- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Testowali elektryczne Mercedesy na 150-kilometrowej trasie
Flota Mercedesów serii EQ ponownie zawitała do trójmiejskich dealerów marki z gwiazdą. Kolejny raz klienci Mercedes-Benz BMG Goworowski mieli okazję sprawdzić możliwości elektrycznych modeli. Przez dwa dni, na trasie liczącej blisko 150 km, przetestowali sześć różnych "elektryków".
W tym roku, po raz pierwszy, flota EQ Tour składała się w pełni z elektrycznych samochodów, bez udziału modeli hybrydowych. Gamę elektrycznych modeli Mercedesa można podzielić na dwie generacje: EQA, EQB, EQC i EQV - jako przedstawiciele "elektryków" zbudowanych na bazie modeli spalinowych oraz EQE i EQS - reprezentujących najnowsze wcielenie pojazdów zbudowanych od podstaw jako zasilanych tylko i wyłącznie prądem, bez silnika spalinowego.
Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł
Przypomnijmy, że tym pierwszym seryjnie produkowanym, w pełni elektrycznym modelem Mercedesa był EQC. Obecnie model nieco odstający od swoich kuzynów - stąd też jego brak we flocie wydarzenia. EQA to model oparty na aktualnej generacji Klasy A, natomiast EQB to odpowiednik niedużego SUV-a, modelu GLB. EQE i EQS to z kolei wielkościowe odpowiedniki Klasy E oraz Klasy S oraz ich odmiany w wydaniu SUV. Jak nietrudno się domyślić - EQV bazuje na Klasie V.
Testy samochodów podczas EQ Tour pozwoliły przekonać się o postępie w elektromobilności. Jak wypadły elektryczne Mercedesy? Jedne lepiej, drugie nieco gorzej. Część z nich mogła się pochwalić większym zasięgiem na jednym ładowaniu, inne nieco gorszym. O zasięgu decyduje kilka kluczowych czynników. Przy płynnej i racjonalnej jeździe wszystkie modele osiągnęły zasięgi na poziomie od około 300 do 400 km.
Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu
W oszczędzaniu energii pomaga technologia zastosowana w samochodach - służy temu nie tylko rekuperacja, pozwalająca odzyskać energię, ale także nawigacja, która oblicza optymalną trasę, uwzględniając ładowarki po drodze i dopasowując czas ładowania energii, niezbędnej do odbycia dalszej podróży. Niemałe znaczenie mają także szkolenia, takie jak EQ Tour, które pozwalają naświetlić klientom zasady funkcjonowania i jazdy samochodami elektrycznymi.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Nie tylko "elektryki". Używane auta spalinowe z Trójmiasta
Tegoroczna edycja EQ Tour w BMG Goworowski wiodła "Trasą Kaszubską" S6, pozwalającą sprawdzić samochody w warunkach autostradowych, następnie lokalne trasy na odcinku Luzino-Gniewino i powrót do Gdyni, uwzględniający korki na ul. Wielkopolskiej. To właśnie w warunkach miejskich samochody elektryczne osiągają najwyższą wydajność, ze względu na cykl "jazda-spowalnianie-jazda-spowalnianie", który umożliwia odzysk energii.
Zaprezentowane samochody podczas EQ Tour dostępne są do jazd testowych w gdyńskim salonie BMG Goworowski.
Miejsca
Opinie (199) 2 zablokowane
-
2023-07-11 11:01
"Testerzy"
xD
- 8 0
-
2023-07-11 11:01
Wszystko dzieki Niemca..
A My możemy jedynie "testowac"
- 0 2
-
2023-07-11 11:04
dizelek ma zasięg 1000 km a ładowanie w 5 minut (7)
- 22 4
-
2023-07-11 12:07
i kosztuje w zakupie 5000 zł z niemieckiego złomowiska! (3)
- 7 1
-
2023-07-11 12:08
no i gitara (2)
nadal lepiej, niż elektryk :) auto, które spełnia to samo zadanie, tylko za 1/100 ceny
- 6 1
-
2023-07-11 12:27
(1)
Chmura dymu zostaje z tyłu, więc to nie Twój problem...
- 3 3
-
2023-07-11 20:40
A prąd w elektryku bierze się z gniazdka, więc dymu nie widać.
Nie wspomnę o materiałach do produkcji akumulatorów.
- 1 0
-
2023-07-11 12:08
Kiedy ostatnio przejechałeś 1000km na raz? (1)
Bo ja z 10 lat temu...
- 3 4
-
2023-07-11 12:44
A ja w weekend
- 3 0
-
2023-07-11 16:31
Tak, wiemy, i co z tego?
- 1 0
-
2023-07-11 11:06
Nigdy więcej
- 4 1
-
2023-07-11 11:17
Lewackie fanaberie kosztują dużo pieniędzy i czasu.
- 11 4
-
2023-07-11 11:25
Auta dla impotentów (7)
- 14 4
-
2023-07-11 11:37
intelektualnych na pewno
- 5 3
-
2023-07-11 12:06
tak, bo prawdziwy ogier jeździ na rowerze! (2)
- 2 1
-
2023-07-11 13:11
Prawdziwy jeździ co najmniej v6 (1)
- 2 4
-
2023-07-11 14:49
Przebijam, prawdziwy musi jeździć konno!
Im bardziej bezsensowna i przestarzała technologia, tym bardziej męska!
- 5 1
-
2023-07-11 13:24
nie wiem jak ty
ale przejechałem się teslą, jakieś 2 km. W 1 sekundę miałem 70 km/h. Przyspieszenie robi wrażenie.
- 1 3
-
2023-07-11 16:05
Napisał Prawdziwy Mężczyzna :D (1)
Jak ktoś musi się dowartościowywać autem i wyzywać innych od impotentów to sam ma z tym jakiś problem
- 2 1
-
2023-07-11 16:22
Taka prawda, pewnie po przejażdżce musi skoczyć na bezglutenowe tufu z lasów Amazonii
A w przerwie miedzy ładowniami idzie do kosmetyczki
- 1 1
-
2023-07-11 11:36
Kupić Mercedesa żeby jeździć 50 km na grzyby, super perspektywa.
A te 3 przerośnięte smartfony na desce to szczyt kiczu.
Nie dziwi mnie, że daleki wschód w tym kierunku idzie, ale Niemcy?- 15 2
-
2023-07-11 11:43
Coraz bardziej mi głupio, że przywiązałem się do tej marki. (3)
211/212/213 - każda generacja daje mniejszą frajdę z posiadania i jazdy, mimo że postęp technologiczny na pewno spory.
Ale i tak szczyt zdegustowania miałem jak ostatnio wsiadłem do GLA. Tandeta w każdym detalu, przy 40.000km popękana "skóra" na fotelach.- 10 1
-
2023-07-11 12:02
Jeszcze pytanie czy faktycznie to była skóra. Bo w markach premium już od wielu lat za prawdziwą skórę trzeba słono dopłacać. Inaczej ma się plastikową tapicerkę ze sztucznej "skóry".
- 3 1
-
2023-07-11 16:35
miałem to samo odczucie po przesiadce do 213 (1)
coraz więcej tandety w środku i do tego to tandetne podświetlenie, chyba ktoś zjarany to wymyślił. Przesiadłem się do starego W211 z najmocniejszym dieslem i tym autem jeździ się lepiej.
- 2 0
-
2023-07-11 23:42
moim córkom to się najbardziej w tym aucie spodobało, ale razem mają 20 lat
- 2 0
-
2023-07-11 11:44
Ekektro- śmieci !
- 9 3
-
2023-07-11 12:02
nie rozumiem ciągłych dyskusji o zasięgach (7)
dziennie pokonujemy około 40 km (średni przebieg roczny od 10,5 do 25,8 tys. km) i ładujemy nocą z gniazdka. W rodzinie zwykle są dwa, trzy samochody, jak ktoś chce jechać dalej to bierze kombi diesla i już.
- 6 14
-
2023-07-11 12:12
prawda (1)
jak kogoś stać na fanaberie typu elektryk, to na pewno ma więcej, niż jedno auto i tym autem jedzie w trasę. Elektryk to taki meleks na miasto. Tylko że drogi. Ale można sobie (póki co) parkować za darmo i jeździć buspasem). Jesteś bogaty to Ci jeszcze dają przywileje :)
- 9 0
-
2023-07-11 12:26
No właśnie teraz już nie taki drogi.
Jak chcesz spalinówkę o podobnych osiągach, zapłacisz tyle samo, jak nie więcej.
ID3 kosztuje 191k, Golf 2.0 TDI 187k...- 3 7
-
2023-07-11 12:51
(1)
Ładujemy nocą z gniazdka mieszkając w bloku na 10 piętrze.
- 5 5
-
2023-07-11 16:33
Producenci samochodów nie wybierali Ci miejsca do mieszkania, nie miej do nich pretensji. A na co dziesiątym parkingu masz już
ładowarkę, nie marudź.
- 2 2
-
2023-07-11 14:23
(2)
Wczoraj zrobilem 800km
- 4 2
-
2023-07-11 19:35
Szczerze współczuję.
- 0 1
-
2023-07-11 20:42
A ja 0,7...
Ale ze szwagrem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.