- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Testowali elektryczne Mercedesy na 150-kilometrowej trasie
Flota Mercedesów serii EQ ponownie zawitała do trójmiejskich dealerów marki z gwiazdą. Kolejny raz klienci Mercedes-Benz BMG Goworowski mieli okazję sprawdzić możliwości elektrycznych modeli. Przez dwa dni, na trasie liczącej blisko 150 km, przetestowali sześć różnych "elektryków".
W tym roku, po raz pierwszy, flota EQ Tour składała się w pełni z elektrycznych samochodów, bez udziału modeli hybrydowych. Gamę elektrycznych modeli Mercedesa można podzielić na dwie generacje: EQA, EQB, EQC i EQV - jako przedstawiciele "elektryków" zbudowanych na bazie modeli spalinowych oraz EQE i EQS - reprezentujących najnowsze wcielenie pojazdów zbudowanych od podstaw jako zasilanych tylko i wyłącznie prądem, bez silnika spalinowego.
Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł
Przypomnijmy, że tym pierwszym seryjnie produkowanym, w pełni elektrycznym modelem Mercedesa był EQC. Obecnie model nieco odstający od swoich kuzynów - stąd też jego brak we flocie wydarzenia. EQA to model oparty na aktualnej generacji Klasy A, natomiast EQB to odpowiednik niedużego SUV-a, modelu GLB. EQE i EQS to z kolei wielkościowe odpowiedniki Klasy E oraz Klasy S oraz ich odmiany w wydaniu SUV. Jak nietrudno się domyślić - EQV bazuje na Klasie V.
Testy samochodów podczas EQ Tour pozwoliły przekonać się o postępie w elektromobilności. Jak wypadły elektryczne Mercedesy? Jedne lepiej, drugie nieco gorzej. Część z nich mogła się pochwalić większym zasięgiem na jednym ładowaniu, inne nieco gorszym. O zasięgu decyduje kilka kluczowych czynników. Przy płynnej i racjonalnej jeździe wszystkie modele osiągnęły zasięgi na poziomie od około 300 do 400 km.
Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu
W oszczędzaniu energii pomaga technologia zastosowana w samochodach - służy temu nie tylko rekuperacja, pozwalająca odzyskać energię, ale także nawigacja, która oblicza optymalną trasę, uwzględniając ładowarki po drodze i dopasowując czas ładowania energii, niezbędnej do odbycia dalszej podróży. Niemałe znaczenie mają także szkolenia, takie jak EQ Tour, które pozwalają naświetlić klientom zasady funkcjonowania i jazdy samochodami elektrycznymi.
Tegoroczna edycja EQ Tour w BMG Goworowski wiodła "Trasą Kaszubską" S6, pozwalającą sprawdzić samochody w warunkach autostradowych, następnie lokalne trasy na odcinku Luzino-Gniewino i powrót do Gdyni, uwzględniający korki na ul. Wielkopolskiej. To właśnie w warunkach miejskich samochody elektryczne osiągają najwyższą wydajność, ze względu na cykl "jazda-spowalnianie-jazda-spowalnianie", który umożliwia odzysk energii.
Zaprezentowane samochody podczas EQ Tour dostępne są do jazd testowych w gdyńskim salonie BMG Goworowski.
Miejsca
Opinie (199) 2 zablokowane
-
2023-07-11 12:02
Opinia wyróżniona
nieopłacalne (22)
przejechanie kilometra kosztuje tyle, co na zwykłym paliwie. Może trochę więcej, może trochę mniej. Ale mam jechać trasę nieco ponad 400 Km i zastanawiać się, gdzie zrobię długa, przymusową przerwę (bo nad jeziorkiem czy w lesie nie ma ładowarki) to dziękuje. Nasze auto osobowe ma bak 75 litrów i możemy zrobić naszą standardową trasę na jednym takim baku i jeszcze zostanie.
Oczywiście na co dzień nie potrzeba więcej, niż 50 Km, ale auto mam głównie po to, żeby robić wycieczki.- 71 14
-
2023-07-11 12:21
W takim razie elektryk nie jest dla Ciebie. (10)
Średnio w Polsce samochód robi 20km dziennie, więc absolutna większość kierowców nie ma takiego problemu.
Ba, co jest wygodniejsze - podpięcie się do ładowarki na 15 minut jak jedziesz nad jezioro 5x w roku, czy zasuwanie na stację co tydzień?- 7 23
-
2023-07-11 12:39
(5)
Trochę dziwne te twoje pytanie. Jeśli auto przejeżdża wg ciebie 20 km dziennie a mój na baku robi ponad tysiąc więc będę na stacji co 50 dni i zajmie mi to 5 minut na 50 dni.
- 19 4
-
2023-07-11 12:56
(3)
Chciałbym zobaczyć jak Twoje auto przejeżdża 1000km na jednym baku po mieście :)
- 8 15
-
2023-07-11 22:04
Normalnie (2)
Mam golfa 7 lift 1,6 TDI wersja eko u mnie zbiornik jest mały 55 l ale samochód zużywa w mieście 5,8 l/100km w korkach jak jeżdżę po trójmieście poza godzinami szczytu to spada do 5,4 l/100km. Jeżeli facet ma wersję ze zbiornikiem 70 l to zasięg się wydłuża.
- 3 0
-
2023-07-12 11:42
no tak (1)
tylko pytanie, czy ktoś cię za kilka lat tym wpuści do miasta?
- 0 2
-
2023-07-13 14:13
Za kilka lat moze juz nie byc elektrykow
Trendy światowe są niesprzyjające EV, w brew pozorom oczywiście
- 2 0
-
2023-07-11 21:52
Dokladnie
- 0 0
-
2023-07-11 13:24
Ja dojeżdżam do pracy 60 km (1)
W dwie strony. Także gdzie ta średnia u mnie?
- 5 4
-
2023-07-11 14:48
Spało się na matematyce, co?
- 4 3
-
2023-07-11 20:45
Ale co z tego że "średnio w Polsce 20 km dziennie" (1)
Mam kupować dwa samochody, jeden do jeżdżenia "20 km dziennie" a drugi na weekendy i urlopy, gdy jeżdżę dużo więcej i dalej?
Gdzie tu miejsce na tę słynną ekologię, mistrzu?- 4 1
-
2023-07-14 17:52
Wyluzuj, uspokój się, ten artykuł nie jest dla Ciebie, Ty na elektryka musisz jeszcze poczekać.
- 0 0
-
2023-07-11 13:18
Opłacalne (7)
zużycie w mieście na poziomie 17 kWh/100km i można sobie policzyć jaki jest koszt przejechania 100km. Cena ładowania zależy od źródła, domowe to 1zł za 1kWh. Polecam spróbować przejechać spalinowym samochodem w mieście za 17zł za 100km.
- 5 10
-
2023-07-11 15:48
Tomasz (5)
17 kWH/100km w mieście to robią Tesle. Inne elektryki niestety nie są tak oszczędne. My mamy Mazdę MX-30 i niestety porażka na maksa 23 kWh/100km po mieście i to jeżdżąc dosyć spokojnie. Mazda umywa ręce a w salonie mówią że mercedesy jeszcze gorsze :(. Czyli wiadomo w jakim salonie trójmiejskim kupowałem.
Natomiast znajomi co maja Tesle faktycznie im mało prądu biorą.- 10 3
-
2023-07-11 16:36
Nie tylko Tesle - byle Nissan, Kia czy Hyundai spokojnie dadzą radę tyle.
- 5 4
-
2023-07-11 20:28
Po 40k km Mercedesem EQC (2)
W dwa i pół roku średnie zużycie to 23,4kWh/100km. Zimą z ogrzewaniem, latem z chłodzeniem. Tylko pamietajmy że mamy 300KW mocy (408KM) i naprawdę ogrom momentu obrotowego pod nogą. Który samochód spalinowy przy takich parametrach spala 5-6 litrów paliwa? Mój ostatni benzynowy Lexus RX 350 z 277 KM średnio było 12,8l/100km. Pomijam frajdę z jazdy.
Tak, ładuję w domu z foto. Nie, nie mam problemu, wyjeżdżając raz, dwa razy w roku ze spędzenie 30-40 minut na ładowarce co 200-250 km.- 4 2
-
2023-07-11 20:48
Taaa, bo tych ładowarek na trasie jest tyle że hoho. (1)
I oczywiście bez kolejki.
Dziwne tylko że na autostradach ciągle wyprzedzam elektryki jadące z prędkością tirów, bo im prądu brakuje.- 2 1
-
2023-07-14 17:53
Jest tyle ile aktualnie potrzeba, w kolejce jeszcze nie stałem. Czuwaj!
- 0 0
-
2023-07-14 11:55
Ioniq 1st gen rules
11kWh/100 średnie spalanie z ostatnich 4 tysięcy kilometrów lato/zima po mieście
- 0 0
-
2023-07-11 16:31
Taniej
Bez problemu robisz to hybrydą w gazie
- 4 1
-
2023-07-11 15:59
Jak te koszty wyliczyłeś? Chyba ładując na najdroższych punktach ładowania (2)
Samochód elektryczny ma sens jedynie gdy można go ładować w domu w taniej taryfie. I nie trzeba do tego domku za miastem, tylko zwykłe wykupione miejsce parkingowe w nowym bloku i rozsądną wspólnotę.
- 3 1
-
2023-07-11 16:26
I kabelek z balkonu na piątym piętrze :D (1)
Super :)
- 5 2
-
2023-07-11 16:37
Nie, kabelek poprowadzony w murze tak jak pozostałe kabelki w bloku, co Ty ze wsi jakiejś jesteś żeby kable luzem wieszać?
- 2 5
-
2023-07-11 12:04
Jak ktoś chce płacić 2x wiecej za samochód (7)
oraz podporządkowywać jeżdżenie pod harmonogram ładowań i planować podróże z uwzględnieniem czasu i miejsc ładowań to proszę bardzo. Czemu tylko chce się zmuszać nas wszystkich do takiego działania?
Samochód skonstruowano po to żeby ułatwiać życie a nie odwrotnie.
W tej chwili to właściciele elektryków są niemalże niewolnikami uzależnionymi od tego czy nie zabraknie im prądu. A zarobki w PL (i nie tylko w PL) wobec cen elektryków to jest jakiś rozdźwięk. Z tego co obserwuję to elektryki jeżdżą głównie jako auta testowe albo w instytucjach, które utrzymują się z publicznych pieniędzy (z którymi się za bardzo nie liczą) więc w imię propagandy kupuja te eko wynalazki żeby a i tak obok urzędu do codziennego użytku stoi flota spalinówek. Do tego jeszcze niektóre firmy prywatne, które jak wiadomo odliczają koszty tych elektryków od dochodów.
Zwykłych "Kowalskich" w elektrykach nie widzę zbyt wielu.
O rynku używanych elektryków to nawet nie ma co wspominać, te używki ze względu na ceny są zupełnie nieatrakcyjne dal kolejnych właścicieli, przez co upada tyż legenda o ich rzekomej ekologii- 12 3
-
2023-07-11 14:50
Jakie 2x więcej? (2)
Jaki samochód możesz kupić za 80k (pół ceny elektryka)?
Jakąś miejską pierdziawkę?- 1 4
-
2023-07-11 15:56
to co kupisz za 160k (2x80) to najniższa półka nowych elektryków (1)
czyli odpowiedniki jak to nazwałeś miejskich pierdziawek spalinowych.
Nieco lepsza spalinóka czyli powyżej 100k to porównuj z nieco lepszymi elektykami powyżej 200k, przelicznik 2x mniej wiecej się zgadza- 3 1
-
2023-07-11 18:04
Najnowsze Volvo EX30
- 0 0
-
2023-07-11 16:02
Jaki znowu harmonogram ładowań?
Wieczorem parkujesz pod domem, podłączasz wtyczkę, rano masz "zatankowany" do pełna. Wystarczy własne wykupione miejsce i rozsądna wspólnota.
- 3 2
-
2023-07-11 16:39
Nieatrakcyjne dla kolejnych właścicieli? Brednie jakieś - po prostu trzymają swoją wartość, nie zużywają się tak jak spaliniaki. (2)
- 3 1
-
2023-07-11 20:21
(1)
Sam bredzisz? Baterie tracą pojemność, a to jest 70% wartości elektryka
- 1 0
-
2023-07-14 17:59
Ciekawe rzeczy prawisz - kumpla używana Tesla jak była nowa kosztowała na pewno ze 350kzł.
Po 380 tys. km padło w niej kilka ogniw - nie zużyło się, a padło, wada. Bateria miała niecałe 90% oryginalnej pojemności, została wymieniona na gwarancji. Na wewnętrznej fakturze (opłaconej przez Teslę) widniała cena 47kzł - to wychodzi mi, że bateria stanowi 15% ceny samochodu nie 70. Używane baterie do Tesli kosztowały 40-80kzł - przy cenach używanych zwykle grubo powyżej 200kzł to nadal 20-40% nie 70.
- 0 0
-
2023-07-11 12:07
za 10 lat (13)
ciekawe, ile z tych elektryków będzie się jeszcze do czegokolwiek nadawała
leasing 2-3 lata, później z powrotem do salonu/ASO, jakieś odświeżenie, kolejny właściciel parę lat i do śmieci, bo niby mechanicznych części mało, ale kupa elektroniki, tykająca bomba awarii i zużyte baterie, nieopłacalne w wymianie- 51 16
-
2023-07-11 12:17
Tak to mniej więcej będzie wyglądało (3)
Ale dla nie jednego zasięg z 400 jak się zrobi 200 to i tak wystarczy.
Bo codziennie robi 10-20km- 4 2
-
2023-07-11 12:22
Wtórny rynek domowych magazynów już się ślini. (2)
W tym przypadku rozmiar nie ma znaczenia, więc spokojnie można dobijać "zużyte" akumulatory.
- 5 0
-
2023-07-11 18:44
(1)
Tylko czekac na masowe zaplony takich recyklingowanych baterii
- 1 2
-
2023-07-14 18:00
Ja też czekam i czekam, i jeszcze żaden magazyn z 30stu, które znam, nie zapłonął, ile jeszcze muszę czekać?
- 0 0
-
2023-07-11 12:18
Wiesz ile kosztuje wymiana diesla w ASO? (5)
Pojawi się więcej elektryków, to i pojawią się warsztaty z normalnymi cenami, tak jak przy spalinówkach.
Na razie się nie opłaca, bo nie dość że ich mało, to jeszcze prawie nie mają zawodnej mechaniki, a wszystko jest sterowane elektronicznie.- 3 7
-
2023-07-11 12:45
To nie będzie wyglądało tak jak teraz że byle Mirek sobie warsztat otworzy i naprawi auto (4)
Mechanicznie wymienisz graty, ale na wiele elementów będzie blokada przez oprogramowanie i nie uruchomisz auta bez np zalogowania się u producenta i aktualizacji oprogramowania. To dotyczyć będzie od świateł po układ napędowy cały czy układ ładowania. Oprogramowanie będzie dostępne tylko online u producenta i w abonamencie za chore pieniądze (np 50 tys za kwartał), próba obejścia zabezpieczeń to utrata gwarancji i np blokada auta.
- 11 1
-
2023-07-11 12:57
A czym to się różni od spalinówek?
Tak samo można wprowadzić DRMy w jednych i w drugich i tak samo "magicy" będą je obchodzić jak teraz to robią.
- 2 4
-
2023-07-11 15:57
Tak samo jak już dzisiaj w droższych spalinówkach (2)
Co ma rodzaj napędu do zabezpieczeń w komputerze?
- 3 0
-
2023-07-11 16:18
To, że teraz dotyczy to aut premium tylko (1)
a same zabezpieczenia nie są jeszcze na taką skalę stosowane i nie dotyczy to większości układów.
- 1 3
-
2023-07-11 16:41
Oj byś się zdziwił.
- 0 0
-
2023-07-11 14:20
Leasing tyle nie trwa
- 0 2
-
2023-07-11 16:40
Nie wiem jak z dzisiejszymi, ale pewnie lepiej niż z moimi dwoma 11 i 12 lat, które cały czas tłuką kilometry.
- 0 0
-
2023-07-12 12:04
4 lata
jeżdżę 4 lata, prawie 100tys przebieg, i nie widzę różnicy w zasięgu, Elektryki wg mnie są ascetyczne wręcz w porównaniu do spalinówek jeśli chodzi o budowę, więc Twoja teza chyba nijak się ma do rzeczywistości. Na serwisie nie mają chłopaki co robić z autem elektrycznym. Dla mnie jako dla użytkownika auta spalinowego i elektrycznego to spalinowe jest tykającą bombą. Ostatnio np 10 tys mnie serwis kosztował... ale zdaję sobie sprawę, że jeszcze 90% społeczeństwa nie jest gotowa na zmiany
- 2 0
-
2023-07-11 12:37
Elektronika
to najczęściej się sypie w nowych autach. I nie mówię tu o jakiejś lampce na desce, a o błędach io konieczności wzywania lawety przy byle problemie. Tu nie chodzi o żadną ekologię, to wszystko ściema. Te auta są o wiele tańsze w budowie od spalinówek a kosztują o wiele więcej. Do tego wszędzie te nadziewane tablety, których nie obsłużysz morką ręką albo w rękawicach. Nie zdziwcie się jak za chwilę okaże się, że są resursy przewidziane przez producentów i po 150 tys producent stwierdzi stop, blokujemy auto zdalnie a ty płać kilka tysięcy za odblokowanie i usługę serwisową tylko w ASO.
- 6 1
-
2023-07-11 14:20
Mogli przetestowac na 800kilometrowej
- 3 1
-
2023-07-11 14:46
no tak, bo wiecej niz 150km juz na jednym zaladowaniu nie zajada ????
- 3 2
-
2023-07-11 16:10
była obstawa straży pożarnej?
- 7 1
-
2023-07-11 16:16
Mercedesy przetestowali w fabryce. Teraz jacyś gazeciarze i ich kochanki dostali za darmo do pojeżdzenia aby zareklmować. Obiad i nocleg all inclusiw?
- 3 1
-
2023-07-11 16:25
Na autostradach i ekspresówkach najczęściej widzę elektryki jadące z prędkością tirów. (5)
Bo przy 120 czy 140 najwyraźniej prąd znika błyskawicznie.
- 5 0
-
2023-07-11 16:42
Oszczędna jazda to coś, co nie mieści Ci się w głowie? Może nie wszyscy muszą tak zapierdzielać w życiu jak Ty? (4)
- 2 4
-
2023-07-11 20:51
Oszczędna? (1)
Raczej męcząca.
- 2 0
-
2023-07-14 18:01
Jak dla kogo.
- 0 0
-
2023-07-13 14:16
Jazda ma być przyjemnością a nie stresem (1)
- 1 0
-
2023-07-14 18:02
I dokładnie taka jest :-)
- 0 0
-
2023-07-11 16:40
To fajnie. Również mam samochód elektryczny, z tym że marki na 3 litery, który bardzo zaniepokoił (4)
moich sąsiadów w hali garażowej. Do tego stopnia, że zażądali od administracji budynków, aby wprowadzić zakaz parkowania pojazdów elektrycznych w owych halach. Na razie sąsiedzi patrzą na mnie spod byka i w milczeniu mnie mijają ale ja wiem że nie podoba się im mój samochód. Pewnie gdyby był benzynowy i miał 600 KM, byłoby inaczej.. Samochód odebrany w połowie maja ale jak to u nas w kraju, spodziewam się jakiś złośliwości, z uszkodzeniem mienia włącznie.
- 5 6
-
2023-07-11 16:47
Nie tragizujmy, przyzwyczają się. (2)
- 2 1
-
2023-07-13 14:18
Ja się zapali bateria i konstrukcja budynku się naruszy, to pewnie im odkupisz mieszkania co?? (1)
- 1 0
-
2023-07-14 18:03
Tak, odkupię też jak gaz tam wybuchnie, jak spalinówki się zapalą jedna od drugiej, jak domorosły pirotechnik coś wysadzi i jak
samolot spadnie na ta chałupę.
- 0 0
-
2023-07-12 09:53
roztropni sąssiedzi
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.