- 1 Pod prąd uciekał przed policją (252 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (127 opinii)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (30 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
Testowali elektryczne Mercedesy na 150-kilometrowej trasie
Flota Mercedesów serii EQ ponownie zawitała do trójmiejskich dealerów marki z gwiazdą. Kolejny raz klienci Mercedes-Benz BMG Goworowski mieli okazję sprawdzić możliwości elektrycznych modeli. Przez dwa dni, na trasie liczącej blisko 150 km, przetestowali sześć różnych "elektryków".
W tym roku, po raz pierwszy, flota EQ Tour składała się w pełni z elektrycznych samochodów, bez udziału modeli hybrydowych. Gamę elektrycznych modeli Mercedesa można podzielić na dwie generacje: EQA, EQB, EQC i EQV - jako przedstawiciele "elektryków" zbudowanych na bazie modeli spalinowych oraz EQE i EQS - reprezentujących najnowsze wcielenie pojazdów zbudowanych od podstaw jako zasilanych tylko i wyłącznie prądem, bez silnika spalinowego.
Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł
Przypomnijmy, że tym pierwszym seryjnie produkowanym, w pełni elektrycznym modelem Mercedesa był EQC. Obecnie model nieco odstający od swoich kuzynów - stąd też jego brak we flocie wydarzenia. EQA to model oparty na aktualnej generacji Klasy A, natomiast EQB to odpowiednik niedużego SUV-a, modelu GLB. EQE i EQS to z kolei wielkościowe odpowiedniki Klasy E oraz Klasy S oraz ich odmiany w wydaniu SUV. Jak nietrudno się domyślić - EQV bazuje na Klasie V.
Testy samochodów podczas EQ Tour pozwoliły przekonać się o postępie w elektromobilności. Jak wypadły elektryczne Mercedesy? Jedne lepiej, drugie nieco gorzej. Część z nich mogła się pochwalić większym zasięgiem na jednym ładowaniu, inne nieco gorszym. O zasięgu decyduje kilka kluczowych czynników. Przy płynnej i racjonalnej jeździe wszystkie modele osiągnęły zasięgi na poziomie od około 300 do 400 km.
Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu
W oszczędzaniu energii pomaga technologia zastosowana w samochodach - służy temu nie tylko rekuperacja, pozwalająca odzyskać energię, ale także nawigacja, która oblicza optymalną trasę, uwzględniając ładowarki po drodze i dopasowując czas ładowania energii, niezbędnej do odbycia dalszej podróży. Niemałe znaczenie mają także szkolenia, takie jak EQ Tour, które pozwalają naświetlić klientom zasady funkcjonowania i jazdy samochodami elektrycznymi.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Nie tylko "elektryki". Używane auta spalinowe z Trójmiasta
Tegoroczna edycja EQ Tour w BMG Goworowski wiodła "Trasą Kaszubską" S6, pozwalającą sprawdzić samochody w warunkach autostradowych, następnie lokalne trasy na odcinku Luzino-Gniewino i powrót do Gdyni, uwzględniający korki na ul. Wielkopolskiej. To właśnie w warunkach miejskich samochody elektryczne osiągają najwyższą wydajność, ze względu na cykl "jazda-spowalnianie-jazda-spowalnianie", który umożliwia odzysk energii.
Zaprezentowane samochody podczas EQ Tour dostępne są do jazd testowych w gdyńskim salonie BMG Goworowski.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-11 10:27
Jako trzecie auto w rodzinie to wygodnie mieć elektryka. (4)
Idealny do miasta, buspasy robią robotę, brakuje tylko priorytetowych miejsc do parkiwania.
- 37 15
-
2023-07-11 15:54
Trzecie??? A pierwsze dwa jakie? (3)
- 4 4
-
2023-07-11 16:27
ładnie się palą nieprawdaż? (2)
- 2 5
-
2023-07-11 16:43
Ładnie, ale rzadko jest okazja to podziwiać niestety. (1)
- 1 1
-
2023-07-11 17:21
podpal swojego grata
- 0 2
-
2023-07-11 12:02
nieopłacalne (22)
przejechanie kilometra kosztuje tyle, co na zwykłym paliwie. Może trochę więcej, może trochę mniej. Ale mam jechać trasę nieco ponad 400 Km i zastanawiać się, gdzie zrobię długa, przymusową przerwę (bo nad jeziorkiem czy w lesie nie ma ładowarki) to dziękuje. Nasze auto osobowe ma bak 75 litrów i możemy zrobić naszą standardową trasę na jednym takim baku i jeszcze zostanie.
Oczywiście na co dzień nie potrzeba więcej, niż 50 Km, ale auto mam głównie po to, żeby robić wycieczki.- 71 14
-
2023-07-11 15:59
Jak te koszty wyliczyłeś? Chyba ładując na najdroższych punktach ładowania (2)
Samochód elektryczny ma sens jedynie gdy można go ładować w domu w taniej taryfie. I nie trzeba do tego domku za miastem, tylko zwykłe wykupione miejsce parkingowe w nowym bloku i rozsądną wspólnotę.
- 3 1
-
2023-07-11 16:26
I kabelek z balkonu na piątym piętrze :D (1)
Super :)
- 5 2
-
2023-07-11 16:37
Nie, kabelek poprowadzony w murze tak jak pozostałe kabelki w bloku, co Ty ze wsi jakiejś jesteś żeby kable luzem wieszać?
- 2 5
-
2023-07-11 13:18
Opłacalne (7)
zużycie w mieście na poziomie 17 kWh/100km i można sobie policzyć jaki jest koszt przejechania 100km. Cena ładowania zależy od źródła, domowe to 1zł za 1kWh. Polecam spróbować przejechać spalinowym samochodem w mieście za 17zł za 100km.
- 5 10
-
2023-07-11 16:31
Taniej
Bez problemu robisz to hybrydą w gazie
- 4 1
-
2023-07-11 15:48
Tomasz (5)
17 kWH/100km w mieście to robią Tesle. Inne elektryki niestety nie są tak oszczędne. My mamy Mazdę MX-30 i niestety porażka na maksa 23 kWh/100km po mieście i to jeżdżąc dosyć spokojnie. Mazda umywa ręce a w salonie mówią że mercedesy jeszcze gorsze :(. Czyli wiadomo w jakim salonie trójmiejskim kupowałem.
Natomiast znajomi co maja Tesle faktycznie im mało prądu biorą.- 10 3
-
2023-07-14 11:55
Ioniq 1st gen rules
11kWh/100 średnie spalanie z ostatnich 4 tysięcy kilometrów lato/zima po mieście
- 0 0
-
2023-07-11 20:28
Po 40k km Mercedesem EQC (2)
W dwa i pół roku średnie zużycie to 23,4kWh/100km. Zimą z ogrzewaniem, latem z chłodzeniem. Tylko pamietajmy że mamy 300KW mocy (408KM) i naprawdę ogrom momentu obrotowego pod nogą. Który samochód spalinowy przy takich parametrach spala 5-6 litrów paliwa? Mój ostatni benzynowy Lexus RX 350 z 277 KM średnio było 12,8l/100km. Pomijam frajdę z jazdy.
Tak, ładuję w domu z foto. Nie, nie mam problemu, wyjeżdżając raz, dwa razy w roku ze spędzenie 30-40 minut na ładowarce co 200-250 km.- 4 2
-
2023-07-11 20:48
Taaa, bo tych ładowarek na trasie jest tyle że hoho. (1)
I oczywiście bez kolejki.
Dziwne tylko że na autostradach ciągle wyprzedzam elektryki jadące z prędkością tirów, bo im prądu brakuje.- 2 1
-
2023-07-14 17:53
Jest tyle ile aktualnie potrzeba, w kolejce jeszcze nie stałem. Czuwaj!
- 0 0
-
2023-07-11 16:36
Nie tylko Tesle - byle Nissan, Kia czy Hyundai spokojnie dadzą radę tyle.
- 5 4
-
2023-07-11 12:21
W takim razie elektryk nie jest dla Ciebie. (10)
Średnio w Polsce samochód robi 20km dziennie, więc absolutna większość kierowców nie ma takiego problemu.
Ba, co jest wygodniejsze - podpięcie się do ładowarki na 15 minut jak jedziesz nad jezioro 5x w roku, czy zasuwanie na stację co tydzień?- 7 23
-
2023-07-11 20:45
Ale co z tego że "średnio w Polsce 20 km dziennie" (1)
Mam kupować dwa samochody, jeden do jeżdżenia "20 km dziennie" a drugi na weekendy i urlopy, gdy jeżdżę dużo więcej i dalej?
Gdzie tu miejsce na tę słynną ekologię, mistrzu?- 4 1
-
2023-07-14 17:52
Wyluzuj, uspokój się, ten artykuł nie jest dla Ciebie, Ty na elektryka musisz jeszcze poczekać.
- 0 0
-
2023-07-11 13:24
Ja dojeżdżam do pracy 60 km (1)
W dwie strony. Także gdzie ta średnia u mnie?
- 5 4
-
2023-07-11 14:48
Spało się na matematyce, co?
- 4 3
-
2023-07-11 12:39
(5)
Trochę dziwne te twoje pytanie. Jeśli auto przejeżdża wg ciebie 20 km dziennie a mój na baku robi ponad tysiąc więc będę na stacji co 50 dni i zajmie mi to 5 minut na 50 dni.
- 19 4
-
2023-07-11 21:52
Dokladnie
- 0 0
-
2023-07-11 12:56
(3)
Chciałbym zobaczyć jak Twoje auto przejeżdża 1000km na jednym baku po mieście :)
- 8 15
-
2023-07-11 22:04
Normalnie (2)
Mam golfa 7 lift 1,6 TDI wersja eko u mnie zbiornik jest mały 55 l ale samochód zużywa w mieście 5,8 l/100km w korkach jak jeżdżę po trójmieście poza godzinami szczytu to spada do 5,4 l/100km. Jeżeli facet ma wersję ze zbiornikiem 70 l to zasięg się wydłuża.
- 3 0
-
2023-07-12 11:42
no tak (1)
tylko pytanie, czy ktoś cię za kilka lat tym wpuści do miasta?
- 0 2
-
2023-07-13 14:13
Za kilka lat moze juz nie byc elektrykow
Trendy światowe są niesprzyjające EV, w brew pozorom oczywiście
- 2 0
-
2023-07-11 12:07
za 10 lat (13)
ciekawe, ile z tych elektryków będzie się jeszcze do czegokolwiek nadawała
leasing 2-3 lata, później z powrotem do salonu/ASO, jakieś odświeżenie, kolejny właściciel parę lat i do śmieci, bo niby mechanicznych części mało, ale kupa elektroniki, tykająca bomba awarii i zużyte baterie, nieopłacalne w wymianie- 51 16
-
2023-07-12 12:04
4 lata
jeżdżę 4 lata, prawie 100tys przebieg, i nie widzę różnicy w zasięgu, Elektryki wg mnie są ascetyczne wręcz w porównaniu do spalinówek jeśli chodzi o budowę, więc Twoja teza chyba nijak się ma do rzeczywistości. Na serwisie nie mają chłopaki co robić z autem elektrycznym. Dla mnie jako dla użytkownika auta spalinowego i elektrycznego to spalinowe jest tykającą bombą. Ostatnio np 10 tys mnie serwis kosztował... ale zdaję sobie sprawę, że jeszcze 90% społeczeństwa nie jest gotowa na zmiany
- 2 0
-
2023-07-11 16:40
Nie wiem jak z dzisiejszymi, ale pewnie lepiej niż z moimi dwoma 11 i 12 lat, które cały czas tłuką kilometry.
- 0 0
-
2023-07-11 14:20
Leasing tyle nie trwa
- 0 2
-
2023-07-11 12:18
Wiesz ile kosztuje wymiana diesla w ASO? (5)
Pojawi się więcej elektryków, to i pojawią się warsztaty z normalnymi cenami, tak jak przy spalinówkach.
Na razie się nie opłaca, bo nie dość że ich mało, to jeszcze prawie nie mają zawodnej mechaniki, a wszystko jest sterowane elektronicznie.- 3 7
-
2023-07-11 12:45
To nie będzie wyglądało tak jak teraz że byle Mirek sobie warsztat otworzy i naprawi auto (4)
Mechanicznie wymienisz graty, ale na wiele elementów będzie blokada przez oprogramowanie i nie uruchomisz auta bez np zalogowania się u producenta i aktualizacji oprogramowania. To dotyczyć będzie od świateł po układ napędowy cały czy układ ładowania. Oprogramowanie będzie dostępne tylko online u producenta i w abonamencie za chore pieniądze (np 50 tys za kwartał), próba obejścia zabezpieczeń to utrata gwarancji i np blokada auta.
- 11 1
-
2023-07-11 15:57
Tak samo jak już dzisiaj w droższych spalinówkach (2)
Co ma rodzaj napędu do zabezpieczeń w komputerze?
- 3 0
-
2023-07-11 16:18
To, że teraz dotyczy to aut premium tylko (1)
a same zabezpieczenia nie są jeszcze na taką skalę stosowane i nie dotyczy to większości układów.
- 1 3
-
2023-07-11 16:41
Oj byś się zdziwił.
- 0 0
-
2023-07-11 12:57
A czym to się różni od spalinówek?
Tak samo można wprowadzić DRMy w jednych i w drugich i tak samo "magicy" będą je obchodzić jak teraz to robią.
- 2 4
-
2023-07-11 12:17
Tak to mniej więcej będzie wyglądało (3)
Ale dla nie jednego zasięg z 400 jak się zrobi 200 to i tak wystarczy.
Bo codziennie robi 10-20km- 4 2
-
2023-07-11 12:22
Wtórny rynek domowych magazynów już się ślini. (2)
W tym przypadku rozmiar nie ma znaczenia, więc spokojnie można dobijać "zużyte" akumulatory.
- 5 0
-
2023-07-11 18:44
(1)
Tylko czekac na masowe zaplony takich recyklingowanych baterii
- 1 2
-
2023-07-14 18:00
Ja też czekam i czekam, i jeszcze żaden magazyn z 30stu, które znam, nie zapłonął, ile jeszcze muszę czekać?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.