- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Testowali elektryczne Mercedesy na 150-kilometrowej trasie
Flota Mercedesów serii EQ ponownie zawitała do trójmiejskich dealerów marki z gwiazdą. Kolejny raz klienci Mercedes-Benz BMG Goworowski mieli okazję sprawdzić możliwości elektrycznych modeli. Przez dwa dni, na trasie liczącej blisko 150 km, przetestowali sześć różnych "elektryków".
W tym roku, po raz pierwszy, flota EQ Tour składała się w pełni z elektrycznych samochodów, bez udziału modeli hybrydowych. Gamę elektrycznych modeli Mercedesa można podzielić na dwie generacje: EQA, EQB, EQC i EQV - jako przedstawiciele "elektryków" zbudowanych na bazie modeli spalinowych oraz EQE i EQS - reprezentujących najnowsze wcielenie pojazdów zbudowanych od podstaw jako zasilanych tylko i wyłącznie prądem, bez silnika spalinowego.
Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł
Przypomnijmy, że tym pierwszym seryjnie produkowanym, w pełni elektrycznym modelem Mercedesa był EQC. Obecnie model nieco odstający od swoich kuzynów - stąd też jego brak we flocie wydarzenia. EQA to model oparty na aktualnej generacji Klasy A, natomiast EQB to odpowiednik niedużego SUV-a, modelu GLB. EQE i EQS to z kolei wielkościowe odpowiedniki Klasy E oraz Klasy S oraz ich odmiany w wydaniu SUV. Jak nietrudno się domyślić - EQV bazuje na Klasie V.
Testy samochodów podczas EQ Tour pozwoliły przekonać się o postępie w elektromobilności. Jak wypadły elektryczne Mercedesy? Jedne lepiej, drugie nieco gorzej. Część z nich mogła się pochwalić większym zasięgiem na jednym ładowaniu, inne nieco gorszym. O zasięgu decyduje kilka kluczowych czynników. Przy płynnej i racjonalnej jeździe wszystkie modele osiągnęły zasięgi na poziomie od około 300 do 400 km.
Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu
W oszczędzaniu energii pomaga technologia zastosowana w samochodach - służy temu nie tylko rekuperacja, pozwalająca odzyskać energię, ale także nawigacja, która oblicza optymalną trasę, uwzględniając ładowarki po drodze i dopasowując czas ładowania energii, niezbędnej do odbycia dalszej podróży. Niemałe znaczenie mają także szkolenia, takie jak EQ Tour, które pozwalają naświetlić klientom zasady funkcjonowania i jazdy samochodami elektrycznymi.
Tegoroczna edycja EQ Tour w BMG Goworowski wiodła "Trasą Kaszubską" S6, pozwalającą sprawdzić samochody w warunkach autostradowych, następnie lokalne trasy na odcinku Luzino-Gniewino i powrót do Gdyni, uwzględniający korki na ul. Wielkopolskiej. To właśnie w warunkach miejskich samochody elektryczne osiągają najwyższą wydajność, ze względu na cykl "jazda-spowalnianie-jazda-spowalnianie", który umożliwia odzysk energii.
Zaprezentowane samochody podczas EQ Tour dostępne są do jazd testowych w gdyńskim salonie BMG Goworowski.
Miejsca
Opinie (199) 2 zablokowane
-
2023-07-11 16:42
Na 150km trasie to mozna rower przetestowac
- 4 1
-
2023-07-11 16:50
Sprawdzali ile sie pala?
- 2 1
-
2023-07-11 17:25
A jak szybko się palą? (1)
Nie napisali
- 3 3
-
2023-07-11 18:33
Nieszybko
Właśnie bardzo dlugo
- 0 0
-
2023-07-11 17:34
Tylko paliwa kopalniane. Żadne elektryczne. Niebezpieczne (1)
Wyprofilowanie jednego akumulator to gigantyczna ingerencja w środowisko
- 4 2
-
2023-07-14 18:03
Zlikwiduj komórki i laptopy też.
- 0 0
-
2023-07-11 17:35
Polityka Eurokolchoz chce z nas zrobić Korę Północną (1)
Żadnych elektrycznych. Nawet na promy się nie wpuszcza. Wybuchają
- 5 2
-
2023-07-14 18:04
Palą się co najwyżej. Wybuchają benzyniaki.
- 0 0
-
2023-07-11 17:38
Policja powinna karać za jazdę elektrycznymi (3)
- 5 3
-
2023-07-11 18:01
Za brak mózgu też (1)
- 3 1
-
2023-07-13 14:19
Ciebie nie ukarzą bo nie masz mózgu
- 0 0
-
2023-07-14 18:05
Za jazdę spalinowymi też, a co się będziemy ograniczać.
- 0 0
-
2023-07-11 18:04
To już jak jazda
Tabletem.
- 2 1
-
2023-07-11 18:55
Nieporozumienie (2)
My w firmie testowaliŝmy 6 miesięcy, pełna porażka,w zimie spadek o 40%,maksymalny zasięg zamiast 460 km,był 350km,do Cannes jechaliśmy prawie 3 doby,brak wolnych ładowarek po drodze i na miejscu,horror, na koniec auto za 130000 się zepsuło,brak części zamiennch,po 5 tygodniach czekania,oddaliśmy złoma,nigdy więcej!!!
- 8 2
-
2023-07-11 20:00
A
Nasz spłonął i nigdy 300 km nie przejechałem, bez doładowania
- 2 1
-
2023-07-14 18:05
A moja kuzynka opowiadała...
- 0 0
-
2023-07-11 19:27
Wiła foci dla trójmiasta? To już taki kryzys w branży? :0
- 3 0
-
2023-07-11 19:40
Ja juz 5 miesiecy czekam na mojego sluzbowego Merca EQA. 400km zasiegu wiec powinno byc niezle.
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.