prędkość o 20 km/h. Tymczasem na takich drogach w Bydgoszczy czy Elblągu można jechać 80-90 km/h, bo nie jest to niebezpieczne - przekonuje nasz czytelnik, pan Wojciech, który postuluje podniesienie tam dozwolonej prędkości.

Urzędnicy są temu jednak przeciwni. Zwracają uwagę, że odcinek leśny ma ok. 1 km, a potem znowu jedzie się przez teren zabudowany.

- Poza tym ogrodzenie lasu nie rozwiązuje problemu. Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć. Właśnie dlatego przy drodze stoją znaki ostrzegające przed dzikimi zwierzętami, co też ma wpływ na ograniczenie prędkości - mówi Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nasz czytelnik zauważa jednak, że policjanci stoją na prostym odcinku drogi, gdzie nie ma skrzyżowań i jest ogrodzony las, a nie widuje ich za obwodnicą zobacz na mapie Gdyni, gdzie jest szkoła i znacznie więcej zabudowań.

- Policjanci zawsze wybierają miejsca, w których dochodzi do największej liczby niebezpiecznych zdarzeń - ripostuje kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji, który przypomina wypadki na Drodze Gdyńskiej, dodając, że pozornie prosta i szeroka droga często jest niebezpieczna. - Jesteśmy od pilnowania przestrzegania prawa, ale też zapobiegania wypadkom, a kontrole prędkości pełnią rolę prewencyjną - dodaje.

Zobacz jak przebudowywano leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej.

Opinie (238) 4 zablokowane

  • predkość (1)

    Na początku tego odcina powinna być informacja o dopuszczalnej prędkości, chyba, że chodzi o kase dla miasta, bo przecież trzeba zapłacić za lotnisko.
    Nikt nie jeździ tam 50 km/godz. To jest obszar niezabudowany. To jak ma być?
    Do niedawna łapał nas wysoko oceniany przez prezydentów Tomasz W. szef od parkowania( co z nim, został po 2 miesiącach wypuszczony z aresztu), a więc władza wie, co robi.

    • 14 6

    • Ten odszar jest w granicach miasta ,

      przez co jest uwazany jako zabudowany .

      • 1 0

  • "Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć."
    Proponuję 50 km\h na obwodnicy

    • 5 2

  • tak naprawdę kto w ogóle przestrzega tego ograniczenia,,,, (8)

    • 150 11

    • NIKT!!! (2)

      • 6 5

      • (1)

        Wychodzi na to, że kolega powyżej przestrzega tego ograniczenia :)

        • 5 4

        • Lepiej Ty przemyśl .

          Wszyscy powinni nagle zacząć jezdzić zgodnie z przepisami . Nagle by się okazało , ze wiele dróg i ulic jest za szerokich .

          • 2 1

    • (2)

      i dlatego warto postawic tam radar. nie zartuje, nie ironizuje. dlaczego mamy przestrzegac prawa tylko troche ? trzeba wszedzie i wtedy mozna mowic ze radary sa zbedsne. na razie wszyscy powinni uzywac radarow i stawaic ich ile sie da.

      • 9 13

      • lepiej nie budować takich szerokich ulic prowokujących do szybkiej jazdy

        po obu stronach zbudować chroniony pas dla rowerów i po sprawie

        • 7 3

      • e tam, taniej będzie każdemu kierowcy dać mandat raz do roku za twarz. Odpadną wydatki na radary a drogówka nie będzie marzła na poboczach. Każdemu posiadaczowi prawa jazdy PREWENCYJNIE raz do roku mandat za 200 zł i 5 punktów karnych. Bo na pewno nie raz złamał jakiś przepis, więc to i tak taryfa ulgowa.

        • 13 6

    • no jak kto ? katolicy....

      • 5 2

    • znam wielu

      jak jest korek rano, i tak wszyscy jadą duużo wolniej. Ta droga jest po prostu przewymiarowana.

      • 8 7

  • regularnie tam śmigam

    muszę powiedzieć że nawet drogówka jeździ tam z prędkością ok 85km/h i to nie jest jednostkowy przypadek tylko częste przypadki - rano (jeszcze ciemno), przy mokrej nawierzchni. Wg mnie bezpiecznie tam można jechać te 80km/h. Jest prosto nie ma przejść dla pieszych, ścieżka dla rowerów na chodniku wydzielona.. itd.

    • 5 1

  • miś

    • 3 0

  • BUS pasy

    wybudować od pętli na Chwarznie do Kieleckiej - pan stępa będzie miał wygodnie

    • 7 0

  • stępa wybuduj

    w lesie 5 kładek i pięć sygnalizacji i nie będzie trzeba stawiać znaku ograniczenia prędkości. Do tego jeszcze możesz postawić ekrany akustyczne, przez nie zwierzęta nie przejdą - w tym jesteś specjalistą. Albo daj pozwolenie na budowę biedronki na skraju lasu i znowu zainstalujesz światełka i będzie super. I może jeszcze jakiś mini park w lesie za kilka milionów w którym będziemy mogli podziwiać dżownice i czerwone mrówki.

    • 15 1

  • To takie azjatyckie

    W tym cały widz. Optycznie i położenie wygląda na trasę o dopuszczalnej prędkości co najmniej na 70 km/godz. A tu zonk, chłopcy radarowcy z suszarkami kasują kierowców.

    • 8 0

  • Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obwodnica Trójmiasta (1)

    Co sądzicie Państwo o policjantach kryjących się pomiedzy rzędami ekranów,
    na samym końcu estakady Kwiatkowskiego, na końcówce wlotu z ul. Morskiej,
    w kierunku Obwodnicy Trójmiejskiej, tuż pod znakiem koniec obszaru zabudowanego.
    Tam, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu obowiązuje 50km/h, choć ostatnie ponad 500m drogi (od wlotu z ul. Hutniczej / zjazdu do Morskiej) aż do granicy lasu, jest całkowicie szczelnie okryte ekranami dźwiękochłonnymi. Droga przecież dwujezdniowa, dwupasmowa, bez jakiejkolwiek zabudowy, w b. dobrym stanie technicznym, bo przecież nowa.
    TIR-y nie mogą przez to rozpędzić się pod bardzo stromą górkę, zasmradzają cały piękny okoliczny las, bo znaki: koniec obszaru zabudowanego oraz ograniczenie, a właściwie dopuszczenie 70 km/h znajdują się dopiero, na końcu pasa wlotu z Morskiej, czyli tam gdzie zaczyna się las.

    Dlaczego tak się dzieje ???
    Dlaczego po wjeździe z Hutniczej / zjeździe na Morską, gdzie obowiązuje 50 km/h, nie pojawiły się do tej pory znaki dopuszczające 70 km/h.
    Kto tutaj zawala sprawę ?
    Na razie po rozmowach z Policją na Portowej, oraz ZDiZ na 10 -lutego, na pytanie "jak zmienić ten chory stan rzeczy?, co możecie z tym zrobić ?"
    udało mnie się ustalić jedno, że Nikt z w/w nie ponosi winy za taki stan rzeczy.
    Ot i tyle........Więc jak to w końcu jest ? Kto to ma zmienić?
    To samo zresztą tyczy się Chwarznieńskiej.

    • 10 1

    • Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obwodnica Trójmiasta

      To akurat dość łatwo wytłumaczyć - Pan sam sobie odpowiedział. Cytując "dopuszczenie 70 km/h znajdują się dopiero, na końcu pasa wlotu z Morskiej". Tego wlotu. którego nie widać z Estakady, bo "jest całkowicie szczelnie okryty ekranami dźwiękochłonnymi".
      Pas wjazdowy z Morskiej jest za krótki - i dopóki go nie wydłużą, dopóty włączenie się do ruchu "pod górkę", obok jadącego 70km/godz TIRa będzie rozrywką ekstremalną.
      A tak w ogóle, to tam kiedyś było 70km/godz i dopiero po c.a. dwóch latach ustawili "pięćdziesiątki".

      • 0 0

  • Piękna droga! (3)

    Cudowne rozwiązanie, genialne posunięcie architektoniczne, tylko od d... strony... Witomino stoi od Stadionu z jednej strony i od Nordei z drugiej. Brawo włodarze, brawo urbaniści....!!!!

    • 70 8

    • (1)

      A ludzie i tak rzadko kiedy na chwarznieńskiej korzystają z drugiego pasa, bo zaraz jest zwężenie. Jaki miś jest, każdy widzi :)

      • 11 2

      • W drugą stronę też ??? No własnie...

        Nie odzywaj się więc.

        • 1 1

    • urbaniści tworzą ulice, inżynierowie ruchu pseudoaustrady miejskie

      tylko kierowcy bez wyobraźni chcą jeździć po mieście szybciej niż 50 km/h

      • 6 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane