• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowali elektryczne Mercedesy na 150-kilometrowej trasie

mJ
11 lipca 2023, godz. 10:00 
Opinie (199)
EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.

Flota Mercedesów serii EQ ponownie zawitała do trójmiejskich dealerów marki z gwiazdą. Kolejny raz klienci Mercedes-Benz BMG Goworowski mieli okazję sprawdzić możliwości elektrycznych modeli. Przez dwa dni, na trasie liczącej blisko 150 km, przetestowali sześć różnych "elektryków".





Minimalny zasięg auta elektrycznego powinien wynosić:

EQ Tour to cykliczne wydarzenie, które w ciągu jednego dnia umożliwia przetestowanie kilku różnych modeli w różnych warunkach drogowych. Ideą wydarzenia jest wspólna podróż kilkunastu osób, które co kilkanaście kilometrów zmieniają się za kierownicą samochodów, dzięki czemu mają okazję porównać wszystkie auta. Jazdy testowe poprzedzone są teoretycznym wykładem, wprowadzającym w "tajniki" elektromobilności.

EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
W tym roku, po raz pierwszy, flota EQ Tour składała się w pełni z elektrycznych samochodów, bez udziału modeli hybrydowych. Gamę elektrycznych modeli Mercedesa można podzielić na dwie generacje: EQA, EQB, EQC i EQV - jako przedstawiciele "elektryków" zbudowanych na bazie modeli spalinowych oraz EQE i EQS - reprezentujących najnowsze wcielenie pojazdów zbudowanych od podstaw jako zasilanych tylko i wyłącznie prądem, bez silnika spalinowego.

Mercedes EQS SUV: Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł

EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
Przypomnijmy, że tym pierwszym seryjnie produkowanym, w pełni elektrycznym modelem Mercedesa był EQC. Obecnie model nieco odstający od swoich kuzynów - stąd też jego brak we flocie wydarzenia. EQA to model oparty na aktualnej generacji Klasy A, natomiast EQB to odpowiednik niedużego SUV-a, modelu GLB. EQE i EQS to z kolei wielkościowe odpowiedniki Klasy E oraz Klasy S oraz ich odmiany w wydaniu SUV. Jak nietrudno się domyślić - EQV bazuje na Klasie V.

Testy samochodów podczas EQ Tour pozwoliły przekonać się o postępie w elektromobilności. Jak wypadły elektryczne Mercedesy? Jedne lepiej, drugie nieco gorzej. Część z nich mogła się pochwalić większym zasięgiem na jednym ładowaniu, inne nieco gorszym. O zasięgu decyduje kilka kluczowych czynników. Przy płynnej i racjonalnej jeździe wszystkie modele osiągnęły zasięgi na poziomie od około 300 do 400 km.

Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu

EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
W oszczędzaniu energii pomaga technologia zastosowana w samochodach - służy temu nie tylko rekuperacja, pozwalająca odzyskać energię, ale także nawigacja, która oblicza optymalną trasę, uwzględniając ładowarki po drodze i dopasowując czas ładowania energii, niezbędnej do odbycia dalszej podróży. Niemałe znaczenie mają także szkolenia, takie jak EQ Tour, które pozwalają naświetlić klientom zasady funkcjonowania i jazdy samochodami elektrycznymi.



EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
Tegoroczna edycja EQ Tour w BMG Goworowski wiodła "Trasą Kaszubską" S6, pozwalającą sprawdzić samochody w warunkach autostradowych, następnie lokalne trasy na odcinku Luzino-Gniewino i powrót do Gdyni, uwzględniający korki na ul. Wielkopolskiej. To właśnie w warunkach miejskich samochody elektryczne osiągają najwyższą wydajność, ze względu na cykl "jazda-spowalnianie-jazda-spowalnianie", który umożliwia odzysk energii.

Zaprezentowane samochody podczas EQ Tour dostępne są do jazd testowych w gdyńskim salonie BMG Goworowski.

mJ

Miejsca

Opinie (199) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (2)

    Z całym szacunkiem...Dwa dni. Niespełna 150km... To my w weekend wyjechaliśmy rano i wróciliśmy wieczorem. Późnym. Cały dzień spędziliśmy w Kołobrzegu. 500 km. To co oni testowali? Widok w lusterku w swoich rajbanach w nieswoim aucie?! No i nie oszukujcie siebie sami. Obecne Mercedesy to jakieś pokraki.

    • 47 3

    • Das Auto (1)

      Kupiłem u Turasa, prostą benzynkę bez klimy, zajeżdżoną i lekko pukniętą w bok i zrobiłem od rana do wieczora 1300 km, auto mnie kosztowało wtedy jakieś 20k PLN, remont drugie tyle po czym jeździłem 6 lat bez żadnych przygód.
      A dzisiaj na portalu widzę pełno kilkuletnich elektryków bez baterii, bo w umowie było, że po leasingu bateria wraca do producenta a auto na aukcję - w eko-s..ko teorii klient kupuje nową baterię i jeździ dalej, w praktyce lepiej kupić nowe auto bo kogo będzie obchodziło, że auto 10-letnie ma 4-letnią baterię? A wymiana baterii to jakieś połowa nowego auta :)

      • 6 2

      • Cóż, różne są pomysły na biznesy, również takie chore, ale to był margines, żadna sensacja, można się rozejść.

        • 0 0

  • Zasięg 300 km xD (17)

    Przy płynnej i racjonalnej jeździe. Czyli w trasie ładowanie co max. 2 godziny. A twierdzenia, że samochód jest "do miasta" również jest bzdurą, skoro systematycznie od lata samochody z miast się wypycha, promując nieudolną komunikację miejską.

    • 39 12

    • Moja spalinówka przy dobrym wietrze w mieście przejedzie 400km na pełnym baku. (14)

      Więc co za różnica?

      Tym bardziej że to kompakt, a nie SUV jak powyżej.

      • 5 12

      • (13)

        Taka różnica, że spalinówkę "zregenerujesz" w 3 minuty tankując na stacji do pełna, a na elektryka musisz czekać pół dnia aż się na ładuje i jeszcze do tego szukać specjalnych stacji do ładowania. O ryzyku samozapłonu nawet nie będę pisał, bo co się dzieje na ulicach każdy widzi.

        • 17 12

        • Że co? (10)

          Ostatnio "regenerowałem" spalinówkę godzinę, bo zamiast podłączyć samochód na noc do prądu i o nim zapomnieć, musiałem stać w korku na stację, potem w kolejce do dystrybutora, a na końcu w kolejce ludzi kupujących hot-dogi...

          O ryzyku samozapłonu nie ma co mówić - spalinówki palą się znacznie częściej, a te z LPG tak często, że mają zakaz wjazdu do parkingów podziemnych.

          • 8 18

          • (6)

            Trzeba było kupić nieruchomość w dobrej lokalizacji to byś nie wiedział co to korki. Już nie pamiętam kiedy ostatnio stałem w korku. A na kolejki ludzi kupujących hot-dogi polecam płacenie w aplikacji i w takim przypadku nawet nie musisz wchodzić do budynku stacji. Jak widzisz na wszystko jest rozwiązanie wygodne i oszczędzające czas. Tylko trzeba pomyśleć, a nie tylko narzekać :D

            Pokaż mi jakąś nową benzynę, która się zapaliła. Palą się tylko stare szroty z dieslem pod maską, a także elektryki. Biorąc pod uwagę ilość diesli i elektryków wniosek nasuwa się sam co jest bardziej niebezpieczne. O LPG się nie wypowiadam, bo to też patologia. Bardzo dobrze, że nie mają wjazdu do garażu. Prognozuję, że w najbliższej przyszłości takim samym zakazem zostaną objęte elektryki.

            • 6 10

            • (5)

              Gdzież jest ta Twoja nieruchomość bez korków i jak się z niej dostać do Wrzeszcza do pracy? :)
              Aplikacją przeskoczę kolejkę do dystrybutora? Nie? No to mamy 40 minut zamiast 60. Great success :D

              Rozwiązaniem problemu jest elektryk albo PHEV. Nie musisz marnować swojego czasu wcale, do tego jeździsz za darmo.

              Spalinówki płoną tak często, że nawet nie podaje się w informacjach marki i modelu, tylko standardowe "spłonął samochód".
              Co innego elektryki, to się dzieje na tyle rzadko, że usłyszysz o płonącej Tesli w Stanach, a jak u nas się zdarzy, to wszystkie szczegóły muszą być.

              • 2 10

              • może nieruchomość we Wrzeszczu? (1)

                • 9 0

              • I mówisz że we Wrzeszczu nie ma korków? :D

                • 2 0

              • (2)

                Kolejki do dystrybutora? Nie no, teraz to już pojechałeś. Może jak mieszkasz na wsi i masz tam jedną stację benzynową w promieniu 50km to masz korki. W mieście masz stacje benzynowe co 300-500m i naprawdę nie ma na nich kolejek. A dojazd do pracy? Nie każdy musi dojeżdżać. Ja np. pracuję zdalnie.

                • 6 1

              • To po co Ci samochód w ogóle?

                • 1 1

              • w elcercu ma korki xd

                • 1 1

          • Poczytaj ile spalinówek (1)

            Jest w Polsce, jaki jest procent samozapłonu, oraz w jakim wieku są te auta. Zdradzę Ci, że elektryki maja ten sam procent samozapłonów, ale to nowe auta i jest ich mało.

            • 5 4

            • Nigdzie nie ma statystyk samozapłonów.

              Są statystyki spalonych samochodów, a to różnica, bo podpalenie jest najprostszym sposobem zakończenia leasingu :)

              • 2 0

          • Sorry Mistrzu, ale kolejkę do dystrybutora to w ostatnich latach widziałem raz.

            Gdy ruscy w lutym 2022 napadli Ukrainę.
            Wtedy był jeden wieczór paniki, ale że akurat miałem pół baku to nie stałem. Zatankowałem dwa dni później, już bez kolejki.

            • 2 0

        • Dlaczego pół dnia?

          • 0 0

        • pół dnia?

          stary, wróć do szkoły podstawowej i powtórz: kW, kWh, a potem zwykłe mnożenie wystarczy i będziesz wiedział że w pół dnia to niektóre z aut być 20x naładował

          • 0 0

    • 20 lat temu miałem audi b4 1.9 tdi 90km. Mój rekord z ekonomiczną jazdą to 1200 km na niemieckim paliwie. Ach co to było za tanie jeżdzenie wtedy.

      • 5 0

    • No bo samochody do przeżytek. Wyrzuć go

      • 0 0

  • (14)

    To moje V8-ki mają ponad 500km zasięgu, a wolno nie jeżdżę. W dodatku jak mi się skończy paliwo to jadę na stację i w 3 minuty jestem zatankowany do pełna i mogę znowu szaleć, a nie czekać pół dnia aż mi się bateria naładuje. Bateria, która przy butowaniu wystarczy pewnie na max 200km. Śmiech na sali te obecne elektryki. Jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim zacznę je rozważać jako realnych następców mocnych benzyn.

    • 34 10

    • Twoja V-8ka nie ma nawet połowy momentu takiego elektryka, więc nic dziwnego że zasięg większy :) (9)

      To jak porównywać Tico z Mustangiem.

      • 3 10

      • (8)

        Kicham na moment obrotowy elektryka. Wystarczy mi 1000Nm i prawie 700KM w benzynie, żeby sprawnie się poruszać. Chodź, sprawdzimy się na ulicy. Ja mogę używać launch control w nieskończoność, a elektryk? Raz wystrzeli, a potem musi "odpoczywać" pół godziny zanim się nie schłodzi i podładuje :D Zresztą nawet podczas tego jednego wystrzelenia szału nie robi. Prawie umarłem ze śmiechu jak się ostatnio próbowałem z ziomeczkiem, który się skusił na tandetną i plastikową Teslę. Zimą to już w ogóle nie ma czego zbierać z takiego elektryka.

        • 4 10

        • bzdura

          • 4 3

        • Oj, dzieciaczku, dzieciaczku... (6)

          Jak już zmyślasz, to poczytaj trochę w temacie.
          Zimą elektryki są szybsze, bo ich moc zależy tylko i wyłącznie od chłodzenia :)

          Co do launch control - nie ma nic bardziej wieśniackiego niż pałowanie gruza na światłach ;D

          • 1 5

          • PS. Jedziesz sobie drogą z "przelotowymi" obrotami, dojeżdżasz do TIRa, chcesz go wyprzedzić. Ile masz KM i Nm natychmiast pod nogą? Będzie chociaż po 200 z tego przekombinowanego silnika? :D

            • 1 0

          • (1)

            Polecam wrócić na lekcje fizyki i dokształcić się z pojemności akumulatorów w zależności od temperatury. Mało tego, elektryki zimą mają ograniczenia takie, że nawet nie dadzą pełnej mocy. Ciekawe dlaczego :D Podpowiem - bo zasięg byłby dramatycznie niski.
            A potem jako zadanie z gwiazdką - objętość powietrza w różnej temperaturze. I potem możemy dyskutować.

            • 2 4

            • Akumulatory są ogrzewane :)

              Jeszcze jakieś wymysły z po budki z piwem?

              I ile zyskujesz na tej różnicy objętości powietrza? Różnica między 0 a 20stC to porażające 5% :D

              Tymczasem przez silnik elektryczny możesz puścić dowolną moc, o ile jesteś w stanie go schłodzić.

              • 2 3

          • (2)

            A, jeszcze jedno - pochwal się czym jeździsz skoro dla Ciebie Porsche za grubo ponad bańkę jest "gruzem". Chętnie się pośmieję lub zwrócę honor.

            • 2 4

            • "Jeżeli król musi mówić że jest królem, to nim nie jest".

              Jeżeli musisz się chwalić, jesteś biedakiem :)

              PS. Boli, jak Twój obiekt lansu nie ma szans spod świateł z pierdziawką za ćwierć jego ceny, nie? :D

              • 5 2

            • Maserati Quattroporte 3.8 V8 GTS TwinTurbo

              • 0 0

    • (2)

      A raty zapłacone xD?

      • 1 0

      • (1)

        A nawet nie wiem, bo te raty są w moim budżecie tak nieistotne, że nie zaprzątam sobie nimi głowy. Stałe zlecenie zapłaty i nie ma tematu.

        • 0 3

        • I nie szkoda ci tracić czasu na komentowanie tutaj?

          Życie jest piękne, korzystaj zamiast się tu użerać z biedotą, wodzu.

          Ps - jedynie Porsche jakie chciałbym mieć to klasyczne 911 Carrera.

          • 2 0

    • Spoko, elektryk nie dla każdego, śmigaj sobie swoim spaliniaczkiem.

      • 1 1

  • (2)

    Naprawdę w tym mercedesie konsola to trzy wyswietlacze/monitory?? Porażka. Naprawdę obiektywnie to dla normalnych ludzi rozpraszacze jakich mało.

    • 18 4

    • a po tytule myślałem że to testowali pracownicy gdyńskiego magistratu

      • 2 0

    • Telefonem bawic sie w aucie nie mozna ale juz takie ekrany sa wg ustawodawcy ok. Absurd

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Jako trzecie auto w rodzinie to wygodnie mieć elektryka. (4)

    Idealny do miasta, buspasy robią robotę, brakuje tylko priorytetowych miejsc do parkiwania.

    • 37 15

    • Trzecie??? A pierwsze dwa jakie? (3)

      • 4 4

      • ładnie się palą nieprawdaż? (2)

        • 2 5

        • Ładnie, ale rzadko jest okazja to podziwiać niestety. (1)

          • 1 1

          • podpal swojego grata

            • 0 2

  • Płynna i racjonalna jazda - to słowo klucz (2)

    Czyli tak do 80 kmh i z wiatrem, wtedy nawet 300 km przejedzie. Toć to śmiech na sali ....

    • 28 5

    • Test WLTP składa się z jazdy 130km/h po autostradzie i pałowania po mieście. (1)

      Więc jak najbardziej odpowiada zużyciu przy normalnej jeździe.

      • 0 11

      • Bredzisz

        To nie był żaden test WLTP. A na Trasie Kaszubskiej zgodnie z przepisami to maks. 120 kmh.

        • 6 0

  • (5)

    Nie znam się na tym ale jak w zimie beda mrozy -10 ,to jak jest z bateria,dzięki pozdrawiam

    • 32 3

    • (4)

      W Noregii elektryki są mega popularne, 50% wszystkich aut. Tam nikogo zima nie przeraża :) Z tymi -10 i problemem baterii to mit, bo... każdy elektryk ma zarówno chłodzenie baterii jak i podgrzewanie. Dzięki pozdrawiam

      • 2 11

      • Tylko, że w Skandynawii popłochu już sie zaczynają wycofywać z elektro mobilności (1)

        • 14 4

        • Kto konkretnie zaczyna?

          • 2 2

      • Ale tam jest tani prad

        • 1 0

      • W Norwegii były dopłaty w pewnym momencie prawie 40% wartości auta

        i darmowe przejazdy przez buspasy, tunele i mosty, parkowanie w mieście itp dlatego były popularne

        • 0 0

  • Żaden nie spłonął czyli eksperyment z plastikowymi samochodami na bateryjkę można uznać za udany

    • 16 6

  • niewiele się pozna auto (2)

    Niestety w 2 dniowej podróży na dystansie 150 km., to niewiele się dowiemy o jakimkolwiek samochodzie. Z opisu wynika, że póki co elektryczny Mercedes nadaje się głównie do codziennej jazdy miejskiej na niedużych odległościach. Dla osób podróżujących zawodowo po Polsce lub po prostu dla kogoś kto pokonuje często dłuższe dystance, to nadal diesel nie ma sobie równych.

    • 20 2

    • Masz rację, nie jesteś póki co w grupie docelowej producentów elektryków, musisz poczekać, współczuję. (1)

      • 2 5

      • Współczuje grupy docelowej

        • 0 0

  • Kosmos autka (1)

    Szkoda że mnie nie stać na takie

    • 2 15

    • :)

      Patrz jak Cię zminusowali za to, że napisałeś co większość hejterów myśli.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?

 

Najczęściej czytane