• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowali elektryczne Mercedesy na 150-kilometrowej trasie

mJ
11 lipca 2023, godz. 10:00 
Opinie (199)
EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.

Flota Mercedesów serii EQ ponownie zawitała do trójmiejskich dealerów marki z gwiazdą. Kolejny raz klienci Mercedes-Benz BMG Goworowski mieli okazję sprawdzić możliwości elektrycznych modeli. Przez dwa dni, na trasie liczącej blisko 150 km, przetestowali sześć różnych "elektryków".





Minimalny zasięg auta elektrycznego powinien wynosić:

EQ Tour to cykliczne wydarzenie, które w ciągu jednego dnia umożliwia przetestowanie kilku różnych modeli w różnych warunkach drogowych. Ideą wydarzenia jest wspólna podróż kilkunastu osób, które co kilkanaście kilometrów zmieniają się za kierownicą samochodów, dzięki czemu mają okazję porównać wszystkie auta. Jazdy testowe poprzedzone są teoretycznym wykładem, wprowadzającym w "tajniki" elektromobilności.

EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
W tym roku, po raz pierwszy, flota EQ Tour składała się w pełni z elektrycznych samochodów, bez udziału modeli hybrydowych. Gamę elektrycznych modeli Mercedesa można podzielić na dwie generacje: EQA, EQB, EQC i EQV - jako przedstawiciele "elektryków" zbudowanych na bazie modeli spalinowych oraz EQE i EQS - reprezentujących najnowsze wcielenie pojazdów zbudowanych od podstaw jako zasilanych tylko i wyłącznie prądem, bez silnika spalinowego.

Mercedes EQS SUV: Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł

EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
Przypomnijmy, że tym pierwszym seryjnie produkowanym, w pełni elektrycznym modelem Mercedesa był EQC. Obecnie model nieco odstający od swoich kuzynów - stąd też jego brak we flocie wydarzenia. EQA to model oparty na aktualnej generacji Klasy A, natomiast EQB to odpowiednik niedużego SUV-a, modelu GLB. EQE i EQS to z kolei wielkościowe odpowiedniki Klasy E oraz Klasy S oraz ich odmiany w wydaniu SUV. Jak nietrudno się domyślić - EQV bazuje na Klasie V.

Testy samochodów podczas EQ Tour pozwoliły przekonać się o postępie w elektromobilności. Jak wypadły elektryczne Mercedesy? Jedne lepiej, drugie nieco gorzej. Część z nich mogła się pochwalić większym zasięgiem na jednym ładowaniu, inne nieco gorszym. O zasięgu decyduje kilka kluczowych czynników. Przy płynnej i racjonalnej jeździe wszystkie modele osiągnęły zasięgi na poziomie od około 300 do 400 km.

Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu

EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
W oszczędzaniu energii pomaga technologia zastosowana w samochodach - służy temu nie tylko rekuperacja, pozwalająca odzyskać energię, ale także nawigacja, która oblicza optymalną trasę, uwzględniając ładowarki po drodze i dopasowując czas ładowania energii, niezbędnej do odbycia dalszej podróży. Niemałe znaczenie mają także szkolenia, takie jak EQ Tour, które pozwalają naświetlić klientom zasady funkcjonowania i jazdy samochodami elektrycznymi.



EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
Tegoroczna edycja EQ Tour w BMG Goworowski wiodła "Trasą Kaszubską" S6, pozwalającą sprawdzić samochody w warunkach autostradowych, następnie lokalne trasy na odcinku Luzino-Gniewino i powrót do Gdyni, uwzględniający korki na ul. Wielkopolskiej. To właśnie w warunkach miejskich samochody elektryczne osiągają najwyższą wydajność, ze względu na cykl "jazda-spowalnianie-jazda-spowalnianie", który umożliwia odzysk energii.

Zaprezentowane samochody podczas EQ Tour dostępne są do jazd testowych w gdyńskim salonie BMG Goworowski.

mJ

Miejsca

Opinie (199) 2 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    nieopłacalne (22)

    przejechanie kilometra kosztuje tyle, co na zwykłym paliwie. Może trochę więcej, może trochę mniej. Ale mam jechać trasę nieco ponad 400 Km i zastanawiać się, gdzie zrobię długa, przymusową przerwę (bo nad jeziorkiem czy w lesie nie ma ładowarki) to dziękuje. Nasze auto osobowe ma bak 75 litrów i możemy zrobić naszą standardową trasę na jednym takim baku i jeszcze zostanie.

    Oczywiście na co dzień nie potrzeba więcej, niż 50 Km, ale auto mam głównie po to, żeby robić wycieczki.

    • 71 14

    • W takim razie elektryk nie jest dla Ciebie. (10)

      Średnio w Polsce samochód robi 20km dziennie, więc absolutna większość kierowców nie ma takiego problemu.

      Ba, co jest wygodniejsze - podpięcie się do ładowarki na 15 minut jak jedziesz nad jezioro 5x w roku, czy zasuwanie na stację co tydzień?

      • 7 23

      • (5)

        Trochę dziwne te twoje pytanie. Jeśli auto przejeżdża wg ciebie 20 km dziennie a mój na baku robi ponad tysiąc więc będę na stacji co 50 dni i zajmie mi to 5 minut na 50 dni.

        • 19 4

        • (3)

          Chciałbym zobaczyć jak Twoje auto przejeżdża 1000km na jednym baku po mieście :)

          • 8 15

          • Normalnie (2)

            Mam golfa 7 lift 1,6 TDI wersja eko u mnie zbiornik jest mały 55 l ale samochód zużywa w mieście 5,8 l/100km w korkach jak jeżdżę po trójmieście poza godzinami szczytu to spada do 5,4 l/100km. Jeżeli facet ma wersję ze zbiornikiem 70 l to zasięg się wydłuża.

            • 3 0

            • no tak (1)

              tylko pytanie, czy ktoś cię za kilka lat tym wpuści do miasta?

              • 0 2

              • Za kilka lat moze juz nie byc elektrykow

                Trendy światowe są niesprzyjające EV, w brew pozorom oczywiście

                • 2 0

        • Dokladnie

          • 0 0

      • Ja dojeżdżam do pracy 60 km (1)

        W dwie strony. Także gdzie ta średnia u mnie?

        • 5 4

        • Spało się na matematyce, co?

          • 4 3

      • Ale co z tego że "średnio w Polsce 20 km dziennie" (1)

        Mam kupować dwa samochody, jeden do jeżdżenia "20 km dziennie" a drugi na weekendy i urlopy, gdy jeżdżę dużo więcej i dalej?

        Gdzie tu miejsce na tę słynną ekologię, mistrzu?

        • 4 1

        • Wyluzuj, uspokój się, ten artykuł nie jest dla Ciebie, Ty na elektryka musisz jeszcze poczekać.

          • 0 0

    • Opłacalne (7)

      zużycie w mieście na poziomie 17 kWh/100km i można sobie policzyć jaki jest koszt przejechania 100km. Cena ładowania zależy od źródła, domowe to 1zł za 1kWh. Polecam spróbować przejechać spalinowym samochodem w mieście za 17zł za 100km.

      • 5 10

      • Tomasz (5)

        17 kWH/100km w mieście to robią Tesle. Inne elektryki niestety nie są tak oszczędne. My mamy Mazdę MX-30 i niestety porażka na maksa 23 kWh/100km po mieście i to jeżdżąc dosyć spokojnie. Mazda umywa ręce a w salonie mówią że mercedesy jeszcze gorsze :(. Czyli wiadomo w jakim salonie trójmiejskim kupowałem.

        Natomiast znajomi co maja Tesle faktycznie im mało prądu biorą.

        • 10 3

        • Nie tylko Tesle - byle Nissan, Kia czy Hyundai spokojnie dadzą radę tyle.

          • 5 4

        • Po 40k km Mercedesem EQC (2)

          W dwa i pół roku średnie zużycie to 23,4kWh/100km. Zimą z ogrzewaniem, latem z chłodzeniem. Tylko pamietajmy że mamy 300KW mocy (408KM) i naprawdę ogrom momentu obrotowego pod nogą. Który samochód spalinowy przy takich parametrach spala 5-6 litrów paliwa? Mój ostatni benzynowy Lexus RX 350 z 277 KM średnio było 12,8l/100km. Pomijam frajdę z jazdy.
          Tak, ładuję w domu z foto. Nie, nie mam problemu, wyjeżdżając raz, dwa razy w roku ze spędzenie 30-40 minut na ładowarce co 200-250 km.

          • 4 2

          • Taaa, bo tych ładowarek na trasie jest tyle że hoho. (1)

            I oczywiście bez kolejki.

            Dziwne tylko że na autostradach ciągle wyprzedzam elektryki jadące z prędkością tirów, bo im prądu brakuje.

            • 2 1

            • Jest tyle ile aktualnie potrzeba, w kolejce jeszcze nie stałem. Czuwaj!

              • 0 0

        • Ioniq 1st gen rules

          11kWh/100 średnie spalanie z ostatnich 4 tysięcy kilometrów lato/zima po mieście

          • 0 0

      • Taniej

        Bez problemu robisz to hybrydą w gazie

        • 4 1

    • Jak te koszty wyliczyłeś? Chyba ładując na najdroższych punktach ładowania (2)

      Samochód elektryczny ma sens jedynie gdy można go ładować w domu w taniej taryfie. I nie trzeba do tego domku za miastem, tylko zwykłe wykupione miejsce parkingowe w nowym bloku i rozsądną wspólnotę.

      • 3 1

      • I kabelek z balkonu na piątym piętrze :D (1)

        Super :)

        • 5 2

        • Nie, kabelek poprowadzony w murze tak jak pozostałe kabelki w bloku, co Ty ze wsi jakiejś jesteś żeby kable luzem wieszać?

          • 2 5

  • Jak ktoś chce płacić 2x wiecej za samochód (7)

    oraz podporządkowywać jeżdżenie pod harmonogram ładowań i planować podróże z uwzględnieniem czasu i miejsc ładowań to proszę bardzo. Czemu tylko chce się zmuszać nas wszystkich do takiego działania?
    Samochód skonstruowano po to żeby ułatwiać życie a nie odwrotnie.
    W tej chwili to właściciele elektryków są niemalże niewolnikami uzależnionymi od tego czy nie zabraknie im prądu. A zarobki w PL (i nie tylko w PL) wobec cen elektryków to jest jakiś rozdźwięk. Z tego co obserwuję to elektryki jeżdżą głównie jako auta testowe albo w instytucjach, które utrzymują się z publicznych pieniędzy (z którymi się za bardzo nie liczą) więc w imię propagandy kupuja te eko wynalazki żeby a i tak obok urzędu do codziennego użytku stoi flota spalinówek. Do tego jeszcze niektóre firmy prywatne, które jak wiadomo odliczają koszty tych elektryków od dochodów.
    Zwykłych "Kowalskich" w elektrykach nie widzę zbyt wielu.
    O rynku używanych elektryków to nawet nie ma co wspominać, te używki ze względu na ceny są zupełnie nieatrakcyjne dal kolejnych właścicieli, przez co upada tyż legenda o ich rzekomej ekologii

    • 12 3

    • Jakie 2x więcej? (2)

      Jaki samochód możesz kupić za 80k (pół ceny elektryka)?
      Jakąś miejską pierdziawkę?

      • 1 4

      • to co kupisz za 160k (2x80) to najniższa półka nowych elektryków (1)

        czyli odpowiedniki jak to nazwałeś miejskich pierdziawek spalinowych.
        Nieco lepsza spalinóka czyli powyżej 100k to porównuj z nieco lepszymi elektykami powyżej 200k, przelicznik 2x mniej wiecej się zgadza

        • 3 1

        • Najnowsze Volvo EX30

          • 0 0

    • Jaki znowu harmonogram ładowań?

      Wieczorem parkujesz pod domem, podłączasz wtyczkę, rano masz "zatankowany" do pełna. Wystarczy własne wykupione miejsce i rozsądna wspólnota.

      • 3 2

    • Nieatrakcyjne dla kolejnych właścicieli? Brednie jakieś - po prostu trzymają swoją wartość, nie zużywają się tak jak spaliniaki. (2)

      • 3 1

      • (1)

        Sam bredzisz? Baterie tracą pojemność, a to jest 70% wartości elektryka

        • 1 0

        • Ciekawe rzeczy prawisz - kumpla używana Tesla jak była nowa kosztowała na pewno ze 350kzł.

          Po 380 tys. km padło w niej kilka ogniw - nie zużyło się, a padło, wada. Bateria miała niecałe 90% oryginalnej pojemności, została wymieniona na gwarancji. Na wewnętrznej fakturze (opłaconej przez Teslę) widniała cena 47kzł - to wychodzi mi, że bateria stanowi 15% ceny samochodu nie 70. Używane baterie do Tesli kosztowały 40-80kzł - przy cenach używanych zwykle grubo powyżej 200kzł to nadal 20-40% nie 70.

          • 0 0

  • za 10 lat (13)

    ciekawe, ile z tych elektryków będzie się jeszcze do czegokolwiek nadawała

    leasing 2-3 lata, później z powrotem do salonu/ASO, jakieś odświeżenie, kolejny właściciel parę lat i do śmieci, bo niby mechanicznych części mało, ale kupa elektroniki, tykająca bomba awarii i zużyte baterie, nieopłacalne w wymianie

    • 51 16

    • Tak to mniej więcej będzie wyglądało (3)

      Ale dla nie jednego zasięg z 400 jak się zrobi 200 to i tak wystarczy.
      Bo codziennie robi 10-20km

      • 4 2

      • Wtórny rynek domowych magazynów już się ślini. (2)

        W tym przypadku rozmiar nie ma znaczenia, więc spokojnie można dobijać "zużyte" akumulatory.

        • 5 0

        • (1)

          Tylko czekac na masowe zaplony takich recyklingowanych baterii

          • 1 2

          • Ja też czekam i czekam, i jeszcze żaden magazyn z 30stu, które znam, nie zapłonął, ile jeszcze muszę czekać?

            • 0 0

    • Wiesz ile kosztuje wymiana diesla w ASO? (5)

      Pojawi się więcej elektryków, to i pojawią się warsztaty z normalnymi cenami, tak jak przy spalinówkach.

      Na razie się nie opłaca, bo nie dość że ich mało, to jeszcze prawie nie mają zawodnej mechaniki, a wszystko jest sterowane elektronicznie.

      • 3 7

      • To nie będzie wyglądało tak jak teraz że byle Mirek sobie warsztat otworzy i naprawi auto (4)

        Mechanicznie wymienisz graty, ale na wiele elementów będzie blokada przez oprogramowanie i nie uruchomisz auta bez np zalogowania się u producenta i aktualizacji oprogramowania. To dotyczyć będzie od świateł po układ napędowy cały czy układ ładowania. Oprogramowanie będzie dostępne tylko online u producenta i w abonamencie za chore pieniądze (np 50 tys za kwartał), próba obejścia zabezpieczeń to utrata gwarancji i np blokada auta.

        • 11 1

        • A czym to się różni od spalinówek?

          Tak samo można wprowadzić DRMy w jednych i w drugich i tak samo "magicy" będą je obchodzić jak teraz to robią.

          • 2 4

        • Tak samo jak już dzisiaj w droższych spalinówkach (2)

          Co ma rodzaj napędu do zabezpieczeń w komputerze?

          • 3 0

          • To, że teraz dotyczy to aut premium tylko (1)

            a same zabezpieczenia nie są jeszcze na taką skalę stosowane i nie dotyczy to większości układów.

            • 1 3

            • Oj byś się zdziwił.

              • 0 0

    • Leasing tyle nie trwa

      • 0 2

    • Nie wiem jak z dzisiejszymi, ale pewnie lepiej niż z moimi dwoma 11 i 12 lat, które cały czas tłuką kilometry.

      • 0 0

    • 4 lata

      jeżdżę 4 lata, prawie 100tys przebieg, i nie widzę różnicy w zasięgu, Elektryki wg mnie są ascetyczne wręcz w porównaniu do spalinówek jeśli chodzi o budowę, więc Twoja teza chyba nijak się ma do rzeczywistości. Na serwisie nie mają chłopaki co robić z autem elektrycznym. Dla mnie jako dla użytkownika auta spalinowego i elektrycznego to spalinowe jest tykającą bombą. Ostatnio np 10 tys mnie serwis kosztował... ale zdaję sobie sprawę, że jeszcze 90% społeczeństwa nie jest gotowa na zmiany

      • 2 0

  • Elektronika

    to najczęściej się sypie w nowych autach. I nie mówię tu o jakiejś lampce na desce, a o błędach io konieczności wzywania lawety przy byle problemie. Tu nie chodzi o żadną ekologię, to wszystko ściema. Te auta są o wiele tańsze w budowie od spalinówek a kosztują o wiele więcej. Do tego wszędzie te nadziewane tablety, których nie obsłużysz morką ręką albo w rękawicach. Nie zdziwcie się jak za chwilę okaże się, że są resursy przewidziane przez producentów i po 150 tys producent stwierdzi stop, blokujemy auto zdalnie a ty płać kilka tysięcy za odblokowanie i usługę serwisową tylko w ASO.

    • 6 1

  • Mogli przetestowac na 800kilometrowej

    • 3 1

  • no tak, bo wiecej niz 150km juz na jednym zaladowaniu nie zajada ????

    • 3 2

  • była obstawa straży pożarnej?

    • 7 1

  • Mercedesy przetestowali w fabryce. Teraz jacyś gazeciarze i ich kochanki dostali za darmo do pojeżdzenia aby zareklmować. Obiad i nocleg all inclusiw?

    • 3 1

  • Na autostradach i ekspresówkach najczęściej widzę elektryki jadące z prędkością tirów. (5)

    Bo przy 120 czy 140 najwyraźniej prąd znika błyskawicznie.

    • 5 0

    • Oszczędna jazda to coś, co nie mieści Ci się w głowie? Może nie wszyscy muszą tak zapierdzielać w życiu jak Ty? (4)

      • 2 4

      • Oszczędna? (1)

        Raczej męcząca.

        • 2 0

        • Jak dla kogo.

          • 0 0

      • Jazda ma być przyjemnością a nie stresem (1)

        • 1 0

        • I dokładnie taka jest :-)

          • 0 0

  • To fajnie. Również mam samochód elektryczny, z tym że marki na 3 litery, który bardzo zaniepokoił (4)

    moich sąsiadów w hali garażowej. Do tego stopnia, że zażądali od administracji budynków, aby wprowadzić zakaz parkowania pojazdów elektrycznych w owych halach. Na razie sąsiedzi patrzą na mnie spod byka i w milczeniu mnie mijają ale ja wiem że nie podoba się im mój samochód. Pewnie gdyby był benzynowy i miał 600 KM, byłoby inaczej.. Samochód odebrany w połowie maja ale jak to u nas w kraju, spodziewam się jakiś złośliwości, z uszkodzeniem mienia włącznie.

    • 5 6

    • Nie tragizujmy, przyzwyczają się. (2)

      • 2 1

      • Ja się zapali bateria i konstrukcja budynku się naruszy, to pewnie im odkupisz mieszkania co?? (1)

        • 1 0

        • Tak, odkupię też jak gaz tam wybuchnie, jak spalinówki się zapalą jedna od drugiej, jak domorosły pirotechnik coś wysadzi i jak

          samolot spadnie na ta chałupę.

          • 0 0

    • roztropni sąssiedzi

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane